Wat zegt dit over mij?

02-02-2010 16:36 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een man en heb al 10 jaar een vriendin. Het is niet echt een toprelatie (maar wie heeft dat wel na 10 jaar?) en ik ben een bepaalde seksuele spanning gaan zoeken bij een andere vrouw. Mijn vriendin weet dit niet. Ik ga dus vreemd.

In het begin dacht ik dat ik hier wel moeite mee zou hebben, maar gek genoeg valt dat wel mee en kan ik de zaken goed scheiden.

Wat zegt dit over mij? Is dit normaal, heb ik een slecht ontwikkeld karakter, ben ik een slecht men?

Lars
Peak, ik ben ontzettend tegen vreemdgaan. Maar ik voel me daarom nog niet verheven boven een ander die dat wel doet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Paekzwart schreef op 03 februari 2010 @ 11:03:

[...]

Ik geloof dat we beiden de kans klein achten dat het van grote invloed is op het leven van Lars van Mars. Jij eet nog liever je schoen op en ik geloof er geen bal van.

Het lijkt mij dat jij ons in een ik-heb-gelijk-en-jij-niet welles nietes spelletje wil plaatsen. Ehm... daar vind ik de feiten te erg voor, ik discussieer (daar is een forum voor). Wat moet ik dan doen? Je gelijk geven terwijl ik het er niet mee eens ben? Ik vind je redenen niet goed genoeg.

Je hoeft mij niet gelijk te geven want daar vraag ik ook niet om. Ik gaf mijn mening over jouw lijst.

Jouw lijst dus en het feit dat jij denkt te weten hoe de boel in elkaar zit na vier postings. Meer niet. Ik gaf jou net gelijk omdat het niet tot je door wil dringen dat we niet praten over het onderwerp maar dat jij met hand en tand iets wil verdedigen waar ik het niet mee eens ben. En blijkbaar mag dat niet van jou en móet ik het ok vinden.

Over Lars en zijn gedrag heb ik het slechts gehad in één posting, aan hem gericht, met een aantal vragen er in, waarop ik nooit antwoord zal krijgen maar toen wendde ik me dus tot Lars.

Voor de rest heb ik alleen gerept over jouw lijst en wat ik daar van vind. Dat hoeft geen welles/nietes spelletje te zijn want dat vind ik gewoon en dat vind ik nog steeds. Jij mag zeggen wat je wil en ik mag daar vervolgens op reageren met mijn eigen visie.

quote: Een prettigere manier van praten had ik gevonden als er een discussie was ontstaan over de visie waarom ik vind dat je wél bepaalde zaken kan schrijven over wat er bekend is i.p.v. te zeggen dat ik sowieso niet mag schrijven wat ik schrijf omdat jij toevallig vindt dat TO niet genoeg nog gezegd zou kunnen hebben.

Had ik ook leuk gevonden maar jij vraagt niets, jij poneert slechts en met ponerende mensen is het slecht discussieren.

Jij houdt nu bijvoorbeeld vol dat ik te mild en begrijpend reageer op Lars terwijl ik mijn mening over zijn vreemdgaan helemaal niet gegeven heb. Je leest dus niet.

Aan mijn mening zijn we niet eens aan toegekomen bij wijze van spreken. Ik zit al postings lang aan jou uit te leggen wat mijn mening is betreffende jouw lijst. Voor mij gaat de discussie, zoals ik al eerder schreef, al lang niet meer om Lars en zijn veelwijverij maar om het feit jij mij op allerlei manieren probeert te overtuigen van het feit dat jij die lijst best mag plaatsen.

Terwijl ik nergens gezegd heb dat jij dat niet mág maar dat ik daar dus op een bepaalde manier over denk.

Snap je?

Het gaat al lang niet meer over Lars, het gaat om dat jij niet kan hebben dat ik jouw lijst belachelijk vond en vind. In plaats van te zeggen 'prima, jouw mening' ga je door en door en door over waarom jij al dan niet lijsten mag plaatsen en conclusies mag trekken.

Jij mag van mij alles, ik hoef het er nog niet mee eens te zijn en ik mag het zelfs voorbarig, aanmatigend, arrogant en misplaatst vinden als ik dat wil.

Als je het dus over prettig discussieren hebt, steek dan vooral even je hand in eigen boezem.

quote:Ik verwacht altijd weinig uitleg van mensen die zijn vreemdgegaan trouwens. Zelden hoor je meer dan het meer dan 100 smoezen topic waar je ofwel intrapt of hopelijk niet.Nou, dan heb je een andere ervaring met mensen dan ik. Of je de redenen aanvaardbaar vind is een tweede maar genoeg uitleg gehoord hoor en soms kon ik me er nog in vinden ook.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 13:09:

Peak, ik ben ontzettend tegen vreemdgaan. Maar ik voel me daarom nog niet verheven boven een ander die dat wel doet.Bedoel ik.
quote:eleonora schreef op 03 februari 2010 @ 13:09:

[...]

Je hoeft mij niet gelijk te geven want daar vraag ik ook niet om. Ik gaf mijn mening over jouw lijst.

Jouw lijst dus en het feit dat jij denkt te weten hoe de boel in elkaar zit na vier postings. Meer niet. Ik gaf jou net gelijk omdat het niet tot je door wil dringen dat we niet praten over het onderwerp maar dat jij met hand en tand iets wil verdedigen waar ik het niet mee eens ben. En blijkbaar mag dat niet van jou en móet ik het ok vinden.

Over Lars en zijn gedrag heb ik het slechts gehad in één posting, aan hem gericht, met een aantal vragen er in, waarop ik nooit antwoord zal krijgen maar toen wendde ik me dus tot Lars.

Voor de rest heb ik alleen gerept over jouw lijst en wat ik daar van vind. Dat hoeft geen welles/nietes spelletje te zijn want dat vind ik gewoon en dat vind ik nog steeds. Jij mag zeggen wat je wil en ik mag daar vervolgens op reageren met mijn eigen visie.

[...]

Had ik ook leuk gevonden maar jij vraagt niets, jij poneert slechts en met ponerende mensen is het slecht discussieren.

Jij houdt nu bijvoorbeeld vol dat ik te mild en begrijpend reageer op Lars terwijl ik mijn mening over zijn vreemdgaan helemaal niet gegeven heb. Je leest dus niet.

Aan mijn mening zijn we niet eens aan toegekomen bij wijze van spreken. Ik zit al postings lang aan jou uit te leggen wat mijn mening is betreffende jouw lijst. Voor mij gaat de discussie, zoals ik al eerder schreef, al lang niet meer om Lars en zijn veelwijverij maar om het feit jij mij op allerlei manieren probeert te overtuigen van het feit dat jij die lijst best mag plaatsen.

Terwijl ik nergens gezegd heb dat jij dat niet mág maar dat ik daar dus op een bepaalde manier over denk.

Snap je?

Het gaat al lang niet meer over Lars, het gaat om dat jij niet kan hebben dat ik jouw lijst belachelijk vond en vind. In plaats van te zeggen 'prima, jouw mening' ga je door en door en door over waarom jij al dan niet lijsten mag plaatsen en conclusies mag trekken.

Jij mag van mij alles, ik hoef het er nog niet mee eens te zijn en ik mag het zelfs voorbarig, aanmatigend, arrogant en misplaatst vinden als ik dat wil.

Als je het dus over prettig discussieren hebt, steek dan vooral even je hand in eigen boezem.

[...]

Nou, dan heb je een andere ervaring met mensen dan ik. Of je de redenen aanvaardbaar vind is een tweede maar genoeg uitleg gehoord hoor en soms kon ik me er nog in vinden ook.

Jij gaf jouw mening. Ik de mijne. Jij valt over de mijne. Ik heb niets gezegd over de jouwe. Van mij mag je de jouwe hebben. Ik zeg vervolgens waarom ik tot mijn mening kom. Daar is een forum voor bedoeld mijns inziens.

Het enige wat jij doet is blijven zeggen dat je het niets vindt omdat het zo'n lange lijst is en ik wat er in staat blijkbaar nooit uit zijn posting zou kunnen halen.

Vervolgens zeg ik een aantal dingen waarom ik bepaalde dingen heb opgeschreven.

Als je een gesprek aan wilt gaan moet je dat punt voor punt doen. Maar je reageert niet op mijn opmerking bijvoorbeeld dat op die lijst o.a. liegen staat. Liegen doet hij, of je nou hoog of laag springt. Dat hij met dat alles ook weinig moeite heeft staat er ook gewoon.

Niets raars aan.

Dat jij vindt dat je ongevraagd commentaar mag leveren op mijn posting staat je geheel vrij. (wat ik overigens niet deed op de jouwe) Dat je daarna niet reageert op punten die ik aanhaal vind ik dan weer jammer.
Ik mag ongevraagd overal commentaar op leveren hier. Inderdaad.

Dat doe jij zelf net zo goed want jij vindt mijn reacties ook niet deugen. Dat vinden we dus van elkaar.

Dat is dan in ieder geval duidelijk.

De punten die jij aanhaalt over verdriet en spijt en geweten vind ik niet interessant als de TO er niet bij is om daar op te reageren.

Want het gaat om zijn verhaal en hij is er niet meer om mee te discussiëren, wat mij betreft is het dus nutteloos om nog door te gaan op zijn al dan niet aanwezige geweten e.d.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 13:09:

Peak, ik ben ontzettend tegen vreemdgaan. Maar ik voel me daarom nog niet verheven boven een ander die dat wel doet.

Wie zegt me dat ik me verheven voel? Dat ik alleen niet zomaar iemand zal vermoorden, mijn kinderen ga pesten en in dat kader ook mijzelf niet vreemd zie gaan omdat ik liever de confrontatie aan ga bij problemen en goed nadenk over consequenties niet alleen voor mijzelf maar ook voor anderen wil nog niet zeggen dat ik niet bepaalde dingen op een forum zou mogen kwakken.

Hij kwakt echter gewoon raak en voelt zich blijkbaar verheven boven zijn vrouw waar hij keuzes voor maakt die bij haar zouden moeten liggen.
Ik weet wat er zo pikpeakzwart is; dat bord voor je hoofd, Peakzwart. On-ge-loof-lijk.
quote:eleonora schreef op 03 februari 2010 @ 13:50:

Ik mag ongevraagd overal commentaar op leveren hier. Inderdaad.

Dat doe jij zelf net zo goed want jij vindt mijn reacties ook niet deugen. Dat vinden we dus van elkaar.

Dat is dan in ieder geval duidelijk.

De punten die jij aanhaalt over verdriet en spijt en geweten vind ik niet interessant als de TO er niet bij is om daar op te reageren.

Want het gaat om zijn verhaal en hij is er niet meer om mee te discussiëren, wat mij betreft is het dus nutteloos om nog door te gaan op zijn al dan niet aanwezige geweten e.d.

Als ik had moeten reageren voor alleen de TO had ik dat wellicht niet gedaan. Hij deed geen hulpvraag of zo. Dus zo'n diep verhaal was het niet. Het is er wel één die vaak voorkomt. Ik vind het eerder een hoax dan een serieus verzoek.

Het forum is bedoeld voor wijdverbreide discussies en vreemdgaan is er daar één van. Anderen hebben vaak veel aan discussies. En soms kom je zelf op ideeën door een topic.

Als ik iets interessant vind zijn het wel zaken als verdriet, spijt en geweten. Dé meest menselijke emoties die er zijn.
O ja, ik ook, heel interessant.

Speaking of wich:

Er is een ander topic over vreemdgaan gaande, hier vlak boven of onder van Nicci. 'Vreemdgaan, meningen' heet het.

Heel leuk.

Misschien beter om daar in z'n algemeenheid te discussiëren.

Ik ben hier wel klaar mee.
quote:Paekzwart schreef op 03 februari 2010 @ 13:55:

[...]

Als ik iets interessant vind zijn het wel zaken als verdriet, spijt en geweten. Dé meest menselijke emoties die er zijn.

Geen lust, is dat niet een nét zo'n menselijke emotie? Of blijdschap? Of boosheid?

Volgens mij zijn daar geen rangordes in te maken ; dat het een meer menselijk is dan het andere.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 13:51:

Ik weet wat er zo pikpeakzwart is; dat bord voor je hoofd, Peakzwart. On-ge-loof-lijk.

Jah joh, zeg gewoon dat ik me verheven voel. Duh. zijn je argumenten op na dat gekwak.

Volgens mij heb ik n.a.v. jouw puntenlijstjes over abortus, biologisch eten en weet ik wat al niet meer gewoon laten zien dat ik zeer genuanceerd kan denken. Dat had je alleen niet verwacht.

Dat kan ik ook over vreemdgaan. Goh echt? Ja echt. Ik kan legio redenen verzinnen waarom mensen dat doen, waar ze vandaan komen, hoe ze tot zoiets komen. Dat wil zelfs zeggen dat ze ook gewoon goede en slechte eigenschappen hebben als ieder ander. Ook al paar keer gezegd.

Maar ik blijf vinden dat je iemand gewoon zoveel als mogelijk is niet moet proberen te kwetsen. En dat verzwakkende excuses daarvoor verzinnen van de zotte is t.o.v. het ernstige feit wat je een ander aandoet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 13:59:

[...]

Geen lust, is dat niet een nét zo'n menselijke emotie? Of blijdschap? Of boosheid?

Volgens mij zijn daar geen rangordes in te maken ; dat het een meer menselijk is dan het andere.Bij mij gaat het over de menselijkheid. Dieren hebben ook lust, en mensen hebben ook lust. Dat is nog geen reden te leven alsof je één of andere primitieveling bent die zich niets van de gevoelens van een ander aantrekt en als holemens met een knuppel je prooi gevangen neemt.
Weet je wat me vooral stoort aan de discussie. Dat vreemdgaan grote psychische gevolgen heeft. Mensen worden er onzeker van, verdrietig, stellen zich vragen over de liefde en of alles een leugen was. Hun hele wereld ligt op de kop.

En dan moet je vooral voorzichtig zijn met wat je erover zegt want dat zou weleens hard aan kunnen komen . Tja...
Vreemdgaan KAN grote psychische gevolgen hebben.

Ik ben van mening dat dat - mede! - komt omdat ons altijd geleerd is dat monogamie DE NORM is.

Vreemdgaan is van alle tijden en zal van alle tijden zijn. Het zou gek gezegd een heel stuk ellende schelen als we het normaler zouden vinden.

Maar op dit topic ben ik er ook wel klaar mee.
quote:Paekzwart schreef op 03 februari 2010 @ 14:04:

[...]

Bij mij gaat het over de menselijkheid. Dieren hebben ook lust, en mensen hebben ook lust. Dat is nog geen reden te leven alsof je één of andere primitieveling bent die zich niets van de gevoelens van een ander aantrekt en als holemens met een knuppel je prooi gevangen neemt.

Nog even dit dan:

dieren hebben geen behoefte aan bevestiging van hun aantrekkelijkheid, dieren vervelen zich ( tenzij gekooid ) niet, dieren worden niet verliefd , dieren maken geen beloftes die ze kunnen breken....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 14:25:

[...]

Nog even dit dan:

dieren hebben geen behoefte aan bevestiging van hun aantrekkelijkheid, dieren vervelen zich ( tenzij gekooid ) niet, dieren worden niet verliefd , dieren maken geen beloftes die ze kunnen breken....Ja je zegt het al, veel interessanter. Daarom zijn discussies over waarom je beter iets wel of niet kan doen zeer nodig. Mensen hebben een dieper gevoelsleven. (althans de meeste)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 14:22:

Vreemdgaan KAN grote psychische gevolgen hebben.

Ik ben van mening dat dat - mede! - komt omdat ons altijd geleerd is dat monogamie DE NORM is.

Vreemdgaan is van alle tijden en zal van alle tijden zijn. Het zou gek gezegd een heel stuk ellende schelen als we het normaler zouden vinden.

Maar op dit topic ben ik er ook wel klaar mee.

Vreemdgaan heeft juist daadwerkelijk meestal grote gevolgen.

Ik ben iemand die echt totaal niet leeft naar wat de norm zou moeten zijn. Het is wel iets wat mij danig interesseert. Waarom mensen bijvoorbeeld achter de massa aanlopen.

Ondanks dat feit denk ik juist het omgekeerde.

Ik zelf denk dat het tegenwoordig vaak al wel gezien wordt als een mogelijke reden om vreemdgaan als "normaal" te zien. Omdat we ons nu beginnen te ontworstelen aan wat "de norm" is. Daardoor krijg je juist dat vreemdgaan nu "de norm" steeds meer wordt. Dat speelt juist al heel veel. En dat vind ik zorgwekkend. Dat is ook de vraag in dit topic. Is het "normaal".

Omdat bijna iedereen gekwetst wordt als vreemdgaan speelt en ik ken echt daarin weinig uitzonderingen. Zo weinig zelfs dat norm of geen norm daar niet ten gevolge aan kan liggen.

Norm of niet, het kwetst op dit moment i.i.g. mensen. Dan moet je een partner nemen die dezelfde "norm" heeft. En ga je allebei vreemd en hoef je dat niet van elkaar te weten. Lijkt me die open relatie toch handiger.

Ik weet niet of het handiger is, de kans dat je partner bij een ander blijft hangen en jij daar heel gemakkelijk binnen 2 dagen weer overheen stapt duidt op een minder goede band met elkaar. Minder zorg om elkaar. Minder hechting. Ik denk niet dat je dat zou moeten willen.

Het lijkt mij dat volwassen mensen kunnen afspreken wat ze willen en praten als ze het anders willen. Dat onderscheidt ons van de dieren.

Nou ja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven