Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ik had vandaag helemaal niets.. (houdt de teller wel mooi op 100/100)

Anita: China is vervelend omdat het daar nog steeds niet gebruikelijk is om adressen in het "westers" op te schrijven. Het handigst is het in het chinees geschreven adres uit te printen (als dat erbij staat) en dat op een kaart te plakken.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb ook de guldenpostzegels van postzegelsmetkorting binnen

Er zitten echt hele mooie bij!

Verder vandaag mn 6e en 7e kaart ontvangen terwijl er pas 5 van mijn kant binnen zijn. Mij hoor je niet klagen....

Iedereen met hurrays en mooie kaarten, gefeliciteerd!

en iedereen die nog wacht op hurrays en post.... sterkte...
quote:Anita1973 schreef op 02 februari 2010 @ 21:42:

Ligaa, 14 dagen al.

Meid, jij word straks bedolven onder post en hurrays dat kan toch niet anders he.Dank je Anita. Ik hoop het...quote:Sangsaa schreef op 02 februari 2010 @ 21:56:

en iedereen die nog wacht op hurrays en post.... sterkte...

dankje

Leuk al die postzegels van pmk, ik had helaas allemaal dezelfde, dus hele grote vellen met 25 keer dezelfde 50 cent en 25 keer dezelfde van 80 cent enzovoort. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak, wat ik hier lees, dus bestel ik ze, als ze ooit op komen gewoon weer daar!

Iemand had ook jip en janneke als zegel?. dat vind ik zo geweldig! als ik ergens nog iets van zou gaan sparen dan zou het dat zijn

oh ik zie dat jij het bent JJ, leuk!
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 02-02-2010 22:18
Reden: aanvulling en spelfout
% gewijzigd
Oke, dat wist ik niet van die adressen in China, weer wat geleerd.

De mijne naar daar is nu 14 a 15 dagen onderweg ofzo.

Ga me nog maar even geen zorgen maken......
Oooh ik vind het zo cool dat jullie zo'n leuke postzegels kunnen bestellen, in BE bestaat dit niet dacht ik. Is dat dan via de post bij jullie of een afhankelijk bedrijf? Lijkt me wel leuk :-) Al kan ik hier in BE ook genoeg mooie postzegels bestellen, dan moet ik zelf kijken hoeveel ik er moet bij kleven ofzo :-)
quote:Ligaa schreef op 02 februari 2010 @ 22:11:

Leuk al die postzegels van pmk, ik had helaas allemaal dezelfde, dus hele grote vellen met 25 keer dezelfde 50 cent en 25 keer dezelfde van 80 cent enzovoort. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak, wat ik hier lees, dus bestel ik ze, als ze ooit op komen gewoon weer daar!

Iemand had ook jip en janneke als zegel?. dat vind ik zo geweldig! als ik ergens nog iets van zou gaan sparen dan zou het dat zijn

oh ik zie dat jij het bent JJ, leuk!

Volgende keer heb je vast leukere. Ik had ook wel een paar saaie, maar zoveel leuke dat ik nu een beetje medelijden heb met de mensen die al een kaartje van me hebben met 'gewone' euro postzegels....

Maar verder ben ik helemáál geen postcross nerd hoor
Ik heb weer een leuke hurray binnen. Morgen ff twee adressen aanvragen!
Vannacht drie Hurrays binnen gekregen! China na 8 dagen, Japan idem, en Australie na 16 dagen. Vanavond na werk even rustig nieuwe adressen aanvragen en kaartjes sturen .

En door deze geregistreerde kaartjes heb ik nu 300 kaartjes verstuurd en mag er nu 14 onderweg hebben!
Wow, Teigera! 3 hurrays in 1 nacht, wat heerlijk! Leuk hoor! Enne 300 verstuurde kaarten, gefeli! Ga je alle 14 onderweg doen?
Teigera, wauw al 300 kaartjes verstuurd.........Gefeliciteerd.

Na de twee hurray's van gisteren vanochtend weer eentje helaas leeg.

Drie adressen aangevraagd en ze gaan naar Duitsland, USA en naar Nederland (niemand van hier).
300 kaarten wat een boel Teigera!!!

Maar wel leuk.

En ik lees over allemaal hurrays die binnen zijn gekomen vannacht.

Leuk hoor.

Hier helaas niet.

Maar zit ik hier van de week te verkondigen dat hier altijd de postbode in de middag komt heeft die nu gewoon mijn brievenbus al laten klepperen.

Kaartje vanuit Rusland voor mij.

En dat is alweer mijn 7-de (heel wat anders dan 300 natuurlijk), maar vind het echt heel rap gaan tot nu toe.

Doe nog geen maand mee.

Zo eerst maar even kaartje registreren.
Oke, zit ik hier "op te scheppen"over mijn zevende kaart, is het gewoon mijn zesde hoor.

Oeps.

De kaart die ik net heb gekregen heeft er 16 dagen over gedaan om hier te komen.

Heb nog even het profiel van de afzender bekeken en hij komt gewoon uit Siberie zeg.
Brrr Siberië.... koud!

Om kwart over negen al de postbode in Nederland, bijna onvoorstelbaar! Whaa, ik wil ook nu mijn postbode hier hebben :P Als het goed is, krijg ik vandaag ook een pakketje van bol.com met een boek en een cabaretdvd!
Tof, een kaart uit Siberië.

Teigera: 300 al, ik heb er inmiddels 101 verstuurd. Kreeg vannacht een hurray binnen uit Rusland (na 33 dagen).
O ja, ik was vannacht wakker en heb maar bij de Idrukker 20 kaartjes uitgezocht...
Welke kaartjes zijn het geworden bij I-drukker Snojkorn???

JJ, wij wonen wel dicht bij Belgie, dus misschien een postbode met belgische roots voor mij vandaag, hahaha.

Of zou het eigenlijk stiekem de post van gisteren zijn want toen hadden we niks.
Hmm... ik woon ook dichtbij België ;) Maar geen postbodes met Belgische roots dus haha.

Kan ook zijn dat de kaart bij één van je buren was bezorgd....en dat die vanochtend het snel in je brievenbus heeft geduwd.. in dat geval krijg je 2x post vandaag! :-) Ook altijd leuk!

Welke kaartjes heb je uitgezocht, Snjokorn? Heb je het hyves-mysterie al opgelost trouwens?

Ik kan helaas nog steeds geen nieuwe kaarten bestellen bij Idrukker :(
Hmmm, ik zag haar lopen dus nee echt geen twee keer post hier vandaag....Helaas.

De rest van post was minder interessant.

Ik heb laatst ook kaarten bij I-drukker besteld, maar moet zeggen dat ik er nog geen enkele verstuurd heb.
Teigera, 300!!! Gefeliciteerd!!

Anita, Siberie, brrr... En wat vroeg al zeg, die postbode!

Snjokorn, welke Idrukker kaartjes heb je? En heb je daarna nog wel kunnen slapen?

Jokejacket, pakjes van bol.com krijgen is ook altijd leuk!

Steph, ik vind dat ze lege hurrays moeten verbieden!

Sangsaa, dat waren vast mensen die geen postzegels sparen en het helemaal niet erg vinden!

StefanieV, dat postzegels met korting is niet via de post zelf, dus een apart bedrijf.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Goedemorgen iedereen!!

Vannacht droomde ik dat ik mijn mail keek dat er stond dat mijn kaartje was aangekomen in Duitsland. Maar de harde werkelijkheid was net een beetje anders haha.

Volgens de TNT had ie gister of vandaag moeten aankomen, nou ben benieuwd!! Verwacht wel vandaad de postzegels van pmk. Eens kijken of daar leuke tussen zitten. Is toch leuker om zulke zegels te krijgen op je kaart dan die saaie 44 euro cent zegels.Zo hard als ik zit te wachten, zo hard wacht ik ook op een berichtje voor een sollicitatie gesprek hier op een nieuw kinderdagverblijf. Ik had een hele leuke en postiefe mail terug op mijn brief en cv, helaas is dat wel al 3 weken terug... Nou ik wacht nog even af! Ik wens jullie een leuke post!!!
Tine, je gaat er zelfs al over dromen haha! Dat is wel heel erg ;) Oei... ik hoop dat je ook bericht krijgt op je sollicitatie... beter slecht bericht dan geen bericht...
Inderdaad JJ, nog niet eens wat ontvangen en nu al verslaafd haha! Wat betreft mn sollicitatie ik zit erover te denken om ze een mail te sturen of even te bellen over of ze al met de sollcitatie procedure bezig zijn. Maar ik wil dan weer niet opdringerig overkomen...
Gister een hurray uit Rusland, na 24 dagen! Dat was mijn allereerste kaartje die ik moest sturen. Wel leuk dat ie toch nog is aangekomen.

Ik heb zo mijn eerste rijles en ik ben vreselijk zenuwachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HELLUP!!!!!!!!!!!!
Zazana heel veel succes straks!!!!! Je kunt het:)

Wat leuk een hurray uit Rusland!!!
Zazana succes!!!

JJ: je postzegels zijn in de bus, alsook de kaartjes voor steph!

Ik heb er ook weer 20 besteld bij idrukker, maar weet al niet meer welke het zijn :P Die kat dacht ik, die op zijn rug ligt ofzo.. Hier geen hurray's, post zie ik pas vanavond weer :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven