Valentijnsdag: geven mannen echt zoveel meer dan vrouwen?

29-01-2010 10:57 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ben ik een uitzondering op de regel maar ik kreeg deze link doorgestuurd van een mannelijke collega van me:

Grappige valentijnsweetjes (mannen geven meer geld uit!!). Ik herken mezelf hier helemaal niet in want ik geef al jaren meer geld uit dan mannen om me heen. Mijn vriendjes krijgen dus meer van mij dan mijn vader mijn moeder geeft :p

Maargoed, waar ik dus benieuwd naar ben is of dit voor jullie wel herkenbaar is?

Geef jij meer of minder geld uit met valentijn dan je vriend

Totaal aantal stemmen: 54

Ja (13%)
Nee (4%)
Geen idee (13%)
Ik doe niks aan valentijnsdag (70%)
Dat geef ik haar uberhoubt al, maar dat nog eens op valentijnsdag te geven is een goed idee.

Dat heb ik trouwens laatst nog gedaan, ze had last van haar nek, dus ik heb lekker haar schouders en degelijke bewerkt met een trill masage ding van de kamasutra beurs. ze had de volgende dag stukken minder last :-)

Orale bevrediging vind ik juist erg leuk om te doen, maar dan moet ik wel de kans krijgen. Dat heeft ook te maken met dat een moeilijke tijd achter de rug hebben gehad en we zijn juist nu aan onze relatie aan het werken.

Ik wil haar gewoon wat extra's geven.

Ik laat haar elke dag wel blijken dat ik veel om haar geef het zou juiste eerder fijn zijn als zij dat wat meer aan mij laat blijken, en dan heb ik het niet alleen over sex.
Ik doe er niet aan. Nooit gedaan.

Ja, rozen uitdelen toen ik in de leerlingenraad zat.

Maar dat is al tijd geleden en hoorde bij takenpakket.
Ik doe er ook niet aan hoor. Tot mijn 15e kreeg ik elk jaar een kaartje... Ik helemaal blij natuurlijk! Totdat ik de kaart openmaakte: liefs, oma. Tsjaaaa dat viel even tegen hahaha! En elk jaar weer die stomme hoop dat het nu dan eens een jongen zou zijn! Maar ja, toen mijn oma overleed wilde ik niets liever dan een kaartje van haar op Valentijnsdag
@vader85: hebben jullie een bad? Dan lekker samen in bad gaan met een fles champagne, aardbeien, verse ananas of wat voor fruit allemaal nog meer en koop een heerlijk luxe badspulletje of een heel pakket van bijvoorbeeld Rituals.....
Ik stuur altijd iets leuks met de post (vriend is canadees) een kleinigheidje wat ik heb gekocht, en een kaart

Hij maakt altijd iets zelf Hij is heel creatief, en ik vind eigenlijk dat hij door iets speciaal voor mij te maken mij eigenlijk meer geeft dan ik hem, al is het in economische waarde waarschijnlijk andersom

Ik heb dit jaar een kaart zelf gemaakt met fotos van ons samen erop geplakt, en er dan een soort miniscrapbook van gemaakt, in een tasje met hartjes, en hartjeslollies erin
quote:Suy schreef op 29 januari 2010 @ 14:31:

@vader85: hebben jullie een bad? Dan lekker samen in bad gaan met een fles champagne, aardbeien, verse ananas of wat voor fruit allemaal nog meer en koop een heerlijk luxe badspulletje of een heel pakket van bijvoorbeeld Rituals.....

Ja, we hebben een bad, alleen dies een beetje krap.

klinkt wel goed, Ik had voor mijn kerstpakket voor haar een badset gekozen, dies nog niet op denk ik. Ze houd wel van champagne met citroen ijs erin. (spoon heet het geloof ik)
Dit is het eerste jaar dat ik een reden heb om aan Valentijnsdag mee te doen. Dus wil ik het voor een keertje ook zeker doen. Zoals iemand eerder zei zijn mensen geneigd om heel groot uit te pakken terwijl Valentijnsdag om kleine/fijne cadeaus gaat. Zoals altijd geef je dingen vanuit je hart, niet om het grootste of het duurste te geven alsof het een wedstrijd is.

Ook ik moet mezelf terugfluiten en in de gaten houden dat ik het klein houd. Waarschijnlijk wordt het een roos en een cadeautje voor als hij zijn rijbewijs haalt. Een kleinigheidje om hem te laten zien dat ik geloof dat hij het redt. :-)

Voor de rest denk ik niet dat ik er meer aandacht aan besteed dan normaal. Tenslotte is elke dag met je vriend/vriendin/man/vrouw een speciale dag.
Krijg al 30 jaar Valentijnscadeau's . Heel lief,etentje, groot hart van rozen,dagje weg,theater. Van een man uiteraard.Kijken er nu al naar uit !!
Ik heb nooit wat gegeven ik doe er niet aan..

Ik heb wel een keer van mijn beste vriend (die was helaas verliefd) een kaars gekregen met een verliefde tekst erop en een kaart waar hij zijn after shave in een grote dosis op het gesmeerd.. Echt vervelend vond ik dat, want ik had nog gezegd dat ik niks wilde hebben (ik wist van zijn gevoelens en wilde hem niet nogmaals moeten teleurstellen)
Ik heb wel eens kaarten, een enkele roos, smsjes, massages, etentjes thuis door diegene zelfs gekookt gekregen en meer van dit soort dingen. Nooit dure dingen, daar geef ik niet om. Vice versa heb ik hetzelfde gedaan. Het gaat om even die extra aandacht die je hebt voor de ander. Want feitelijk zou het elke dag valentijn moeten zijn -voor je partner- of voor iemand op wie je een oogje hebt.

In mijn pubertijd vond ik het geweldig om anonieme kaarten te sturen naar dat ene lekker ding ofzo en dan kijken of hij kon uitvinden van wie hij die had ontvangen.

Single zijn maakt dit soort dagen veel makkelijker, geen enkele verwachting, verplichting -wat ik sowieso al fout vind- en gewoon een dag zoals alle anderen. Of zou ik toch een anoniem kaartje in de brievenbus vinden dit jaar
quote:Vader85 schreef op 29 januari 2010 @ 14:55:

[...]

Ja, we hebben een bad, alleen dies een beetje krap.

klinkt wel goed, Ik had voor mijn kerstpakket voor haar een badset gekozen, dies nog niet op denk ik. Ze houd wel van champagne met citroen ijs erin. (spoon heet het geloof ik)Vind ze echt leuk, weet ik zeker! Go for it en maak er een onvergetelijke dag van :-)
Ha, nou als het aan Mister Immortal ligt, doen we er volgens mij niks aan... wel jammer. Het is natuurlijk maar een dag, en commercieel enzo, maar toch: het hele idee kan romantisch zijn. Ach ja, dat heeft hij dan weer met andere dingen. Moet niet zo zeuren, denk ik.
Everything happens for a reason
Mijn lief en ik deden de afgelopen 2 jaar wel aan valentijnsdag omdat ik het zo leuk vond. Maar dit jaar heb ik zoiets van: Ja waarom eigenlijk?

Hij is totaal geen romanticus, en het is dat ik jarig ben, anders denkt ie er niet aan om soms iets kleins te doen/geven ofzo. Toevallig 2 wk terug nog geshopt, en heb ik een jas en een heerlijk luchtje gekregen - zomaar. DAT zijn de dingen die ik eigenlijk veel leuker vind, dan valentijnsdag

Dus dit jaar doen we er dan ook niets aan, nou ja ik koop wel een kaartje en misschien iets kleins, maar dat is alles.

Hij moet werken de 14e sowieso, dus we gaan zaterdag lekker uit eten. Geen gedoe, gewoon gezellig - zonder verwachtingen.

Had laatst wel iets bij de hunkemoller gekocht, en daar lagen kaartjes op de toonbank die je kon invullen met je maten etc, dus die had ik hem gegeven. Vond ik wel grappig, kijken of hij er ooit iets mee gaat doen.

Wat ik wel belangrijk vind, is dat je het niet moet gaan verwachten van elkaar. Dat maakt het 1: verplicht, en 2: een stuk minder leuk! We gaan ook een nachtje naar zandvoort, lekker daar in een hotel slapen. Gewoon zomaar (omdat het gezellig is)...Heb ik geen valentijnsdag (meer) voor nodig. Ik vind het wel moeilijk, aangezien ik een hopeloze (over the top) romanticus ben, maar goed - valentijnsdag is hier dus ook na 2 jaar de deur uit

Oh, en nu moet ik wel zeggen dat hij het altijd opmerkt als ik iets nieuws aan heb qua kleding, en dat ie het zegt als ie iets heel leuk vindt bij/aan me Als ik zou moeten kiezen tussen romantiek of dat, zou ik voor het laatste gaan!
Wij hebben er elk jaar wel aan gedaan, maar niet overdreven uitgebreid. Gewoon samen lekker naar de bioscoop of uit eten en we geven elkaar een klein cadeautje, zoals een bos rozen of een kaartje.

Veder vind ik Valentijnsdag niet ontzettend speciaal omdat we de rest van het jaar ook leuke dingen samen doen en lief voor elkaar zijn .
Ik geef er meer aan uit (tenminste, daar ga ik vanuit). Dat heeft niet per se iets te maken met Valentijn an sich, maar wel dat er dan nog wel eens wat producten zijn die ik zelf graag wil uitproberen c.q. dat ik het wel leuk vind om de snufferd van vriend te zien

Dit jaar heb ik zo'n Verkade-chocoladehart besteld voor hem. Gewoon, omdat ik dat wel leuk vind (en hij is gek op chocola).

Ik verwacht er overigens nooit wat voor terug...
Oh dat heb ik ook vorig jaar gedaan Yraatje, was wel grappig!
Wij doen niet aan valentijnsdag. Commerciële onzin vind ik het, leuk als je 16 bent ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven