Entertainment alle pijlers

The Vampire Diaries

31-01-2010 10:39 46 berichten
Een nieuwe serie die vanavond om 21:30 uur op Net 5 begint:

Vampire Diaries gaat van start met een nieuw schooljaar in het plaatsje Mystic Falls. De 17-jarige Elena Gilbert (Nina Dobrev) en haar 15-jarige broertje Jeremy (Steven R. McQueen, Everwood) proberen als normale tieners door het leven te gaan na de plotselinge dood van hun ouders, vier maanden eerder. Elena en haar vriendinnen zijn onder indruk van een knappe nieuwe scholier, Stefan Salvatore (Paul Wesley, Army Wives).

Elena voelt zich erg tot Stefan aangetrokken, maar hij gedraagt zich nogal vreemd. Dan duikt opeens Stefans broer Damon (Ian Somerhalder, Lost) op, die ook interesse toont in Elena. Dat is het begin van allerlei vreemde gebeurtenissen in het kleine stadje.

The Vampire Diaries is de best bekeken show van het Amerikaanse televisienetwerk The CW, de zender die ook Gossip Girl en America’s Next Topmodel uitzendt. De eerste aflevering van de serie zorgde zelfs voor de beste première op The CW ooit.

The Vampire Diaries is gebaseerd op de boeken van L.J. Smith, die bestsellers zijn geworden, en past in de huidige vampierentrend waar ook de succesvolle Twilight-films en True Blood onder vallen. De serie is gecreëerd door Kevin Williamson, de man achter de Scream-trilogie en Dawson’s Creek, en is genomineerd voor een aantal People’s Choice Awards.

Bron: website Net 5

Ik ga het wel eens proberen vanavond, ben best wel nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga kijken. Al is het maar omdat er verder toch niks op tv is
Hier is het 2 weken geleden begonnen, is wel leuk, maar is wel een beetje een tienerserie vind ik zelf
Ik ga zeker kijken. Ben wel benieuwd naar een nieuwe vampierserie. Moonlight is er al niet meer en Buffy ken ik nu wel.
Ik ga kijken!! Ik ben gek op vampier series. Ik ben benieuwd of het op Twilight lijkt of niet.
Ik hoop juist niet dat het op Twilight lijkt... Dan is het net alsof ze geen eigen inspiratie hebben ofzo. Laten ze met iets orgineels aankomen.
Ben heel erg benieuwd!

Wel jammer dat Fringe is afgelopen.
Ik ga zeker kijken! Ben groot fan van Buffy en Angel dus het is vast iets voor mij....

Wacht ook nog tot True blood hier op tv komt. Schijnt nog veel beter te zijn!!
Hier is al een topic over geweest, maar hier nog maar eens; Mja, veel drama, tiener-angsten, beetje Dawsons' Creek met scherpe tandjes. Geen aanrader. True Blood daarentegen.. Dan hebben we het ergens over! De setting (Louisiana) met bijbehorende accentjes, het verhaal, de acteurs, het geweld, de seks... Daar worden we blij van! Alvast een opwarmertje
Ha, ha, mevrouwdekees...het verhaal, de acteurs, het geweld, de seks....daar word ik ook blij van; ben ook groot fan van Dexter bijvoorbeeld.

Er stond deze week een heel stuk over True blood in de VPRO gids en ik denk inderdaad dat het vele malen beter is dan de vampire diaries! Desalniettemin ga ik dat ook volgen. Een mens moet toch wat!
Jaaa ik ben ook een groot fan van True Blood! De hele sfeer van de serie is ontzettend goed. Ik kon niet stoppen met kijken... ( ik heb de serie op dvd ).
Dat komt mede ook door de sexy vampieren.. *kwijl*
@laCoccinelle: klopt het dat True Blood in Nederland nog niet op dvd is? Had al bij Bol gekeken...ik moet toch echt eens leren downloaden!!!
True Blood wordt digitaal uitgezonden op Fox Life, en erg fijne serie idd!

Maar ja ben sowieso vampierenfan... Ben nu weer bij seizoen 5 van Buffy, ben alles weer eens aan het kijken, aangezien dat jaren geleden is.

Dan Angel nog een keer, en ach Twilight en New Moon doen het ook niet slecht
Ja klopt, hij is nog niet op dvd in Nederland maar ik heb een erg handige vriend die veel kan downloaden. Dus ik heb seizoen 1 & 2 kunnen kijken. Ze zijn nu bezig met seizoen 3 op te nemen.

En even voor de duidelijkheid. Ik hoop ook niet dat deze serie op Twilight lijkt maar ik heb al verhalen gehoord dat dit wel zo zou zijn.

Hebben jullie ook de boeken gelezen van The Vampire Diaries? Zo ja, is het wat?
Vampire Diaries ziet er wel leuk uit! Weer iets nieuws om te kijken op de zondagavond!

De trailer ziet er wel goed uit!

Toevallig zijn we thuis ook bezig de dvdbox van Buffy te herhalen
Haha, ik ben ook met een buffy herhaling bezig. Heb seizoen 4 maar weer eens uit de kast getrokken.

Maar goed, ik ga vanavond wel even kijken. Het verhaal klinkt wel heel erg Twilight hoor! ( en daar ben ik eigenlijk ook geen groot fan van)
Ik vond Twilight op zich wel leuk, maar ik zou er geen serie van hoeven te zien :P ach we proberen het gewoon!
quote:LaCoccinelle schreef op 31 januari 2010 @ 12:07:

Hebben jullie ook de boeken gelezen van The Vampire Diaries? Zo ja, is het wat?

Ik heb de boeken gelezen en ga vanavond absoluut kijken, ben erg benieuwd! Ik heb even gekeken op Wikipedia en IMDB en heb al gezien dat de tv-serie een aantal personages mist. Er zijn nog veel meer verschillen als ik die sites zo bekijk, maar wil niks verklappen.

En is het wat... Ik vond ze leuk maar het zijn kinderboeken en het is al een tijdje geleden...
Tot nu toe komt zo ongeveer alleen de titel overeen met de boeken...
Ik heb het boek niet gelezen.

Moet zeggen dat het in grove lijnen erg op Twilight lijkt.

Maar prima serie voor 'verstand uit, zo naar bed'
Pff, vind er geen bal aan! Lijkt idd erg op Twilight qua verhaallijn.

Ik vind de acteurs ook niet echt boeiend, alhoewel die Damon die nu in beeld kwam er wel smakelijk uitziet .
Het broertje is idd een lekker hapje.

Tot nu toe vind ik het feestje op overig leuker.
Ik volg deze serie al sinds ie te zien is in Amerika. Heb er toen ook al een topic over gemaakt hier.

Ben er blij dat ie nu hier op TV komt want dan komt er vast ook een DVDbox :-D

Hoop alleen niet dat ik te veel in de war raak door het zowel op Net 5 te kijken en up to date blijven met Amerika Had nu al zoiets van hey ik mis iets, oh wacht dat komt pas de volgende aflevering

Het lijkt trouwens niet op Twilight, het is juist andersom. De Vampire Diaries boeken zijn van 1991 namelijk. Hebben een heel andere verhaallijn dus moet je eigenlijk los zien van de serie. Er zijn wel dingen die het zelfde zijn maar niet zo heel veel naast de namen dan. In de boeken heeft ze een zusje van 5 en in het boek woont ze bij tante Judith en haar vriend Robert. Jeremy komt in de boeken niet voor.
Ik vond het leuk! Ik ga het in ieder geval volgende week zeker weer kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven