Vreemdgaan, meningen!

03-02-2010 00:30 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig me in mijn bed af te vragen.. Waarom gaan mensen vreemd?

En niet mensen die er duidelijke afspraken over hebben gemaakt met hun partners, want dan is het geen vreemd gaan.

Maar mannen en vrouwen die vreemdgaan met een ex, een collega of misschien we een volstrekt onbekende.

Wat is hier de drijvende kracht van? Zijn het de vlinders die je van iemand krijgt? Een echt verliefdheid? De gevoelens voor een ex die niet vergeten kunnen worden? De spanning? Pure lust?

Wat drijft iemand die thuis iemand op hem of haar heeft wachten in andere armen?

Is vreemdgaan mogelijk als je relatie echt goed zit?

En wanneer is vreemdgaan, vreemdgaan??

Pas als er echt gezoend wordt, pas als er sex bij komt kijken? Of vinden jullie intieme gesprekken met iemand anders ook al een bepaalde vorm van vreemdgaan? Niet te vergeten telefoonsex of webcam conversaties..?

En maakt het verschil als hij/zij webcam conversaties/telefoonsex heeft met een sexlijn of met zijn ex (of collega o.i.d.)

Waar trekken jullie de grens? En waarom zijn jullie ooit vreemdgegaan?
quote:windowsvista schreef op 03 februari 2010 @ 15:37:

[...]

Waarom is seks met een ander wel erg, en samen naar het museum niet? Seks als uiting van exclusieve gevoelens. Het maakt dat een mens zich speciaal voelt, een beter mens, in de ogen en de aanraking van de partner.

Ik voel dat niet zo. Ik voel me niet speciaal omdat mijn man seks met me heeft, ik voel me speciaal omdat hij van me houdt, me waardeert, en dat op alle mogelijke manieren laat blijken. Ik voel het meer in de knuffels die hij me geeft dan in de seks. Ik voel het meer door de manier waarop hij ná de seks met me omgaat dan door de seks zelf.

Seks met één partner biedt dus ook zekerheid en veiligheid. Seks met iemand anders, vreemdgaan, tornt aan deze veiligheid. Immers, misschien is het met die ander wel lekkerder en verlaat hij mij?

Dat voel ik helemaal niet zo. Misschien ben ik naïef, maar ik denk 1) dat de seks met een ander niet zo lekker zal zijn als met mij (ik ken hem zoveel beter) en 2) zelfs als de seks lekkerder was, hij zou nooit iemand vinden die zo goed bij hem past als ik en die zoveel van hem houdt als ik en met wie hij zoveel gedeeld heeft als met mij.

Ik ben dus helemaal niet bang dat hij me zou verlaten als hij seks zou hebben met een andere vrouw.

En verlaten worden, dat is voor alle mensen een zware dobber.
quote:Rik78 schreef op 03 februari 2010 @ 15:49:

[...]

Elke man in zijn hormonale hoogtijdagen wilt eigenlijk zoveel neuken als het maar kan maar dat is sociaal ongewenst gedrag.

.

Nee hoor, helemaal geen sociaal ongewenst gedrag.

Zolang ie het maar met mij doet en niet met iemand anders.
quote:Thila schreef op 03 februari 2010 @ 15:55:

[...]

Nee hoor, helemaal geen sociaal ongewenst gedrag.

Zolang ie het maar met mij doet en niet met iemand anders.

Ik bedoel met verschillende vrouwen. En dan hoor ik nu al vrouwen roepen:maar mijn vriend niet!

Jawel, ook jou vriend.
quote:Rik78 schreef op 03 februari 2010 @ 15:49:

[...]

Ik merk dat veel hier mijn verklaring als een excuus zien om vreemd te gaan. Ik keur het af, laat ik daar duidelijk over zijn.

Ik vind het alleen een interessante stukje dat laat zien waar ons gedrag vandaan komt en wat anderen zeiden: een man kan uitstekend vreemd gaan en heel veel van zijn vrouw houden.

Elke man in zijn hormonale hoogtijdagen wilt eigenlijk zoveel neuken als het maar kan maar dat is sociaal ongewenst gedrag.

Een vrouw wilt een emotionele band vinden met een man en iemand zoeken die een goede vader voor haar kinderen zal zijn.Zie ik als gewenst sociaal gedrag maar dan wel met mij. Als hij het bij een ander haalt moet ik allerlei moeite gaan doen om zelf nog aan mijn trekken te gaan komen.
Dus jij zegt dat alle mannen vreemd gaan?

Jij ook?
Dat heeft hij al lang gezegd toch?

Allemaal vergezochte excuses om zijn eigen vreemdgaan goed te praten.
wie ik?

Nee ik zeg dat alle mannen diep van binnen dat zouden willen maar door onze maatschappij en cultuur daardoor weerhouden worden.
Volgens mij zegt hij alleen maar dat alle (jonge?) mannen zoveel willen neuken als het maar kan. Dus niet dat ze dat ook daadwerkelijk doen.
Vrouwen willen ook het liefst kinderen van een ander dan die sul die thuis de klusjes voor ze doet, dus dat is ook een biologisch plausibele reden om vreemd te gaan!
Mosterd.(mijn vorige post)
quote:Reiger100 schreef op 03 februari 2010 @ 16:07:

Volgens mij zegt hij alleen maar dat alle (jonge?) mannen zoveel willen neuken als het maar kan. Dus niet dat ze dat ook daadwerkelijk doen.

Ja precies.

En nu wordt ook gesuggereerd dat ik ook vreemd ga:)

Hahaha:) Leer eens lezen dames
Ik denk dat dat ook voor alle jonge vrouwen geldt?
Jij ja.

Hm.. ik denk dat iederéén het diep van binnen wel wil.

Niet alleen mannen.

Maar het komt niet door de maatschappij dat men daarvan weerhouden wordt, maar door eigen normen en waarden.
Ik suggereer niet dat je vreemdgaat.
Vrouwen, of liever gezegd, ik, wil ook gewoon zoveel neuken als ik kan.

Een emotionele band is zeker geen vereiste. Liever niet, al dat gedoe, zeker indien ik een vaste relatie heb.

Aantrekkingskracht is wel een vereiste.

Ik ben bekend met willen neuken buiten de relatie. Maar ik doe het niet (meer), omdat het uiteindelijk niets oplevert dan jezelf vastdraaien in een vorm van egoïsme.
quote:Rik78 schreef op 03 februari 2010 @ 15:27:

Mijn vraag aan jou: hoe zou jij dat vinden, die situatie in een huis?

.Dat zou ik prima vinden..... voor een ander. Die manier zou bij ons niet werken. Maar daarom veroordeel ik het nog niet als een ander dat dé manier voor hen vindt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Rik78 schreef op 03 februari 2010 @ 16:08:

[...]

Ja precies.

En nu wordt ook gesuggereerd dat ik ook vreemd ga:)

Hahaha:) Leer eens lezen dames

Maar om dan bij jouw even terug te komen op het openingsbericht van dit topic.

Waar ligt bij jouw de grens? Wat vindt jij vreemdgaan?

Maar mannen en vrouwen die vreemdgaan met een ex, een collega of misschien we een volstrekt onbekende.

Wat is hier de drijvende kracht van? Zijn het de vlinders die je van iemand krijgt? Een echt verliefdheid? De gevoelens voor een ex die niet vergeten kunnen worden? De spanning? Pure lust?

Wat drijft iemand die thuis iemand op hem of haar heeft wachten in andere armen?

Is vreemdgaan mogelijk als je relatie echt goed zit?

En wanneer is vreemdgaan, vreemdgaan??

Pas als er echt gezoend wordt, pas als er sex bij komt kijken? Of vinden jullie intieme gesprekken met iemand anders ook al een bepaalde vorm van vreemdgaan? Niet te vergeten telefoonsex of webcam conversaties..?

En maakt het verschil als hij/zij webcam conversaties/telefoonsex heeft met een sexlijn of met zijn ex (of collega o.i.d.)

Waar trekken jullie de grens? En waarom zijn jullie ooit vreemdgegaan?
-
quote:Thila schreef op 03 februari 2010 @ 16:09:

Jij ja.

Hm.. ik denk dat iederéén het diep van binnen wel wil.

Niet alleen mannen.

Maar het komt niet door de maatschappij dat men daarvan weerhouden wordt, maar door eigen normen en waarden.Normen en waarden zijn natuurlijk compleet subjectief en worden denk ik voor zo'n 95% gevormd door de maatschappij waar je in leeft. Kijk maar hoe de oude Grieken omgingen met seks buiten het huwelijk voor zowel mannen als vrouwen (met zowel mannen als vrouwen). Ik heb ook weleens gehoord dat men vroeger in Europa om de zoveel tijd grote orgies hield voor de voortplanting en dan ieder weer zijn weegs ging. In Saoudi-Arabië of Maleisië heersen heel andere normen en waarden wat betreft seks dan in Congo, waar het weer heel anders is dan in Brazilië.
Vreemdgaan is voor mij persoonlijk zoenen en verder met een ander dan je vaste partner. Hier gebruikt men trouwens vaak het woord 'bedriegen' in plaats van vreemdgaan, en dat houdt natuurlijk veel meer in. Als mijn partner bv. allerlei persoonlijke gesprekken met die ene leuke collega zou voeren en niet met mij, zou dat ook als bedrog voelen.
Robo en Eleonora, kan me voorstellen dat dat heftig is om uit te spreken! Misschien ook omdat je jezelf tekort voelt komen in dat opzicht.....?

Nu zit ik zelf niet in de situatie (en vermoed eigenlijk dat dit een gevalletje is van 'als ik in een rolstoel kom hoeft het van mij niet meer', iets wat je hard roept tot het je overkomt en dan is het opeens heeeeeel anders), maar..... ik kan me ook voorstellen dat je dan zegt, ok, ik kan hem dit niet geven, dus als hij het bij een ander zoekt kan dat. Dat voelt voor mij anders dan, ik kan het hem wel geven, wil het hem ook geven, maar hij gaat het liever elders halen.
idem
idem
De namen ervoor zijn al zo erg pijnlijk ; sexMAATJE, bedPARTNER... een leuke neuk zou het al heel anders maken, misschien?

Ik snap dat het zo niet werkt, maar voor een beste vriendin/ zus zijn veel vrouwen bereid hun eitjes af te staan. Maar zich even over je partner ontfermen .... terwijl je het wél zo zou kunnen zien; dat het meer in die orde valt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat vind ik wel heftig hoor Eleonora, heel moeilijk om je zo te voelen!!!!!! En om mee om te gaan, dat soort vraagstukken hoop je toch niet op je pad te krijgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven