Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
@ Mirre: Een rotgevoel he als je wakker wordt en je nergens toe kan zetten. Had ik vanmiddag... Was gisteren naar een groot feest geweest wat echt super gaaf was maar nu ik zo alleen wakker werd mis ik mijn ex enorm. Voel me zo alleen vandaag.

@ Sann: Beterschap wijffie! Denk maar lekker alleen aan jezelf! Dat is wat je verdient!
Dames,

http://www.youtube.com/watch?v=szDj65BunqQ

quote:Levin5 schreef op 31 januari 2010 @ 19:56:

Dames,

http://www.youtube.com/watch?v=szDj65BunqQ

Ja, we moeten er inderdaad maar het positieve van inzien.

Hoe moeilijk dat voor mij op dit moment dan ook is. :(
Hey,Levin! Gaat ie weer een beetje? Hope so....thanx voor het positieve liedje!

Ja,Prinsesje,in het begin na de breuk kon ik 's morgens nergens toe komen,maar ja show must go on.Zorgen voor de meiden,naar t werk enz...en das maar goed ook! Kon niet "zwelgen" in m'n verdriet! Maar neemt niet weg dat ik het wakker worden zonder lief nog heel vaal k*t vind....komt bij mij nu vooral door die dromen dat ik met zo'n verdrietig en onbestemd gevoel wakker word.En kan me er dan weinig tot niets van herinneren...Snap precies wat je voelt en vooral als je dan eerst zo'n gaaf feest hebt gehad..dan is de deceptie nog groter...Maar goed,het verandert niets aan de feiten,we moeten voorlopig alleen door! En...dat gaan we redden ook! Jij ook Prinsesje,echt wel! Dikke knuf van mij!.

@ Sanne: Hey,meis sorry dat ik niet eerder reageerde,druk @ work...Gaat het al wat beter? Beterschap en lief zijn voor jezelf,pak lekker je rust! Knufffffffff!!!!!
Ja goed nummer! en die serie vond ik altijd zo leuk, komt dat weer?!

en @ prinsesje kom op meis denk aan gisterenavond, je hebt genoten! dat kun je dus weer!! en morgen weer het werkende leven in, heb je weer afleiding.. het komt goed echt! er zijn jou al zovelen voor gegaan.. Dus hup recht je schouders duik lekker op tijd je bedje in en dan begin morgen de rest van je leven!!

ik nog steeds ziek in bed.. blehh!! ook echt koorts en de hele mikmak, dan komen helemaal de muren op je af.. en nu moet ik morgenochtend ook mn baas nog bellen dat ik ziek ben en niet kan werken.. pff vind ik altijd zo lastig..
pfff... nu ik ziek ben, ben ik zo geneigd hem een berichtje te sturen.. de muren komen hier echt op me af.. wat een test zeg. maar ja het heeft natuurlijk geen zin, meneer is aan het werk en denkt totaal niet aan mij, al anderhalve week helemaal geen teken van leven gehoord! en dan nog al zou hij werkelijk met me meeleven, wat bereik ik er dan mee??? hij wil me echt niet terug en dat moet ik ook helemaal niet willen ik word niet gelukkig met hem waarom dringt dat niet tot me door! ik wil het loslaten, please.. niet meer aan denken.. geweest, gesloten boek geen weg terug.. ik moet verder en alleen! accepteer dat nou 's...
Zit ik hier een heel bericht te typen,alles weg...grrrrrrrr

Maar goed,Sanne wat vervelend dat je nog ziek bent! En tuurlijk heb je dan veel meer tijd om te malen en aan ex te denken...Je voelt je een beetje "zielig" en dan ben je zwakker....maar idd hij kan en wil er ws niets mee en uiteindelijk voel jij je nog rotter....dus doe maar niet...

Je bereikt er niets mee en raakt er alleen weer door van slag.Maar snap het wel hoor....

Kwam zaterdagavond van het werk en raakte met de auto in de slip,niets gebeurd gelukkig! Maar durfde gewoon ff niet verder en belde toen ook ex...maar hij pakte niet op...dan voel je je wel ff alleen...heb mezelf streng toegesproken van;okee ik kan dit gewoon en heb jou ook niet nodig! Zoek het uit! En dat hielp wel en was later toch trots op mezelf! We hebben allemaal zwakke momenten...maar we gaan het redden,allemaal!

En ja bij mij werkte het niet..hoe meer ik wilde loslaten hoe lastiger het werd.Nu denk ik ;ik neem de tijd die ik nodig heb en hij mag een plek in mijn hart houden,hoef hem niet helemaal te wissen.En dat werkt voor mij beter,de druk is er nu af,laat het gewoon gebeuren en ondertussen werk ik aan mij eigen herstel.

Beterschap,ga lekker een boek lezen of een dvd kijken, verwen jezelf maar even hoor! Niet teveel piekeren...liefs,mirre
oow sanne...ja als je helemaal alleen thuis zit dan heb je alle tijd om na te denken. Inderdaad even een goede test: hoe ga je dit handelen? Het dringt allemaal wel tot je door, wat in je hoofd weet je precies hoe de vork in de steel zit. Het is je hart die nog even tegenstribbelt: maar je hart zit vol met onware gedachten en emoties, gebaseerd op onzin, romantiseren....Dat gaat slijten, zolang jij het niet toestaat dat je weer met nieuwe emoties gevuld gaat worden door bijvoorbeeld te gaan contacten met hem. Dus je doet het goed: beter kan niet! Maak er lekker jou nadenk/relativeer dag van. Schrijf het van je af en probeer heel bewust weer een stapje verder te komen in je proces. Komt echt wel goed! Vetrouw daa op.

Mir, gelukkig dat er niets gebeurde joh! Gevaarlijk he die gladde wegen...En logisch dat je in zo'n stressmoment ex belt, dat hij niet opneemt is alleen maar goed. Want nu besef je dat je dit soort dingen alleen kan en vooral ook MOET doorstaan. Had ie opgenomen dan had je weer een stap terug gezet want dan had je weer op hem gerekend. Het is echt allemaal ergens goed voor lieve mir. Tuurlijk verdient hij een plek in je hart. Loslaten is wat mij betreft ook niet iemand compleet van je harde schijf willen wissen: onmogelijk. Als je echt hebt losgelaten kan je met een glimlach terugdenken aan de leuke momenten en gun je hem ook een mooi leven. Dan zit ie gewoon in je hart maar is ie uit je systeem zegmaar.Komt vanzelf!

Ik durf gewoon niet te bellen voor de uitslag van die klotetest. Slapeloze nachten, paniekaanvallen...dit is voor mij echt een megaberg om overheen te klimmen...Het is mijn grootste angst, maar door die test te doen heb ik dat wel mooi getrotseerd! Nou nog een goede uitslag...dan ben ik eindelijk verlost van angst en valt er zo'n last van mn schouders...

Dit gaat gewoon een prima week worden, voo ons allemaal! Aanpakken die issues en stapjes vooruit!

sterkte ladies!
IK HEB HELEMAAL NIKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOEHOEEEE!!!!!!!!
@mirre en Jady thanks voor jullie lieve woordjes! het werkt echt beetje relativerend.. met loslaten bedoel ik ook een plekje geven hoor.. de rust vinden, lijkt me geweldig..

Maar mirre wat eng zeg in de slip met je auto! en wat super dat je er alleen uitgekomen bent! zonder hulp van ex.. heb je erna nog iets gehoord? of had hij je bewust niet opgenomen?

en Jady super tof meis, die uitslag!!! zie je nou! lekker last van je schouders.. en nu niet meer onveilig he!

hier gaat het iets beter, kan in ieder geval mezelf redden en dat is ook iets om dankbaar voor te zijn, dat je onafhankelijk bent! jihaa.. zie het meisje rechts in het scherm voor het beeld haha.. toch zal ik nog steeds blij zijn als de tijd kmt dat ik mijn match zal vinden, niet perfect maar wel passend voor mij.. want ik weet wel, samen is toch altijd beter dan alleen.. maar dan wel gelukkig samen.. want ongelukkig samen is nog erger dan alleen. Dikke knuf meiden!!
Jady,das top!!!! Weer een zorg minder.....

Ja,Sanne,die rust wil ik ook....en dan komt dat loslaten gaandeweg ook.Ik zat mezelf veels te veel te pushen daarin...werkt averechts. Nu ik mezelf toesta het in MIJN tempo te doen,gaat het al beter.En ja,vond het ook eng dat gedoe met die auto! Vandaar ook die paniekreactie naar ex...maar wat Jady zegt,goed dat hij niet opnam..heb het nu zelf moeten doen en dat kon ik! Vond ik achteraf veel stoerder!

Hij stuurde vanmiddag een mail maar had het niet over mijn telefoontje.Anyway,zal z'n reden wel gehad hebben en tis ja opgelost...

We hebben wel regelmatig contact,vnl per mail. Hij zal altijd een plek in mijn hart houden,op een andere manier dan eerst,maar toch....En dat mag ook,hij was een belangrijk deel in mijn leven en dat ga ik niet ontkennen...daarvoor was het te intens.Hij heeft me dingen laten voelen/zien ,waarvan ik niet meer wist dat ik ze in me had...waardevol...en dat wil ik koesteren. Ik ga voor die glimlach die jady noemt..das het streven.
hey mirre, ja dat pushen herken ik wel, toch een sterk karakter maar een gevoelig mens of niet? zo ben ik tenminste wel.. waarover mail je eigenlijk nog met je ex dan? lijkt me ook wel lastig maar goed wel meer afstand dan bellen natuurlijk.

ik kreeg vandaag ook nog slechte uitslag van mn uitstrijkje. welja dat kan er ook nog wel bij heb pap3a1, zit al een hele historie van uitstrijkjes voor en uiteindelijk ook een colposcalpie een monster genomen maar die was goed maar toen had ik pap2 en nu dus pap3 moet over een half jaar terugkomen en natuurlijk heb ik niet meteen kanker en zijn ze er vroeg bij ook al zullen ze dan waarschijnlijk wel de cellen echt weg gaan halen, dat is een kleine ingreep.. het kwam me nu rauw op mn dak, ziek, alleen, mn moeder die vanmorgen een spannend onderzoek had in het ziekenhuis (gelukkig alles goed) dus ik heb ex een mail gestuurd.. en hij belde wel direct. was vriendelijk gesprek dus dat is ok maar niet in het kader van schat ik kom gelijk naar je toe.. dat had ook niet gekund maar ja dat hoop je wel..hij zegt dan wel lieve dingen maar klinkt verder zo rationeel en lult zoveel over zichzelf dan denk ik wel 's meen je het wel allemaal? hij wil wel graag vrienden blijven geen idee hoe hij dat ziet, tenminste wel, hij kan dat prima (vind ik ook zo raar, hoe kan dat nou?) maar ik kan dat niet hoor. Hij zei alweer dat hij bij zn exvrouw had geholpen in huis en mn haren gingen meteen overeind staan.. de situatie mis ik echt niet.. hij kan schijnbaar met iedereen vrienden blijven! oja en nu zei hij wel dat hij met mij graag kinderen had gewild.. WAT??? dat heeft hij nooi gezegd...altijd vaag gelul van ik zeg niet dat ik het niet wil en ik zie in de toekomst ook wel een gezin.. maar nooit echt direct van ja ik wil graag kinderen met jou..ja nu kan hij het wel, nu durft hij want het zit er nu niet meer in.. pff... dat maakt me nog wel boos hoor, dat waren namelijk onze strubbelingen in de relatie.. en dan zei ik ook dat ik dat stukje waardering miste als stiefmama, dat ik zo mn best deed en dat het dan leuk is als je kerel is zegt dat je het goed doet of je mee uit eten neemt of iets voor je betaald met de woorden je hebt het verdiend.. dat had mij zeker gesterkt in de moeilijke positie waar ik me in bevond.. maar niets van dat alles.. nee hij zag dat anders.. weet je wat hij zei, ik betaalde soms toch ook wel 's als we met zn dochter iets gingen doen.. DUH! ja dat klopt met de nadruk op SOMS maar dat deden we voor je dochter en niet voor mij toch!? grrr... die jongen heeft zo'n plaat voor zn kop.. en ik verwijt het hem niet hoor want ik zie wel in dat hij het niet bewust doet en ik zie nu eenmaal meer warmte in liefde dan hij.. dus past hij ook niet bij me, heldere conclusie.. maar was wel weer ff van mn padje hoor net, jeetje.. ik zie er ook niet uit nu! zwarte strepen onder mn ogen, bleke kop! haha gordijnen maar dicht houden.. sorry meiden dit zijn niet mijn dagen.. dus weinig positiviteit maar dat komt snel weer!!! x
Sanne,wat een pech ineens...meis toch. Ken het door mijn zusje en mijn vriendin.Zus is geholpen en dat is nu goed,mijn vriendin is onlangs voor de 2e keer geopereerd en was nu schoon,maar blijft spannend tot de volgende controle.Het ergste is dan die onzekerheid merk ik bij haar.Dat zul jij ook zeker herkennen...Fijn dat de uitslag van je moeder wel goed was! Begrijpelijk dat je behoefte had om ex te mailen..tis ook wel ff veel.Wel fijn dat hij direct belde...en ja,die ex van mij kan ook zo rationeel reageren.Misschien wel goed,hij zegt zelf ook;als we beide emo reageren schiet het ook niet op...als ik vraag hoe hij het dan allemaal handelt,zegt hij;ik verwerk het op m'n eigen manier..that's it.Meer laat hij niet los.Wij gaan ook voor de vriendschap,heb door ons contact wel steun aan hem,kan nog wel alles bij hem kwijt.Maar ik moet heel erg wennen aan die friendszone,kost mij veel moeite,maar komt goed.Omdat ik onze relatie te waardevol vond om nu alles af te kappen..Merk dat hij deze overgang veel makkelijker kan maken,althans zo lijkt het .Misschien mannen "eigen" ? Don't know...Maar we mailen dus over vanalles wat ons bezig houdt,gaat wel diep..gek he,dat dat gewoon kan....wel bijzonder.

Jij hebt weer duidelijk waarom het tussen jullie niet werkte,merk ik? Sanne,dat positieve komt wel weer...je voelt nu door alles gewoon ff rot,niet gek toch? Laat het ff toe en dan weer head up! Komt goed,meis! En wat jijn zei:ja,ik ben sterk,"stoer'' maar idd ook gevoelig..dat klopt wel.

Nou,dikke knuf van mij voor jou!!!
Hoi meiden,

Jady, allereerst hartelijk gefeliciteerd met jouw goede uitslag! GELUKKIG!! Pfffff, kan me inderdaad voorstellen dat er een enorme last van je af is gevallen! Heb je jezelf beloond met iets leuks??

Hoe gaat het verder met je? Wat balen zeg dat die date van jou zo uit bleek te pakken......helpt niet echt mee voor jouw vertrouwen in de mannen! Hoor je eigenlijk nog wel eens iets van je ex? Of was jouw boodschap toen hij opeens voor je deur stond duidelijk genoeg...?

Levin, hoe is het nu met jou? Hoe bevalt het werken zonder je ex in de buurt? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk en wennen is, maar ik ben het wel met de anderen eens dat dit wel beter is. Nu kun je echt zelf verder. En bevalt je nieuwe functie zelf wel goed?

Raiden, fijn dat het zo goed met je gaat! Laat jouw ex/vriend maar mooi zijn best voor je doen hoor! Blijkbaar was die crisis even nodig om nu eindelijk de knop bij hem om te zetten. Gelukkig maar!

Vantzelfde, hoe is het nu met jou? Ik kan me voorstellen dat jouw antwoord nu " hetzelfde" is....dit heeft tijd nodig en ondertussen hobbel je maar verder he. Hopelijk nemen de leuke momenten zo langzamerhand weer toe. Sterkte!

Mirre, Prinsesje, Sann, Tangerine, Marrepar, Grouse (lees je nog mee?) en alle anderen die het moeilijk hebben: jullie ook veel sterkte en liefde gewenst! Naast wat je niet hebt, sta ook eens heel bewust stil bij wat en wie je wel hebt. Dat hielp mij wel. Sann, beterschap ook! Ik ga er vanuit dat alles goed komt met jou!

Met mij gaat het nog steeds goed. Ik richt me nog steeds bewust op wat ik allemaal wel heb en dat lukt erg goed. In plaats van te vinden dat mijn vriend nu bij me zou moeten zijn verheug ik mij op het sporten morgen en overmorgen. En op een lekkere zwijmelfilm voor mezelf, met wat lekkers erbij! Het is inderdaad wel relaxter als je niet steeds samen MOET zijn (zeg maar). Niet dat ik niet meer zou willen samenwonen hoor. Maar mijn vriend voelt zich hier nou eenmaal beter bij en zo is het ook erg gezellig.

Ik merk ook nu ik minder vraag dat ik meer krijg. Klinkt afgezaagd natuurlijk, maar toch werkt het wel zo. Alleen nu is mijn logeer-poezebeestje na maanden weer naar zijn eigen huis en nu ben ik daar weer helemaal sip om.... NIEMAND mag mij verlaten blijkbaar!
Sorry hoor meiden. Ik moet ff mijn verhaal kwijt! :(

Ik voel me gisteren en vandaag echt zo rot en wat doe ik met mijn domme hoofd. Jep, mijn ex bellen. Klote gesprek gehad en uiteindelijk zoals ik dus al dacht kwam eruit dat hij dus alweer met die 'vriendin' van hem had afgesproken. Waar ik dus al bang voor was. Ben nu zo kwaad op hem. En heb ook niet zo heel aardig gedaan geloof ik. Maar ja ik kan/mag hem ook niets kwalijk nemen. Maargoed nu dus helemaal een rotgevoel eraan over gehouden. Ik voel me echt zo rot. Voor mijn gevoel ben ik helemaal alleen & staat er niemand voor me klaar. Laat ik het zo zeggen, ik wil anderen niet met mijn verdriet lastig vallen. :S
Hey meiden!! Zo is alweer even geleden dat ik hier gereageerd heb. Om eerlijk te zijn bleef ik teveel met mijn ex bezig zijn door dit topic terwijl het me ook juist heel veel steun gaf. Toch even bewust voor gekozen om niet teveel in dit topic te lezen.. ik heb mijn ex ondertussen per sms nog gesproken en ja hele gesprekken via de sms.. (op een of andere manier durft hij via sms pas echt open een eerlijk te zijn) en hij zou mij heel graag terug willen maar ondanks dat ik verschrikkelijk veel van die jongen hou wil ik er niet meer aan omdat hij mij niet 100% gelukkig kan maken. Ik vindt het verschrikkelijk dat je zoveel van iemand kunt houden en dat je toch niet meer samen kunt zijn???

Ik heb daarom ook voor gekozen om echt de knop om te zetten. Heb veel met vriendinnen afgesproken laatste tijd, druk geweest met werken, lekker wezen sporten, goed voor mezelf gezorgd, flink wezen shoppen, zonnenbankje, kapper, lekker lui op de bank met chocolade en mijn favo series, gezellig wezen stappen en last but not least mijn date! Het klikt nog steeds ontzettend goed en langzaam aan beginnen de kriebels toch echt te komen.. Om eerlijk te zijn zit ik absoluut niet te wachten om weer een relatie aan te gaan maar we hebben echt dezelfde humor, passies, intresses en als hij mij ter afscheid zoent sta ik in vuur en vlam. We doen het gewoon rustig aan.. en dat maakt het juist ook zo leuk! Dit weekend was ik drie dagen vrij en wat heerlijk was het om gewoon op te staan en zelf te bedenken wat wil ik doen vandaag? Niemand waar ik rekening mee hoef te houden. Die vrijheid heb ik echt even nodig.. Laatste maanden bij mijn ex heb ik zo op mijn tenen gelopen, met zoveel spanningen gezeten dat ik die spanning echt door mijn hele lichaam en spieren voelde.. nu ben ik zo ontspannen, realext en vrolijk. Ik ben rustig aan het kijken naar een huisje.. ik zou destijds met mijn ex gaan samenwonen maar wil nu van de zomer in een eigen appartement. Mijn date heeft ook net een eigen huis gekocht dus dat is ook weer een raakvlak. Ofwel het gaat goed met me en vindt het vervelend om weer zo positief en alles zonnig in te zien terwijl hier meiden zijn die nog zo in de put zitten. Maar voor alle meiden die zich nog rot voelen.. na alle narigheid komt altijd weer zonneschijn! Geef het de tijd, zolang jij nodig hebt!

Ik zal proberen het weer wat meer te volgen in dit topic.. ik heb zelf veel gehad aan alle feed backs en positiviteit en hoop ook zelf nu meiden te kunnen steunen.

Knuffel voor jullie allemaal!!!!!!
@mirre ik vind het knap van je meis dat je zo'n diep contact hebt nog via mail. wat als hij iemand tegen zou komen, zou je dat kunnen handelen?? dat is mijn struikelblok, ik wil super graag vrienden blijven maar de gedachten van hem met een ander dat kan ik niet, zelfs niet wanneer ik denk aan hem met zn ex vrouw die hij weer regelmatig zal opzoeken..

werd vanmorgen weer zo rot wakker er is nu zoveel gebeurd in korte tijd dat ik het even niet zo helder meer zie, maar goed dat ik morgen weer ga werken want zo maak ikmezlef gek.. ik zou hem het liefst terugwillen, hem door elkaar willen schudden van dit laat je gaan kom op nou pak me vast en laat me niet meer los.. waarom kan dit niet? maar goed tis waarschijnlijk wat miss silver ook zegt wel veel van elkaar kunnen houden maar elkaar niet 100% gelukkig maken en die realisatie moet doordringen. mn bovenbuuf heeft nu ook relatie ik hoor ze s avonds lachen en giechelen en ze is ouder dan ik.. haha.. ik gun het haar van harte ze is ook al heel lang alleen maar als ik dat hoor denk ik dat wil ik ook en dan denk ik weer aan mn lief maar ja dat krijg ik niet met lief want ons leven was al heel serieus en met regelmatig een ruzie. geen gekke uitbarstingen meer geen passie geen spontane uitjes vooral het leven wat stellen die langer getrouwd zijn hebben weet ik nu met anderhalf jaar moet het er nog afknallen moet je samen dromen over de toekomst samen elkaar verwenen en lieve woordjes toespelen toch? off en toch zou ik hem terugwillen mijn liefje mijn knuffel maar dat is dus weer niet rationeel gedact.. zucht.. maar hoe is het nu met jou mirre heb je de reiki een plaatjse kunnen geven? ga je nog een keer?
@ Vooruit: Fijn dat het goed gaat,meis! Blijf je idd richten op wat je wel hebt...als dat (nu) genoeg voor je is en je voelt je er goed bij,dan is dat prima! Geef het de tijd,bouw het rustig op.

@ Prinsesje: Hoe ist nu? Je bent niet alleen...ook al voelt dat misschien soms zo.Geef je ook bij anderen wel aan dat je het moeilijk hebt? Mensen kunnen dat niet raden...en nee,dat is geen lastig vallen! Ben je mal,juist als je verdrietig bent moet je toch bij familie/vrienden terecht kunnen? That's what friends are for...

Het komt natuurlijk ook omdat je een vervelend gesprek had met ex,dat helpt dan niet echt...je hoort dingen die je niet wilt horen en wat je WIL horen komt er niet uit...Laat het ff bezinken en wees lief voor jezelf...en heb je het moeilijk schrijf hier of bel iemand,helpt vaak relativeren.

@ Miss Silver; Fijn dat het zo goed met je gaat,goed bezig! Tuurlijk vinden we dat fijn om te horen! Positieve verhalen kunnen we goed gebruiken,dat geeft hoop..het moet hier niet alleen een "tranendal" zijn...Doe het lekker rustig aan en most of all: GENIET!

@ Sanne: Hoe ist nu meis? Al wat opgeknapt? Hope so!

Even wat virtuele zonneschijn..kun je gebruiken!

Liefs,mirre
Oeps,Sanne..crosspost,was net aan t typen hahaha

Ja,dat mailcontact gaat wel diep,is wel waardevol voor mij,kan er veel in kwijt.Nee, moet er niet aan denken,hij met een ander....ben ik eerlijk in,zou ik nu nog slecht kunnen handelen.. Maarrr...weet dat het vroeg of laat gaat gebeuren..zo realistisch ben ik wel.Dat gaat me dan nog flink raken,ben ik bang..maar kan het niet tegenhouden,hij is vrij om te doen wat hij wil.Daar gaan we dan weer;accepteren en loslaten...Damn!

Anyway,de reiki heeft veel effect gehad,begint allemaal een beetje te bezinken,komt goed.Heb er weer meer rust door gekregen.En dat kan ik goed gebruiken! Ga de 25e weer naar haar toe.

Maar goed,merk dat jij ook nog in die rollercoaster van emoties zit? Niet gek ook met al die heftigheid van de afgelopen dagen..scheelt echt weer als je morgen je gewone ritme kunt oppakken met werk,leidt af.Kom je ff weer in een andere modus.Ziet en spreekt weer mensen,das goed.

Verwerk alles rustig,jouw tijd komt nog!

Heb me dat ook voorgenomen,alles rustig verwerken en een plek proberen te geven,weer "vriendjes" worden met mezelf..

Het overhaasten gaat niet werken,merk ik.Langzaam weer gaan genieten en weer plannen maken,uitkijken naar het voorjaar...

Krijg er weer vertrouwen in en das goed...want was mezelf toch wel ff goed kwijt de afgelopen maanden!

Nou,kom op meis,probeer vandaag nog wat leuks voor jezelf te doen,al is het maar een lekker bad of fijne film kijken whatever...

Morgen weer aan de slag,dus het kan nu nog,een spijbeldag!

Sterkte,
ooow nee....ff een egopost hoor...

staat mn ex weer ineens voor de deur...was heel gezellig verder, alleen hij kan zn gevoel niet uiten en geeft maar van die gekke signalen...toen ie weg ging knapte ik ineens joh...zag hem zo weglopen en toen voelde ik de tranen branden, dus ik duwde hem een beetje de deur uit, dat ie het niet zag...maar toen pakte ie me ineens stevig vast en daar was die sterke arm ineens waar ik zo'n behoefte aan heb...hij was er gewoon...hij loopt ook steeds te mailen en zegt allemaal van die lieve maar vage dingen, waar ik niks mee kan...

godsamme! Ik ga het contact weer verbreken, hij kan me nog wel raken gewoon. K voel me echt een kneus nou!
quote:Jady83 schreef op 02 februari 2010 @ 16:31:

ooow nee....ff een egopost hoor...

staat mn ex weer ineens voor de deur...was heel gezellig verder, alleen hij kan zn gevoel niet uiten en geeft maar van die gekke signalen...toen ie weg ging knapte ik ineens joh...zag hem zo weglopen en toen voelde ik de tranen branden, dus ik duwde hem een beetje de deur uit, dat ie het niet zag...maar toen pakte ie me ineens stevig vast en daar was die sterke arm ineens waar ik zo'n behoefte aan heb...hij was er gewoon...hij loopt ook steeds te mailen en zegt allemaal van die lieve maar vage dingen, waar ik niks mee kan...

godsamme! Ik ga het contact weer verbreken, hij kan me nog wel raken gewoon. K voel me echt een kneus nou!

Jeetje he! Heftig lijkt me dit! En als jij het zo voelt dat je beter het contact kunt verbreken dan is dat misschien ook wel het beste inderdaad. Hoe lang had je je ex niet gezien nu? Ik moet over 2 weken ook naar mijn ex toe om de bankzaken te regelen omtrent ons huis en wat zie ik daar tegenop. Gisteren ook een beetje een rotgesprek gehad en was er dus helemaal klaar mee. Krijg ik net weer een berichtje van zullen we dat gesprek van gisteren maar weer snel vergeten.... Ga er voorlopig niet op reageren denk ik. Zal hem als hij op skivakantie gaat nog wel een fijne vakantie wensen. Het heeft toch allemaal geen zin om contact te hebben. Je wilt het wel, maar uiteindelijk hoor je alleen maar dingen die je liever niet weet.

In ieder geval! Het komt vast allemaal weer goed met ons en soms denk ik ook weleens alles heeft een reden. En dat heeft dit misschien ook wel.

Liefs Prinsesje
quote:mirre67 schreef op 02 februari 2010 @ 09:06:

@ Prinsesje: Hoe ist nu? Je bent niet alleen...ook al voelt dat misschien soms zo.Geef je ook bij anderen wel aan dat je het moeilijk hebt? Mensen kunnen dat niet raden...en nee,dat is geen lastig vallen! Ben je mal,juist als je verdrietig bent moet je toch bij familie/vrienden terecht kunnen? That's what friends are for...

Het komt natuurlijk ook omdat je een vervelend gesprek had met ex,dat helpt dan niet echt...je hoort dingen die je niet wilt horen en wat je WIL horen komt er niet uit...Laat het ff bezinken en wees lief voor jezelf...en heb je het moeilijk schrijf hier of bel iemand,helpt vaak relativeren.

Liefs,mirre

Ik heb echt een rotnacht en dag gehad vandaag, maar nu gaat het wel weer ietsje beter geloof ik. Vanmiddag even met een vriend van me heen en weer gemaild en die zei ook maak je nou maar niet zo druk om wat je ex doet, je kunt er toch niets aan veranderen. En denk nou maar gewoon aan jezelf en jouw toekomst en het is niet voor niets uit natuurlijk. En daar heeft hij wel gelijk in. Ben gewoon boos nu op mijn ex dat hij met haar af heeft gesproken ook al ziet hij haar zoals hij zegt als een goede vriendin. Doet me gewoon verdriet. Voelt als soort van respectloos tegenover mij.

Maargoed kijk net op mijn bankrekening en ik moest nog geld van mijn ex krijgen en dat had hij overgemaakt met een berichtje erbij van zullen we ons gesprek van gisteren maar weer snel vergeten. Dat doet me dan wel weer wat. Ik zal hem voordat hij op vakantie gaat van het weekend wel een smsje sturen met fijne vakantie en idd laten we dat gesprek maar vergeten. Heb er helemaal geen zin in ruzie met hem te hebben.

O en tip meiden haha. Ik heb vanmiddag de kruidvat even leeggekocht met vrouwenfilms.
@Prinsesje1983: Kan me best voorstellen dat je boos bent op je ex. Toch blijft het een periode waar je door heen moet en waarin je emoties continue wisselen van boosheid naar verdriet en van vrolijk tot eenzaam voelen. Je kunt hem best een fijne ski-vakantie wensen maar verder niet teveel aandacht aan hem schenken.. schenk die aandacht aan jezelf! Goed bezig door leuke films te kopen, lekker op de bank hangen en ontspannen! Je gedachten verzetten..

@Jady83: Oef! Moeilijk hoor om je dan daar nog weer tegen te verzetten, zo moeilijk!! Dan mag je best even slikken hoor. Misschien is het wel verstandig om het contact op een laag pitje te zetten als je het er nog moeilijk mee hebt. Contact hebben maakt het allemaal toch een stuk zwaarder. Jij kunt de situaties iedere keer zo goed relativeren, dus nu ook!! Je staat echt sterk in je schoenen. Het helpt vooral om goed te beseffen waarom het beter is dat de relatie voorbij is, wat je niet in hem vind maar wel in een man zoekt.. Heb trouwens je vorige berichtjes ook meegelezen en wat jammer van die date, hij weet echt niet wat hij mist!! Ik ken je niet, maar ik weet wel dat jij een vrouw bent die heel sterk in haar schoenen staat en goed weet wat ze wilt. Believe me, er zijn nog zoveel leuke, lieve, sympathieke, slimme mannen die wel geweldig zijn! Jouw post op 22-01 aan Sanne is ook gewoon echt zo de waarheid! Precies ook zoals ik het ervaren heb. Ik heb ook geleerd van vorige gebroken relaties en mijn laatste gebroken relatie dat je het verdriet voor een groot deel zelf in de hand hebt en zelf kunt sturen.. Niet bij de pakken neer gaan zitten maar veel nadenken, praten, relativeren, accepteren en verder gaan met je eigen leven! Tjonge, jij weet het allemaal zo goed te verwoorden! Petje af, en die ex en date van je zijn echt giga dom dat ze jou laten lopen!!

PS: Fijn ook dat er niks uit de test is gekomen!

@Mirre67: Wow! Je klinkt al een stuk beter dan 2 weken terug, absoluut!! Ik heb het gevoel dat je het steeds meer een plekje kunt geven!! Goed op weg dus! En precies, vooruit kijken.. straks begint het voorjaar weer.. en langzaam kan je weer plannen maken voor je eigen toekomst, die jijzelf bepaalt! Geweldig toch!

@Sann76: Het is inderdaad soms zo crue.. Je houdt zo zielsveel van elkaar en tóch kan je elkaar niet gelukkig maken. Ze zeggen wel eens ‘alleen houden van is niet genoeg….’ Dat begreep ik eerder nooit. Ik dacht zelf dat als je echt van iemand houdt dat dat alles overwint. Maar nu snap ik dat het soms écht niet genoeg is om elkaar gelukkig te maken. Maar omdat te beseffen en te accepteren is een heel lang en pijnlijk proces. Maar zoals ik hierboven al zei tegen Jady, haar berichtje aan jou op 22-01 is echt zoals het is!! Door heel actief met je verdriet om te gaan, het te beseffen kan je het ook sneller accepteren en uiteindelijk loslaten. Knuffel voor jou!

Vanavond heb ik zelf mijn date weer aan de telefoon gehad en we hebben een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag. Hij is bijna over in zijn nieuwe appartement en vrijdag gaan we daar samen een film kijken. (spannend!!!) Tuurlijk mis ik ook nog dagelijks mijn ex en ook dagelijks blijft hij nog in mijn hoofd rondspoken maar ik kan het wel accepteren. Als ik hem terug zou willen dan hoef ik dit maar bij hem kenbaar te maken en hij is terug, maar ik besef nu dat wij niet meer opnieuw de relatie moeten aangaan, dat het echt over en voorbij is. We houden nog zoveel van elkaar en die liefde behoudt ik graag om op den duur een vriendschap met hem op te kunnen bouwen. Maar als je er zo over nadenkt, wat een processen moet je toch doorstaan om tot je verstand te komen!! Zoveel pijn en verdriet moet je eerst doorstaan! Maar het is wel echt een leerproces, je leert ook jezelf goed kennen en leert te dealen met situaties waarin het even minder gaat en hoe je weer overeind krabbelt en uiteindelijk.. UITEINDELIJK.. kom je er sterker uit!!!
Hey dames,

Ik lees dat het hier ook met vallen en opstaan gaat. Maar vind jullie desondanks het verdriet toch sterke vrouwen hoor

Met mij gaat het idem dito, eventjes goed en daarna is het weer huilen met tuiten. Ik was laatst op een babyshower van een goede vriendin en ondanks dat ik oprecht blij voor haar ben kon ik totaal niet genieten van de middag. Mijn vriendin en ik hadden onze partners in dezelfde periode ontmoet. Een jaar geleden zijn ze getrouwd en nu verwachten ze hun eerste kindje. Dat stak me behoorlijk omdat ik alleen maar dacht: Dat had ik ook kunnen zijn. Ik liep twee keer weg omdat ik mijn tranen niet kon bedwingen en ik schaamde me kapot. Ondanks dat niemand wat doorhad. Daar ben ik dan ook wel weer goed in, me verschuilen achter valse opgewektheid.

Verder heb ik me aangemeld voor therapie via het internet. Daar kan ik over een kleine week mee starten en dan maar hopen dat de stijgende lijn er dan eindelijk in zal zitten. Ik weet ook helemaal niet waar ik moet beginnen met mijn verhaal. Alles is een chaos en issues lopen door elkaar heen. Maar goed dat is voor latere zorg.

Het contact tussen mij en ex is nog steeds regelmatig. Het ene moment kunnen we weer zo lachen als altijd en het andere moment vliegen we elkaar zowat in de haren. De ene helft van mij zegt; we kunnen het nog redden en de andere kant zegt; nee, verloren zaak. Denk dat niemand verder zal snappen waarom we nog contact houden maar we kunnen elkaar blijkbaar niet loslaten. Hij praat over 'rustig opbouwen en in de toekomst weer samenwonen" Maar ik ben zelf ontzettend bang en verscheurd. Ik zou zo graag willen maar ben ook weer zo bang voor herhaling van het verleden. Immers mensen veranderen niet. Ik hoop dat de therapie me meer inzichten in mezelf kan bieden, waarom ik nog vasthou aan hem en waarom ik deze gevoelens voor hem blijf hebben. En uiteindelijk hoop ik dan dat ik in complete rust de juiste beslissing kan nemen. Want hoe hard ik ook mijn best doe, ik weet gewoon niet wat de juiste keus is.

Sorry voor de egopost
Morge meiden!

@Jady meis wat confronterend zeg, doet mij ook inzien dat contact gewoon geen zin heeft, het zet je wereld weer op zn kop he? hoe goed het op dat moment ook met je gaat.. ben idd wel benieuwd net als prinsesje hoelang je hem niet gezien had?

@miss Silver, thanks voor je post en je positieve woordjes..fijn al dat begrip, ik hoop ook dat ik de weg snel vindt en zover kom als jij.. hoe lang is het voor jou geleden nu dat je relatie over ging? Het is idd wat je zegt het duurt het een tijd voordat je verstand de overhand krijgt tov je emoties en gevoel. Houden van is idd niet genoeg, dat dacht ik ook altijd.. veranderen kan iemand niet dan weet je dus dat je gewoon niet past en als ik heel eerlijk ben had ik dit wel eerder kunnen constateren dan vind ik het wel jammer dat ik zelf geen actie heb ondernomen en zo moeilijk kon loskomen maar goed ben al blij dat ik weer uit een dalletje gekropen ben en vooruit kan kijken.. die woorden van jady heb ik idd opgeslagen in mijn "verwerkingslijstje" het is ook zo, je kunt je gevoelens sturen..

@samsam oh meis ik snap je zo.. mijn vriendin had ook gelijk met mij gekregen ook een man die al een kind had.. mijn relatie is over en zij gaat trouwen dit jaar. Afgelopen vrijdag zag ik haar en vertelde ze me ook ronduit over haar plannen en ook ik gun het haar van harte maar oh wat steekt het.. het is logisch omdat het allemaal nog vers is meis.. want weet je dat ligt voor jou ook nog in het verschiet alleen op een later moment dan je dacht (zo probeer ik het voor mezelf ook gewoon te zien) naar wat voor therapie ga je ??

@ Mirre, ik vind je zo sterk maar lees tussen de regels ook nog wel verdriet (wat logisch is) en toch ga je daar heel goed mee om.. fijn dat je die vriendschap kunt behouden ook al is het moeilijk natuurlijk.. dat vriendjes worden met jezelf is super belangrijk!!

ik ben ook weer rustiger, ga lekker naar mn werk zo.. gister een heel uitgebreide mail gestuurd met al mn gevoelens naar ex gewoon aardig hoor geen verwijten maar wel wat ik allemaal heb gevoeld. Ook gewoon koetjes en kalfjes.. kreeg een berichtje terug op de koetjes en kalfjes.. hij zei letterlijk op het relatie stuk ga ik maar niet in, weet niet wat ik moet zeggen en er is al zoveel gezegd, je weet wel hoe ik erin sta.. en toen dacht ik pats boem.. ja, en daarom zitten we niet op een gelijk niveau, wij konden nooit samen praten, onze gesprekken gingen niet diep het kwam zo duidelijk uit dat mailtje naar voren dat ik weer wist, nee ik kan met jou de komende tijd geen vriendschap opbouwen, ik heb er namelijk niets aan, buiten het feit dat het nooit meer goedkomt, haal ik uit de vriendschap niet wat ik nodig heb namelijk warmte en diepgang. wat heeft het dan voor zin. Heb aardig berichtje teruggestuurd over de bekende koetjes en kalfjes en voor mezelf de beslissing genomen, dit was de laatste voor de komende tijd.. geen contact heelt nog altijd sneller..

oja.. en ik heb gister ook nog gynaecoloog gesproken over de uitslag en die stelde me nog wel gerust.. hielp ook wel..

Nou jeetje time flies!! ik moet douchen en weg! kom ik nog te laat.. grr... haha.. nou weet je, me first.. het is even niet anders..

succes meiden! stuk voor stuk zijn jullie kanjers!! x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven