Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
dinsdag 2 februari 2010 om 18:22
dinsdag 2 februari 2010 om 18:23
dinsdag 2 februari 2010 om 18:27
Vandaag weer een kaartje in mijn bussie! Joepie, dat gaat echt snel! Heb er nu 1 meer ontvangen dan
"hurrayed" ( nieuw engels werkwoord!)
Het kaartje kwam uit San Francisco, een mooie kaart met cable cars.
Verder schiet het niet op met de hurrays:
poland :26 dagen
Usa :26 dagen
China :24 dagen
Ukraine :12 dagen
Usa :9 dagen
Dus ze kunnen ieder moment ( misschien wel nu!) aankomen!
Spannend.
Of NU!
"hurrayed" ( nieuw engels werkwoord!)
Het kaartje kwam uit San Francisco, een mooie kaart met cable cars.
Verder schiet het niet op met de hurrays:
poland :26 dagen
Usa :26 dagen
China :24 dagen
Ukraine :12 dagen
Usa :9 dagen
Dus ze kunnen ieder moment ( misschien wel nu!) aankomen!
Spannend.
Of NU!
dinsdag 2 februari 2010 om 18:30
quote:StefanieV schreef op 02 februari 2010 @ 18:23:
Jeuj ik had post!! Het kaartje van de hyvesruil van Sweetcandy, ik vind het spinnenweb eigenlijk wel mooi!! Dank je wel!
En dan een RR
En natuurlijk, de postzegels voor JJ!!! JJ heb je geschreven op hyves voor je adres, ik stuur ze dan deze week nog op :-)Je hebt bericht terug
!!!!
Jeuj ik had post!! Het kaartje van de hyvesruil van Sweetcandy, ik vind het spinnenweb eigenlijk wel mooi!! Dank je wel!
En dan een RR
En natuurlijk, de postzegels voor JJ!!! JJ heb je geschreven op hyves voor je adres, ik stuur ze dan deze week nog op :-)Je hebt bericht terug
dinsdag 2 februari 2010 om 18:31
Ja er zaten hele mooi tussen.
Een paar met jonge poesjes en hondjes, dat komt mooi uit want ik heb vaak 'poezenliefhebsters'. Ook heel wat met getekende plaatjes, soort kinderboekenfiguren.
En die van fl1,60 zijn allemaal losse kaartjes waar je de postzegel uit moet drukken, met de thema's vlinders en bloemen. Die heb ik nog nooit gezien, best grappig!
Oooh dat notebook klinkt erg gaaf! Daar zou ik ook wel aan mee willen doen...
Een paar met jonge poesjes en hondjes, dat komt mooi uit want ik heb vaak 'poezenliefhebsters'. Ook heel wat met getekende plaatjes, soort kinderboekenfiguren.
En die van fl1,60 zijn allemaal losse kaartjes waar je de postzegel uit moet drukken, met de thema's vlinders en bloemen. Die heb ik nog nooit gezien, best grappig!
Oooh dat notebook klinkt erg gaaf! Daar zou ik ook wel aan mee willen doen...
dinsdag 2 februari 2010 om 19:02
Ik had alweer niets
Voor de vraag waar en wanneer op tv stuur ik jullie naar mijn
Hyves.... daar staat het in de WWW.....
Ik zet het liever hier niet neer ivm de meelezers.
Zo, en nu gaan sporten... dat houdt ook verband met de TV-uitzending...
Voor de vraag waar en wanneer op tv stuur ik jullie naar mijn
Hyves.... daar staat het in de WWW.....
Ik zet het liever hier niet neer ivm de meelezers.
Zo, en nu gaan sporten... dat houdt ook verband met de TV-uitzending...
dinsdag 2 februari 2010 om 19:27
Was ik weer even, ik loop nu stage en ben elke avond laat thuis dus ik zal komende tijd wel wat minder vaak posten. Vandaag had ik 2 hurrays uit Duitsland, eentje was heel spontaan dat ze in 30minuten een date had en dat haar haar nog niet droog was dus dat ze een beetje haast had. Vond ik wel grappig om te lezen:P
Ligaa: komt goed hoor! ik heb ook al een tijdje geen kaarten meer gehad:( maar wij krijgen straks hele mooie kaarten uit verre landen!:-p
Ligaa: komt goed hoor! ik heb ook al een tijdje geen kaarten meer gehad:( maar wij krijgen straks hele mooie kaarten uit verre landen!:-p
dinsdag 2 februari 2010 om 20:39
Ik mag weer een adres van mijzelf aanvragen als ik nog 1 hurray binnen heb ik hoop dat Tsjechie 1 deze dagen aan zou komen maar dat weet je natuurlijk nooit.
bij het 'officiele' postcrossing forum blijf ik nog maar wijzelijk weg, anders wordt de verleiding toch te groot!
Of er moet ooit een pipi langskous kaarten topic geopend worden
dan ben ik erbij haha
bij het 'officiele' postcrossing forum blijf ik nog maar wijzelijk weg, anders wordt de verleiding toch te groot!
Of er moet ooit een pipi langskous kaarten topic geopend worden
dinsdag 2 februari 2010 om 20:40
Post post post!!
Een pakketje van postzegels met korting.. had de 25 x44 cent combinatie.. Er zaten 2 zakjes in: eentje met 10-cent-zegels en eentje met dus allerlei verschillende waarbij je dus 1 van 10-cent bij moet plakken.
Nouja ik ben wel tevreden hoor.. al zijn deze zegels niet zo mooi als mijn vorige setje
Een pakketje van postzegels met korting.. had de 25 x44 cent combinatie.. Er zaten 2 zakjes in: eentje met 10-cent-zegels en eentje met dus allerlei verschillende waarbij je dus 1 van 10-cent bij moet plakken.
Nouja ik ben wel tevreden hoor.. al zijn deze zegels niet zo mooi als mijn vorige setje
dinsdag 2 februari 2010 om 21:35
Arme Ligaa toch, zit niet echt mee met die kaarten en hurray's. De kaarten komen gewoon van heeeeeeel ver weg oid.
Ik kreeg straks een mailtje dat er een kaart uit Lithouwen onderweg is, die was ze vergeten op te sturen (een maand geleden pas hoor) en deed ze morgen op de bus............Maar ik had gelukkig wel weer eens een leuke hurray!
Ik kreeg straks een mailtje dat er een kaart uit Lithouwen onderweg is, die was ze vergeten op te sturen (een maand geleden pas hoor) en deed ze morgen op de bus............Maar ik had gelukkig wel weer eens een leuke hurray!
dinsdag 2 februari 2010 om 21:42
Oooooh wat lees ik allemaal leuke dingen over notebooks enzo.
En nee, ik ga echt niet kijken dan ben ik vast meteen om.
Ligaa, 14 dagen al.
Meid, jij word straks bedolven onder post en hurrays dat kan toch niet anders he.
Hier helaas bij thuiskomst van het werk geen hurrays en post.
Maar ik kan niet alles hebben he.
Ennuuhhh, waarom is China zo vervelend????
Heb er ook namelijk eentje travellen naar daar.......
En nee, ik ga echt niet kijken dan ben ik vast meteen om.
Ligaa, 14 dagen al.
Meid, jij word straks bedolven onder post en hurrays dat kan toch niet anders he.
Hier helaas bij thuiskomst van het werk geen hurrays en post.
Maar ik kan niet alles hebben he.
Ennuuhhh, waarom is China zo vervelend????
Heb er ook namelijk eentje travellen naar daar.......