** September 2010 uitgerekend! **
donderdag 28 januari 2010 om 09:14
Democratisch is besloten om dit topic per 4-2-10 te splitsen in 3 groepen, om het overzichtelijk te houden.
1 - 10 september uitgerekend
11 - 20 september uitgerekend
21 - 30 september uitgerekend
Uiteraard is het gezellig om bij elkaar in te breken!
SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitger. datum Bijzonderheden Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4/2 echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek MamaD 29 1e 4 sep VK 27/1 Zuster 29 1e 5 sep 16/2 termijn-echo, 26/2 VK Woesjke 31 1e 6 sep echo gehad op 27/1: 8 wk, 2 dg zwanger en het kindje is 1.62 cm., 10/2 10 wk echo Cindeke, Amsterdam 36 1e 7 sep 29/1 VK
11/2 echo Sanne-A, India 28 1e 10 sep echo 24/2 en 13/2 naar de gyn Mayls, Utrecht 28 3e (dochter van 4,5 jaar Mientje, en vorig jaar een engeltje Zaid*) 10 sep 2/2 echo + VK Ronkel 31 1e 10 sep echo gehad: kloppend hartje bij 7 wk, 6 dg Lindaatje, omg. Zwolle 24 1e 11 sep 28/1 echo - 8 wk, 3 dgn - 1,5 cm , 4/3 VK Sterremaud 28 1e (via 1e ICSI poging) 11 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15/2 Minime, prov. Utrecht 28 1e, zwanger mbv clomid 150 mg 12 sep 11/2 VK+echo Jemma, omg. Dordrecht 35 2e, zoontje van 3 13 sep 3/2 VK HannaB, regio NH 29 2e 14 sep 2/2 echo + gyn Rosa78 31 1e 14 sep sep 2009 miskraam, echo, 7 wk, 4 dg - alles goed! 11/2 echo Marjoleintje82 27 2e 15 sep 3/2 VK
11/2 echo Rijstkorreltje, Limburg 31 2e, dochter van 2,5 16 sep Echo 26/1 bij gyn: 6 wk, 6 dg, met kloppend hartje! In 2009 3 miskramen gehad. 2/2 echo Eva, Rotterdam 26 1e 16 sep okt 2009 MA en dec 2009 MK, 2e echo: hartje klopt, 6,6 mm! 19/2 termijn echo Melody 35 1e, 3e voor vriend 17 sep 4/2 termijnecho gyn, ivm onregelmatige cyclus Boefje, Utrecht 29 1e 18 sep 12/2 VK + echo Orion 25 1e 19 sep 24/2 VK + echo Aapie1980, Den Bosch 29 1e 21 sep 1/2 1e echo gehad, hartje klopt! 7,9 mm
11/2 1e afspraak VK
Schrijfster, Limburg 33 1e 22 sep 12/2 VK en echo Fee7 28 2e, dochter van 5 22 sep 11/2 echo. Aug. 2009 miskraam gehad AmyO 23 1e 23 sep Odi, Leiden 29 1e 24 sep 17/2 VK Chocolatelover 28 1e 26 sep 15/2 VK kip 24 1e 28 sep 4/2 echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam Eucalypta, omg. Den Bosch 39 1e 29 sep 3/3 VK, begin 2007 een vroege miskraam gehad
dinsdag 2 februari 2010 om 13:50
Mayls: Wat vreemd dat de echo wazig was, je bent nu rond de 8 weken toch? Ik ben 17 sept. uitgerekend en heb 4 febr. de termijnecho....dan moet er toch al een hoofdje, romp, enzo te zien zijn? Maar anyway je had een kloppend hartje en dat is het belangrijkste! Gefeliciteerd!
Eucalypta; Zo oud ben je toch niet? Paar jaar ouder dan mij. Wat leuk dat jullie dit nieuws samen kunnen delen. Ik heb het nog aan niemand gezegd, zelfs niet tegen mijn ouders. Ik wil dat bij 12 weken doen en na een goede echo.
Eucalypta; Zo oud ben je toch niet? Paar jaar ouder dan mij. Wat leuk dat jullie dit nieuws samen kunnen delen. Ik heb het nog aan niemand gezegd, zelfs niet tegen mijn ouders. Ik wil dat bij 12 weken doen en na een goede echo.
dinsdag 2 februari 2010 om 15:34
Hallo Allemaal,
Op aanraden van rijstkorrel wil ik mij ook graag toevoegen.
Eva
26 jaar
Rotterdam
Geen kinderen
Oktober 2009 MA en december 2009 MK
16 september 2010 uitgerekend.
25-01-10 2e echo gehad, hartje klopt, 6,6 mm!
19-02-10 termijn echo.
Hebben jullie dat ook dat bijna niks je meer smaakt. Ik ben zo misselijk dat eigenlijk alles verkeerd valt. Het enige wat ik nog een beetje naar binnen krijg zijn bananen.
En slapen jullie ook zoveel?
Groetjes,
Eva
Op aanraden van rijstkorrel wil ik mij ook graag toevoegen.
Eva
26 jaar
Rotterdam
Geen kinderen
Oktober 2009 MA en december 2009 MK
16 september 2010 uitgerekend.
25-01-10 2e echo gehad, hartje klopt, 6,6 mm!
19-02-10 termijn echo.
Hebben jullie dat ook dat bijna niks je meer smaakt. Ik ben zo misselijk dat eigenlijk alles verkeerd valt. Het enige wat ik nog een beetje naar binnen krijg zijn bananen.
En slapen jullie ook zoveel?
Groetjes,
Eva
dinsdag 2 februari 2010 om 15:38
@Eucalypta; Wat leuk en toevallig van je collega! Ik vertelde het vorige week aan een vriendinnetje, die ook meteen helemaal glunderend vertelde dat zij óók zwanger is (weekje later uitgerekend). Leuk is dat om zo gelijk op te gaan met iemand dichtbij je.
@Horizon: Fijn dat je af en toe je gezicht nog even laat zien (als grote initiator van dit topic). Succes met wachten. Is zo oneerlijk.... En jij ook Jessie....
@Marjoleintje: Ik ben me er heel erg bewust van dat dit mijn laatste maanden luieren, uitslapen, hele zondagen rondhangen in je pyjama op de bank en films kijken zijn. Het zal daarna nooit meer hetzelfde zijn. Daar geniet ik nu nog wel heel erg van!!
@Horizon: Fijn dat je af en toe je gezicht nog even laat zien (als grote initiator van dit topic). Succes met wachten. Is zo oneerlijk.... En jij ook Jessie....
@Marjoleintje: Ik ben me er heel erg bewust van dat dit mijn laatste maanden luieren, uitslapen, hele zondagen rondhangen in je pyjama op de bank en films kijken zijn. Het zal daarna nooit meer hetzelfde zijn. Daar geniet ik nu nog wel heel erg van!!
dinsdag 2 februari 2010 om 17:53
Hallo dames,
Ik wil me ook graag aansluiten bij dit topic. Ik verlies al 11 dagen iedere dag wat roze/bruin bloed (met een enkel drupje rood), maar gisteren een geruststellende echo gehad. Daarop bleek ik wel wat minder ver te zijn dan ik dacht, maar daar twijfel ik nog een beetje aan. Wellicht wordt dat de volgende keer wel bijgesteld
Voor in het lijstje:
aapie1980
29 jaar (bijna 30)
Den Bosch
Geen kinderen
21 september 2010 uitgerekend.
01-02-10 1e echo gehad, hartje klopt, 7,9 mm
11-02-10 1e afspraak verloskundige
Ik wil me ook graag aansluiten bij dit topic. Ik verlies al 11 dagen iedere dag wat roze/bruin bloed (met een enkel drupje rood), maar gisteren een geruststellende echo gehad. Daarop bleek ik wel wat minder ver te zijn dan ik dacht, maar daar twijfel ik nog een beetje aan. Wellicht wordt dat de volgende keer wel bijgesteld
Voor in het lijstje:
aapie1980
29 jaar (bijna 30)
Den Bosch
Geen kinderen
21 september 2010 uitgerekend.
01-02-10 1e echo gehad, hartje klopt, 7,9 mm
11-02-10 1e afspraak verloskundige
dinsdag 2 februari 2010 om 18:28
Voor alle nieuwe dames @ Welkom en een een pre-gefeli met jullie zwangerschap!
Lieve lieve Jessie & Horizon. Ik heb respect voor jullie. Dat jullie af en toe iets laten horen vind ik heel lief, maar ik heb er vooral heel veel respect voor.
HannaB en Rijstkorrel, hoe was jullie Echo?
Mayls, gefeli met je kloppend hartje! Wat een mooi moment he?
Hoe is het met de obstipatie-probleempjes bij iedereen? Hier nog steeds drama. Heb vandaag ook beetje branderig gevoel in mijn onderbuik, maar ga echt om de 3 / 4 dagen. DRAMA!:S
Hier ook overmorgen mijn eerste echo. Ben zo benieuwd...
Liefs!X
Lieve lieve Jessie & Horizon. Ik heb respect voor jullie. Dat jullie af en toe iets laten horen vind ik heel lief, maar ik heb er vooral heel veel respect voor.
HannaB en Rijstkorrel, hoe was jullie Echo?
Mayls, gefeli met je kloppend hartje! Wat een mooi moment he?
Hoe is het met de obstipatie-probleempjes bij iedereen? Hier nog steeds drama. Heb vandaag ook beetje branderig gevoel in mijn onderbuik, maar ga echt om de 3 / 4 dagen. DRAMA!:S
Hier ook overmorgen mijn eerste echo. Ben zo benieuwd...
Liefs!X
dinsdag 2 februari 2010 om 19:12
Hier ook voor alle nieuwe dames van harte welkom en alvast gefeliciteerd.
Jessie en Horizon, heel veel sterkte met wachten en een dikke
Marjoleintje, ik vind het heel herkenbaar. Ik probeer het mijn zoontje allemaal een beetje uit te leggen waarom mama nu zo moe is. Ik heb hem zelfs van de week toen ik het echt even niet meer trok gewoon in de kamer laten spelen en ben toen zelf op de bank gaan liggen. Was niet ideaal, maar ik kwam toch een klein beetje bij.
Mayls, fijn dat je een hartje hebt horen kloppen. HannaB en Rijstkorrel, hopelijk hebben jullie ook een mooi hartje gezien.
De VK belde mij vanavond op dat zij morgen een inleiding heeft en dat de afspraak niet door kon gaan. Maar nu mag ik vanavond om half negen komen. Ik moet dan wel alleen, want we hebben op zo'n korte termijn geen oppas, maar zij zei dat je nu toch nog niets kon horen. Had ik al wel een beetje verwacht, maar is toch jammer. Ik wil nu ook zo graag de bevestiging zien dat alles goed is.
Jessie en Horizon, heel veel sterkte met wachten en een dikke
Marjoleintje, ik vind het heel herkenbaar. Ik probeer het mijn zoontje allemaal een beetje uit te leggen waarom mama nu zo moe is. Ik heb hem zelfs van de week toen ik het echt even niet meer trok gewoon in de kamer laten spelen en ben toen zelf op de bank gaan liggen. Was niet ideaal, maar ik kwam toch een klein beetje bij.
Mayls, fijn dat je een hartje hebt horen kloppen. HannaB en Rijstkorrel, hopelijk hebben jullie ook een mooi hartje gezien.
De VK belde mij vanavond op dat zij morgen een inleiding heeft en dat de afspraak niet door kon gaan. Maar nu mag ik vanavond om half negen komen. Ik moet dan wel alleen, want we hebben op zo'n korte termijn geen oppas, maar zij zei dat je nu toch nog niets kon horen. Had ik al wel een beetje verwacht, maar is toch jammer. Ik wil nu ook zo graag de bevestiging zien dat alles goed is.
dinsdag 2 februari 2010 om 20:27
Zo, ik zal ook maar weer eens reageren. Ons leventje staat aardig op zijn kop, naast het nieuws van de zwangerschap hebben we ook nog een huis gekocht, dus nu druk met hypotheek, verzekeringen enz...
Hoe kan je leven veranderen in een korte tijd!
Verder ben ik MOE!!! En alle afspraken maken het er niet beter op helaas. Maar ja, het is voor een goed doel!
Ben erg benieuwd naar de echo... spannend hoor!
Hoe kan je leven veranderen in een korte tijd!
Verder ben ik MOE!!! En alle afspraken maken het er niet beter op helaas. Maar ja, het is voor een goed doel!
Ben erg benieuwd naar de echo... spannend hoor!
dinsdag 2 februari 2010 om 21:59
Goed nieuws! De echo was prima! Ik ben nu 7 wkn en 5 dgn, dus de kleine was hard gegroeid. Was nu 14 mm! De uitgerekende datum blijft 16 sept. En we hebben het hartje gezien en gehoord! Ik mag volgende week de 9e nog een keertje voor de zekerheid langskomen en als dan alles goed is, hoef/ mag ik niet meer iedere week (te) komen.
@Eva; wat leuk dat je ook hier meeschrijft! Wel toevallig dat jij ook de 16e bent uitgerekend.
@deschrijfster; gefeliciteerd me de aankoop van jullie huis.
@HannaB; hoe was jou echo?
@iedereen; bedankt dat jullie zo lief meeleven. En dat jullie begrijpen hoe spannend het hier voor ons is. Ik ben vanavond in euforische stemming. Ik hoop dat nu te blijven. Voel ik me weer een beetje 'normaal'.
@Jessie en Horizon; ik denk aan jullie en hoop dat het voor jullie uiteindelijk ook nog een keer goed gaat. Heel veel sterkte met afwachten.
@Eva; wat leuk dat je ook hier meeschrijft! Wel toevallig dat jij ook de 16e bent uitgerekend.
@deschrijfster; gefeliciteerd me de aankoop van jullie huis.
@HannaB; hoe was jou echo?
@iedereen; bedankt dat jullie zo lief meeleven. En dat jullie begrijpen hoe spannend het hier voor ons is. Ik ben vanavond in euforische stemming. Ik hoop dat nu te blijven. Voel ik me weer een beetje 'normaal'.
@Jessie en Horizon; ik denk aan jullie en hoop dat het voor jullie uiteindelijk ook nog een keer goed gaat. Heel veel sterkte met afwachten.
woensdag 3 februari 2010 om 09:19
@ Rijstkorreltje, wat fijn dat je echo goed was.
Gisterenavond naar de VK geweest, maar er is weinig te melden. Ze heeft eigenlijk alleen maar bloed geprikt. Intake stelde ook niet zo veel voor, omdat zij mij nog kent van mijn eerste bevalling. Ze heeft niet eens geprobeerd of we een hartje konden horen, omdat dat meestal toch niet te horen zou zijn met acht weken.
Mag nu een afspraak maken voor een echo in de elfde week. Nog drie weken afwachten dus. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op alle dames die al vroeger een echo hebben gekregen. Nou ja, geduld hebben maar.
4 maart is trouwens de vervolgafspraak bij de VK.
Gisterenavond naar de VK geweest, maar er is weinig te melden. Ze heeft eigenlijk alleen maar bloed geprikt. Intake stelde ook niet zo veel voor, omdat zij mij nog kent van mijn eerste bevalling. Ze heeft niet eens geprobeerd of we een hartje konden horen, omdat dat meestal toch niet te horen zou zijn met acht weken.
Mag nu een afspraak maken voor een echo in de elfde week. Nog drie weken afwachten dus. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op alle dames die al vroeger een echo hebben gekregen. Nou ja, geduld hebben maar.
4 maart is trouwens de vervolgafspraak bij de VK.
woensdag 3 februari 2010 om 10:01
@ Alle nieuwe dames: gefeliciteerd!
@ Horizon & Jessie: Ik vind jullie heel dapper en fijn dat jullie af en toe laten weten hoe het jullie gaat. Het zal niet makkelijk zijn om te reageren hier. Nogmaals heel veel sterkte en een dikke voor jullie allebei!
@ Kippetje: wat naar dat je er zo'n last van hebt! Ik moet zeggen dat ik nergens last van heb, nog hetzelfde als voorheen....ik eet 's morgens en 's avonds een bak yoghurt met cruesli extra vezel. Eet volkoren brood met roggebrood, veel drinken (2liter) en veel beweging (dagelijks 1uur) Heeft de VK geen tips voor jou?
@ Rijstkorreltje: wat fijn dat je echo goed is! Dat zal vast wat meer rust geven! Hopen dat je wat meer kunt genieten nu!
@ Jemma: ik snap precies wat je bedoelt! Ik ben vorige week voor het eerst bij de VK geweest en vond het niet veel voorstellen. De meeste info had ik al gelezen en wij hadden weinig medische bijzonderheden voor haar te melden. Bloedprikken laat ik door een collega doen (werk in het zkh) dus dat is mooi makkelijk.
Ik heb de echo ook "pas" over 2 weken....al die tijd maar gewoon afwachten is heel moeilijk! Zeker omdat het onze eerste is, is alles heel erg nieuw. Wij krijgen de echo met 11wk4d en dat was volgens het echo bruro nog aan de vroege kant!
Ik ben al zo'n geduldig typje
X Zus
@ Horizon & Jessie: Ik vind jullie heel dapper en fijn dat jullie af en toe laten weten hoe het jullie gaat. Het zal niet makkelijk zijn om te reageren hier. Nogmaals heel veel sterkte en een dikke voor jullie allebei!
@ Kippetje: wat naar dat je er zo'n last van hebt! Ik moet zeggen dat ik nergens last van heb, nog hetzelfde als voorheen....ik eet 's morgens en 's avonds een bak yoghurt met cruesli extra vezel. Eet volkoren brood met roggebrood, veel drinken (2liter) en veel beweging (dagelijks 1uur) Heeft de VK geen tips voor jou?
@ Rijstkorreltje: wat fijn dat je echo goed is! Dat zal vast wat meer rust geven! Hopen dat je wat meer kunt genieten nu!
@ Jemma: ik snap precies wat je bedoelt! Ik ben vorige week voor het eerst bij de VK geweest en vond het niet veel voorstellen. De meeste info had ik al gelezen en wij hadden weinig medische bijzonderheden voor haar te melden. Bloedprikken laat ik door een collega doen (werk in het zkh) dus dat is mooi makkelijk.
Ik heb de echo ook "pas" over 2 weken....al die tijd maar gewoon afwachten is heel moeilijk! Zeker omdat het onze eerste is, is alles heel erg nieuw. Wij krijgen de echo met 11wk4d en dat was volgens het echo bruro nog aan de vroege kant!
Ik ben al zo'n geduldig typje
X Zus
woensdag 3 februari 2010 om 10:15
Dag meisjes, ook ik meld me weer even. Fijn dat veel mensen nu hun eerste afspraak bij de VK hebben gehad, ik kan begrijpen dat het frustrerend is als je dan verder niets te zien of te horen krijgt! Ik "geloofde" het ook pas echt toen ik een klein teddybeertje op de echo zag, heel onwerkelijk.
@kippetje: ik heb ook weer last van verstopping, wordt er aardig wanhopig van. Gisteren een fles pruimensap gekocht, maar hoeveel moet ik daar van drinken eigenlijk...? Na vorige week ben ik heel bang om weer erge diarree te krijgen maar dit is ook niet goed natuurlijk. Bruin brood eet ik al, ga wel wat meer proberen te drinken want dat doe ik denk ik ook niet genoeg. En qua beweging is het ook waardeloos, ik durf niet te fietsen met dit weer dus zit alleen maar in de bus en plof 's avonds op de bank. Laat het dus maar gauw lente worden!
Nog 1 nachtje niet slapen en dan hopelijk krijgen we morgen een heel klein meisje te zien op de echo...
@kippetje: ik heb ook weer last van verstopping, wordt er aardig wanhopig van. Gisteren een fles pruimensap gekocht, maar hoeveel moet ik daar van drinken eigenlijk...? Na vorige week ben ik heel bang om weer erge diarree te krijgen maar dit is ook niet goed natuurlijk. Bruin brood eet ik al, ga wel wat meer proberen te drinken want dat doe ik denk ik ook niet genoeg. En qua beweging is het ook waardeloos, ik durf niet te fietsen met dit weer dus zit alleen maar in de bus en plof 's avonds op de bank. Laat het dus maar gauw lente worden!
Nog 1 nachtje niet slapen en dan hopelijk krijgen we morgen een heel klein meisje te zien op de echo...
woensdag 3 februari 2010 om 10:22
Hoi,
Ook hier een kloppend hartje gezien gisteren. Wat super spannend zeg. Bij mij moest het ook inwendig. Het was namelijk zo dat de VK het heeeel vaag zag en ze wilde het toch graag helemaal zeker weten. Bij inwendige echo bleek het hartje te kloppen. Ik ben 7 W en 6 D en kindje was 1,6 cm. Wat raar, de ene is precies even lang zwanger en de 16e uitgerekent, en de VK zei gisteren tegen mij dat ik de 13e ben uitgerekent.
Ik snap heel goed dat er mensen balen van die late echo, ik zou helemaal kriebelig worden. Wat een onzin dat 11 weken vroeg is, ik heb gister toch echt een kindje zien zitten en dat is vooor mij een grote bevestiging. Maar kunnen jullie niet zo brutaal zijn gewoon met een echo bureau een afspraak te maken? Hier kun je voor 25 euro een echo laten maken, wanneer je maar wilt!!!!
Wisten jullie dat je zo'n dopetone zelf kunt aanschaffen en het hartje kunt horen?
http://www.babybeats.nl/c ... Ono3-3r1Z8CFUmK3godAVtScQ
Denk dat ik m maar aanschaf, lijkt me echt super leuk!
Ook hier een kloppend hartje gezien gisteren. Wat super spannend zeg. Bij mij moest het ook inwendig. Het was namelijk zo dat de VK het heeeel vaag zag en ze wilde het toch graag helemaal zeker weten. Bij inwendige echo bleek het hartje te kloppen. Ik ben 7 W en 6 D en kindje was 1,6 cm. Wat raar, de ene is precies even lang zwanger en de 16e uitgerekent, en de VK zei gisteren tegen mij dat ik de 13e ben uitgerekent.
Ik snap heel goed dat er mensen balen van die late echo, ik zou helemaal kriebelig worden. Wat een onzin dat 11 weken vroeg is, ik heb gister toch echt een kindje zien zitten en dat is vooor mij een grote bevestiging. Maar kunnen jullie niet zo brutaal zijn gewoon met een echo bureau een afspraak te maken? Hier kun je voor 25 euro een echo laten maken, wanneer je maar wilt!!!!
Wisten jullie dat je zo'n dopetone zelf kunt aanschaffen en het hartje kunt horen?
http://www.babybeats.nl/c ... Ono3-3r1Z8CFUmK3godAVtScQ
Denk dat ik m maar aanschaf, lijkt me echt super leuk!
woensdag 3 februari 2010 om 10:22
Hey allemaal,
Wat leuk dat jullie allemaal vragen naar de echo.
Ik heb morgen pas een echo, ik bleek gister een afspraak te hebben met de chirurg, de assistente had de beide afspraken verkeerd op het briefje te hebben gezet.
Ben wel toe aan goed nieuws want ik weet niet wat het is met 2010 maar ik heb net 3 dagen op de intensive care gezeten met een broer die op het randje balanceerde. Gaat inmiddels weer de goede kant op maar mijn verlangen naar een ZEN-zwangerschap ditmaal schiet nog niet echt wortels....
Wat leuk dat jullie allemaal vragen naar de echo.
Ik heb morgen pas een echo, ik bleek gister een afspraak te hebben met de chirurg, de assistente had de beide afspraken verkeerd op het briefje te hebben gezet.
Ben wel toe aan goed nieuws want ik weet niet wat het is met 2010 maar ik heb net 3 dagen op de intensive care gezeten met een broer die op het randje balanceerde. Gaat inmiddels weer de goede kant op maar mijn verlangen naar een ZEN-zwangerschap ditmaal schiet nog niet echt wortels....
woensdag 3 februari 2010 om 10:49
Rijstkorrel: wat goed dat je echo in orde was !! jeej
mayls: pfff spannend he allemaal... ik hoop echt dat het volgende keer voor jou duidelijk op beeld komt te staan. Want vaagheid is niks !
ik ben zo enorm in de war hier ! Mijn buik groeit enorm ?!?!
en dat bij een miskraam? ik krijg er de kriebels van. Krijg steeds meer het gevoel dat het kindje niet dood is.. maar dat is natuurlijk ontzettend stom van mij om te denken.
Maar ik ben ook nog steeds in vlagen erg misselijk en mijn borsten blijven gevoelig.
Hmjah... ik had dus eerst een buikomtrek van 76cm (vorige week) en nu ineens 79cm ???? En al die weken wat het mara 1 cm gegroeid. Ik wil eigenlijk niet meer meten hoor, maar ik zei gisteren tegen mijn vriend: JEMIG moet je zien? Ben ik nou gek aan het worden> dus toch maar even gemeten.
Nogmaals, ik maak mezelf natuurlijk gek... maar wilde het toch even kwijt.
xx
mayls: pfff spannend he allemaal... ik hoop echt dat het volgende keer voor jou duidelijk op beeld komt te staan. Want vaagheid is niks !
ik ben zo enorm in de war hier ! Mijn buik groeit enorm ?!?!
en dat bij een miskraam? ik krijg er de kriebels van. Krijg steeds meer het gevoel dat het kindje niet dood is.. maar dat is natuurlijk ontzettend stom van mij om te denken.
Maar ik ben ook nog steeds in vlagen erg misselijk en mijn borsten blijven gevoelig.
Hmjah... ik had dus eerst een buikomtrek van 76cm (vorige week) en nu ineens 79cm ???? En al die weken wat het mara 1 cm gegroeid. Ik wil eigenlijk niet meer meten hoor, maar ik zei gisteren tegen mijn vriend: JEMIG moet je zien? Ben ik nou gek aan het worden> dus toch maar even gemeten.
Nogmaals, ik maak mezelf natuurlijk gek... maar wilde het toch even kwijt.
xx
woensdag 3 februari 2010 om 10:51
Jeetje Hanna....heftig van je broer. Gaat het weer wat beter met hem?
Ik heb ook het idee dat iedereen al echo's krijgt en ik niet. Ik ben volgens mijn berekeningen 7 weken en 4 dagen en ik krijg pas de 12de een echo. Duuuuurt lahahang.
Ga ook nog steeds niet goed naar de wc. Heb die pruimen gekocht maar ik krijg ze niet weg...zo vies. Blijf iig trouw mijn vezeltabletten slikken en ga nu gemiddeld om de dag.
@ marjoleintje: Wel gaaf dat doppler ding..... *twijfelt of ze dat eigenlijk ook niet wil hebben*
Ik heb ook het idee dat iedereen al echo's krijgt en ik niet. Ik ben volgens mijn berekeningen 7 weken en 4 dagen en ik krijg pas de 12de een echo. Duuuuurt lahahang.
Ga ook nog steeds niet goed naar de wc. Heb die pruimen gekocht maar ik krijg ze niet weg...zo vies. Blijf iig trouw mijn vezeltabletten slikken en ga nu gemiddeld om de dag.
@ marjoleintje: Wel gaaf dat doppler ding..... *twijfelt of ze dat eigenlijk ook niet wil hebben*
woensdag 3 februari 2010 om 11:10
Voor de verstoppers onder jullie,
heb nog twee trucjes uit de tijd dat ik in Egypte woonde en regelmatig verstopt zat: kopje sterke zwarte koffie op de nuchtere maag (één op een dag mag best) kan ook best helpen om de stoelgang weer op gang te krijgen, net als het kauwen van een eetlepel sesamzaad. Best bitter maar 'het' vliegt eruit daarna.
(Overigens voor er verwarring ontstaat, mijn partner komt niet uit Egypte die heb ik jaren later in een ander mooi ver doch Europees land opgedaan
heb nog twee trucjes uit de tijd dat ik in Egypte woonde en regelmatig verstopt zat: kopje sterke zwarte koffie op de nuchtere maag (één op een dag mag best) kan ook best helpen om de stoelgang weer op gang te krijgen, net als het kauwen van een eetlepel sesamzaad. Best bitter maar 'het' vliegt eruit daarna.
(Overigens voor er verwarring ontstaat, mijn partner komt niet uit Egypte die heb ik jaren later in een ander mooi ver doch Europees land opgedaan
woensdag 3 februari 2010 om 11:11
woensdag 3 februari 2010 om 11:13
**breekt even in voor Horizon. Van de zomer hetzelfde gehad, met 7wk een echo met een te klein kindje maar buik bleef groeien. Ik was toch een beetje blij maar met 10 weken begon het bloeden. Het schijnt dat je baarmoeder en vruchtzak/placenta wel kunnen blijven groeien.
Sterkte! Het is echt heel zwaar allemaal. ***
Sterkte! Het is echt heel zwaar allemaal. ***
woensdag 3 februari 2010 om 11:48
Nou ik denk dat Sanne liever in India bevalt dan in Nederland, de geneeskunst is daar over het algemeen veel beter dan in Nederland. We denken vaak dat we het in Nl allemaal zo fantastisch hebben, maar we hebben ook niet voorniets de hoogste babysterfte in Europa. Ik ben zelf net terug na 2 jaar midden-oosten (Oman en de Emiraten ) en zou vwb de zwangerschap zo weer terug willen. Je krijgt ieder bezoek een echo, je kunt een dag van te voren een afspraak maken en ook pijnstilling tijdens de bevalling is geen enkel probleem. Veel Indiase artsen daar ook! Überhaupt veel Indiërs , allemaal met snor!! Heeft jouw man ook een snor Sanne?
Wij gaan misschien richting Jakarta over een maand of twee!
Wij gaan misschien richting Jakarta over een maand of twee!
woensdag 3 februari 2010 om 12:52
quote:Rosa78 schreef op 03 februari 2010 @ 11:48:
Überhaupt veel Indiërs , allemaal met snor!! Heeft jouw man ook een snor Sanne?
Kijk, van zulke berichtjes word ik nou vrolijk!
Horizon, wat vervelend zo. Geeft toch weer (valse) hoop. Ik had ook met mijn miskraam dat ik achteraf eigenlijk pas merkte dat ik toch een paar kilo aangekomen was, en het duurde ook wel een paar maanden voor ik dat weer kwijt was. Ik weet nog dat ik dat erg oneerlijk vond, geen kindje maar wel dikker.
Überhaupt veel Indiërs , allemaal met snor!! Heeft jouw man ook een snor Sanne?
Kijk, van zulke berichtjes word ik nou vrolijk!
Horizon, wat vervelend zo. Geeft toch weer (valse) hoop. Ik had ook met mijn miskraam dat ik achteraf eigenlijk pas merkte dat ik toch een paar kilo aangekomen was, en het duurde ook wel een paar maanden voor ik dat weer kwijt was. Ik weet nog dat ik dat erg oneerlijk vond, geen kindje maar wel dikker.
still crazy after all these years
woensdag 3 februari 2010 om 12:56
quote:MamaD schreef op 03 februari 2010 @ 11:11:
Hoi meisjes,
Ik kom me (tijdelijk) even afmelden voor dit forum.
het is me hier iets te druk en gezellig!
We zijn nu met zo veel dat een hoop berichtjes ondersneeuwen, wat ik heel jammer vind. Ik trek me even terug en blijf bij een ander (kleiner) forum schrijven.
Fijne zwangerschap allemaal!
Begrijpelijk MamaD, ik vind het ook wel erg druk worden...
Allen, is het een idee om het forum bijv. in 2 of 3 groepen te splitsen? Als we groepen maken naar uitgerekende datum, dan zit iedereen per groep in dezelfde fase.
Bijv. 1-10 sept. / 11-20 sept. / 21-30 sept.?
En daar dan nieuwe topics voor openen (of zijn we dan heel vervuilend bezig)?
Hoi meisjes,
Ik kom me (tijdelijk) even afmelden voor dit forum.
het is me hier iets te druk en gezellig!
We zijn nu met zo veel dat een hoop berichtjes ondersneeuwen, wat ik heel jammer vind. Ik trek me even terug en blijf bij een ander (kleiner) forum schrijven.
Fijne zwangerschap allemaal!
Begrijpelijk MamaD, ik vind het ook wel erg druk worden...
Allen, is het een idee om het forum bijv. in 2 of 3 groepen te splitsen? Als we groepen maken naar uitgerekende datum, dan zit iedereen per groep in dezelfde fase.
Bijv. 1-10 sept. / 11-20 sept. / 21-30 sept.?
En daar dan nieuwe topics voor openen (of zijn we dan heel vervuilend bezig)?