Werk & Studie alle pijlers

Collega die ik aangesproken heb

28-01-2010 09:10 265 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Bij ons werkt een 19 jarig meisje. Ze is werkelijk bloedmooi en dat weet ze ook. Verder is het ook een hele fijne collega en ik ze heeft haar hart op de juiste plaats.

Natuurlijk gaat haar schoonheid niet voorbij aan mijn mannelijke collega's en die vinden elke vorm van aandacht van haar geweldig. Maar door haar leeftijd vind ík haar nogal naief. Ze is heel open, raakt je soms aan als je met haar praat, kijkt je altijd diep in de ogen met een glimlach, draagt vrij korte topjes, heeft een behoorlijke boezem en dat werkt verwarrend voor veel mannen.

Nu hadden we afgelopen weekend een bedrijfsfeest waar iedereen nogal dronken raakte en zij werkelijk bedolven werd onder de aandacht. Ze zal er zelf ook wel op kicken maar achter haar rug om worden de meest nare dingen gezegd, dat ze makkelijk is, een steekje los heeft enzovoort.

Ik zie dat ook wel maar ik zie ook een meisje dat een hart van goud heeft en toevallig gezegend is met een waanzinnig mooi uiterlijk.

Ik heb afgelopen maandag besloten om tegen haar te zeggen hoe haar collega's over haar denken en dat dat niet bevordelijk is voor haar carriere hier. Ik vond het gewoon zielig voor haar, want ze is er niet van bewust.

Ik zei tegen haar dat ze een super persoonlijkheid heeft maar dat ze met een paar kleine aanpassingen veel bullshit talk kan voorkomen. Zoals iemand niet aanraken tijdens een gesprek en minder lang in iemands ogen kijken. En dat haar uiterlijk ook in haar nadeel kan werken want veel mannen weten daar niet mee om te gaan.

Nu is ze extreem kortaf tegen me geworden en ik vraag me nu af: heb ik wel het juiste gedaan of ben ik een grens over gegaan en ging me dat geen bal aan? En was het wel het juiste om het zo direct te zeggen?
Hee DNM,

Die heb ik gehad haha:) Ben gewoon een hopeloos geval:)
.
anoniem_94441 wijzigde dit bericht op 28-01-2010 21:30
Reden: dubbel
% gewijzigd
Nee nee, dat ben je niet. Wees alleen bewust van het feit dat het soms mis gaat.

Als je iets duidelijk wil maken aan iemand, maak het nooit zo persoonlijk en vraag jezelf af of het relevant is en of hetaan jou is om daar een opmerking over te maken.
Deze boodschap is duidelijk verkeerd gevallen, maar vergeet ook niet dat je het hier tegen een jong volwassen meisje hebt, eigenlijk nog een puber en die houden niet zo van kritiek .
Rik, trek het je niet aan hoor. Ik vind juist dat er meer mannen als jij zouden moet zijn. Die dus niet zelf achter haar aan lopen maar echt om haar geven. Er zijn inderdaad types die niet door hebben dat ze te ver gaan en een slechte naam krijgen. Dat geeft niet als ze daar zelf voor kiezen, maar soms hebben ze het niet door. Dit meisje is 19 en geniet voor het eerst van de macht die ze heeft over mannen. Soms moeten ze er even op gewezen worden of zelfs tegen zichzelf beschermd worden.

Net als tienermeiden die te snel naakt gaan voor de webcam en een paar jaar later ontzettende spijt hebben.
quote:iris1969 schreef op 28 januari 2010 @ 20:49:

@ Paloma: Het meisje vroeg zelf aan TO waarom ze zo op haar reageren. Het is dus niet zo dat hij haar ongevraagd van advies diende. Dat lijkt me toch wel relevant in deze kwestie.Dat kan nu wel gezegd worden maar de titel van dit topic suggereert toch echt iets anders. Als ik iemand om advies vraag, dan spreekt iemand mij niet aan. Iemand aanspreken doe je ongevraagd. Hoe het ook is, ik blijf erbij dat het niet aan Rik is om dit meisje van advies te dienen. Ik zie niet in wat dit meisje verkeerd doet. Wat moet ze dan doen? Een boerka dragen en het klooster ingaan?
Er zit heel veel tussen een boerka en Kees Flodder .
Iris, we kennen dat meisje niet en gaan alleen maar af op de visie van Rik. Dus laten we nu niet direct een vergelijk gaan maken met een sloerie dame uit een tv serie . En Rik zou maar wat graag voetje willen wrijven met deze 19 jarige beeldschone jongedame die wellicht een tikkeltje buiten zijn bereik leeftijdscategorie is.
Kan een gevalletje ''shoot the messenger'' zijn. Ik vind het goedbedoeld van TO. Misschien had beter iemand van haar eigen leeftijd het kunnen zeggen en vindt ze je nu een vies oud kereltje .
quote:paloma schreef op 28 januari 2010 @ 22:21:

Iris, we kennen dat meisje niet en gaan alleen maar af op de visie van Rik. Dus laten we nu niet direct een vergelijk gaan maken met een sloerie dame uit een tv serie . En Rik zou maar wat graag voetje willen wrijven met deze 19 jarige beeldschone jongedame die wellicht een tikkeltje buiten zijn bereik leeftijdscategorie is.Ja, misschien wordt Rik wel jaloers dat ze zoveel aandacht geeft aan andere collega's en niet aan hem.... Is misschien een speculatie, maar we zijn sowieso aan het speculeren omdat je op een forum het verhaal altijd maar van één kant hoort..
quote:Sagrera schreef op 28 januari 2010 @ 22:24:

Kan een gevalletje ''shoot the messenger'' zijn. Ik vind het goedbedoeld van TO. Misschien had beter iemand van haar eigen leeftijd het kunnen zeggen en vindt ze je nu een vies oud kereltje .Ik vraag me trouwens af wat de leeftijd daar in het bedrijf is. TO schreef namelijk eerder over 'jongens en meisjes'.
quote:Wiebenik81 schreef op 28 januari 2010 @ 22:26:

[...]Ik vraag me trouwens af wat de leeftijd daar in het bedrijf is. TO schreef namelijk eerder over 'jongens en meisjes'.TO is misschien een van de oudere werknemers en zijn de jongens en meisjes studenten/scholieren die daar een bijbaantje hebben. Om er nog maar een speculatie tegenaan te gooien . Misschien is TO wel conciërge op een school .
quote:Wiebenik81 schreef op 28 januari 2010 @ 22:25:

[...]

Ja, misschien wordt Rik wel jaloers dat ze zoveel aandacht geeft aan andere collega's en niet aan hem.... Is misschien een speculatie, maar we zijn sowieso aan het speculeren omdat je op een forum het verhaal altijd maar van één kant hoort..

God god god...gaan we weer.

Nee, ik heb GEEN oogje op haar ondanks dat ze mooi is omdat ze veel en veel te jong is, het is nog echt een meisje en geen vrouw.

Ik heb zo schoongenoeg van dat speculeren van: mss dat hij jaloers is en bla bla bla. Nee ik ben helemaal niet jaloers omdat ik zat aandacht van vrouwen krijg en haar dus niet aantrekkelijk vindt.

En als het wel zo zou zijn dan was ik echt wel sportief genoeg om dat toe te geven.
quote:paloma schreef op 28 januari 2010 @ 22:21:

Iris, we kennen dat meisje niet en gaan alleen maar af op de visie van Rik. Dus laten we nu niet direct een vergelijk gaan maken met een sloerie dame uit een tv serie . En Rik zou maar wat graag voetje willen wrijven met deze 19 jarige beeldschone jongedame die wellicht een tikkeltje buiten zijn bereik leeftijdscategorie is.Ik vind dit soort posts erg vervelend. Is het nou zo lastig om inhoudelijk te reageren en niet anderen in een kwaad daglicht stellen en feiten verdraaien, wat zeg ik, te verzinnen?
quote:Rik78 schreef op 28 januari 2010 @ 22:37:

[...]

Nee, ik heb GEEN oogje op haar ondanks dat ze mooi is omdat ze veel en veel te jong is, het is nog echt een meisje en geen vrouw.

Ik heb zo schoongenoeg van dat speculeren van: mss dat hij jaloers is en bla bla bla. Nee ik ben helemaal niet jaloers omdat ik zat aandacht van vrouwen krijg en haar dus niet aantrekkelijk vindt.

En als het wel zo zou zijn dan was ik echt wel sportief genoeg om dat toe te geven.Ik zou ook kortaf worden als jij me zo aansprak.. Lighten up boy!
Humor is ver te zoeken hier...
quote:Sagrera schreef op 28 januari 2010 @ 22:24:

Kan een gevalletje ''shoot the messenger'' zijn. Ik vind het goedbedoeld van TO. Misschien had beter iemand van haar eigen leeftijd het kunnen zeggen en vindt ze je nu een vies oud kereltje .Ja en als het mijn leeftijd was geweest dan dacht ze dat ik een oogje op haar had. Het was voor mij juist een lagere drempel omdat het leeftijdsverschil zo groot is.
quote:Wiebenik81 schreef op 28 januari 2010 @ 22:39:

[...]

Ik zou ook kortaf worden als jij me zo aansprak.. Lighten up boy!Wat denk je hiermee toe te voegen met je posts? Ik zie het niet en idd, je humor is ver te zoeken...
quote:Rik78 schreef op 28 januari 2010 @ 22:37:

[...]

En als het wel zo zou zijn dan was ik echt wel sportief genoeg om dat toe te geven.

Weet waar je zelf voor staat, leg iets uit indien nodig maar schiet niet in de verdediging. Voor je het weet schrijf je iets wat niet klopt. Namelijk dat je haar mooi vindt en daarna niet aantrekkelijk

Ik geloof je wel en ik geloof ook echt dat je het goed bedoelde naar dat meiske. Alleen geloof ik ook dat het niet aan jou was om mede te delen en zeker niet op de manier waarop
quote:Rik78 schreef op 28 januari 2010 @ 22:41:

[...]

Wat denk je hiermee toe te voegen met je posts? Ik zie het niet en idd, je humor is ver te zoeken...Wat ik denk toe te voegen? Ik geef gewoon aan wat het met mij doet als jij zo aangevallen reageert. Mag dat niet? En ik had het over jouw humor, je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen. Maar goed, dat is jouw keuze.
Eens met DNM.
quote:domnaiefmutsje schreef op 28 januari 2010 @ 21:36:

Nee nee, dat ben je niet. Wees alleen bewust van het feit dat het soms mis gaat.

Als je iets duidelijk wil maken aan iemand, maak het nooit zo persoonlijk en vraag jezelf af of het relevant is en of hetaan jou is om daar een opmerking over te maken.

Interessant, dat persoonlijke...ik ben idd altijd persoonlijk...dat kan ook negatief zijn.

Maar dat relevante...tsja wat is relevant...als iemand op straat wordt uitgescholden, is dat ook relevant voor iemand om daar iets van te zeggen. Waarschijnlijk niet als het niet om hem gaat.

Snap je wat ik bedoel? De lijn is dun..
En er wordt wel vaker even vanuit de andere kant gekeken hoor op het forum. Het is echt niet iets heel geks wat ik doe. En lees goed, het is een speculatie en ik wordt nou eenmaal wat flauwer als het later op de avond wordt. Ook dat gebeurt hier vaker..
quote:domnaiefmutsje schreef op 28 januari 2010 @ 22:41:

[...]

Weet waar je zelf voor staat, leg iets uit indien nodig maar schiet niet in de verdediging. Voor je het weet schrijf je iets wat niet klopt. Namelijk dat je haar mooi vindt en daarna niet aantrekkelijk

Ik geloof je wel en ik geloof ook echt dat je het goed bedoelde naar dat meiske. Alleen geloof ik ook dat het niet aan jou was om mede te delen en zeker niet op de manier waarop Mooi is iets totaal anders dan aantrekkelijk. Wereld van verschil voor mij. Iedereen ziet dat het een mooi meisje is. Een mooie baby is toch ook mooi en niet aantrekkelijk?
quote:Wiebenik81 schreef op 28 januari 2010 @ 22:47:

En er wordt wel vaker even vanuit de andere kant gekeken hoor op het forum. Het is echt niet iets heel geks wat ik doe. En lees goed, het is een speculatie en ik wordt nou eenmaal wat flauwer als het later op de avond wordt. Ook dat gebeurt hier vaker.. ok:) sorry dat ik zo fel reageerde...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven