De Buurvrouw

02-02-2010 15:13 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds juni 2008 wonen wij in ons zonnige hoekapartementje op de hoek op de 1ste verdieping.

Daarnaast hebben wij een buurvrouw die vanaf dag 1 al een grote kletsmajoor is , nu is een babbeltje op zijn tijd wel gezellig, maar deze vrouw spant de kroon.

Gelijk kwam ze met verhalen over de buren boven waarop ik zij dat ik dat niet hoefde te weten , en wij daar geen boodschap aan hebben einfin.

Afgelopen September hadden we een vergadering van de VVE en heeft zij dus laten merken dat ze zich stoord aan de kinderwagens onder aan de trap ,waarop ik weer heb gezegt dat ik ze lekker laat staan omdat niemand er last van heeft alleen zij , en dat ze overal last van heeft en beter eens der eigen met haar eigen zaken moet bemoeien, en wat brandgevaar betreft het is een dode hoek dus ook geen bellemering van doorgang.

Daarna was ze beledigt , en komt ze nu met de gekste verhalen bij buren aan die niet kloppen etc , ze loopt mensen die op bezoek komen voor ons de trap af enz , ze doet raar ik heb nu zin om naar haar toe te gaan alleen dan weet ik dat er herrie is want het zit me heel hoog wie heeft er tips!?
.
quote:Francisca21 schreef op 02 februari 2010 @ 15:49:

Ik vind dat iedereen altijd maar zoveel commentaar heeft op hoe iemand reageert op een topic!!! De TO vraagt gewoon tips om met haar buurvrouw om te gaan, geen tips hoe ze zelf moet reageren!

Dat is toch precies waar ze om vraagt?

Hoe ze moet reageren/omgaan met de buuf. En die tips krijgt ze....ze bevallen wel niet..maar soit...ze krijgt ze wel en ze kloppen nog ook.
In haar vorige topic reageerde ze ook gewoon niet meer. Ik denk dat ze hoopte dat wij allemaal zouden roepen 'oh, ja, wat een rare buurvrouw zeg, laat je kinderwagen maar gewoon staan.'

Gedachte die in mijn hoofd springt; zouden TO en de TO van het 'Help, mijn biologische zoon' dezelfde neppert zijn?
En dat noemt zich 'honeybee'....

*Denkt dat 'ze' voor een paar dagen op de vrachtwagen zit*
Was laatst een aflevering over bij De Rijdende Rechter. Iemand die ook iets in een gezamelijke hal elke dag neerzette. Afgezien wat iemand anders zei, ja dan kan iedereen dat dode stukje opeisen om spullen te deponeren. Maar goed, de uitslag van DRR was dat het dus gewoon niet mocht. Het is geen stukje "box/ruimte" wat je extra hebt gehuurd.

Het zal wel makkelijk voor jou zijn, maar als iedereen dat doet ....
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Stephanietje schreef op 02 februari 2010 @ 16:17:

Gedachte die in mijn hoofd springt; zouden TO en de TO van het 'Help, mijn biologische zoon' dezelfde neppert zijn?Is er een Angel in de zaal?
misschien kan je een plekje huren onder de trap
Ik zeg de rijdende rechter.... ..........komen wel vaker van deze ingewikkelde zaken voorbij.........

TO: misschien wat met het goedbedoelde advies doen? Je opent een topic. met een vraag...je krijgt antwoord en bent vervolgens alleen maar bezig iedereen te overtuigen dat jij heel normaal bent, niks fout doet en de buuf gek is................
`" Met de vlam in de pijp...scheur ik door de Brennerpas"

Nou, vlammen doet Honeybee zeker!

Ik kan me nog wel herinneren -toen ik in een flat woonde- dat er onder in het trappenhuis veel spullen stonden. Ik heb me daar nooit aan gestoord, zo lang ik er met mijn fiets maar door kon.

Nu woon ik in een eensgezinswoning en (gelukkig) zijn mijn buren verhuisd en heb ik nieuwe buren. Die maken ook wel eens lawaai, maar niet zoals de vorige bewoners. Ik ging dan echt niet hetzelfde terug doen hoor...

In elk geval ben ik blij dat Honeybee niét mijn buurvrouw is...
grrrrrrrrrrrrrrrr denk ik ook eens leuk te zijn is MV me alweer voor geweest............

Ik heb overigens die aflevering niet gezien dus was gewoon een ideetje.......
"Goedemiddag buurvrouw, ik wilde toch eens iets vragen"

Ja, wat moet je nu weer?

"Uhh, nou.... ik wilde het eigenlijk hebben over die kinderwagen beneden"

Ja, wat is daar mee? Heb je weer wat te zeiken soms??

"Wat een leuke kinderwagen eigenlijk"

** buurvrouw druipt af ***

Dit zijn jouw contacten met je medebewoners??
bij ons mag er ook niets staan in het trappenhuis, sterker nog als ze weten van wie het is heb je een probleem en kun je 25 euro betalen aan de VVE.

Of het handig is of niet, ik denk dat als de een iets neerzet de ander volgt en je strakjes door de kinderwagens, fietsen, scootmobielen de trap niet meer ziet. En misschien wil de buuf dat voorkomen

Misschien moet je gewoon vragen wat de reden is waarom ze dit niet wil.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Stephanietje schreef op 02 februari 2010 @ 16:17:

In haar vorige topic reageerde ze ook gewoon niet meer. Ik denk dat ze hoopte dat wij allemaal zouden roepen 'oh, ja, wat een rare buurvrouw zeg, laat je kinderwagen maar gewoon staan.'

Gedachte die in mijn hoofd springt; zouden TO en de TO van het 'Help, mijn biologische zoon' dezelfde neppert zijn?Dat laatste denk ik niet maar ik vind het wel opvallend dat ze ook in dit topic niet meer reageert (heb net even het andere topic gelezen, die van de schoonouders) Maar TO moet wel iets doen aan haar houding, is mijn idee...
quote:Teigetje29 schreef op 02 februari 2010 @ 17:08:

Maar TO moet wel iets doen aan haar houding, is mijn idee...Helaas is waarschijnlijk: "you can take the trash out of the trailerpark, but you can't take the trailerpark out of the trash" van toepassing.
je hebt idd gelijk...
Ik vind dat je raar reageert. Ik woon ook in een koop appartementje. Bij het trappenhuis zijn ook 2 dode hoeken. Bij ons staat daar gewoon niets. Je kan je fiets en ook je kinderwagen gewoon in de berging zetten.

En ik doe dat dus ook gewoon netjes. VVE betaal je allemaal en je buurvrouw heeft net zoveel recht van spreken over dat dode hoekje als jij dat hebt.

Je had beter of je kunt nu als nog naar haar toe gaan en gewoon normaal met haar praten en zeggen : goh buurvrouw ik wil graag even terug komen op wat je gezegd heb tijdens de VVE vergadering. Ik hoorde toen van je dat je je er aan stoorde dat de kinderwagen in die hoek stond. Ik vind het wel makkelij dat die daar staat . Maar als jij daar problemen mee hebt wil ik graag samen kijken naar een andere oplossing voor de kinderwagen.

Misschien komt je buurvrouw dan wel met het idee om je kinderwagen in de berging te zetten. Doe dat dan ook gewoon het gaat niet om iets of iemand te veranderen. Maar om het draagzamer te maken voor allen in jullie app.complex.

Misschien zegt de buurvrouw wel : ja ik heb een beetje overtrokken gereageerd. Laat de kinderwagen daar maar staan of schuif m nog een beetje naar links of rechts of klap m in o.d.

Water bij de wijn doen
quote:aisha24 schreef op 02 februari 2010 @ 15:39:

Ben zeer benieuwd wat je voor werk doet dan.

Een keihard beroep?Waarschijnlijk bouwvakker. Mag hopen dat ze in ieder geval niet de notulen maakt van de VvE vergaderingen!
Zeg Honingbij, zat ik het gisteren voor je op te nemen in je schoonouder topic, ga je nu hier weer een verhaal houden.

Ga je nog reageren op je andere topic ook, of laat je dat lekker zitten verder?
.
quote:benmamma schreef op 02 februari 2010 @ 16:32:

grrrrrrrrrrrrrrrr denk ik ook eens leuk te zijn is MV me alweer voor geweest............

Ik heb overigens die aflevering niet gezien dus was gewoon een ideetje.......-grijnz- Ik dacht er ook meteen aan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als het goed is staat in het huishoudelijk reglement van de VVE dat er geen privezaken in de openbare ruimtes mogen staan. Die houd je achter je voordeur of in je berging. De buurvrouw heeft volkomen gelijk dat ze jou daar op aanspreekt. Ik vind het aso-gedrag!
Was er niet is met honing azijn en iets met vliegen?

Ik weet niet hoor, maar als ik jouw buurvrouw was zou ik jou geloof ik niet zo aardig vinden...

Ik ben vorig jaar samen met mijn hondje verhuisd naar een koop appartementje.

Vond ik hartstikke leuk, hondje in het begin wat minder

Die blafte dus de hele boel bij elkaar

Gelukkig heb ik hele aardige buren en die zijn gewoon eens komen praten

Summer, weet je dat je hondje de hele dag blaft?

Echt...sorry dat wist ik niet

We snappen wel dat hij moet wennen hoor, maar misschien kun je er wat aan doen

Tuurlijk buurvrouw, bedankt voor het doorgeven, ik ga er direct actie op ondernemen

Week later, hond stil, buren blij en ik heb als dank even een bloemetje gebracht bij de buren, om ze te bedanken voor hun begrip

Zo kan het dus ook....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja maar ja Summerdance, jij bent waarschijnlijk dan ook geen vrachdtwagenchauffeusedt
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
van de trap af duwen heeft nog weleens resultaat
quote:Festen schreef op 02 februari 2010 @ 19:19:

van de trap af duwen heeft nog weleens resultaat

Wie?

De buurvrouw? De kinderwagen of TO

even voor de beeldvorming he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven