Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Kessie

Ik geloof dat ik bij de presentatie van het WKZ zag dat je een of ander multimedia scherm tot je beschikking hebt in de kraamsuites, dus je hebt geen enkele reden om geen live verslag bij te houden

Ik denk dat ik wk 48 idd een beetje overdreven vindt, maar 38 klinkt prima!

Ik ga zo op de eerste dag van mijn officiele verlof gezellig naar een teamoverleg van mijn nieuwe baan: contract moet nog geregeld worden etc. maar ik wil heel graag even een beetje sfeer komen proeven en gezichten kijken voordat ik definitief wegzak in babyhormonen en verlof. Ik kan me voorstellen dat het veeeel prettiger is om na je verlof te weten waar je binnenloopt, anders zie ik mezelf dat op het laatst misschien wel helemaal opblazen ofzo. Even kennismaken en vast wat over het project horen dus. Hopen dat mijn buik het trekt, want die kan de laatste dagen helemaal niet zoveel meer hebben zonder te verkrampen...

Jullie zijn nieuwsgierig naar reactie van kids, ik ben heeeeeel benieuwd (los van alle voorzorgsmaatregelen die je uiteraard treft met kind en honden) hoe de honden zullen reageren als wij hun nieuwe baasje en roedelgenoot voor het eerst naar binnen dragen. Ik denk dat ze heel voorzichtig gaan doen; vooral mijn teef is tot nu toe helemaal onder de indruk geweest van echt jonge pups en van moederhonden, dus ik hoop dat het een van ons twee lukt om een filmpje te maken van de ontmoeting. Het teefje wil nu de hele tijd bij voorkeur erg dicht tegen mijn buik aanliggen als ik haar (incidenteel) op de bank roep, maar verder hebben we geen idee of ze iets doorhebben (ze schijnen het allang te moeten ruiken aan mijn hormonen ofzo).
Ah okay, nou dan stream ik wel effe een live verslag van de keizersnee :-) Ik zal mijn man vragen om even goed in te zoomen op de bloederige details.

Sorry hoor, ik ben alleen thuis en afschuwelijk melig. Ik zit nu vriendinnen ontzettend flauwe mailtjes te sturen. En ik heb nog niks in huis gedaan Eerst maar tosti's maken en een kop koffie drinken en dan ga ik mijn best doen, echt!!

Kan me voorstellen dat je je honden wilt voorbereiden. Daar zijn toch vast dingen op bedacht of niet? Grappig ja, zij zien jullie als hun roedel. En als het goed is, staat de baby hoger in 'rang' of niet?
@kessie en jammie: hier ook een stuitligger (uitgerekende datum 28 feb). las dat jullie iets over een homeopatische korrel uitwisselden. aangezien ik zo ongeveer alles aangrijp (en heb aangegrepen) om onze Gup te laten draaien, zou ik wel wat meer hier over willen weten. hoe heet zo'n korrel? wellicht kan ik een homeopaat hier in de buurt dan bellen voor meer info. kan je me een mailtje sturen? zal even kijken hoe ik mijn mailadres een beetje prive kan doorgeven.... aankomende donderdag heb ik afspraak met gyn voor draaipoging. alvast heel erg bedankt en succes met jullie KS beiden. en natuurlijk ook veel succes en geluk voor alle andere mama's en mama's-to-be hier!!!

groetjes, mezelina
@mezelina: succes met de (hopelijke) draai.

@kessie: echt de honden speciaal voorbereiden doen we niet. Die beesten kunnen zo goed ruiken, die ruiken meteen aan ons dat er een kind is als het zover is, dus we hoeven ze echt niet aan een rompertje of luier te laten snuffelen voor ze het kind zien (zulke adviezen krijgen we nu de hele tijd van mijn schoonmoeder).

In het begin hebben puppen (dus ook ons mensenpupje) helemaal geen rang, maar mogen ze ook alles. Het is enkel zo dat de moeder alle rechten heeft om andere roedelleden weg te jagen als ze daar zin in heeft en dat de andere honden zelf maar moeten kijken hoeveel interesse ze hebben en hoeveel ze mogen van de moeder. Reuen onttrekken zich meestal, teven hebben wisselend interesse.

Verder zijn mijn man en ik natuurlijk samen de baas over de roedel. Dat betekent dat wij bepalen hoe andere leden in de roedel met elkaar omgaan; als ze te druk spelen of elkaar uitdagen, kunnen wij er gewoon een einde aan maken door aan te geven dat we er niet van gediend zijn en dan stoppen ze ook. Je moet dan natuurlijk wel doorhebben wat er gebeurt en dat er zich spanning aan het opbouwen is. Zolang wij laten zien dat wij de leiding van de roedel in handen hebben en dat we donders goed doorhebben als een van de twee honden iets flikt (ze kunnen manipuleren...!), zou een baby, peuter of kleuterjongetje gewoon zijn gang moeten kunnen gaan zonder dat een van de twee honden jaloers of corrigerend gedrag naar hem vertoont.

Heel af en toe geeft mijn reu een grens aan als de teef echt over zijn grenzen gaat (bv als ze zijn bot afpakt), en dat laten we die correctie toe omdat ze dat echt verdient (het alternatief is hem verbieden om te corrigeren maar dan ook zorgen dat zij zijn bot niet kan afpakken). Correcties van hem naar haar zijn trouwens altijd "losse flodders": hij intimideert haar flink, maar ze loopt er nog geen schrammetje bij op, al zie je heel goed dat de boodschap wel aankomt. Uiteraard laten we honden en kind nooit alleen, en begeleiden we alle omgang. Mocht ons nou na al deze zekerheden toch nog iets ontgaan waardoor een van de twee het idee krijgt dat mijn zoon een correctie moet hebben (bijvoorbeeld omdat zoonlief een hond in een hoek drijft en de hond zich niet kan onttrekken aan onbedoeld geklier ofzo), dan zal ons zoontje zich te pletter schrikken van een indimiderende blaf of grauw, maar er niet vol littekens vanaf komen. En goed leiding geven betekent dus ook zorgen dat de honden veilig zijn voor een kind
Iemand, ik geloof dat honden opvoeden nog lastiger is dan kinderen, die kun je op een gegeven moment toch meer uitleggen. Wat zullen jullie een wel opgevoed jongentje gaan krijgen. Wel lekker dat je nu verlof hebt.

Mezelina, het middel dat ik kreeg heet Puls. Het is een klein korreltje dat je moet oplossen in water en dan neem je een theelepel. Je moet even informeren bij een klassieke homeopaat. Bij mij heeft het helaas niet geholpen, behalve dat ze indaalde maar wie weet... Als je niet kunt vind dan kan ik je de site van mijn schoonzus wel doorgeven, zij kan het zo opsturen.

Kessie, volgens mij zijn onze mannen redelijk hetzelfde, hij vind dat forum ook maar onzin. Ik ga ervanuit dat ik mijn laptop mee mag nemen naar het zh dan breng ik jullie zo snel mogelijk op de hoogte.

Mebi, ik ben benieuwd of het 12,13 of 14 gaat worden. Valentijnsdag is wel leuk, kin je haar meteen Valentina noemen.

Ik vind het wachten wel heel lang duren. Aangezien mijn man nog steeds uitgaat van het weekend was ik zaterdag helemaal alert op ieder pijntje. Zal komend weekend nog wel erger zijn, denk ik. Gisteren kwamen de moeders weer schoonmaken en ik was helemaal kapot 'savond, kwam er ook nog een adviseur voor mijn mans werk, moet je nog een beetje intelligent overkomen ook.

Ik heb het idee dat de baby ook nog flink gegroeid is, ze zit weer mijn longen dicht te duwen terwijl ik toch een beetje ruimte had gekregen door het indalen.

Vinden jullie de bewegingen van de baby ook anders voorheen ? Meer heen en weer schuiven dan schoppen. Zal wel door ruimte gebrek komen. 'savonds als ik in bed lig, zie ik het hele hoofd heen en weer gaan alsof ze nee schud.

Ik ga vandaag even rustig aan doen, ik ben enorm verkouden (gelukkig niet hoesten), maar wel drie hoestende kinderen die me snachts veel wakker houden.
Jammie: bedankt!! heb zojuist gegoogled en ontdekt dat er 3 straten verderop een klassiek homeopaat praktijk houdt. ga gelijk even bellen voor meer informatie!! nogmaals bedankt en succes met de laatste loodjes.

groetjes, mez
Jeetje IEmand, daar heb idd nooit zo bij stil gestaan. Volgens mij is dat ook wel heel ontroerend 2 honden die zo waaks zijn op de baby. Is het dan ook zo dat je nog iets speciaals moet doen met ze als je zoontje er net is? Je leest toch wel eens over kleertjes laten ruiken enzo? (sorry ik heb er echt helemaal geen verstand van...).

Hoe gaat het verder met je?

Jammie, ik zag een vroege posting van jou en dacht...die is bezig. Maar helaas hahaha....

Haha Valentina, nou never! Ik hoop echt heel erg dat het strippen wat gaat doen, want onbewust hou je er toch rekening mee en dat is eigenlijk niet goed natuurlijk. Maar het voelt ook wel alsof het eerder komt. Ik kan niet uitleggen waarom, en misschien neem ik mezelf in de maling, maar ik vertrouw er wel op dat ik geen 40 weken hoef. (zou het toch door die tantes komen haha).

Dat van die bewegingen herken ik, het doet me ook echt zeer soms. Ik zie dan een kont heen en weer schuiven en ze heeft regelmatig de hik. Haar kont ligt voornamelijk rechts en daar zie je ook een bult. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet na de geboorte (of eigenlijk niet haha).

Wat balen dat je kids zo verkouden zijn. Ik hoor het veel om me heen er heerst van alles. Maar ja, wat wil je ook met dit weer he? Wel fijn dat je zelf weer bent opgeknapt.

Haha, wat grappig trouwens, ik zie je echt voor me, helemaal afgeleefd door de drukke dag en zwangerschap en dat je toch een beetje intelligent probeert te kijken haha.

Slapen jullie ook zo slecht? Ik heb natuurlijk mijn portie goede slaap wel gehad, maar ik kom niet in slaap, dus uitendelijk val ik pas rond 12 uur in slaap, dan wordt ik klokslag 2.30 wakker en val dan pas weer tegen 4.30 in slaap, om er verrot uit te komen om 7 uur. Ik hoor jullie denken; ja wen er maar aan hahah, maar ik baal er wel van hoor.....

Kes, hoe is het met u? Misschien al wat voorweeen? Ben je nerveus?

Hoe gaat het met alle babies en kersverse mamma's? Kaboink, hoe is het bij jou thuis?

Nou ik ga even ER kijken met een kopje thee, mijn moeder komt me zo even helpen in huis.

Fijne dag!
Hee hoi,

kom nergens meer aan toe.....wat een drukte man! Voordat de ochtend eens een beetje begint....pfff (oudste in bad, aankleden, fles, jongste fles, verschonen blablabla....zohee valt niet mee ;). Ik weet niet wat er met mn man is maar die is me toch een potje chagerijnig al dagen....net of ik 3 kinderen heb zo dwars. Hij is ook aldoor ineens aan het schreeuwen om nix, vindt dat ik niets goed doe (terwijl mn oudste toch echt een heel leuk en goed opgevoed kind is), ik gebruik geen goede natte doekjes voor de baby, ik hou de baby niet goed vast, ik doe dit niet goed, daar krijg ik opmerkingen over...jezus hee, ik interesseer me nergens voor zegt ie, als je nog geen depressie had dan zou je het door mijn man wel krijgen....gelukkig is mn zus er nog en die probeert een beetje de boel te sussen. Maar leuk is anders. Sorry hoor voor het ego-berichtje. Echt mannenhormonen, had ie bij onze eerste ook. Maar ik dacht dat ie er nu geen last van zou hebben want onze eerste is echt een heel leuk kind geworden. Hoop maar dat het snel overwaait.
Even een teken van leven. wat is er al veel gebeurd! Ik heb zeer oppervlakkig gelezen, kom tijd tekort...

Heeft die vent van mij soms ook last van mannen hormonen in een extreme vorm??? Geen verandering in de situatie, geen perspectief, scheidingsplanner is gepland en het huis is getaxeerd.... Er is zoveel te regelen en we ontlopen elkaar zoveel mogelijk om ons wat rust te gunnen. Wat een klo...zooi.

Ik heb gewoon geen tijd voor verlof en kraambezoek, ben alleen maar aan het regelen en het zorgen.....

Ik hoop binnenkort een vierde dag werk per week geregeld te hebben, om in dit huis te kunnen blijven wonen, ik heb daarvoor vorige week een sollicitatiegesprek gehad en werd meteen aangenomen waarna ik afgelopen vrijdag meteen kon beginnen aan een interne training. Niet dat mijn hoofd er naar staat, maar het moet! 6 vrijdagen de komenmde paar maanden...

Gelukkig doet onze zoon het super.

Hij is de drie kilo voorbij! Drinkt goed en is heel relaxed en makkelijk. Voorbeeldig mannetje.

Marijo en Pluim, gefeliciteerd met jullie wondertjes!!! Mooi he, zo'n klein ukje!

Liefs!
Marijo, ik wist niet dat mannen ook zo'n last van hun hormonen hadden. Ik moet er wel om lachen maar het is voor jou niet echt handig. Hoe is het met de buikwond, kan je al weer iets doen of heb je er toch nog veel last van ?

Kaboinke, wat ben je toch sterk, dat je dit allemaal moet doen in je kraamtijd/verlof is eigenlijk jammer. Wel heerlijk dat je zoontje het zo goed doet. Wat vind zijn grote broer ervan ?

Kessie, morgen is de grote dag. Weet je al hoe laat je in het zh moet zijn ? Ben je er een beetje klaar voor, koffer ingepakt.
Kes, ik lig helaas ziek in mijn bedje, maar wilde je wel even snel succes wensen morgen!

Ik hoop dat alles voorspoedig gaat en dat je snel kunt reageren hahah.

Op de rest reageer ik later even...
Kessie, heel veel sterkte vandaag !

Mebi, beterschap !
Kessi: ook hier wordt aan je gedacht. Heel veel succes vandaag en geniet van je kleintje!

Mebi: beterschap!

Gisteravond naar Dolf Janssen in de schouwburg gegaan na veel aarzelen omdat mijn buik de hele dag zo strak voelde. Het was het laatste uitje dat we bewust nog zonder oppas maken en ik wilde heel graag, dus ik had overdag veel gerust. Uit eten deden we niet om de "zit" niet nodeloos te verlengen, maar na het eten van een kant en klaar maaltijd hadden we eigenlijk allebei nog wel trek. Toen zijn we lekker op tijd naar de schouwburg gegaan (ook makkelijker met parkeergarage) om daar in het restaurant nog een toetje te eten. Was supergezellig en de voorstelling was ontzettend grappig: pijn in mijn buik van het lachten maar goed te doen. Heb echt een blij gevoel dat we samen nog iets leuks gedaan hebben.
Iemand, klinkt als een gezellig avondje, lekker nog even bewust met zijn tweetjes weg zonder geregel.

Ben benieuwd of Kessie haar baby al heeft.

Ik heb soms het idee dat ik wat vruchtwater verlies, maar het is nog zo minimaal dat ik twijfel of ik het wel goed heb. Verder niets dat op weeen lijkt dus ik wacht het nog wel even af. Ik sta er in ieder geval niet raar van te kijken als we volgende week donderdag niet gaan halen (maar misschien wil ik het wel te graag!). Ik ben het echt zat die buik, het moe zijn, weinig kunnen doen. Maar ja nog maximaal een week...
He hoi,

bericht uit t ziekenhuis, let niet opspelfouten heb een vreemd toetsembord.

Nou t liep effe anders zeg. Zoon2 is dinsag al geboren, Mijn vliezen braken nl midden in de nacht. Ik werd wakker van een soort plop en toen een flats water.. Naar het zh gegaan, daar ben ik met spoed ingepland voor de keizersnee.

Deze is goed verlopen, vond het eigenlijk een heel bijzondere ervaring. Zoon2 is om op te eten zo schattig.

ik hou t kort veder. Liefs
gefeliciteerd met je prachtige zoon Kessie!!

Dat is supersnel gegaan! Geniet lekker van de kraamtijd!
Hee Kessie

Van harte!!! Hoe heet nummer 2? Hoop dat je je goed voelt na de operatie.
Kessie, gefeliciteerd !! Fijn dat je zoon het toch nog zelf heeft geregeld wanneer hij jarig wilde zijn. Hoe voel je je verder ? Hoe zwaar is de kleine man ? Wat vind zoon1 ervan ?
Kes gefeliciteerd!!!! Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Hoe heet hij, wat weegt hij? EN hoe vind zijn broer het?

Kortom....hoe gaat het met jullie??

Achteraf makkelijk lullen natuurlijk, maar toen jij niet even op het forum kwam voor je naar het zkh moest dacht ik al een beetje dat het miss al bezig was. Super zeg!

Jammie, dat hoop jij ook wel denk ik? Dat de kleine toch eerder geboren wil worden? Iemand en ik hebben natuurlijk geen datum om naar af te tellen, maar jij wel. Elke dag eerder is dus een kadootje. Was het nu eigenlijk vruchtwater?

Kaboink meid, ik heb zo met je te doen, je bent zo sterk! Ga je het wel trekken zo? Lijkt me verschrikkelijk om mijn man zo om me heen te hebben. Ik ben jou natuurlijk niet maar toen wij zo zaten heb ik hem gelijk weg gestuurd. Deelt hij wel in de zorg om je kindjes? Balen meid, dat het allemaal zo loopt he, wie had dat gedacht........Sterkte lieverd!!!!! (ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen om je te steunen).

Iemand, dat klinkt gezellig! Ik hou er ook van cabaret en de hele sfeer van een schouwburg. Lekker om zo even weg te zijn saampies. (en lekker ijsjes te eten mmmmm). Hou dat blije gevoel lekker nog even vast!

Nou hier nog steeds een grieperig gevoel, maar na 2 dagen goed rusten en stomen knap ik wel op. Het kwam ineens opzetten, kon bijna niet praten en was zo erg benauwd! Gelukkig is dat nu weg, alhoewel mijn stem echt minimaal is.

Ik ben het wel echt heel erg zat, vandaag ben ik 37 weken, dus het "mag" maar ja morgen en donderdag nog verjaardag en partijtje van zoon en manlief. Dus geen tijd hahaha.

Ik heb veel harde buiken/voorweeen soms moet ik echt al een beetje wegpuffen. Het gekke is dat ik juist niks doe, dus waar het nou van komt? Ik heb dit bij mijn jongens ook nooit gehad....

Volgende week mag ik gestript worden, maar een korte research op internet heeft me wel geleerd dat ik niet teveel moet verwachten met 38 weken, ben er wel een beetje somber van eerlijk gezegd.....ik was zo optimistisch dat ik vast wel ga bevallen volgend weekend, maar de meeste vrouwen hebben pas wat aan strippen na 40 weken.....Nou ja we zien wel, mijn man gaat mee, de kids slapen dat weekend bij opa en oma dus de omstandigheden zijn op zich wel heel goed.....

Nou ik ga eten maken, vanavond taarten bakken en de slingers en balonnen ophangen. Morgen feest, dus ik kom zondag weer even spieken.

Wordt mijn boefje alweer 5....zucht!!

Fijn weekend!
Mebi, fijn feestje voor je zoon gewenst morgen en jij succes ermee! ik ben echt doodmoe en lig alleen maar te slapen, dus blij dat ik niet in je schoenen sta. Kan me dus best wel iets voorstellen bij de harde buiken: je bent hartstikke druk, mens!

Die harde buiken heb ik trouwens ook heel snel, terwijl ik vind dat ik ook niet zoveel doe, maar zodra ik een tijdje sta in een winkel ofzo, dan wordt mijn buik keihard en pijnlijk. Heb dus bijna geen actieradius...Gister toch wel druk geweest met de laatste spullen bij elkaar zoeken die "mijn" illustrator nodig heeft voor het geboortekaartje: ben er een aantal winkels voor afgelopen om de juiste kleuren voor haar te vinden, met iedere keer die pijnlijke buik tot gevolg. Zal daarom wel zijn dat ik vandaaag gevloerd ben...
Ha, het schiet op met de baby's! Kessie, gefeliciteerd!! Grappig dat je kindje zo eigenwijs is dat ie zelf wel besluit wanneer hij komt.

Iemand, lekker rustig aan doen hoor. En begreep ik nu goed in mijn haastige lezen dat je de baan hebt gekregen??? In dat geval jij dan ook gefeliciteerd, moet een fijn gevoel zijn om zo voor je verlof te weten waar je aan toe bent.

Mebi, hoe was je feestje, nou ja, van je zoon?

Mijn zoontje doet het lekker, hij krijgt nu wel wat meer krampjes... zo zielig. En tussen de voedingen door is hij af en toe zomaar een paar uur wakker!! Mijn oudste vindt de baby geweldig. Hij krijgt regelmatig kusjes van hem, hij helpt me met van alles en roept 's ochtends als eerste: waar is Jelte? Tja, ik zet zijn naam hier maar even neer, dan weten jullie hem ook, maar ik wil hem verder niet teveel op het forum gebruiken. Gewoon 'zoon' dus.

Verder weinig nieuws onder de zon. man en ik ontlopen elkaar fijn, zijn regelmatig een nacht of meer weg. We hebben het inmiddels onze oudste maar wel gezegd, hij voelde toch al wel dat er wat was, maar echt snappen doet hij het niet. Papa is natuurlijk ook nog niet echt weg..... Hij stelt wel regelmatig vragen erover en kondigde leuk aan dat hij ons in de gevangenis ging stoppen, want papa en mama moesten bij hem in huis blijven wonen. (op een opmerking van mijn man dat die over een tijdje ergens anders zou gaan wonen).

Man, wat was het moeilijk om die kleine uk te vertellen wat er gaat gebeuren........ Ik voelde me daarna zo shit. We halen de veilige basis onder zijn jonge bestaan uit, en dat doet me zoveel pijn. Ik had dit zooooooooooooo graag heel anders gewild......

Liefs!
Werd ik toch weer nieuwsgierig toen ik zag dat er een nieuwe reactie was.....terwijl ik eigenlijk onderweg naar mijn bedje ben.

Dappere Kaboink; Je MAN haalt het veilige bestaan onder je zoontje zijn voeten vandaan....niet jij. Sorry dat ik me er zo mee bemoei hoor, maar ik moest dit even zeggen. Wat dapper dat je je zoontje het hebt verteld, hoe rot het ook voelt, het is beter voor hem, want ze voelen van alles. Wat heerlijk dat je zoontje het goed doet en dat ze samen zo lief zijn. Ik ben oprecht blij dat je daar van kunt genieten ondanks alles ellende.

Iemand, ik heb dat ook ja wat jij zegt, even stilstaan en hupskee, een zere harde buik. Jij dus ook lekker rustig aan meid! Nog even en we zijn saampies over, als Jammie d'r man gelijk krijgt,,,,,

Nou nu ga ik echt slapen. Doei doei
Tot nu toe heeft mijn man nog geen gelijk. Er gebeurd hier werkelijk helemaal niets. Gisteren moest ik naar de vlos in het zh, zegt ze ineens 'weet je zeker dat ze nog in een stuit ligt ?'. Het voelt voor mij niet anders, maar zij twijfelde of die bol bovenin wel het hoofd was. Helaas moest ik nog 1,5 uur wachten tot we een echo konden laten maken. Ik moest wel ineens heel erg wennen aan het idee dat alles ineens anders zou kunnen worden. Maar op de echo bleek de bol toch echt het hoofd te zijn dus allemaal vals alarm.

Ik weet niet of het vruchtwater is waarschijnlijk niet, het is normaal dat je op het eind meer last hebt van afscheiding en slijm verlies. De vlos vond de baby nog niet zo goed ingedaald dus als de vliezen breken, moet ik direct bellen en meteen gaan liggen (anders bestaat een kans dat de navelstreng naar buiten komt).

Ik heb zelf het idee dat ze gewoon de 11e gaat komen, hoor. Het wordt vanavond of gewoon donderdag... Ik heb ook snel last van harde buiken, kan echt niet meer veel lopen. Bij mijn andere drie zwangerschappen heb ik vrijwel nooit last van harde buiken gehad en nu wel (misschien toch de leeftijd). Ik ben echt aan het aftellen.

Kaboinke, goed dat je het aan je zoontje hebt verteld en hij lijkt het wel te begrijpen ook.

Mebi, veel plezier op het feest vandaag.
He: jammer dat de draai een dode mus was! Had het je van harte gegund. De 11e is ook al heel snel zeg!

Kaboinkie: je hebt het echt pittig! Hoop dat je man gauw weg is zodat je je eigen leven kan opbouwen. zwaar, maar jij maakt er wel wat van! Hoe denkt hij trouwens nu over het feit dat hij weer een zoon heeft: is hij te druk met zichzelf of is hij wel een trotse/zorgzame vader?

Vind het trouwens een mooie naam.
Ha Iemand,

Hij is absoluut een trotse en zorgzame vader. Dat is ie ook naar onze oudste, maar net zo goed naar onze jongste. Hij pakt zijn verantwoordelijkheden qua verzorging en voeden en ligt het liefst hele avonden met hem op zijn borst op de bank. Over zijn vaderschapskwaliteiten heb ik verder niet te klagen, al ben ik het natuurlijk niet altijd met hem eens.

Ik zit wel met het co-ouderschap in mijn maag. Ik gun mijn kinderen meer dan een weekendvader (zou zelf ook geen weekendmoeder willen zijn!), maar zo'n kleintje na mijn verlof al meteen opzadelen met 2 huizen... Wat doet dat met de hechting zonder 1 primaire opvoeder maar met twee halve ouders? Mijn man ziet het simpel: hij moet zich aan twee personen hechten (nog wel meer, als je het kdv ook mee rekent), maar volgens mij ziet hij 'hechting' wat anders dan ik. Of je veilig of niet gehecht bent, gaat zo'n grote invloed hebben op de rest van je leven en hoe je met situaties omgaat. Maar mijn man luistert niet naar mij hierin (ik weet het altijd beter volgens hem). Ben pedagoog en weet wel een en ander over hechtingstheorieen enzo, maar als het over je eigen kind gaat... Ik vind het een groot dilemma en wat we ook kiezen (co-ouderschap of 1 thuis en weekendvader) je weet nooit zeker of je voor je kind het goed doet en hoe het anders was geweest. Je kunt het maar 1 x goed doen... (of fout...)

Oeps, voedertijd.... er gaat hier een kleine sirene af. Man is de hort op, ikke thuis met de twee slapende kids en heb me de afgelopen avond voor het eerst alleen gevoeld...... Zal nog wel vaker voor gaan komen..

Knuffel voor jullie en sorry dat ik dit topic voor mijn afschrijfneigingen gebruik en zo weinig op jullie reageer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven