Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Pinder, wat fijn dat het nu zonder MM is gegaan. En wat onwijs lang zeg om 1 jaar lang borstvoeding te geven. Wel goed voor het kind maar ik weet niet of ik dat zal gaan volhouden hoor. Zowiezo in combinatie met het werk. Lijkt me haast onmogelijk.

Billie, ik zal eens gaan kijken op die link die jij geeft. Je kunt maar beter goed geinformeerd zijn lijkt me. Dank je wel!

Visje, welkom! Ik heb zelf op dievanmij.nl uitgerekend wanneer ik ongeveer ben uitgerekend (en nog 4 andere sites waar ik nu de naam niet van weet...) Maar ik lees ook wel eens iets over babybrabbel idd hier op Viva. Ach joh waar jij je goed bij voelt gewoon doen hoor!

Wereldvrouw, die steken doen bij mij soms ook heel erg pijn hoor. Alsof er een mes in je gestoken word ofzo. Heel erg irritant. Wist wel dat je last kon hebben van steken maar zo heftig?? Dat had ik niet van te voren in kunnen schatten. Nu zijn de steken al weer iets minder de laatste tijd maar mijn borsten geven duidelijk aan dat er nog iets aan de hand is.

Hoeveel testen hebben jullie eigenlijk allemaal gedaan voordat je zoiets had van tja nu is het toch echt zo? Ik heb alleen nog maar op zondag getest (2 keer) en vanochtend maar daar ging iets mis mee. Kreeg niet eens de controle streep te zien dus morgen nog een keer proberen. Mijn testen van zondag waren echt super licht met het 2e streepje maar hij was er wel. Maar wil toch wel graag een donkerder streepje zien dus vandaar. Iig niet ongesteld dus het kan haast niet anders als zo zijn natuurlijk maar helemaal goed overtuigd ben ik pas met een donkerdere 2e streep. Stom eigenlijk he? Dat je dan toch nog zo onzeker kunt zijn eigenlijk. Hoewel ik al wel aan het dagdromen ben hoor zo nu en dan...
Gefeliciteerd iedereen die er nog bij gekomen is! Ik kon een paar dagen niet op het forum......

Even voor de tabel: Het is onze eerste, ik ben 28 en 5 oktober uigerekend volgens mijn eigen berekening.

Hier begin ik het wat te merken: duizelig, beetje bloedneus (niet dat het er uit spuit, maar snuit bloed mee) steekjes onder in mn buik en liezen. En ik krijg op de raarste momenten kippenvel....zomaar!

Verder ruik ik inderdaad ook sterker, maar kan ook door stoppen met roken komen!

Misselijkheid nog helemaal niet gelukkig! Wel een cupmaat rijker inmiddels..
Ik heb trouwens wel vijf testen gedaan 'voor de zekerheid' Haha, ook nog verschillende merken, want je weet maar nooit he. In één keer raak trouwens bij ons, poging één. Echt niet verwacht, wel gehoopt natuurlijk.
Alle zwangeren trouwens gefeliciteerd. Geniet van je zwangerschap.

Rammie, ik heb vanochtend 2 testen gedaan. Ben pas 1 dag over tijd, maar had nog een kruidvat test liggen van 2 maanden terug en had toen ik net weer zwanger wilde worden van die goedkope testen gekocht ( een hele berg). De kruidvattest was echt duidelijk, de goedkope test minder maar was wel al een tweede streepje (teststreep) te zien.

Als ik er nog bij pas in de tabel:

32 jaar ( 28 was ik toen ik me ooit aanmeldde op Viva.nl), uitgerekende datum: 11 okt., nog geen afspraak bij de vk gemaakt ( daar kun je hier toch pas vanaf 8 weken terecht, bel over een week of 2 wel eens) en het is ons 2e kindje zoals gezegd (dochter is anderhalve week geleden 2 geworden).
quote:Visje28 schreef op 02 februari 2010 @ 18:00:

Tjeempie met die site bedoelde ik Babybrabbel. Het lijkt hier op het viva forumaf en toe, vind ik, dat dat een site is waar je niet moet komen. Ik heb met het forum daar niet zo veel, maar vind de datum calculator wel handig. En de ontwikkeling van week tot week.aha! Ik ubermuts ken babybrabbel niet Toch eens spieken ;)
hahaha leuk die testen! Ik had met mezelf afgesproken er niet meer dan 2 te mogen doen maar heb er 4 gedaan. Het wilde niet echt landen na de MM. Nu pas begint het een beetje door te dringen. Blijf het wel onwijs spannend vinden en ben een beetje ongeduldig tot volgende week woensdag. Wat is een week??? (lang lang langgggg!)
Die steekjes heb ik ook. Soms echt even heftig als ik opsta uit bed bijv. Verder pijnlijke (.)(.) en nog niet echt misselijk,

Bij dochterlief heb ik gespuugd tot aan een ziekenhuisopname toe dus hopelijk blijft me dat dit x bespaard. Toen begon het in week 7, De misselijkheid al in week 6 (volg wk!).

Pfff, nog 13 dg tot mijn echo. Ook hier lijkt t eindeloos te duren!

Vanavond beste vrienden ingelicht.... Erg leuk!
Whahaha, ik heb er ook 4 gedaan. En nog steeds geloof ik het niet helemaal. Heb nog 1 test liggen. Wil die volgende week nog een keer gaan doen zodat ik een hele dikke vette streep heb die ik heel mooi op de foto kan zetten.
Oh ja, steekjes heb ik ook, had ik bij mijn dochter ook. Hoort erbij.
Hier ook steekjes. Voel nu ook een trekkerig gevoel in mijn baarmoederstreek. Vorige zwangerschap had ik daar geen last van, wel van die steekjes. Heb vanochtend toch maar de vk gebeld en heb op 9 maart een afspraak. ( kan in de tabel) Ben dan ruim 9 weken. Echo krijg ik met 12 weken, maar daar is nog geen datum van bekend.

Heb nu toch maar alvast contact opgenomen omdat ik tijdens mijn vorige zwangerschap heel regelmatig vloeide. Heb toen ook meer echo's gehad als gebruikelijk ( met 7 weken na bloedverlies en met 10 weken na bloedverlies) Vond het wel een fijne gedachte dat mijn zwangerschap alweer geregistreerd is, ergens.

Ik ga zo eens al jullie persoonlijke verhalen lezen, dat praat/ schrijft wat makkelijker.
Ik heb maar 1 test gedaan en heb de verleiding kunnen weerstaan om er meer te doen, ik voelde me na bijna twee jaar proberen toch zo duidelijk anders deze keer dat ik er van overtuigd was dat ik zwanger was toen ik de test deed.

Bij mij geen steekjes maar een trekkerig gevoel naar mijn linkerlies toe, een gespannen baarmoeder/buik. En groeiende zeer gespannen borsten.

Verder begint de vermoeidheid toe te slaan, na 17u stort ik redelijk in en heb ik erg moeite me te concentreren op werk.

Ik heb even een vraagje aan jullie, hoe doen jullie dat met vermoeidheid en sporten? Ik had me vast voorgenomen om vanavond naar Zumba te gaan maar ben zoooo moe. Negeren en doorgaan of aan toegeven?

Voor de tabel: dit is dus de eerste..
Echo staat gepland voor 24 feb. Spannend
Wat ziet mijn oog....Rammie zwanger? Wat een geweldig nieuws! Ik las soms mee op je topic. Ik zit in het mei/juni/juli topic en ben na 2 miskramen net weer zwanger, ook in okt uitgerekend..Gefeliciteerd meid!! Ben oprecht zeer blij voor je!
Hee nieuwe meiden, welkom allemaal en natuurlijk gefeliciteerd! Dat we met z'n allen maar veel mooie gezonde baby's moegen krijgen! Hier gaat alles nog steeds prima. Ook beetje zere borsten en steekjes in onderbuik. En merk dat ik echt 's ochtends goed moet eten, want anders word ik snel misselijk/duizelig. Voor het overzicht (overigens complimenten Bapauw!): ik ben 29 Hoop dat het niet heel veel drukker wordt, want kan het nu al bijna niet meer bijhouden met zo'n gezellig grote groep !
Ik ben 31, (pfff wat klinkt dat oud!)
Hier ook erg gespannen borsten eigenlijk vandaag echt. Zit nu ook in te storten. Denk dat dit de eeste verschijnselen zijn!
Hallo allemaal,

Ik zou het leuk vinden om ook op dit topic te mogen meeschrijven.

Afgelopen zaterdag positief getest na een terugplaatsing van een cryo (icsi). Volgens eigen berekening moet ik rond 8 oktober bevallen.

We zijn ongelofelijk blij maar wil toch nog even de zekerheid van de echo afwachten op 24 februari.

Dit is ons 2e kindje.

Robijntje
Jeetje dit is wel de maand van de ''medische meiden'' zeg!

Super voor allemaal (en ook voor de rest natuurlijk!)
Hallo, Ik ben waarschijnlijk 5 oktober uitgerekend. Even voor in de tabel :P

Verder nog geen afspraken gemaakt. Kan hier bij de verloskundige vanaf week 7. Dus nog even geduld.
Robijntje, gezellig dat je mee komt schrijven.

De vermoeidheid begint voorzichtig aan te komen, maar ik kan me er momenteel absoluut niet aan toegeven. Heb het namelijk razend druk op mijn werk, waardoor ik elke avond tot laat zit te werken. Gelukkig is de ergste drukte volgende week voorbij.

Maar geen last van misselijkheid of steekjes. Bij mijn vorige zwangerschap (miskraam) heb ik zo'n 3 weken continu last gehad van bloedingen, dus ik merk wel dat ik daar op gefocust ben.

Oh waar ik trouwens wel last van heb..obstipatie! De darmen zijn helemaal van slag. Moet maar aan de zemelen.

zo ga nu slapen, trusten
quote:droom2 schreef op 03 februari 2010 @ 20:23:

Ik ben 31, (pfff wat klinkt dat oud!)Joh, je bent nog een jonkie
Loeszie, wat lief dank je wel! En ook jij natuurlijk van harte gefeliciteerd! Heb wel eens bij jullie meegelezen ook dus....

Ik heb vandaag de Gyn gebeld en mag op 3 maart voor een echo en een gesprek en dan gaan we kijken of ik terug mag naar de verloskundige of onder controle bij de gyn blijf...

Dus voor de tabel: 3 maart echo en gyn

Verder ben ik nu super moe. net uit eten geweest en duik nu mijn bedje maar eens in. Heb ook nog een uur rondgewandeld na het eten buiten en merk nu dat ik last heb van mijn onderrug... De steken zijn nu wel een stuk minder geworden (is dat normaal???? maak me gelijk weer zorgen stom ik weet het maar ja 1e he...) Mijn borsten doen nog wel lekker veel pijn. Nou ja lekker... met name als ik mijn bh uitdoe of hem goed doe overdag ofzo... Auauaua.... Gelukkig nog niet misselijk ofzo. Hoop dat ook nog even zo te kunnen houden eerlijk gezegd...
quote:Happy_ever_after schreef op 03 februari 2010 @ 18:16:

...... Hoop dat het niet heel veel drukker wordt, want kan het nu al bijna niet meer bijhouden met zo'n gezellig grote groep !

En dan zijn we nog niet eens halverwege maand, kun je nagaan. Maar het is inderdaad wel al een grote groep.

Robijntje leuk dat je mee komt schrijven. Welkom. En wat fijn dat de ICSI behandeling het gewenste resultaat heeft.

Mvr. Jansen, vermoeidheid klinkt bekend, kruip al 2 dagen op de bank als dochter haar middagdutje doet. Had vanochtend al de eerste verschijnselen van ochtendmisselijkheid op mijn werk. Ben daar dus al door de mand gevallen. Ik werk met verstandelijk beperkte jongeren en ik probeer hen bij te brengen dat ze niet mogen liegen dus toen mij de vraag gesteld werd of ik soms weer ziek werd ( 3 weken geleden griep gehad), kon ik niet liegen vond ik.

Ik snap dat je na een miskraam extra alert bent op bloedingen. Ik ben dat ook, gelukkig is bij mij alles goed gegaan. Dus het hoeft niet altijd zorgwekkend te zijn, gelukkig. Maar goed we hopen gewoon allebei dat we geen last krijgen van bloedingen.

Rammie, wat een vervelende voorgeschiedenis, maar wel fijn dat je dan al voor een echo en een gesprek mag. En ja die steekjes werden bij mij ook na een tijdje wat minder, maar dat wisselde ook nog wel eens. Net als mijn pijnlijke borsten. Dat was ook in vlagen bij mij.

Droom, zo oud is 31 toch niet! Begin anders ook al te blozen bij mijn eigen leeftijd ( bijna 33).
En weer iemand uit de MM Het is inderdaad een topic met veel mm dames. Wel heel positief om te horen!

Droom oudje ;) *ik kruip even weg onder een steen op zoek naar mijn pot oil of olaz )

Ik geloof dat de vermoeidheid bij iedereen flink begint toe te slaan. Hier idem, ik zat in de auto net terug van het werk maar te gapen in de auto en stortte dus echt in.

Ik sport nu dus ook niet tot nauwelijks, geen puf voor maar geef lekker toe aan de vermoeidheid. Ik weet dat het straks met een week of 10-12 weer over is en dan haal ik het wel weer in

Hier ook gespannen borsten en de krampjes bij het omdraaien maar verder voel ik mij eigenlijk verassend goed

Ik ben benieuwd wat er overblijft van alle schrijvende dames Ik weet van de vorige keer dat er veel meiden schreven in het begin maar er langzaam maar zeker steeds meer afvielen. Uiteindelijk bleven we met iets van 14 over
Hee meisjes, tabel is weer geupdate, hoop dat ik niets vergeten ben! Ik hoop nog wat meiden uit mijn andere forum (zwanger worden vanaf septemer 2009 van een 2e) te kunnen begroeten hier! En anders moeten we gewoon een eerste helft oktober topic en tweede helft oktober topic starten?

Ik ben vandaag echt super moe, duik zo mijn bed in. VOel ook weer keelpijn, oorpijn opkomen. De afgelopen weken heb ik een longontsteking en stevige voorhoofdhltesontsteking gehad (twee keer antibiotica voor bijna-zwangere), mijn weerstand is dus vrijwel 0. Hoop dat ik er nu doorheen zwijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven