Autisme

30-01-2010 18:38 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo k ben maikel en ben 16 jaar. ik heb pdd-nos. maar dat is juist het probleem.

ik had anderhalf jaar met mijn vriendin en toen k haar had leren kennen had ik meteen gezegd dat ik een vorm van autisme had pdd-nos dus. ze ging er opzich goed mee om af en toe begreep ze me moeilijk maar dat begreep ik. alles ging voor de rest goed tot en met vandaag.

ze zei: ik heb nooit met je gewild omdat je zo'n kanker autist ben en ik wil een normale jongen geen autist die dom zijn en afhankelijk van ander zijn net als jij. ik voeld heel veel voor haar ik d8 dat we voor altyd samen zoude blijven en dat ze me autisme nie erg vond.

ik ben nu heel erg gekwetst en heb geen vertrouwe meer in meiden omdak bang ben dat ze me weer pijn doen en het weer uitmaken door me autisme. ik weet nu nie meer wat ik moet doen..... wilt 1 van jullie mij misschien wat tips geven??

alvast hartstikke bedankt!!!!

Autisme me erg of niet

Totaal aantal stemmen: 43

ja (19%)
nee (81%)
ja dat is juist het probleem.

voor deze vriendin had ik ook vriendinnen die me dumpte omdak autistisch was.
Een relatie met iemand met een autischtische stoornis is best moeilijk en zeker voor een meisje van jouw leeftijd, dus ik begrijp het wel dat ze het niet meer trok.

Maar de manier waarop ze het uit heeft gemaakt is onnodig kwetsend en waarschijnlijk is ze ook nog wat te jong om dit gedeelte netjes aan te pakken.

Het is trouwens wel mogelijk dat het voor jou uit het niets kwam, maar dat ze al lang subtiele hits heeft gegeven die jij door je stoornis misschien hebt gemist.

Voor jou vind ik het overigens heel verdrietig dat je je nu helemaal alleen voelt staan. Sterkte!
een verhaal heeft 2 kanten.

Maar als het is zoals je schrijft kan ik maar 1 ding zeggen.

Probeer haar te vergeten.. iemand die zo met je omgaat is je tijd en energie niet waard.
quote:Dibah schreef op 30 januari 2010 @ 19:07:

@Maikel, ik snap je je het apezuur geschrokken bent en boos.

Geef het even de tijd, want dat meisje beseft totaal niet wat ze zegt.

.

Ja dat denk ik trouwens ook, dat ze niet beter weet. Dus aan haar heb je uiteindelijk ook niks.

Jij bent zoals je bent en daar is niks mis mee.
ja al gedaan maar die zegge dan.

ja jammer voor je dat het over is
quote:Maikel__ schreef op 30 januari 2010 @ 19:09:

ja dat is juist het probleem.

voor deze vriendin had ik ook vriendinnen die me dumpte omdak autistisch was.

Ik wou dat ik dat beter voor je kon maken maar dat kan ik niet. Ik weet wel dat hier genoeg vrouwen op het forum zitten die een relatie hebben met iemand die autistisch is, of die zelf autistisch zijn en een relatie hebben. Ik kan je alleen maar meegeven: praat erover.

Zoals ik al eerder zei, mijn autistische zoontje vind het heel erg moeilijk om gezichtsuitdrukkingen te begrijpen, lichaamstaal en emoties snapt ie gewoon niet goed dus ik probeer hem dit zo goed mogelijk uit te leggen zodat hij kan onthouden hoe het werkt
Autisme kan een serieuze stoornis zijn die het moeilijk maakt relaties aan te gaan. Dat is heel verdrietig. Het betekent ook dat jij en een eventuele vriendin extra jullie best moeten doen elkaar goed te begrijpen. Niets is onmogelijk maar een relatie onderhouden kan voor sommige mensen heel moeilijk zijn.

Zoek dus hulp. Als je iets niet alleen kunt dan is het juist heel verstandig om hulp te zoeken.
mijn verleden is ook niet normaal geweest.

k ben neergeschoten, mishandeld, gepest, uitgescholden voor kanker autist. en ga maar zo door.
Neergeschoten??? sjies wat heftig joh. Maar heb je het hier al met je ouders over gehad?
ik vecht al mijn leve lang om iemand te begrijpen. maar tot nu toe is het nooit gelukt.
ja k heb er al met mijn ouders over gehad.

maar die zegge alleen:

ja, jammer voor je dat het over is. wij kunnen er ook nix aandoen voor de rest
Dat is ook wel een beetje bot. Heb je ze verteld dat je er verdrietig over bent, en dat je niet weet wat je moet doen, of heb je ze alleen verteld dat het over is.

Als je namelijk alleen zegt ow ja pa, ma, mn verkering is uit, en verder niets, dan zou het kunnen zijn dat ze misschien denken dat het jou niets doet. Ze zouden wel verder kunnen vragen maar jij zou ook verder kunnen vertellen snap je? Ik denk dat mensen je wel graag willen helpen maar het is soms moeilijk om te helpen als het eruit ziet alsof iemand het prima red allemaal.
ja k heb ook gezegd dak ermee zit enzo.

maar mijn ouders doen nix. k heb tot nu toe zelf in me eentje de hulp moete zoeken
zit je nog op school? Is het een idee om eens met de vertrouwenspersoon op school te praten, misschien kunnen zij iets voor je doen?
nee, ben klaar met school
Op je zestiende al klaar met school? Je bent toch nog leerplichtig?
ja, ik hoefde maar 4 jaar mavo. en voor de rest werk ik nu
Kan je het een beetje vinden met je huisarts? Die kan bij zulk soort dingen meestal beter helpen dan ouders.
Liever elitair dan een pauper!
nou, nee nie echt
Knap gezien de mavo al lang afgeschaft is...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
mavo = vmbo tl
oh. ok. Wist ik niet.

ben maar een omme VBO-er
Volgens mij ben je dan toch nog steeds leerplichtig Maikel.
copy paste:

Begin en einde leerplicht

Kinderen moeten vanaf hun vijfde tot hun achttiende verjaardag naar school. De ouders zijn verplicht hier op toe te zien. De school en de leerplichtambtenaar controleren dit.

Leerplicht geldt voor kinderen van 5 tot en met 16 jaar. Vanaf de eerste dag van de maand nadat een kind 5 jaar wordt tot het einde van het schooljaar waarin het 16 jaar is geworden. Of aan het einde van het twaalfde schooljaar. De basisschoolperiode telt mee voor acht jaar, ook als de leerling hier in werkelijkheid korter over gedaan heeft.

De meeste kinderen gaan al naar school als ze 4 jaar zijn. Ze vallen dan nog niet onder de Leerplichtwet. Voor hen gelden wel de regels die de school voert over aanwezigheid en het volgen van het onderwijs. Deze regels gelden ook voor leerlingen die niet meer leerplichtig zijn.

Na het laatste schooljaar van de leerplicht begint de kwalificatieplicht . Daar zit geen dag tussen. Met de kwalificatieplicht wordt de leerplicht verlengd tot de dag dat de leerling een startkwalificatie heeft gehaald. Of tot de dag dat de leerling 18 jaar wordt. Een startkwalificatie is een havo-, vwo- of mbo niveau 2, 3, of 4- diploma.

De kwalificatieplicht verplicht alle jongeren een volledig programma van onderwijs te volgen totdat zij een startkwalificatie hebben behaald. De kwalificatieplicht betekent niet altijd vijf dagen per week in de schoolbanken. Het is ook mogelijk om met combinaties van leren en werken aan de kwalificatieplicht te voldoen zoals de beroepsbegeleidende leerweg in het MBO.
Paque het is me niet duidelijk, klinkt stom maar ik heb nog steeds niet begrepen of je dan wel of niet leerplichtig bent vanaf je 16de.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven