Lang geleden... deel 4

09-11-2009 23:27 2747 berichten
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.

gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.

gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.

gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.

gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.

gun jezelf jezelf.

en gun jezelf je fouten.

gun jezelf je tekortkomingen.

gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.

gun jezelf dat je het moeilijk hebt.

en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.

niet zoals je denkt dat het hoort.

het hoort zoals jij het doet.

het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.

Geloof in jezelf!

*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik nou ook van zo'n dekentje. Kleine EV voelt zich dan héél geborgen.

(Huh? Kun je dat zo eigenlijk zeggen? Ze voelt veel geborgenheid. Oké.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik snapte het, dus je kan het best zo zeggen!

Ooit ga ik nog eens een foto van mijn dekentje plaatsen op hyves.

Ik heb namelijk het fijnste èn leukste dekentje ever!

(vraag Saar & Iry )
Wieieieieikend!!!!

Ein-du-luk.

(breezahtaal uit blijheid)
Woehoe Wurm!!

Hier nog geen weekend, maar wel een vrije dag.

En ik hoef helemaal niets (van mezelf ook) vandaag. Heerlijk!
Oo lekker zeg! Een Saar-verwent-Saar dag!

Goedzo!

Ik ga zo nog therapieen. Eigenlijk nog geen weekend bedenk ik dus, maar op een of andere manier voelt dat minder zwaar als werken, en weekend is toch als de werkweek erop zit?

Anywayz, enjoy je vrije dag!!!!
Dank je, dat gaat wel lukken!

Succes met therapie en daarna lekker genieten van je weekend!
Hoi meiden. Moeilijke dag vandaag, paniek. Meer ga ik maar even niet zeggen.
Goedemorgen meiden.

Ben ik helemaal alleen hier? Waar is iedereen?

Laat me raden: jullie hebben allemaal een Leven.
Ik ben er hoor EV, geen leven dus

Hoe is het met je?

Kan/wil je wat meer vertellen over gister of liever niet?
Hai Saar.

Leuk dat je er ook bent. Hoe is het vandaag?

Gisteren waren mijn twee beste vriendinnen bij me en ik heb ze verteld hoe het écht ging. En eigenlijk riep het vertellen alweer téveel op. Alles zit heel erg onder de oppervlakte nu, en dat is goed, maar ik heb er veel last van, zeg maar.

Behalve dat ben ik ook bezig met mijn mailinglijst voor de bundel, dus wie er op wil, graag even bericht via hyves of mail. Je krijgt dan t.z.t. bericht van de uitgever, maar bent verder helemaal niets verplicht. Het zou me ook geruststellen als ik die lijst compleet heb (moet 40 mailadressen hebben en zit op ongeveer 25 nu).
zijn nog helemaal super trouwens, die vriendinnen vonden ze ook prachtig!!
Het gaat wel goed met me vandaag.

Heerlijk uitgeslapen en straks werken.

Uiteraard wil ik op die mailinglijst!

Kan je mij erop zetten of wil je dat even op de mail hebben?

Voelde het, ondanks wat het opriep, wel goed om je vriendinnen te vertellen hoe het echt ging?
Goed om te horen dat de bloemen nog mooi zijn.

Leuk trouwens die foto's die je had gemaild.

Is toch altijd de vraag of ze er zo uit zien als je had verwacht.
Oh, fijn dat je goed hebt geslapen. Dat scheelt ook alweer hé.

Nee, je bevestiging hier is genoeg. De uitgever wil er gewoon zeker van zijn dat mensen geen ongewenste mailings krijgen, dus ik moet het eerst vragen en niet zomaar mailadressen doorgeven (in het verleden hebben ze daar wel gedoe mee gehad).

Ik geniet echt van dat mooie boeket. Zit ernaar te kijken als ik eet en ik verbaas me nog steeds hoeveel verschillende mooie bloemen erin zitten. Ik ben er echt heel blij mee.

Op zich voelt het wel goed om het met deze twee vrouwen te hebben kunnen delen. Ik voel van hun écht betrokkenheid en begrip. Ze luisterden ook écht. Daarna werd ik wel weer stiller en terughoudend (er gebeurde iets wat me triggerde, had niets met hun twee te maken), maar ik heb het wél gedaan. Dat vind ik wel een stap naar een meer echt contact met mensen om me heen.

Was je van de week ook weer naar de groep geweest trouwens?
Het is zeker een stap naar meer echt contact.

En dat je daarna wat stiller werd, omdat iets je triggerde geeft toch niets? Behalve dan dat het vervelend is voor jezelf natuurlijk.

Slapen scheelt inderdaad echt zoveel. Ik slaap wel weer meteen heel veel, maar blijkbaar heb ik dat nodig.

En alles beter dan nauwelijks slapen.

Van de week naar de groep geweest ja. Ben ook echt van plan daar trouw iedere week naartoe te gaan. Dat wordt ook van je verwacht trouwens, het is niet vrijblijvend.

Merk nu al dat het me wat helpt.

Het is niet alleen de groep, daarnaast wordt ook van je verwacht dat je aan het werk blijft dmv een werkboek waar je huiswerk in moet maken.

Maandag ben ik bv begonnen met iedere avond iets op te schrijven waar ik die dag tevreden over was. Ik 'moet' dan ook echt iets opschrijven, hoe klein of simpel ook.
Ik hoop zo dat die triggers met die EMDR gaan verminderen, want dat is echt zo vervelend! (En dat durfde ik ook niet ter plekke te delen met zelfs deze vriendinnen niet.)

Fijn dat je je nu iets beter voelde over de groep, sterker nog: dat je merkt dat het je wat helpt. Voel je je er veilig? Veilig genoeg om dingen te durven delen? Goeie opdracht trouwens, dat huiswerk. Voordat ik ga slapen denk ik ook altijd even aan de goeie dingen van die dag en geef mezelf een schouderklopje (figuurlijk).
Dat hoop ik ook echt voor je EV.

Ik heb nog nauwelijks iets gedeeld daar, maar ik voel mij er op zich wel veilig genoeg voor.

Voordeel is gewoon dat iedereen in hetzelfde schuitje zit, je hoeft niet alles uit te leggen.

Voor de komende keer heb ik als doel voor mezelf gesteld dat ik wat meer van mezelf wil laten zien.
Wij nemen ook vaak voor het slapen gaan de 'lichtpuntjes' van de dag door.

Goed dat je er echt voor wil gaan in de groep Saar. Wat je uit een therapie haalt ligt ook aan je eigen inbreng, dat heb je goed door. Dat scheelt alweer de helft.

En dat het even duurt voor je jezelf laat zien daar vind ik alleen maar logisch hoor.

EV, doe je mij ook op de maillijst?

Wat heerlijk dat je zo geniet van de bloemen. Ik wordt helemaal blij van hoe je erover schrijft.

Ook jij hard aan het werk met je eigen doelen. Dapper.

Dit soort stappen zijn zo eng!

Ikke wel okee. Vandaag nog wel druk programma, maar op zich wel te doen. Therapie gister was fijn.

Even geuit, en dat was ook eigenlijk genoeg. Er hoeft momenteel niet veel meer met 'dat het rot gaat'.

Verder zo melig als de pest geweest.

Ik mag gerust dood willen, snijden is ook geen probleem, maar als ik mn haar korter laat knippen met een rode kleurspoeling, een berentrui, spijkerjackie en bodywarmer, dan laat ze me opnemen met een stapel Elle's.

Heerlijk, na die emotie gewoon even ouwehoeren over 'foute mama dingen' etc.

Het is gewoon ontzettende geruststelling dat we weer terug zijn op het punt waar ik gewoon eerlijk kan zijn over hoe het gaat.

Dat dat mag, dat het bespreekbaar is, en geen big deal.

Ik geloof dat ik emotionele, ernstige, dingen eigenlijk alleen kan bespreken als er geen big deal van gemaakt wordt.
Fijn Wurm, dat je gewoon weer eerlijk kan zijn over hoe het gaat.

Vind het trouwens ook echt leuk je hier weer vaak te zien!

Moet zo naar het werk en heb helemaal geen zin. Komende 24 uur gaan heel lang duren ben ik bang.

Bah!
Oh Saar, sorry dat ik ineens weg was! Je leest dit nu natuurlijk niet meer, ik hoop dat het lange werken toch gaat meevallen. Ik denk aan je!

Wurm, leuk dat je blij wordt van mijn schrijven over de bloemen. Ik kan wel meer geniet-dingen schrijven, als je dat inspirerend vindt!

En gewoon eerlijk zijn over hoe het gaat, daar is therapie toch dé ultieme plek voor, of zie ik dat verkeerd? Dingen zoals (soms) stiekem hopen dat het morgen afgelopen is of zo, dat durf ik echt niet IRL te zeggen, alleen maar tegen mijn therapeute. En dan is het een opluchting dat ze niet achterover valt of tegen me uitvalt of wat dan ook, en zelfs niet schrikt.

Goed doel, Saartje.

Hoe is het met de anderen?

We zijn vanmiddag 's even samen naar een saaie, onpersoonlijke dingen-winkel geweest om nuttigheden te kopen zoals een kluif voor de hond, een nieuwe borstel voor de hond en ja, ook nog wat voor onszelf, en huishoudelijke attributen. Wel even een leuke afleiding, even heel andere dingen.
Afleiding rulez!

Kom ik hier dus ook even zoeken, want we hebben de katten op de gang opgesloten, omdat we in de woonkamer wat klusjes aan het doen zijn waar we ze niet bij kunnen gebruiken.

Maar ooo wat vind ik het zielig, want we zijn al zo druk geweest deze week, en ze zitten heul heul hard te miauwen.

Dan heb ik zo het gevoel dat we ze tekort doen.

Maar goedmaken door ze vannacht op het bed te laten slapen...

He, vervelend.
Verder niemand hier?

Weinig afleiding was dat dan, Wurm. Ja, dieren kunnen wel ontzéttend zielig kijken hé, daar is die hond van mij ook goed in. Zo met zijn kop op de rand van zijn mand, en dan die bobbeltjes boven zijn ogen zo bewegen (weet niet hoe die dingen heten), smelt. En dan standvastig blijven, haha.

Saar, hoe ging het werken?

En de anderen? Gaat het vandaag een beetje?

Hier redelijk. En het sneeuwt weer. Ik vind het nog steeds magisch, maar EM baalt nu al voor morgenvroeg.
Hee lieverds!

Ik lees jullie wel.. maar kom niet echt tot reageren.

Ligt niet aan jullie, ligt aan mij.

Gaat hier niet echt goed. Heb er wel goede dagen tussen zitten. Dat gelukkig wel.

Vind fijne afleiding hier op het forum, dat is ook fijn.

Ik therapie maar een beetje door. Het is vaak erg heftig.

Werken gaat ook niet echt fantastisch.

Misschien dat ik snel wel weer tot reageren en vertellen kom. Ik hoop het.. misschien lucht het enigszins op.

Liefs!
Ha Appel, het komt wel weer als je er aan toe bent denk ik.

Nu lekker afleiding zoeken van het forum of waar dan ook!

Ben maar samen met de poezen op de slaapkamer gaan liggen omdat wat we wilden totaal mislukte (lag niet aan ons).

Dat was zò fijn.

Ik ging liggen en ze kwamen allebei meteen knuffelen en knorren, en binnen een half uur lagen we met zijn drieeen op een hoopje te slapen. En ik kom nu net pas mijn bed uit rollen.

Heb zo vast geslapen, en ook zo heftig gedroomd...
Wurm de antibiotica slaat aan gelukkig!

Lekker zo met je poezen klinkt tenminste heerlijk!

Pas iets vertellen als er niet een tegroot probleem van maken herken ik ook.Bovendien verliest het zijn kracht door er geen obsessie van temaken is mijn ervaring.

Ik heb een verzorgpaard!!(had er al 1 maar die ga ik nu dus afzeggen;zie er wel tegenop omdat tedoen)Ben zaterdag wezen kennismaken het klikte ook goed met het baasje gelukkig!Het is wel een groot paard;176 en hij is bruin en 12 jaar oud.Zij heeft hem al als veulen gekocht en heeft hem ook zelf onder het zadel leren rijden(wat ik erg knap vind).

Deze staat 15 minuten fietsen bij mij vandaan maar in het voorjaar/zomer gaat hij naar Santpoort-Noord vlakbij de duinen!!(hoef ik geen duinrit meer temaken bij de manege)Of ik de manege stop weet ik nog niet(..)

Ik ben blij dat het gelukt is,al heb ik nog niet op hem gereden en met dit weer duurt dat nogwel even.Heb wel even op hem gezeten,ze heeft een speciaalzadel da's even wennen maar het zit als een stoel zolekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven