Ik maak nóóit meer spaghetti!

28-01-2010 16:20 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even vooropgesteld, ik weet hoe ik moet koken enzo hahah vlees aardappels en groente: geen problemen mee!

Maar ik dacht dus: Goh, laat ik eens spaghetti maken, lekker makkelijk en goedkoop. Nou goedkoop wel, makkelijk niet..

Water gekookt, spaghetti erin gezet zoals op zakje stond.. laten koken en koken en koken maar het wou niet kleiner worden. Toen maar met geweld in mijn pannetje water geduwd.. resultaat: Al mn water ging over de randen, mijn gasfornuis nat, en mn vuurtje wou niet meer aan.. Poging 2 ging vrijwel hetzelfde, zonder hard duwen maar met beleid! Op het pakje staat: roeren.. hoe kan ik in godesnaam roeren door al die dikke slierten? Afijn de spaghetti heeft lang genoeg gekookt, (daarvoor moest ik eerst mijn oma bellen.. "Oma wanneer zie je dat spaghetti gaar is?") ik wil het afgieten.. Zit alles aan de bodem geplakt!! Ik heb het maar met mn schaar losgeknipt wat los hing anders moest ik wéér overnieuw beginnen..

Dan de gehakt.. dat rullen ging prima, de groente erbij ging prima, maar de saus.. die begon gelijk te koken en over mijn pan heen te spetteren en het leek wel een ontploffing.. zo ziet mijn gasfornuis er nu ook uit.. alsof de hele boel ontploft is..

Ik kreeg mijn spaghettipannetje ook al niet meer schoon met al die vieze plaksel eraan.. hij staat nu te weken in het hete water..

Volgens mij is het niet te eten ook.. ik duw het straks gewoon onder mijn vriend zijn neus, en hij EET het maar gewoon. Ookal smaakt het nergens naar!! Met liefde gemaakt noemen ze dat toch?

Oke dit topic voegt niets toe, maar ik ben nu wel even mn frustratie kwijt :P
Ja vriend was lunch vergeten dus hij had berehonger! Hij is nu 2e bord aan het pakken.

Ik hou niet van spaghetti hahaha daarom heb ik het denk ook nooit eerder klaargemaakt.. *Heeft lekker een broodje voor zichzelf geroosterd*
quote:Groenoog schreef op 28 januari 2010 @ 16:33:

[...]

als ik dat aan m'n vrouw laat lezen, dan zou die niet meer bijkomen van het lachen, die kookte voor de hele familie toen ze 8 was, in kenia kennen ze geen spaghetti uit pak, ook ik vindt dit nergens op slaan, wat is er nu makkelijker dan instructies van een pakje te volgenBij jou lukt alles gelijk schat?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 28 januari 2010 @ 16:22:

Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat er mensen zijn die nog nóóít spaghetti hebben gemaakt Ik heb 't ook nog nooit gemaakt. Ben niet dol op pasta, dus zal 't ook niet zelf maken. Maar had idd niet verwacht dat het blijkbaar nog zo lastig is.
OMG!

Spaghetti is zo makkelijk!

Gewoon een sliert tegen de koelkast smijten, als 'ie plakt is het goed.

Een sliert proeven kan natuurlijk ook!

Geweldig geschreven trouwens!
quote:Kabouter23 wrote on 28 January 2010 @ 16:42:

Ja vriend was lunch vergeten dus hij had berehonger! Hij is nu 2e bord aan het pakken.

Ik hou niet van spaghetti hahaha daarom heb ik het denk ook nooit eerder klaargemaakt.. *Heeft lekker een broodje voor zichzelf geroosterd*Je kunt dus wél koken! Alleen niet zonder ongelukken...
Haha, dat dacht ik ook, Brum. Je vrouw kookte dan wel op haar 8e al voor de hele familie, Groenoog, maar over jouw kookkunsten lees ik niets.
Heerlijk geschreven!!! Zit hier met een smakelijke lach om mijn mond en gelukkig staat hier vanavond ook spaghetti op het programma!
Alhoewel dit tegen het zere been is van Italianen: Ik breek de spaghetti gewoon...en doe een beetje olie in het water tegen plakken!

Ik dacht eigenlijk dat iedereen spaghetti kon koken..
Ik dacht dat je kwam klagen hoe moeilijk het is zelf spaghetti te maken. Nee, het gaat over koken van gedroogde spaghetti. Briljant
Leuk verhaal! Maar spaghetti koken is echt niet moeilijk hoor, met de tips hier moet het de volgende keer lukken. En fijn dat vriend het prima vindt zo!
Hahah ik laat het wel weten als ik risotto ga maken

Ik vind wel dat ze dat best op het pakje hadden mogen zetten, van de olijfolie en het rondgooien.. en dat je een enorme pan moet gebruiken..

Ach ik heb weer voor een lach gezorgd zo op de late middag, dus ik ben al blij
quote:Ligeia schreef op 28 januari 2010 @ 16:42:

[...]

Je kunt dus wél koken! Alleen niet zonder ongelukken... Hahah terwijl ik altijd zo proper ben.. gelijk alles afwassen wat ik niet meer gebruik enzo.. het is gewoon dat ik geen pasta-mens ben denkik.. Voortaan hou ik het gewoon bij Nutella
Ik ben voor een permanent Kabouter-kookt-topic, waarop je ons elke dag laat weten wat je maakt en hoe dat zoal verloopt.
Hahah dat zal een saai topic worden dan :P Gister heb ik club sandwiches gemaakt *jummie* eergister pannekoeken, dag ervoor aardappels/groente/hamkaas-cordonbleu, en daarvoor chicken tonight hahah dus ja daar kan allemaal niets mis mee gaan
Hahaha

Sorry Kabouter, maar hou oud ben jij?

Nog iemand spaghetti zien klaarmaken?
Hilarisch verhaal. Maar voor jou natuurlijk minder leuk. Ik zou zeggen: probeer het toch nog een keer, want zoals het nu is gegaan is absoluut niet normaal.

Mijn tips: gebruik een ruime pan met ruim water. Meet de spaghettislierten goed af. Niet teveel. Als het water kookt: rechtop erin zetten. Als de pan ruim genoeg is gaat het echt wel slinken hoor! Daarna roeren: geen probleem met een vork. Afgieten in een vergiet, scheutje olijfolie erdoor tegen het plakken. Zo moet het echt lukken!

Spaghetti moet je trouwens gewoon proeven om zeker te weten dat het gaar genoeg is. Het midden van de sliert moet ook zacht zijn.

O ja, en je kan de slierten voor het koken desnoods ook nog breken, dan zijn ze niet zo lang...

Succes.
quote:akka schreef op 28 januari 2010 @ 17:11:

Hahaha

Sorry Kabouter, maar hou oud ben jij?

Nog iemand spaghetti zien klaarmaken?Ik ben 24 en nee nog nooit iemand spaghetti zien maken eigenlijk..
quote:Elynn schreef op 28 januari 2010 @ 17:03:

Ik ben voor een permanent Kabouter-kookt-topic, waarop je ons elke dag laat weten wat je maakt en hoe dat zoal verloopt. Ik ook, ik ook!
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar olie is echt niet nodig hoor.

Roeren wel, dat zorgt ervoor dat het niet gaan plakken. Oh en ruim water (grote pan dus, was je al achter) zodat je ruimte hebt om te roeren en zodat de pasta niet teveel kan plakken
quote:Ring1981 schreef op 28 januari 2010 @ 17:12:

Hilarisch verhaal. Maar voor jou natuurlijk minder leuk. Ik zou zeggen: probeer het toch nog een keer, want zoals het nu is gegaan is absoluut niet normaal.

Mijn tips: gebruik een ruime pan met ruim water. Meet de spaghettislierten goed af. Niet teveel. Als het water kookt: rechtop erin zetten. Als de pan ruim genoeg is gaat het echt wel slinken hoor! Daarna roeren: geen probleem met een vork. Afgieten in een vergiet, scheutje olijfolie erdoor tegen het plakken. Zo moet het echt lukken!

Spaghetti moet je trouwens gewoon proeven om zeker te weten dat het gaar genoeg is. Het midden van de sliert moet ook zacht zijn.

O ja, en je kan de slierten voor het koken desnoods ook nog breken, dan zijn ze niet zo lang...

Succes.Bedankt! Ik heb het opgeschreven voor als ik het óóit nog eens ga maken hahah!
quote:Kabouter23 schreef op 28 januari 2010 @ 17:12:

[...]

Ik ben 24 en nee nog nooit iemand spaghetti zien maken eigenlijk..

Sorry... Maar dat zoiets nog bestaat!

Aten jullie nooit spaghetti thuis?
quote:Ring1981 schreef op 28 januari 2010 @ 17:13:

[...]

Sorry... Maar dat zoiets nog bestaat!

Aten jullie nooit spaghetti thuis?Nouja zoals ik al zei, ik moest vroeger zelf koken hahah! Dus misschien had het handig geweest als ik dan toch eens spaghetti gemaakt had
quote:Kabouter23 schreef op 28 januari 2010 @ 17:12:

[...]

Ik ben 24 en nee nog nooit iemand spaghetti zien maken eigenlijk..http://www.youtube.com/watch?v=ZroSAGUlzGs
Ik heb al vaker gehoord dat olie in de pan een groot misverstand is. Bij Jamie Oliver bijvoorbeeld. Het blijft namelijk gewoon op het water liggen en doet dus niks tegen plakkende slierten.

Dat ik het altijd door de afgegoten slierten gooi is ontstaan omdat ze dan altijd wel plakten. En beetje olie helpt dan wel, heb ik gemerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven