Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Chips.....er staat geen ID-nr op de kaart *baalt en gaat uitzoeken hoe nu verder*
Chayuz, dat is een mooi rijmpje, maar ik denk dat ze op zich wel eens allemaal op dezelfde dag aan kunnen komen Dus bij deze een beetje geduld!

Tof Anita, waar gaat je nieuwe kaart naar toe?

Mijn hurray was uit China en daar gaat de nieuwe kaart ook naar toe.

Ik wou dus een kaart uploaden, had even een flickr account aangemaakt, maar het lukt me nog steeds niet!
Hier een leuke Dikkie Dik kaart als offical binnen, uit NL uiteraard.

Balen Anita....
quote:chayuz schreef op 28 januari 2010 @ 13:26:

1 2 3 4 komt er nog wat van

5 6 7 ik wacht al best wel lang.

Het duurt echt wel een beetje lang:

Tsjechie --> 30 dagen

USA --> 29 dagen

Tsjechie --> 10 dagen

Portugal --> 9 dagen

USA --> 8 dagen

hmm ik zit er dus vandaag 30 dagen bij, joehoe.

Heeft er iemand nog een beetje geduld voor mij over?Chayuz, je moet enorm veel geduld hebben hé Ik had het ook in het begin. Ik zie wel Portugal en USA binnenkort aankomen bij jou :-)
Ligaa, ik heb nog geen nieuwe aangevraagt.

Ga dat waarschijnlijk even vanavond doen dan kan ik er op mijn gemak voor gaan zitten.

Moet straks weer heen en weren naar school en wil vast wat aan het avondeten enzo doen.

Chrisy, ik heb nu een of andere formulier ingevuld op de postcrossingsite dus ik hoop dat het goedkomt!!
En dikkie dik is zoooo LEUK!!!!!
quote:Janna80 schreef op 28 januari 2010 @ 12:57:

Ik heb net 2 kaarten geschreven, 1 binnen NL, maar niemand van hier geloof ik en 1 naar China, iemand die pas net meedoet en geen Chinees adres erbij heeft staan. Daar gaat maar zo'n stroopwafel 'groeten uit Holland' kaart heen...

Schrijf jij het adres er altijd in het chinees op dan?

Daar durf ik me niet aan te wagen!
Even een vraagje:

Plakken jullie altijd priority-stickers op kaarten naar binnen Europa?

Ik wil mn verzameling postzegels voor binnen NL gebruiken en zou dan evt. bij het postkantoor/supermarkt die priority-stickers kunnen halen.

Maar vindt dit soms best omslachtig eigenlijk.

Een rolletje van die priority-stickers kopen kan alleen voor zakelijke klanten van TNT.. (en kost dan maar ¤ 0.01)

Anders kan ik natuurlijk ook voor binnen Europa ¤ 0.74 plakken in plaats van ¤ 0.77.

Voor buiten Europa is het sowieso ¤ 0.95 met priority-sticker..

Misschien strax eens naar het postkantoor, nu de zon hier weer door begint te komen en die zegels bij het postkantoor halen .
quote:Snoet80 schreef op 28 januari 2010 @ 13:55:

[...]

Schrijf jij het adres er altijd in het chinees op dan?

Daar durf ik me niet aan te wagen!

Ik zou dan het adres even uitprinten, overschrijven daar waag ik me dan ook niet aan hoor.. .

Soms print ik zelfs de 'gewone' adressen op etiketjes, scheelt weer de nodige ruimte op de kaartjes .
Wow, dit is snel!!!

Nu al reactie van postcrossing in mijn mailbox met het ID-nr van de kaart.

Ga meteen even registreren!!!

Ik heb ook een kaart naar China onderweg, maar niet met chineesadres erop zeg maar.

Nou we wachten maar af dan.

Noa-Lynn, ik heb die hele saaie postzegels met fiets voor binnen europa en daar zit de priority al op.

Wel zo makkelijk.
quote:Ligaa schreef op 28 januari 2010 @ 13:12:

Snjokorn, bedankt voor je mooie ruilkaart! Voor de anderen het is een kaart van pingvellir national park. Mooie landschapskaart dus

Janna, voor buiten europa zijn niet echt leuke, maar ik heb die van brazilie en van postzegels met korting.He psssst, het is ook 1 van de 2 unesco sites hier in het land...
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Anita1973 schreef op 28 januari 2010 @ 14:13:

Wow, dit is snel!!!

Nu al reactie van postcrossing in mijn mailbox met het ID-nr van de kaart.

Ga meteen even registreren!!!

Zo dat is zeker snel..

Nu eerst registreren en natuurlijk genieten van het kaartje .

quote:Noa-Lynn, ik heb die hele saaie postzegels met fiets voor binnen europa en daar zit de priority al op.

Wel zo makkelijk.

Die zegels zijn ook zeker makkelijk, heb alleen een beetje weinig geld op het moment om die nu te kopen en nog meer dan genoeg NL-zegels in huis, dan hoef ik alleen evt. bijplakzegels te kopen..

Daarbij vindt ik het ook erg leuk om een beetje te varieren met de zegels .
Ik had gisteren een profiel uit China en die had haar adres er in het chinees bij gezet. Heb ik dus maar uitgeprint en op geplakt.

Prioritystickers krijg ik gelukkig altijd gratis als ik postzegels koop.
Jezus mina....ben je ook n tijdje niet geweest....

wat n boel geschreven

*gaat ff bijlezen*
noa_lynn als je bij het postkantoor vraagt om priorityzegels, krijg je ze gratis hoor....

Ik heb ook nog wel genoeg...dus als je wilt kan ik je ook wel wat opsturen...moet je ff mailen naar viva_varisha@live.nl

Sweetlady veel plezier!!

C;estelle, ben je filmster wijfie???mag ik alvast een handtekening :P

Ik ben bang dat ik mijn 3e expired wordt binnenkort…weer een profiel van iemand die niet meer online komt….alle 3 expired zijn dan volgens mij best aangekomen…maar degene n zijn te lui om ze te registreren….ik baal daar toch n beetje van…

Ik heb nu 31 kaarten ontvangen en 38 verzonden….dus heb nog 7 tegoed…jeeeeeej

Er zijn 6 kaarten onderweg

Amerika: 1 dag

Duitsland: 3 dagen

China 9 dagen

Finland: 11 dagen

Portugal: 24 dagen

Rusland: 51 dagen (ben dus bang dat deze expired wordt)

Hoeveel geld geven jullie aan postcrossing uit???

Ik echt veel te veel....

omdat ik verslaafd ben aan de tags en swaps....en sinds ik aan postcrossing doe ben ik ineens helemaal fan van Hello Kitty...

hoe bedenk je het:P

Ik mag dus van mijzelf een maand geen dubbeltje meer uitgeven aan pc...aangezien ik gisteren weer helemaal uit mijn dak ben gegaan
@ noa lynn, ik heb de priority zegels gewoon bij de TNT-site er af gehaald en zelf uitgeprint en er met een plakbandje op geplakt. Zo kon ik mn oude postzegels opmaken (en de kaarten zijn aangekomen!)

Ergens in de tekst staat dat je ze kan downloaden:

http://www.tntpost.nl/zak ... /priority_logo/index.aspx

Ik heb ze alleen iets kleiner geprint want het waren nogal joekels.
Varisha: ik mag van mezelf 15 kaarten per maand sturen....
Jaaa, drie hurray's!!!!!!! Allemaal expired kaarten die alsnog zijn aangekomen, nadat ik een tweede kaart van de meeting had gestuurd. Dat doe ik normaal nooit maar omdat ik weinig adressen had nu wel.

Alle drie enorme leuke reacties, van eentje krijg ikzelf een kaart (hopelijk van een Finse meeting....).

Nu mogen er 13 travellen, maar er zijn er maar 12 onderweg.
Noa_lynn, ik vraag ze bij de drogist gewoon en daar krijg ik ze altijd.

Varisha, ik geef echt veel geld uit hoor. Een paar hurrays zijn altijd een paar kaarten en dan nog swaps en RR.
oow dus ik ben niet de enige verslaafde....haha....

taggen jullie ook??zo ja wat zijn jullie lievelingtags??

Ik doe vaak mee aan de superswaps...die vind ik echt heel leuk..

de hello kittytag vind ik ook gaaf...ach alle tags vind ik interessant haha
Ik geef ook meer dan mn studentenloontje aankan uit aan postcrossing, maar het is zo leuk!
Ik doe aan postcardtags en RR. Swaps zijn meestal via een u2u, dus privetswap.
Ik heb een kaartje uit Hongarije in de bus. Een leuk, volgeschreven kaartje. Zal 'm zo eens registreren.
Ik geef niet zo heel veel geld uit aan postcrossing (denk ik) doordat ik alleen officiele kaarten verstuur.

ik heb bovendien op dit moment een voorraad aan kaarten en postzegels, daar kan ik tot de zomer wel mee doen...

Zoals snjokorn een max. van 15 kaarten, zoiets hou ik ook wel aan.

China= als er een chinees adres is print ik dat meestal uit en plak het + het adres is het engels. volgens mij wil het met alleen engels adres ook prima.

priority= ik plak er altijd (behalve binnen NL) een priority sticker op, ik heb heel veel uit denemarken en noorwegen, die zien er wel iets anders uit, maar het werkt prima.
En als je er airmail of priority op schrijft? Dat zie ik namelijk ook wel eens.

Ik doe ook alleen dat officiele postcrossing, ik heb me (gelukkig?) nog niet in alle andere mogelijkheden verdiept.

Ik ben nu bij m'n ouders en m'n moeder heeft nog een hele bak met (oude) lege kaarten, dus daar ga ik zo maar eens mijn slag slaan!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven