Schimmelinfect - heel vervelend!

13-09-2009 17:26 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en maak dit topic aan omdat ik ergens erg mee zit en hopelijk weet iemand een oplossing...

Ik heb al meer dan drie jaar regelmatig last van schimmelinfectie. Om de zo veel weken komt het terug. Ik heb er medicijnen voor, maar hoe dan ook is het ontzettend vervelend. Mijn zin in sex vermindert elke keer en ik baal verschrikkelijk als het weer zo ver is. Voor mijn vriend is het ook niet leuk om elke keer te horen: sorry schat, ik heb weer jeuk... Voorkomen heeft geen zin, want die medicijnen (Gyno-daktarin, kapsules) helpen pas als het zo ver is. Het is trouwens niet zo dat deze medicijnen uiteindelijk ook niet meer werken, je lichaam stoot ze na een tijd niet af, dat scheelt wel. Maar hoe dan ook ben ik het meer dan zat.

Toen ik het voor het eerst had schrok ik me rot. Ik heb een onderzoek gehad bij de huisarts en daar bleek gelukkig uit dat het geen soa is. Ik heb ook al bijna vier jaar een relatie en nog nooit met iemand anders seks gehad (vriend is niet vreemdgegaan - het is echt geen soa, want die medicijnen helpen elke keer wel).

Maar het komt de laatste tijd vaker terug, bijna om de twee weken. Ik dacht eerst dat het misschien met de pil te maken heeft, maar nadat ik om andere redenen naar een ander pil overstapte, is het niet erger of minder geworden. Ik weet van de huisarts dat veel vrouwen hier vaak last van hebben en dat het best de rest van je leven voor kan blijven komen. Maar ik ben zo wanhopig op zoek naar een oplossing, ik word er helemaal gek van.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, verhalen van ervaringen zijn ook welkom. Alvast bedankt!
Everything happens for a reason
Het zou ook kunnen dat je partner zich met zeep wast en niet voldoende spoelt. Zeep zorgt voor verstoring van de zuurtegraad en daardoor hebben schimmels meer kans. Ik spoel zelf iedere keer na de sex en tijdens menstruatie met Lactacyt. Ik weet hoe de reacties hier zijn over dit middel maar sinds ik dit doe heb ik geen klachten meer van schimmelinfecties, vreemde luchtjes en afscheiding. Als ik sex had gehad kon je de volgende dag beter een beetje afstand houden. Nu altijd lekker fris en fruitig, hahaha
Ik las op een ander topic hierover eens dat een forumster allergisch bleek te zijn voor wasmiddel en daardoor allerlei vaginle klachten kreeg.

Geen idee hoe ze het ontdekt had, maar met ander wasmiddel waren de klachten verdwenen.
quote:Moonlight82 schreef op 14 september 2009 @ 14:15:

Ik las op een ander topic hierover eens dat een forumster allergisch bleek te zijn voor wasmiddel en daardoor allerlei vaginle klachten kreeg.

Geen idee hoe ze het ontdekt had, maar met ander wasmiddel waren de klachten verdwenen.Dat idee heb ik zelf ook een tijdje gehad, maar ik vond het altijd zo stom... Maar ik draag in ieder geval geen wit ondergoed meer, voor de zekerheid.
quote:Moonlight82 schreef op 14 september 2009 @ 14:15:

Geen idee hoe ze het ontdekt had, maar met ander wasmiddel waren de klachten verdwenen.

Klopt, zodra ik een keer mijn *je weet wel* afdroog met een handdoek die met wasverzachter is gewassen, is het gelijk gedonder van onder dat zou dus een tip kunnen zijn: probeer eens een tijdje geen wasverzachter te gebruiken/geen wasmiddel waar wasverzachters aan toegevoegd zijn.

Verder kan inderdaad je partner je ook weer besmetten, dus vraag ook een keer een zalfjes voor partner en laat hem dat de aanbevolen periode gebruiken.

Ook kan ik je aanraden na de sex altijd even te plassen. Is een foefje tegen blaasonsteking (heb je daar eigenlijk ook last van?) maar miz ook tegen schimmelinfectie kan het nuttig zijn.

Heel veel sterkte, heb er ook een periode last van gehad en het is kl*te. Ergens denk ik ook weleens dat het te maken heeft met de hygiene van je partner: niet dat je huidige partner vies is (begrijp mij niet verkeerd :-)) maar ik heb meer klachten gehad bij mannen met een nauwe (en dus iets minder hygienische) voorhuid. Is niet wetenschappelijk onderbouwd hoor, slechts mijn ervaring omdat ik bv bij mij huidige partner helemaal het probleem niet heb en bij sommige exen wel...

Hopelijk kun je iets met mijn tips!
Schimmel-infectie is eigenlijk de gist Candida albicans. Deze kan als gewone vagina flora aanwezig zijn/ook in de darmen in veel grotere aantallen. Ook de Lactobacillen (goede bacteriën die de zuurgraad regelen) komen in je vagina extreem veel voor. Deze Lacto's onderdrukken de gisten en zorgen voor balans en de juiste zuurgraad in de vagina. Als je AB kuur hebt gehad, dan kan je normale vaginale bacteriële flora afsterven en hebben de gistern inderdaar vrij spel. Ook veel te veel suikers geeft voeding aan de gisten en daardoor kunnen ze gaan overheersen. Als je zuurgraad is aangedaan door bijvoorbeeld sperma kan deze infectie ook makkelijker op komen zetten.

Gyno-daktarin capsules zijn dan ook gistdodend middel en werkt sowieso. Maar als de partner symptoomloos (want dat is bij mannen vrijwel altijd zo) ook deze gisten in overmaat bij zich draagt wordt je telkens weer "besmet". Ook in speeksel uit de mond komen deze gisten veel voor.

Ik zou als advies geven als je een infectie hebt toch die capsules en/of een schimmelinfectiecreme te gebruiken. Je partner (ook al heeft deze geen klachten) zou mee behandeld moeten worden. Minder suikers nuttigen niet meer dan dat nodig is.
Beste Immortal,

Ook ik heb al sinds een jaar of 3 regelmatig terugkerende schimmelinfecties. Dan weer paar maanden niet, dan weer aantal maanden achter elkaar. Zo erg, dat ik mezelf, mijn eigen lichaam niet meer vertrouw en onzeker ben geworden en me ook schuldig voel naar mijn man toe als hij sex met mij wilt en ik ook met hem, maar mijn lichaam het gewoonweg niet toelaat. Het heeft mijn huwelijksreis verpest toen ik na de eerste dag (we hadden maar een midweek geboekt) alweer last kreeg en geen medicijnen bij had, maar wel thuis had liggen. Stom!

Dingen die ik geprobeerd heb:

- lactacyd, mocht niet meer van HA brengt de boel uit balans

- wasmiddel, gebruik al jaren hetzelfde dat kan het niet zijn

- Suiker, gebruik ik niet veel

- Ondergoed, weiger tenten aan te doen (sorry dames die het wel dragen met alle respect maar ik vind het echt niks!)

- Gebruik wel maandverband, geen tampons. Is ook tip van de HA

- Er op staan dat je van je HA een verwijzing krijgt naar Gyn.

- Kom je bij de Gyn, die doen niks anders dan je HA maar kijken wel met inwendige echo of alles ok is daarbinnen.

De oplossing tot nu toe bij mij: stoppen met de pil (wilde ik ook ivm kinderwens) en preventief iedere maand op vijfde dag van menstruatie gedurende een half jaar een vaginaaltablet Canesten zetten. Heb nu de derde gezet en geen last meer!!

En vooral: stress/spanning heeft echt invloed en daar kan geen stringetje, wasmiddel of lactacyd tegenop !

Probeer er zelf iets makkelijker mee om te gaan, zodat je spanning en stress afneemt en vraag om zo'n half jaar kuurtje bij je HA

Sorry dat het zo'n verhaal geworden is maar hoop echt dat je er iets aan hebt!
Ik ben zo ontzettend blij met al jullie reacties. Dankjewel!

Ik ben net bij de huisarts geweest, ik heb nu een verwijzing naar een dietiste (hoop dat die iets kan bijdragen aan mijn voedselpatroon en eventueel kan helpen met minder suiker eten - al eet ik echt al onwijs weinig suiker, maar uiteraard zitten er veel verborgen suikers in dingen).

Ook heb ik iets nieuws gekregen: Fluconazol - pillen die hetzelfde doen als de kapsules. Alleen ben ik wel aan de pil en die schijnt niet meer te werken als je zo'n pil inneemt, dat is jammer.

Dus, eerst dietiste, dan gyn en als het dan nog niet is opgelost, ben ik erg nieuwsgierig naar alternatieve geneesmiddelen!
Mooi Immortal, daar kun je mee vooruit dus. Hoop dat de dietiste je opweg kan helpen en anders die nieuwe medicijnen. Het zou mooi zijn als je er vanaf komt.
Ik neem eens in de maand een Fluconazol capsule (oraal), om het te voorkomen. Maar verder blijf ik meelezen voor goede tips!

Oeps, heeele erge mosterd , ik hoop voor je dat het helpt!
Aah, wat vervelend dat ik er nu op terug moet komen! Ik hoopte, na zo veel tips, dat ik het 'topic zou kunnen sluiten', en ook het hoofdstuk voor mijzelf...

Maar helaas is dat niet zo, al heb ik wel nieuwe inzichten, waar anderen misschien iets aan hebben (want ik hou mezelf maar steeds voor: er zijn zo veel vrouwen die het hebben, het is niks abnormaals... maar wel ontzettend vervelend, natuurlijk).

Ik ben sinds oktober op een streng 'dieet': nouja, niet zo grondig als het klinkt, ik eet normaal hoor, maar ik heb wel de suiker afgezworen. Geen chocola, snoep of iets anders meer (wel toegevoegde suikers, maar zo weinig mogelijk). Verder eet ik veel meer meergranen producten, aangezien gist ook de schimmel kan opwekken, net als suiker.

En ik dacht dat het hielp! Al 4 weken geen last gehad - en dat is echt ontzettend lang voor mijn doen. Maar helaas is het weer terug.... en ik denk dat het met Mister Immortal te maken heeft... we hebben van de week seks gehad (en door omstandigheden inderdaad niet vaker deze maand :P ) en nu heb ik meteen weer last.

Zou ik allergisch zijn voor vriend?! Nee toch!? (ja, ik weet dat het kan, maar pottomme - dat zou even balen zijn).
Heeft je vriend zich intussen al wel laten nakijken, als hij een schimmeltje heeft geeft ie dit natuurlijk gelijk door aan jou...
Het is (zoals anderen al zeiden) inderdaad zeer besmettelijk. Als man hoef je er geen klachten van te hebben, maar het kán wel. Rode, geïrriteerde eikel, schilferende huid op de penis...

De oplossing is simpel, laat je vriend tijdens jouw kuur ook een kuur volgen. De creme die vaak vaginaal gebruikt wordt kan ook op zijn penis en heeft daar hetzelfe resultaat. Bijna alle creme's tegen schimmels bevatten hetzelfde effectieve stofje.

Laat je vriend wel een flinke poos doorsmeren, liefst een week of twee, elke ochtend en elke avond zonder over te slaan. En gedurende die periode even geen seks hebben.
Romeo maar hoe moet het dan als ze ineens een wc tegenkomen!!! Nee flauw, grapje op deze donkere dag
quote:dangeensuus schreef op 01 februari 2010 @ 08:42:

Romeo maar hoe moet het dan als ze ineens een wc tegenkomen!!! Nee flauw, grapje op deze donkere dag

Uiteraard dan wél meteen seks hebben al was het alleen maar vanwege de kans een moraalridder te shockeren, daar doen we het immers voor!

( @ TO: niet serieus nemen graag, is een off-topic grapje. Geen seks tijdens de kuurtjes! )
Ik snapte de grap ;)

Maar vriend heeft inmiddels al zo'n kuur gedaan: braaf volgehouden, ook, twee weken lang...

Dus als dat het ook niet is, zou het dan zo kunnen zijn dat ik simpelweg voor hem allergisch ben? Als in van: als ik het met een ander zou doen, zou ik geen last hebben?

Dank voor de reacties!
Ik denk (maar ik ben geen arts of medicus!) dat als je allergisch voor hem zou zijn (iets dat volgens mij op zich al extreem zeldzaam is) zich dat niet zou uiten in schimmelinfecties.

Het is wel zo dat de ene vrouw nu eenmaal veel gevoeliger is dan de andere, maar als ik zo lees over hoe vaak jij er last van hebt lijkt het me toch een kwestie van een medische oorzaak.

Ben je hiervoor al eens naar een gynaecoloog geweest?
Nee, dat is het enige wat ik nog niet heb gedaan (naast dingen als bioresonantie...). Volgende stap: ik denk toch maar weer naar de dokter en een middeltje vragen voor vriend (nog eens). Ik baal er wel van dat ik hier op het forum meer heb kunnen leren dan dat de dokter me kan vertellen...
Ik zou niet nóg eens hetzelfde proberen. Zoals je zelf al aangeeft, je bent het goed zat inmiddels. Ga naar de huisarts en vraag om een doorverwijzing naar de gynaecoloog (of maak direct een afspraak bij de gynaecoloog als je er al één hebt). Laat je niet afschepen met weer een kuurtje, want kennelijk helpen die niet (genoeg).
Hmm... noem me een schijterd (en ja dat ben ik ook echt! ;) ) maar ik zie zo'n inwendig onderzoek niet echt zitten... mja, misschien hoeft dat niet eens. Dankje!
Hier nog iemand die een schimmelinfectie-abbonement lijkt te hebben. Ook div. kuren gehad, samen met mijn man, en blijf er gevoelig voor. De capsules altijd op voorraad, want het komt altijd net in het weekend of met kerst enzo. Ook bloedtest gehad op suikerziekte, suiker weg laten uit dieet enz. Had het met het slikken van de pil, met de mirena en nu zonder wat, het hoort bij mij schijnbaar. Blijft lastig.

Wat mij wel helpt is, na de seks, flink spoelen met water.....doucheslang erin en alleen met water uitspoelen. Sla ik dit een keertje over (want ja, je moet dan wel je bed weer uit enzo) dan heb ik geheid weer last.

Mijn huisarts heeft mij deze 'spoeltip' een keer meegegeven en het helpt.

Ben ook bij gyn geweest met deze klachten (kom er toch half jaarlijks vanwege uitstrijkje) en die kan er weinig mee, heb keer inwendige echo gehad, en alles zag goed uit. Moest het maar met de daktarin 'uitzingen'.
Heel veel vrouwen hebben der last vn ik zelf heb het ook gehad , bij mij helpt miconazolnitraat heel goed , al voel je het al een beetje opkomen even een vingertje er in met zalf wen er omheen en het breid zich dan niet uit! nu ben ik der vanaf nadat ik dit elke keer deed.
@ vrouw1968limburg: dat is inderdaad ook mijn verhaal! altijd capsules op voorraard. En dat spoelen: ook geprobeerd, maar van de week gelijk na de seks gedouchet, maar toch last. Het blijft raar, want na de seks de keer daarvoor had ik geen last (alleen is hij toen niet in me klaargekomen - vandaar mijn vraag over die allergie).

@ honingbijtje: een nieuw middel! Die heb ik nog niet eerder gehoord. Ik ga het uitzoeken.
Ook ik heb jarenlang maandelijks last gehad van schimmelinfecties.

Wat bij mij heeft geholpen zijn trisporal capsules, die slikte ik als kuurtje als ik een infectie had en preventief op de 1e dag van de menstruatie.

Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik ook geen last meer gehad van schimmelinfecties.

http://www.apotheek.nl/Me ... al.aspx?mId=10704&rId=518
@Immortal

Geen tips meer, maar wel herkenning, als er inwendig geen sperma bij komt kijken dan meestal geen klachten, mét sperma en níet spoelen, altijd klachten!

Ik ga me ook eens verdiepen in miconazolnitraat, maar naam zegt me vaag wel iets, volgens mij hebben die capusels en die opsteekdingen dit als werkzame stof...
Als je te strakken broeken draagt kun je ook een schimmel infectie krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven