Gezondheid alle pijlers

Vaginale jeuk en van de ene naar de andere dok....

01-02-2010 22:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er nog meer vrouwen last hebben van vaginale jeuk?

Ik heb namelijk al meer dan een jaar last van jeuk. SOA testen gehad, was allemaal goed. Schimmel, meerdere malen getest, kuren gekregen, na de kuren was er onder de microscoop geen schimmel meer te zien. Maar de jeuk blijft.

De dokteren denk nu dat het wratjes zijn maar ook geen gevonden.

Ben op de vulvapoli geweest, dermatoloog en gynaecoloog gekeken met een microscoop in mijn vagina, geen resultaat.

Nu heb ik tijdelijk een verdovende creme gekregen zodat ik wat minder last heb maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Oja, en in de tijd van deze klachten heb ik geen sex meer gehad.

Ik vroeg me af of er nog meer vrouwen zijn die al jaren last hebben hiervan? Het schijnt dat sommige vrouwen een overgevoelige vagina hebben.

Liefs Boempje...
Ik heb een hele tijd last van terugkerende schimmelinfecties en jeuk en dat soort klachten gehad en sinds ik van toiletpapier merk en tampon merk gewisseld ben heb ik nooit meer klachten gehad.

Heb je dat al geprobeerd? Klinkt stom, maar ik heb jaren elke maand preventief fluconazol geslikt zodra ik ongesteld moest worden omdat ik dan altijd binnen een paar dagen een schimmelinfectie te pakken had en negen van de tien keer bleef ik last houden, als het eenmaal geirriteerd was dan ging het ook niet meer over. En nu al een jaar niet meer ofzo (ff afkloppen). Ik bleek dus gewoon allergisch voor iets in mijn wc papier en ook voor ob tampons.
Am Yisrael Chai!
Tampons gebruik ik niet, ook geen zeep. Toiletpapier heb ik vaak ander merk.

Maar het zit bij mij ook diep van binnen.

En op de 10 testen van vorig jaar is niet meer uitgekomen dat ik een schimmel heb...

Heb ook vaak veel afscheiding alleen rond de menstruatie niet.

Ik gebruik ook geen pil omdat ik dacht mss komt het daar door.

Was me niet overdreven vaak, vaak losse kleding..

Ik hoop dat de verdovende creme een beetje werkt....
Boempje, mijn eerste ingeving bij het zien van je topictitel was dat je misschien niet zoveel wisselende contacten onder het doktersgilde moest hebben

Heb je het volgende al geprobeerd?:

-Geen/ander wasmiddel/wasverzachter

-Geen/andere douchegel/zeep

-Geen intiemdouches meer

-Andere onderbroeken

-Ruimer zittende broeken of rokken
Ah, mosterd, sorry
Ik werd steeds doorgestuurd omdat ze niet wisten wat ze er mee aan moesten.:) Vandaar bij de vulvapoli geweest.

Tijdens de ingreep vorige week hebben ze uitwendig, meer op mijn zitvlak, bultjes weggehaald. Maar ik wist niet dat die er zaten.

Die zijn nu opgestuurd en de uitslag komt volgende week.

Maar inwendig konden ze niks zien.

Ik heb eigenlijk al zoveel geprobeerd.... andere washandjes gekocht, ander ondergoed. Kleding heet wassen. Niet teveel suiker want dat schijnt weer schimmel op te kunnen wekken...

Tot nu toe een raadsel...
Ik heb wel jeuk in mijn schaamstreek, maar niet in mijn vagina. Ik weet dus zeker dat het geen (inwendige) schimmelinfectie is.

Ik heb bij de huisarts al een keer een zalfje gekregen voor uitwendige schimmelinfectie, dit hielp echt voor geen meter. En ik ben later nog een keer geweest, toen zou het ook eczeem kunnen zijn en heb ik daar zalf tegen gekregen. Maar het jeukt nog steeds.

Ik ga morgen dus maar weer eens naar de huisarts, want ik word er helemaal gek van (nou ja.. het jeukt ook wel eens niet... overdag valt het nog wel mee... maar als ik naar bed ga... men....).

Maar ben dus wel benieuwd wat jij blijkt te hebben...
Jeuk gekregen na geen sex meer te hebben...of omgekeerd?

(Ik lees alleen maar mee, maar die vraag kwam bij me op.)
Misschien kun je ook eens kijken naar wat je eet. Ik heb veel baat gehad bij een 'dieet' waarbij ik lette op minder suikers, minder gist (tijdje geen gewoon brood eten) en geen paddenstoelen. Maar volgens mij waren vooral de suikers het probleem.
spoelen en uitwendig wassen met een oplossing met 3-5 druppels tea tree olie. Liefst voor de nacht en niet teveel afdrogen, dan kan het lekker inwerken. Eerst proberen met de slapste oplossing of je er tegen kan.
Het lijkt mijn probleem wel.

Sinds ik geen pil meer slik/nuvaring meer gebruik. jeukt het verschrikkelijk.

Ben al bij de dokter geweest maar het zijn geen GW (gelukkig maar) nu heb ik een schimmeldodend crème mee gekregen, smeer nu al 3 weken maar het helpt helaas niet.

Bij mij ziet de jeuk ook bij de vagina ingang daar zit wat littekenweefsel volgens de dokter en is er weinig aan te doen.

Nou lekker dan, ik wil niet altijd jeuk hebben en daar door ook weinig zin in sex. Want sex betekend dat het wat scheurt en bloed en dus weer meer jeuk.

ik ga ook maar een tijdje suikers minderen bedoelen jullie daar ook fruitsuikers bij?
en vaseline erop? daar gaat het niet van over, maar het geeft wel verlichting.

en idd geen geparfumeerde dingen daar in de buurt... zeep, inlegkruisjes, etc...
Ben je al een keer van wasmiddel gewisseld? Geen idee of dat helpt aangezien het bij jou dieper van binnen zit. Lijkt me heel naar!!
Is jouw suikerspiegel al eens getest? Mijn moeder had dit ook en na jaren van klachten en onderzoeken enzo bleek dat ze een vorm van suikerziekte had. Ze ging suikerloos eten en de jeuk was over.

Geen idee of dit bij jou ook zo is?
Ik gebruik Multi-Gyn van Bioclin. Ik heb al jaren af en aan last van jeuk en pijn, maar een schimmel oid is nooit gevonden. Sinds ik dit spul gebruik heb ik zelden last, ik gebruik het nu alleen nog maar als ik last krijg. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar.

De verdovende zalf is een zalfje met vaseline en lidocaïne denk ik?

Als je dat vaak gebruikt wordt je huid dunner en die is in je vagina al dun en kwetsbaar. Ik heb het destijds ook van mijn arts gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven