** September 2010 uitgerekend! **

28-01-2010 09:14 191 berichten
Alle reacties Link kopieren

Democratisch is besloten om dit topic per 4-2-10 te splitsen in 3 groepen, om het overzichtelijk te houden.

1 - 10 september uitgerekend

11 - 20 september uitgerekend

21 - 30 september uitgerekend

Uiteraard is het gezellig om bij elkaar in te breken!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitger. datum Bijzonderheden Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4/2 echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek MamaD 29 1e 4 sep VK 27/1 Zuster 29 1e 5 sep 16/2 termijn-echo, 26/2 VK Woesjke 31 1e 6 sep echo gehad op 27/1: 8 wk, 2 dg zwanger en het kindje is 1.62 cm., 10/2 10 wk echo Cindeke, Amsterdam 36 1e 7 sep 29/1 VK

11/2 echo Sanne-A, India 28 1e 10 sep echo 24/2 en 13/2 naar de gyn Mayls, Utrecht 28 3e (dochter van 4,5 jaar Mientje, en vorig jaar een engeltje Zaid*) 10 sep 2/2 echo + VK Ronkel 31 1e 10 sep echo gehad: kloppend hartje bij 7 wk, 6 dg Lindaatje, omg. Zwolle 24 1e 11 sep 28/1 echo - 8 wk, 3 dgn - 1,5 cm , 4/3 VK Sterremaud 28 1e (via 1e ICSI poging) 11 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15/2 Minime, prov. Utrecht 28 1e, zwanger mbv clomid 150 mg 12 sep 11/2 VK+echo Jemma, omg. Dordrecht 35 2e, zoontje van 3 13 sep 3/2 VK HannaB, regio NH 29 2e 14 sep 2/2 echo + gyn Rosa78 31 1e 14 sep sep 2009 miskraam, echo, 7 wk, 4 dg - alles goed! 11/2 echo Marjoleintje82 27 2e 15 sep 3/2 VK

11/2 echo Rijstkorreltje, Limburg 31 2e, dochter van 2,5 16 sep Echo 26/1 bij gyn: 6 wk, 6 dg, met kloppend hartje! In 2009 3 miskramen gehad. 2/2 echo Eva, Rotterdam 26 1e 16 sep okt 2009 MA en dec 2009 MK, 2e echo: hartje klopt, 6,6 mm! 19/2 termijn echo Melody 35 1e, 3e voor vriend 17 sep 4/2 termijnecho gyn, ivm onregelmatige cyclus Boefje, Utrecht 29 1e 18 sep 12/2 VK + echo Orion 25 1e 19 sep 24/2 VK + echo Aapie1980, Den Bosch 29 1e 21 sep 1/2 1e echo gehad, hartje klopt! 7,9 mm

11/2 1e afspraak VK

Schrijfster, Limburg 33 1e 22 sep 12/2 VK en echo Fee7 28 2e, dochter van 5 22 sep 11/2 echo. Aug. 2009 miskraam gehad AmyO 23 1e 23 sep Odi, Leiden 29 1e 24 sep 17/2 VK Chocolatelover 28 1e 26 sep 15/2 VK kip 24 1e 28 sep 4/2 echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam Eucalypta, omg. Den Bosch 39 1e 29 sep 3/3 VK, begin 2007 een vroege miskraam gehad
@Jessie; ach nee, niet weer! Ik wens je veel sterkte met het afwachten.
o wat erg jessie ! ! Heel veel sterkte hoor, ik weet wat je meemaakt (ook al is het voor mij dan de 1e keer... en voor jou al de zoveelste?)

@ melodie: ik wil eigenlijk wachten tot het spontaan loskomt... maar het moet niet te lang gaan duren. Ik denk over 2 a 3 weken sowieso een afspraak te maken bij de gyn om te zien hoe ver het dan evt. al is ... (volgens mij kunnen ze op de echo zien, of het al onderweg is om eruit te komen...)

xx
Oh neeee... Jessie.
Jessie: Shit niet weer...
Och Jessie, wat rot dat ik je eraf moet halen. Heel veel sterkte hiermee. Moeilijk om te moeten wachten lijkt me.

Horizon, jij ook sterkte met afwachten...!

x
Jessie wat vreselijk! veel sterkte meid!

Horizon, wat naar dat je nog steeds moet afwachten, ook voor jou een dikke
Jessie: Heel veel sterkte!

Ik had vanochtend opeens oud bloedverlies. Schrok me echt helemaal rot! Het was ook best veel...

Maar goed, weet nu niet zo goed wat ik ermee moet. Ik heb geen krampen ofzo maar ik maak me wel echt heeel veeel zorgen.. Shit man.

Vervolgens weer enorm over m'n nek gegaan. Lekker begin van de zondag wel... brrr.
Jessie; wat een teleurstelling, heel veel sterkte gewenst.

Horizon; voor jou het zelfde, het lijkt mij dat je er dan ook gewoon vanaf wil, van alles; het gevoel, de zwangerschap een schone lei. Heel veel sterkte.

Voor de misselijke dames; er zal misschien wel eerder over geschreven zijn maar kon het zou gauw niet vinden. Ik heb via de VK/huisarts zetpillen gekregen tegen misselijkheid. Deze worden zelfs gebruikt bij chemo kuren(en zwangerschappen) en helpen geweldig goed. Je mag ze een week gebruiken en dan kijken ze hoe het verder gaat. Ik neem er savonds één en dan bijna de hele dag niet misselijk. De naam hiervan is:Emesafene. Aanrader.

Gisteren naar de vrienden van Amstel geweest, gelukkig door de zetpil kunnen genieten maar ook wel beroerde momenten gehad. Want wat ruiken mensen toch. Sorry dat ik het zo onsmakelijk vertel maar geef mij maar de ouderwetse rooklucht ipv knoflook, zweet, scheten en bier. En toen kwam ook nog tussen al die prachtige artiesten (als bijv, van velzen, nick en simon) ineens die rowen héze optreden waarop de hele ahoy met bier begon te smijten. Sorry hoor, maar dat ís al geen humor en laat staan voor een zwangere vrouw!

Hier dus ook iemand die continu kribbig is en dat heeft vriend ook flink te verduren. Sex? Wat is dat? haha...
Hier gelukkig weinig last van stemmingswisselingen, heb ik alleen de eerste week voor het testen last van gehad. Nu niet meer

Wat rot dat sommigen van jullie nog zo misselijk zijn steeds! Bij mij is dat het enige waar ik geen last meer van heb. Wel met vlagen nog een beetje een misselijk gevoel maar dat is te verwaarlozen. We zijn gister voor het eerst uit eten geweest om het te vieren. Dat kon al die tijd niet vanwege mijn misselijkheid en slechte eetlust.

@ Sterremaud: wat een naar begin van je zondag! En wat een schrikken met dat bloedverlies! Ik kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent! Hopelijk blijft het bij deze keer.

@ Marjolijntje: leuk, vrienden van amstel! Jammer van die nare luchtjes...brr

Vandaag precies 9 weken! En 2 kilootjes erbij.... gister wezen shoppen voor Bh's en heb hele mooie gevonden, voor een mooi prijsje. Die zwangerschapsbeha's zien er niet echt charmant uit....dus maar gewoon voor 5 euro een nieuwe, stevige gehaald (wel een cupmaatje groter )

Fijne zondag! En succes voor alle misselijke dames!

X Zus

Sterre Maud: Miscchien komt dat bloedverlies door een beter doorbloedde baarmoeder? Ik kan me voorstellen dat het schrikken is geweest!

Die luchtjes haha ik ruik nu ook veel beter! Soms is dat niet fijn, ik ruik het zelfs wanneer iemand naar het toilet is geweest...

Ik voel me vandaag sloom, lusteloos en chagrijnig, hopelijk knap ik snel op want dit gevoel is niet prettig. Ben normaal altijd erg vrolijk en actief. Maar ben ook zo moe de laatste tijd hopelijk veranderd dat snel!
Fijn Odi dat jij dit doet!

Jessie Enorm veel sterkte gewenst!!!

Je kunt de tabel voor mij aanpassen, de echo op 27 januari was goed, hartje en alles pico bello, kindje was 27 feb 1.95 cm (bij 8 weken en 4 dagen). Nu dinsdag 2 februari afspraak bij Gynaecoloog, ik kom uit Omgeving Leiden.

Gisteren begrafenis van mijn oud tante gehad. Heel emotioneel natuurlijk, maar het was wel mooi. Ik heb nog gesproken. Ik moest even mijn best doen om het tijdens de toespraak droog te houden, maar het is gelukt!

Wat een opluchting Woesjke! Fijn dat je hebt kunnen zien dat alles in orde is!

Ik gebruik nu roosvicee laxo maar puurpruimensap werkte beter. Deze roosvicee is alleen lekkerder, dus ik ga het nog even aanzien.

Hmm Kippetje, vind het niet een hele eerlijke reactie van je vriend. Er gebeurt superveel in je lichaam en de eerste drie maanden, zijn op de laatste 2 maanden na de zwaarste uit je zwangerschap. Plus er gebeurt nu eenmaal veel in je lijf EN je hoofd. Kun je hem dat misschien uitleggen? Mijn libido komt weer op gang, maar als mijn man er commentaar op zou hebben, zou ik echt gaan steigeren hoor. Probeer het zelf maar eens denk ik dan, al die hormonen te weerstaan!

Ik ga zo lekker op de bank hangen en vanmiddag naar de kroeg. Ik ben benieuwd of een belgisch biercafe ook alcoholvrij bier heeft (dat dan ook nog lekker is! )

Fijne zondag!
Hoi iedereen,

ik kom me melden op dit topic! Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben en zit inmiddels op 6 weken. We zijn echt super blij.

Mijn gegevens:

23 jaar, 1e kindje en ik ben uitgerekend op 23 september.

Ik weet dat alle zwangerschappen anders zijn, maar ik heb tot op vandaag eigenlijk helemaal geen symptomen en ik word daar toch wat onzeker van. Heb gister voor de zekerheid nog maar eens een testje gedaan en die was gelukkig zwaar positief!

groetjes,

Amy
hi meiden,

ben afgelopen vrijdag toch even naar het ziekenhuis geweest en heb een echo gekregen. alles zag er nog goed uit. Ik was 7wk4dg. 11 februari mag ik weer voor een echo en wordt er ook bloed geprikt. Ik heb weinig last van kwalen. Heb vandaag ook helemaal geen pijn in mijn borsten en maak me dan gelijk zorgen. Herkent iemand dit? Ben wel blij dat ik zo 'streng'onder controle sta van een gyn. Ik krijg iedere twee weken een echo.

Mayls, ik ben onder behandeling in het WKZ. daar ben jij toch bevallen de vorige keer? vond je dat prettig (afgezien van het feit dat een bevalling per definitie NIET prettig is!)? Ik heb namelijk een soort voorkeursgevoel bij het Diak. (ligt wat gezelliger vind ik) wij wonen in Utrecht -oost dus beide ziekenhuizen zijn in de buurt.

grtz
@ Amy, welkom en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ Rosa, gefeliciteerd met je goede echo.

@ Sterremaud, dat is inderdaad een vervelend begin van je zondag. Ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt.

@ Marjolijntje, mijn collega's hadden mij ook uitgenodigd voor Vrienden van Amstel, maar nu ben ik blij dat ik niet gegaan ben. Ben al helemaal niet zo van het bier gooien en hier slaat de misselijkheid sinds twee dagen met name 's avonds keihard toe.

Ik heb er nu ineens heel veel last van dat ik tijdens het douchen ineens heel duizelig en misselijk wordt. Ik sta soms gewoon te tollen in de douchebak, heel vervelend. Maar gelukkig zijn de hormonen hier op dit moment weer iets onder controle. Daar ben ik wel blij om.
Hey jemma, misschien zittend douchen? Ik wete nietof je een plastic krukje of stoeltje hebt? Zwangere vrouwen die vallen onder de douche kunnen we niet gebruiken!
@Jessie & Horizon:

@Sterremaud: dat is schrikken, daarna weer alles "normaal"?

Ik zit sinds dinsdag in de lappenmand, morgen ga ik weer proberen te werken maar het houdt niet over op het moment. Komt nog bij dat we komende week de tweede (gelsachtsbepalende) echo krijgen waar we ons heel veel zorgen over maken. Als het een meisje is, dan is alles in orde en kunnen we eindelijk ons gaan verheugen op wat komen gaat. Als het een jongen is, moeten we gelijk een vlokkentest laten doen en weer 2 1/2 week wachten. We zitten er nu al aardig doorheen, dus maar hopen dat we donderdag goed nieuws krijgen. Ik wil (en moet denk ik) het ook wel op mijn werk gaan vertellen donderdag, ongeacht de uitslag. Ben inmiddels 11 weken dus het blijft niet lang meer goed te verbergen.

Nou ik ga zo wat eten en dan maar vroeg naar bed. Fijne avond allemaal!
Sterkte en beterschap Tijgervrouw!
Heb een beetje geprobeerd met jullie mee te blijven lezen van t weekend via mijn mobiel, maar gaat hard hier, kon het bijna niet bijhouden!!

Jessie: Wat een vreselijk nieuws! heel veel sterkte!!!

Verder zo veel dingen om op te reageren, maar ben een beetje moe van het weekend, dus even geen reacties van deze kant, hihi!

Even voor de tabel: donderdag 11 februari, Intake bij de VK+echo. We zullen zien wat dan de 'echte' datum wordt hoop ik. Nu is het: het is officieel de 9de, maar eigenlijk de 12de en zelf dacht ik de 15de.....lekker vaag dus!! (het zal wel de 9de blijven denk ik!)

slaap lekker meiden!
Jemig Tijgervrouw, wat een spannende week voor jullie. Ga enorm duimen dat er een klein meisje in je buik zit!

Beterschap ook. Bluhgh, irritant zeg, zo'n spannende tijd & ook nog ziek.

Bij mij gaat het oude bloed nog een beetje door. Het is weinig, maar het is er wel. Heb het zh gebeld en ik hoefde me geen zorgen te maken.... Dus daar hou ik dan bij deze maar mee op.
hallo..

ik wil me ook aanmelden.. nog wel klein beetje voorzichtig.. ben namelijk nog heel bang dat het nog mis gaat..

ben 28 jaar.. heb een dochtertje van 5.

nu bijna 7 weken zwanger, 11 febr echo, waarschijnlijk 22 september uitgerekend. heb in aug. 2009 miskraam gehad, vandaar nog zo onzeker...
Fee: Gefeliciterd! Logisch dat je nog onzeker bent maar blijf positief denken, gewoon er van uitgaan dat het goed gaat ook is het moeilijk. Ze zeggen niet voor niets geniet van je zwangersschap.

Alhoewel ik soms denk wat valt er te geniete, hihi, ik heb tepels die lijken momenteel veel op spenen en doen onwijs zeer! En ik mis mijn dagelijkse wijntje. maar niet klagen het is voor een goed doel!
jessie, wat naar! dikke knuffel!

horizon, wat lief dat je nog wat van je laat horen! ik weet hoe moeilijk dat is.

amy en fee, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

hebben jullie allemaal al aan iemand van jullie zwangerschap verteld? ouders/schoonouders/broers/zussen/vrienden?

wij nog aan niemand!

woesjke, wat leuk dat je al een zwanger buikje hebt. (ben je zeker heel slank?) ik vind het leuk om op babybytes naar de buikfoto's te kijken, zo verschillend allemaal!

zuster, ik hoop echt dat ik zolang mogelijk in m'n eigen kleding pas. was van de week in de stad, en heb een beetje gekeken naar de zwangerschapskleding, maar daar werd ik niet erg blij van. gelukkig heb ik nog wel wat liggen.

en al gebeld voor je echo afspraak?

melodie, een alien!?! ik moet er wel om lachen hoor! ach, nu is het ook nog zo onduidelijk allemaal.

wat rottig trouwens met je werk! weet je inmiddels al hoe je het aan wil gaan pakken?

kippetje, ik heb nog wel zin om te vrijen, best wel heel veel zelfs! maar ben 's avonds wel heel moe. ik heb dit ook gewoon aan m'n vriend verteld, zodat hij niet hoeft te denken dat ik helemaal niet wil, ik wil wel! maar neem door de vermoeidheid even geen initiatief.

rijstkorreltje, wat is een seaband?

wat vervelend dat je je zo rot blijft voelen, ik hoop echt voor je dat het allemaal niet voor niets blijkt te zijn.

cindeke, weet je al of je al die onderzoeken gaat doen?

sterremaud, heb je nog steeds bloedverlies. lijkt me toch wel spannend en onzeker. wel goed dat je er zo mee om kan gaan.

marjolijntje, wat erg he? ik heb ook zo'n last van dat ik alles vind stinken. van de week stond ik bijna over te geven in een schoenenwinkel omdat iemand vlakbij me heel erg stonk naar prei ofzoiets. ik maak ook elke ochtend de wc schoon omdat ik vind dat die vreselijk stinkt. (we hebben nog nooit zo'n blinkend toilet gehad!)

Rosa, ik vond het prettig in het WKZ. ben daar nu 2 keer bevallen. ik vond de begeleiding goed. bovendien kan ik dan hier in west, op loopafstand van ons huis, de controles doen.

jemma, ik heb ook veel last van duizeligheid 's morgens. ben vanmorgen bijna flauwgevallen,stond echt te zweten in de keuken, en het is toch niet echt warm weer.

misschien is het een oplossing om je haar 's avonds alvast te wassen, zodat je 's morgens snel klaar ben in de douche.

tijgervrouw, wat naar dat je ziek bent. hopelijk knap je snel weer op. heeft de spanning er misschien ook iets mee te maken, of staat dat er denk je los van? (merk zelf dat ik vaak buikpijn krijg als ik teveel pieker).

ik mag morgen voor de 1e echo. vind het zo spannend, heb vannacht nauwelijks geslapen!
@ Fee: Welkom en gefeliciteerd! en idd, probeer te genieten!

Vandaag mocht ik bellen met het echo-buro voor een afsrpaak voor de termijn-echo. Kon ik eigenlijk "pas" 23 Februari terecht! Volgens de mevrouw was dat heel normaal, echo met 12wk. Dus toen ik haar vertelde dat ik van de VK al mocht komen (dat zei ze vrijdag) mocht ik per godgratie een weekje eerder komen

(ben verder niet humeurig hoor )

Nog 2 weken in spanning wachten, dan kunnen we zien hoe onze kleine frummel het maakt!

@ Odi: voor de tabel: 16-2 termijn-echo

26-2 VK

Vandaag genieten van een vrij dagje thuis met de hondjes. Heerlijk met die sneeuw buiten! Voor iedereen die moet werken en in de 570km file stond, succes

X Zus
Jessie, wat naar voor jullie!! Heel veel sterkte!!!

Nou tijgervrouw, hier nog eentje die zich lekker beroerd voelt. En dat komt niet door de zwangerschap! Dat is iets waar je normaal al geen behoefte aan hebt, maar als je zwanger bent al helemaal niet...

Malys, onze ouders weten het allemaal. Mijn moeder had een vermoeden en vroeg het direct. En ik vond als zij het wist dat mijn vader (gescheiden) het ook moest weten en schoonouders. Reageerden allemaal blij en trots!!! Vond het wel spannend om te vertellen...

Nou ik ga maar weer even mijn warme bedje in kruipen. Wat een sneeuw zeg! Ben blij dat ik vrij ben vandaag
Oooh Orion, kan je lekker je bed in?! Wat een luxe! En Zuster, ook lekker vrij. Enjoy!

Malys (complimenten voor de uitgebreide beantwoording!!), wij hebben het al aan heel veel mensen verteld (en ik ben nog maar 6 weken). Al mijn goede vriendinnen weten het, maar die hebben allemaal al kinderen en vertelden het mij ook vroeg.

Ouders uiteraard als eerste en de rest van de familie (tantes en nichtjes enzo) nog even niet.

Ik heb ze ook nodig als het verkeerd gaat denk ik dan maar. En ik kan toch nooit mijn mond houden, laat staan over zoiets belangrijks. Daarnaast valt het nogal op dat ik opeens niks meer drink en rook...

Op mijn werk rook ik niet - en drink ik ook niet vaak overdag Daar hoeven ze het nog even niet te weten natuurlijk.

Fee, welkom! Tijgervrouw, veel succes. Dit keer mag je dus wel een voorkeur hebben voor het geslacht. Heftig verhaal hoor. Hoop dat het allemaal goed gaat!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven