Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Jeuj Snjokorn, de 100ste al!! Eer ik daar zit!
Gefeliciteerd snjokorn, met nr 100!

Oeh ik kreeg net een mailtje dat mijn postzegelsmetkorting verstuurd worden, dat gaat lekker vlot
jeej een "hoera 100 kaarten feestje" ik party mee!
Jeetje al 100 kaarten!!! Ik heb de eerste vijf net gister op de bus gedaan... Ben al bijna bij de 100 dus whahahahaha!

Hoe komen jullie aan alle mooie unesco kaarten enzo?? Waar moet ik daarvoor zoeken?

Groetjes Tine
Leuk dansje, heel synchroon.

Tijd voor taart

Tine: ik weet dankzij Steph wat de Unesco sites zijn hier en daar zijn genoeg "toeristen"kaartjes van...
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik kreeg vandaag drie kaartjes, twee uit Amerika en een uit Litouwen. Hartstikke leuk. Al was een van de kaartjes wel wat typisch:

Ligaa, fijn dat je kaartjes zijn aangekomen!!

Nieuw adres vanavond is in Finland, ik ga ns iets leuks uitzoeken.
Hey, hey!!!

Snjokorn, gefeliciteerd met nummer 100!!!

Janna, als je dat zou willen doen? Larf zal daaar echt van uit zijn dak gaan als hij die in de post vind! Ik zal je even via Hyves benaderen.

Hier vandaag geen Hurrays of kaarten, wel een waterval aan smsjes van mensen die me op tv gezien hadden!
Ik zal nu wel weer enorm lang moeten wachten op hurrays... alles moet naar Verwegistan!!

Snjokorn GEFELICITEEEEERD!

Is hier trouwens ook een J. W. uit Friesland actief? Daar gaat een kaartje naartoe
Heeej de 100ste, gefeliciteerd!!!

Uh... did we have sex.. ja ok. wat moet je ermee... Beetje vreemd kaartje.

Nope geen friesland hier.
Snjokorn, gefeli met je 100e kaartje!

Did we have sex... heb je antwoord gegeven in je hurray?
de 100ste .. wow! gefeliiiiiii
Snjokorn, gefeliciteerd met je 100ste kaart!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Oh, enne, natuurlijk

En... Proost!!

Iemand nog zin in iets anders
Ja Chocolate Fudge Brownie van Ben & Jerry's!

En een schop onder mijn kont zodat ik mijn bed inkruip, morgen weer vroeg dag!
Wow 100 kaarten!!!!

Top hoor!!!!

Hier helemaal niks gepostcrost vandaag.

Geen hurrays en ook geen kaartjes in de brievenbus.

Morgen maar weer een nieuwe postcrossingdag!!!
quote:Jokejacket schreef op 01 februari 2010 @ 21:26:

Did we have sex... heb je antwoord gegeven in je hurray?Haha, ik dacht "als je het niet meer weet, dan zal t wel niet gebeurd zijn!!" . Nee, maar ze vroeg zich wel af op de achterkant of ze me niet beledigd had, dus heb haar gerustgesteld in de Hurray.
C_estelle, wat gaaf! Op TV!

Nou zeg, wat een raar kaartje Teigera. Wel schattig dat ze dan vraagt of ze je beledigd heeft.
Teigera , dat is een bizarre kaart zeg.

Tine, kijk eens bij artunlimited en zoek op Unesco. Je vindt dan Schokland. Verder hebben ze daar de beemsterpolder en het Rietveld-schroderhuis maar die moet je bij Rietveld zoeken.

Bij de VVV hebben ze kaarten van Kinderdijk en als je naar de waddenzee gaat uiteraard Waddenzeekaarten kopen. Verder in Lemmer van het Woudagemaal.

De rest van Nederland weet ik zo niet waar je ze zou moeten kopen (de defenselinie van Amsterdam daar is best moeilijk om aan te komen).
C_estelle; welke uitzending?
Sjnokorn, gefeliciteerd met je 100e kaartje. Dat is echt veel hoor.

C_Estelle op tv? Waar, in welke hoedanigheid? Heb je het opgenomen?

Kaartje naar Thailand is aangekomen in 6 dagen. Echt snel. Volgend kaartje gaat naar DL naar iemand zonder naam en zonder profiel. Hij/zij heeft ook nog geen kaartjes verstuurd of ontvangen. Dus maar een gratis kaartje gestuurd.

Ik heb juist ook al de wintergroetenkaart besteld via idrukker. Vind ze wel geinig.
Sjnokorn, gefeliciteerd met je 100e kaartje. Kun je je nog herrineren hoe het 1ste kaartje dat je stuurde eruit zag?

Hier geen hurrays maar wél post uit Finland!

Een echte Martha Wendelin. Een heel mooi meisje met een poes en zo'n leuk geruit jurkje aan. Echt snoezig.

Verder baal ik dat mijn kaartjes er zo lang over doen voordat ze arriveren..............Wil nieuwe adressen aanvragen, heb zo'n leuke kaartjes............en wil weer nieuwe kunnen kopen haha.
Snoet, klinkt inderdaad als een leuke kaart. Kun je hem hier plaatsen?

Jammer inderdaad dat je kaarten maar niet arriveren. Hoe lang doen je kaarten erover?

Gisteravond had ik een heel vriendelijke hurray uit Wenen, zojuist nieuw adres aangevraagd. Een nieuwe kaart mag naar Polen. Stuur er een night view van Rotterdam heen.
Snoet, klint als een leuke kaart.

Zijn ze allemaal echt al heel lang onderweg.

Net mijn mail gecheckt en jawel een hurray.

Mijn kaart naar mister naked guy en green slippers heeft er 6 dagen overgedaan om aan te komen in Amerika.

Zo een nieuw adres aanvragen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven