Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
Ooooh lastig hè Sam, dat je niet loskomt van iemand.

Zou jij ook weleens willen dat je je leven even een stukje kon doorspoelen, zodat je alvast de inzichten meekrijgt die erbij horen als je weer uit de betreffende situatie bent?

Wat je zegt ("dat er iets wat jou blokkeert om met een open blik naar je zelf te kijken"), dat is denk ik hetgeen wat Pom ook beschrijft.

Toch is, denk ik, openheid ook niet perse de norm hoor Sam.

Als jij je lekkerder voelt bij dingen voor jezelf houden dan is dat toch ook prima?

Daardoor vind ik ook dat áls jij je mening geeft, dit heel puur overkomt.

Maar dankje dat je mij een slimme schat vindt.

Dat gejank heeft dat hoofd vol snot geen goed gedaan zeg!

*loopt even naar de badkamer om zichzelf in de spiegel te bekijken*

Sum, even voor jouw info: ik heb ook niet echt mooi gehuild.

Ben opgezwollen, heb een rood hoofd en waterige ogen.

Ooit, één keer, heb ik wel heel mooi gehuild: ik verbrak het contact met een prille liefde, en hij was zo lief.

Het deed me echt pijn, en terwijl we elkaar aankeken vulden mijn ogen zich met tranen, en die maakten zich één voor een los van mijn ogen.

Er kwam geen snik aan te pas.

Ik was zó verbaasd hiervan, dat mijn verdriet spontaan minder werd.
O jaaaaa Frizz, zo wil ik ook huilen!

Zo heerlijk Bold and the Beautifull achtig!

Raar ook altijd dan hun make up nooit doorloopt!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou ja Sum, ik denk dan nu van: Als dit reden genoeg is voor MX om er een punt achter te zetten dan zegt dat ook wel weer genoeg toch?

En ik heb wel eindelijk eens gezegd wat ik al een tijdje op mijn hart had.

Dus OF dit betekent het einde en dan is dat blijkbaar goed (beter nu dan over een eeuw), OF het opent nieuwe deuren voor ons en dan is het ook goed.

Of zit ik nu een beetje te erg in de positieve modus?

Maar eehhmm... je hebt trouwens wel gelijk hoor, het had ook anders gekund.

Ik hash gekregen van mijn collega, echt het beste wat ik in eeuwen in handen heb gehad.

We hebben het van de week samen gerookt en de smaak was zo lekker zacht (en ik apestoned).

Als het goed is heb ik ook wel ergens nog een sigaretje.

*duikte de kast in*
Maar mijn make-up liep ook niet door!

Dat komt omdat je namelijk je ogen kan openhouden als je zo huilt, en dan vermengt het zich niet met je mascara.

Maar over het algemeen huil ik met allerlei snikken en andere rare geluiden tussendoor, knijp ik mijn ogen samen en loopt het snot uit mijn neus.

En als ik huil uit woede is het nog erger, want dan probeer ik gewoon door te praten met zo'n emo-stem.

Bij MX heb ik nog nooit gehuild.

Wel één keer bijna, maar dat had niks met hem te maken, hij was er alleen maar bij.
Tsssssk, tis hastikke ongezellig hoor om dat in je eentje te doen!

Ik zeg we roken er binnenkort eentje samen

Ik ga er alleen ONWIJS van ouwehoeren!

*zeg maar nog eens zoveel als dat ik normaal al doe*
quote:frizzy schreef op 31 januari 2010 @ 22:05:

Ooooh lastig hè Sam, dat je niet loskomt van iemand.

Zou jij ook weleens willen dat je je leven even een stukje kon doorspoelen, zodat je alvast de inzichten meekrijgt die erbij horen als je weer uit de betreffende situatie bent?

Wat je zegt ("dat er iets wat jou blokkeert om met een open blik naar je zelf te kijken"), dat is denk ik hetgeen wat Pom ook beschrijft.

Toch is, denk ik, openheid ook niet perse de norm hoor Sam.

Als jij je lekkerder voelt bij dingen voor jezelf houden dan is dat toch ook prima?

Daardoor vind ik ook dat áls jij je mening geeft, dit heel puur overkomt.

Maar dankje dat je mij een slimme schat vindt.

Dat gejank heeft dat hoofd vol snot geen goed gedaan zeg!

*loopt even naar de badkamer om zichzelf in de spiegel te bekijken*

Sum, even voor jouw info: ik heb ook niet echt mooi gehuild.

Ben opgezwollen, heb een rood hoofd en waterige ogen.

Ooit, één keer, heb ik wel heel mooi gehuild: ik verbrak het contact met een prille liefde, en hij was zo lief.

Het deed me echt pijn, en terwijl we elkaar aankeken vulden mijn ogen zich met tranen, en die maakten zich één voor een los van mijn ogen.

Er kwam geen snik aan te pas.

Ik was zó verbaasd hiervan, dat mijn verdriet spontaan minder werd.

Eigenlijk niet. Het heeft zo moeten zijn. Het brengt mij weer tot iets toe. Iets dat op mijn pad is gekomen om mij nieuwe inzichten te brengen.

dat schrijf je weer zo mooi van je elegante gehuil!
I am Spaaartaaacus.
Als ik aan het emojanken ben dan krijg ik zo'n raar piep meisjes stemmetje

Mijn vader riep vroeger al....God Sum je lijkt Bassie wel van Bassie en Adriaan

Je weet wel die deed altijd van biediebiediebieb....

En mijn neus gaat ook altijd lopen inderdaad, nee moeders mooiste ben ik zeker niet dan....

Als ik een zielige film kijk kan ik het wel wel heel stilletjes

En ik heb altijd liefjes die dan zeggen, Summertje niet huilen, dit stond allemaal in het script!

Heb je ook niets aan die macho's!
Damn, ik wil ook een jointje!
I am Spaaartaaacus.
Ik kan die sigaret niet vinden!

Ik heb er laatst een in een kokertje gestopt voor noodgevallen, maar waar heb ik em nou gelaten!?

Ik eigenlijk ook meer van samen een jointje roken.

Kom je hierheen Sum?

En Sam ook lees ik?

Het word nog gesjellug!
Kom je hier heen Sum?

Do you have a hole in your head???

Het is half elluf, morgen om 6 uur gaat mijn wekker!

Vraag dat soort dingen dan om een uur of 17.00

DAN kan ik enthousiast anticiperen

Ik moet trouwens wat bekennen hoor.

Ik geniet van zijn aandacht en ik voel mij verdomd sexy (alleen bij hem dat wel). Ik zie dat hij zich aangetrokken voelt tot mij. En eigenlijk heb ik wel zin in hem. Ook al weet ik dat het bij dit alleen kan blijven. Ik denk dat ik het wel kan hanteren.

MAAR hij doet niets! Echt niets! Mij heel keurig thuis brengen en meer niet. Vier kusjes. Af en klaar. Hij respecteert mij (Ook al heb ik een korte jurkje aan). Hij vindt mij te lief om zomaar voor de lol in bed te duiken. Hij vindt ons contact te vriendschappelijk en te gezellig om mij te gaan versieren.

EN dat zou ik wel willen.

Maar met mijn verstand er bij weet ik ook wel dat dit het beste is. En aan andere kant geniet ik er van! . Dat een man mij niet eens als een geil sexy ding ziet.
I am Spaaartaaacus.
Maar Sam, als je nou wil dat jij jou versierd maar hij doet het niet

Wat houdt je dan tegen om HEM te versieren?

Of is dat weer kort door de bocht?
Hem versieren - terwijl ik ergens in mij hem best wel erg leuk vind (heb gevonden) - en hij nooit voor mij zal gaan.

Ik ga weer er zo ontzettend verdriet om hebben, ook al heb ik het idee dat ik het wel weer kan hanteren zoals in het verleden.

Nou ik laat het maar zo.

Veiliger zo. Toch?
I am Spaaartaaacus.
En hem versieren...hoe?

Ja ik werd altijd versierd. Ik heb nooit iemand hoeven versieren. Ik heb wel altijd signalen afgegeven dat ik iemand erg leuk vond maar meer ook niet.

Hoe doe ik dat...? Iemand direct laten weten dat ik meer wil?
I am Spaaartaaacus.
Hmm Sam daar zeg je wat.

Hoe iemand te versieren waarvan je op voorhand al weet dat er geen relatie in zit.

Nu ik erover nadenk weet ik ook ineens niet zo zeker of ik dat zou kunnen

Ik kan best iemand het bed in lullen om het maar eens plat te zeggen, maar daar ben ik dan in de regel niet soort van verliefd op

Als ik echt verliefd ben word ik ook ineens een verlegen mutsie
Precies, Summertje. Precies!

Daarom laat ik het maar zo. Beter dit dan dat mijn hartje gebroken wordt en de ervaring leert mij dat hij dan niet zo diep in mijn hart zit.
I am Spaaartaaacus.
quote:frizzy schreef op 31 januari 2010 @ 18:00:

Nou eigenlijk kom ik daarbij omdat een andere forumster (Charlotte) het zei, en omdat ik dat even ging checken bij anderen die zeiden: "Mjah je bent gewoon lief, niks mis mee toch?".

Maaaaar toen hing ik erover nadenken (nu komt ie hoor Pom!) en natuurlijk pas ik me ook aan aan de behoeften van MX.

En andersom eis ik niks van hem, accepteer de zaken gewoon zoals ze zijn.

Maar goed, zo gedraag ik me niet alleen ten opzichte van MX.* leest opeens haar naam*

Ja, ik heb dat tegen je gezegd Frizz, dat klopt. En het ging in dit geval even specifiek over jouw gedrag t.o.v. MX. Hoe je verder in je werk en met familie/vrienden bent, weet ik natuurlijk niet.

Ik moet zeggen dat ik met mensen die wat verder van me afstaan ook wel makkelijk en flexibel ben. Maar niet binnen mijn relatie. Als mijn man chagrijnig thuis komt, vraag ik wat er is. Als hij zegt 'niks' dan verwacht ik dat zijn bui snel overwaait anders gaat ie me echt in de weg zitten en krijgen we ruzie. Ik ga niet op mijn tenen lopen omdat hij even niet zo lekker in zijn vel zit.

Het is hier natuurlijk wel anders omdat we in 1 huis wonen en 'hem even laten' daarom stukken moeilijker is dan bij jou.
Ik heb een sigaret!

En ik kreeg een taartje bij de buren toen ik sigaretten kwam bietsen.

Nou dan doen we dat gezamenlijke jointje maar een andere keer meiden!

Tja Sam, ik zou ook niet weten hoe je dat aan zou kunnen pakken met Mo.

Maar stel er zou wél iets gebeuren, zou Mo dan niet de denken dat het een beginnende relatie is?
Hahahahahaa die Charlotte!

Je hebt wat losgemaakt, zie je dat!

Hoe is het ermee meissie?

Natuurlijk is het anders als je in één huis woont, maar ik denk dat jin misschien ook gewoon anders in elkaar steekt.

Ik ben een heel verzorgend type, en ook in eerdere relaties was ik geneigd me zó te gedragen dat ik hem er blij mee zou maken.

Volgens mij is bij jullie Julio het verzorgende type.
quote:frizzy schreef op 31 januari 2010 @ 23:08:

Ik heb een sigaret!

En ik kreeg een taartje bij de buren toen ik sigaretten kwam bietsen.

Nou dan doen we dat gezamenlijke jointje maar een andere keer meiden!

Tja Sam, ik zou ook niet weten hoe je dat aan zou kunnen pakken met Mo.

Maar stel er zou wél iets gebeuren, zou Mo dan niet de denken dat het een beginnende relatie is?

Geniet ze, Frizzy. Ik zou haast ook weer willen roken. Maar eh als ex verslaafde doe ik dat maar niet.

Nee, het wordt geen beginnende relatie. Met Mo.

Daarvoor ben ik te eigengereid, niet echt moslims, te sexy, te eigenzinnig, te oud. Dus ja.

Ik ga slapen. Welterusten!
I am Spaaartaaacus.
Dat klopt helemaal Frizzy. Julio is inderdaad de verzorgende partij hier en ik laat me verwennen. Ik kan het je aanbevelen!

Maaaaaaar desalniettemin vind ik MX gewoon nogal een draaikont. Voordat je op vakantie ging, gedroeg hij zich als je verkering en nu moet je bijna bedelen om aandacht.

Dat lijkt mij gewoon heel irritant en vermoeiend maar jij neemt er genoegen mee omdat 'hij nu eenmaal zo is'.

Hoewel ik het ook enigszins in je bewonder dat je daar zo onzelfzuchtig mee om kan gaan, baart het mij ook zorgen.

Dan vraag ik me af of jij daar nu wel echt gelukkig van wordt op de lange termijn en of je je tijd niet verspilt...
Nou ja, dát is dus hetgene ik hem zojuist voor de voeten heb gegooid.

Maar ik word bloednerveus van verzorgende kerels, dus dat zou ook weer niks voor mij zijn.

Misschien ga ik em helemaal niet draaien hoor Sam.

Maar de wetenschap dat het kan als ik wil, das al genieten.

Vindt JIJ dat je daarvoor te eigengereid, niet echt moslims, te sexy, te eigenzinnig en te oud bent, of vindt Mo dat?

Of dénk jij dat Mo dat vindt?

Slaap lekker Sammeke!
quote:frizzy schreef op 31 januari 2010 @ 23:25:

Nou ja, dát is dus hetgene ik hem zojuist voor de voeten heb gegooid.

Maar ik word bloednerveus van verzorgende kerels, dus dat zou ook weer niks voor mij zijn.

Wacht maar tot je 3 bloedjes hebt en je man doet geen flikker in het huishouden.

Je schreef dat MX zich de pleuris schrok van jouw boosheid. Wat deed hij? Hing hij op, bood hij zijn excuses aan?

Ik krijg toch vooral het gevoel dat jij niet teveel moet 'zeiken' want dan sluit hij je gewoon buiten.

(sorry als ik te direct ben hoor)
Geen flikker doen in het huishouden is weer het tegenovergestelde he?

Hij hing op.

Dus ja, hij sloot me buiten, dat is inderdaad zijn manier.

Als het ingewikkeld wordt sluiten de luiken (ook dáárover heb ik ff gezegd wat ik vind).

Hem daarna wel weer gesproken, waarop hij zei dat ik hem maar beter kan vergeten, dat dat beter voor mij zou zijn.
Oké, MX zit dus duidelijk in de modus 'afstoten'.

Ga je je op de oppervlakte houden en wachten tot modus 'aantrekken' weer in werking gezet wordt of heb je een ander idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven