Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
JJ dat geeft helemaal niet hoor, kan gebeuren toch!
Tine je eerste Hurrays, leuk he? Ik heb er nu 15 en er is nog geen kaartje zoekgeraakt, gelukkig.

Snjo, nog meer van die pakjes in de aanbieding???? (Ik vraag gewoon net zo lang tot je er genoeg van hebt!)
Hihi... heb je al op het forum gekeken voor de notebooks? Tine?
quote:caramella2 schreef op 03 februari 2010 @ 15:55:

Tine je eerste Hurrays, leuk he? Ik heb er nu 15 en er is nog geen kaartje zoekgeraakt, gelukkig.

Snjo, nog meer van die pakjes in de aanbieding???? (Ik vraag gewoon net zo lang tot je er genoeg van hebt!)Uiteraard nog meer van die pakjes in de aanbieding en in bestelling...
Snjókorn falla, á allt og alla
Ze zijn leuk geworden he c_estelle.
Tine, het begint te lopen!!!

Hier helaas geen hurrays vanmiddag, wie weet komen ze nog.

Post hadden we al gehad.
Hoi hoi!

Net terug uit de stad, heb 21 kaarten gescoord! Waarvan 10 voor 4 euro! Vond ik een mooie prijs! Dat zijn kaarten met tulpen, molens en de kaasmarkt hier uit Alkmaar! Ook ontzettend leuke Jip en Janneke en Nijntje kaarten! Die waren 95 ct ps en dan ook nog bij xenos 3 kaartjes voor 79 ct st. Ik ben der blij mee! Ga ze snel schrijven!

Anita jammer dat je nog geen hurrays hebt! Misschien vanavond nog!

Caramella! Super dat er nog geen kaartjes zoek zijn geraakt, en doen ze er een beetje snel over?

JJ nog niet gekeken op het forum, ga ik zeker nog wel doen!
quote:snjokorn schreef op 03 februari 2010 @ 16:48:

Ze zijn leuk geworden he c_estelle.

Ze zijn inderdaad heel leuk geworden. Dat A J A X komt mooi uit!

Je hoort morgen wat de reactie van mijn collega zal zijn als hij ze uitpakt!

Ligaa, zoonlief vond het hartstikke leuk. Hij was bang dat hij de enige jongen zou zijn maar dat was voor hem gelukkig neit het geval. Sterker nog, het leek wel of de halve school bij de voorstelling zat!

Ook voor volwassenen is het trouwens leuk om te zien, nog zo lekker herkenbaar van vroeger. Wat dat betreft verandert er niet zoveel hoor!
offtopic: *Wegpiraat Zazana meldt zich* Nee hoor, het ging redelijk goed! Vond het minder 'erg' of eng dan gedacht. Ik heb al zelf mogen gassen, sturen, schakelen t/m 2 en het ging redelijk, hij dacht dat ik ongeveer 40 lessen nodig heb. Dus dat is gemiddeld. *Blij is*

ontopic: Geen post, geen hurray's. Ook geen pmk, hopelijk komen ze morgen (net als tine gisteren besteld?)
Tine, woon je in Alkmaar? Dan woon je bij mij om de hoek!
C_Estelle, als je me je adres stuurt via hyves, heb ik 5 pakjes voor je zoon. Ga nu pas vrijdag of zaterdag weer boodschappen doen, dus kan deze al wel vast opsturen
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Zazana, natuurlijk ging het goed je bent immers een vrouw!

Wel wat kaarten en hurrays lees ik hier dat is altijd prettig.

C_estelle, ik heb nog kaarten van de Arena liggen dus als je wilt....Je kunt ze ook uiteraard bij artunlimited kopen.
Zazana, nog even en je gaat het ook nog leuk vinden. De kop is eraf, dat is altijd het ergste. Veel plezier met het lessen (en met dit weer krijg je toch een boel ervaring... ik heb zelf mij rijbewijs hier in de zomer gehaald (12 jaar geleden) maar afgesproken met mijn rij-instructeur dat ik zou bellen zodra er sneeuw lag. 2 extra lessen gehad).

Hier een hurray uit Polen.
Janna, dat doe ik zo even, hij zal blij verrast zijn!

Steph, het is heel lief aangeboden hoor maar zoonlief is voor PSV. Geloof toch niet dat de Arena op zijn favorieten lijstje staat.
Vandaag een kaartje uit Polen ontvangen en een uit Rusland, wat mij weer opvalt dat deze landen ( en oekraine) veel getrokken worden, de laatste dagen.

Had ook nog een hurray vanuit Taiwan, mag er een sturen naar Japan, een amerikaanse man die in Japan woont.
Zo en daar zijn we weer! Net twee kaartje gestuurd naar Olya in Ukraine en naar Olya in Moskou! De ene Olya een luchtballon met happy face met een hele mooie gele/rode/oranje achtergrond. En de andere Olya een echt toeristisch stads kaartje!

Zazana, super dat het goed ging! Kan je het goed vinden met je instructeur? Das ook atlijd wel fijn als dat goed klikt! Dat rijbewijs heb je zo binnen joh! Appeltje eitje! En inderdaad morgen krijgen we allebei een pmk post!

C-estelle, ja ik woon inderdaad in Alkmaar, jij ook?

Trouwens is er ook een apparte postcrossing hyve?? Ik lees dat jullie het vaak over hyves hadden, was even benieuwd!
@ Tine wat een toeval, 2x dezelfde voornaam, maar ja misschien betekend die naam wel als Sanne hier.

Leuk dat er meer dames hier in de kinderopvang zitten, ja ja ik ook !
Tine, ik woon in dat grote dorp vlakbij Alkmaar...... daar waar die tempel is...

Justme, ik heb een kind dat op de kinderopvang zit, telt dat ook?
Justme, dat zou idd wel een verklaring zijn ja. Vond het toch wel grappig zo twee dezelfde namen.

Op welke groep sta je?

C_estelle, aha dat grote dorp! Zal volgende keer zwaaien als ik daar weer ben haha!

En natuurlijk telt het ook als je een kindje op de opvang hebt!!!
haha, dat vind ik niet tellen :P

Ik heb helemaal geen verstand van kinderopvangen

Zazana! Mooi dat het goed ging en dat je het minder erg/eng vond dan je dacht.. heb je je druk zitten maken om niets dus!

Leuk dat je zo lekker aan het shoppen bent geweest, Tine.
Ik werk op een verticale groep, van 0-3 jaar. Het is een net begonnen groep binnen een bestaande vestiging, vind het super!

En ja hoor telt mee hahaha JJ jij hebt iets met smurfen... kinderen... smurfen is zelfde ;)

Zazana je kunt het autorijden dan he

Leuk hoor dat shoppen voor de kaarten ;)
3 kaarten voor mij! 1tje van een RR, 1tje van JJ dank je wel! Vind het een smakelijk gebakje! En dan de envelop van steph!!

Geen hurray's, nog steeds niets..
Zazana, fijn dat het autorijden mee viel. Ik heb mijn rijbewijs na precies 40 lessen gehaald, dus dan moet het jou ook lukken hoor.. Ik was niet zo'n held op de weg!

Oooh ik heb vandaag toch iets stoms meegemaakt. Ik was bij de boekhandel in de stad waar ik studeer. Even snel naar binnen want had wat 'poezenkaartjes' nodig. Overal hingen papieren met 75% korting etc., behalve bij de kaarten. Ik 3 mooie kaarten van ArtUnlimited uitgezocht, naar de kassa.. moest ik 90 cent betalen!!!! In plaats van ¤2,70. Dus ik vragen of er ook korting was op de kaarten. Verteld die vrouw me dat er korting was op alle kaarten die beneden in de rekken stonden. En daar stonden echt super mooie kaarten, van ArtUnlimited tot aan kaarten van Nijntje en Jip en Janneke en hele originele Holland-kaarten! En dat allemaal voor 30 cent per kaart! Maar er stond een hele lange rij achter mij en ik moest mijn trein halen, dus ik kon niet nog meer kaarten uitzoeken en opnieuw in de rij gaan staan. Baal er echt heel erg van... Ik hoop maar dat ze Maandag die actie nog hebben, want dan pas kan ik weer terug!

Verder weer geen Hurray's en/of kaarten vandaag

Oh en Stefanie, ik laat het notebookproject nog maar even links liggen...
Ja juuf natuurlijk ik snap het wel hoor :-) Ik heb het ook nog niet gedaan, ben aan het wachten op het eerste notebook! Maar alles op het gemak hé :D
quote:juuf schreef op 03 februari 2010 @ 19:22:

En daar stonden echt super mooie kaarten, van ArtUnlimited tot aan kaarten van Nijntje en Jip en Janneke en hele originele Holland-kaarten! En dat allemaal voor 30 cent per kaart! ..Cool! Jammer dat je niet meer tijd had!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven