- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Haai,

Peetje: wat een mooi gewicht heeft Luuk!!!

Jane: Wat goed me de zindelijkheid van Laura, super hoor. Hier is Feetje ook zindelijk, sinds begin december .Ze gaf aan geen luier meer nodig te hebben en toen heb ik maar doorgepakt. Paar dagen af en toe nog ongelukjes en daarna droog. Feetje heeft met haar middagslaapje + 's nachts nog wel een luier om hoor.

Hier was het feestje gisteren met mijn mannetjes een groot succes. Eigenlijk vond Feetje de cadeautjes nog het allerleukst. Ze zijn ook gigantisch verwend, ze hebben van ons puky fietsjes gekregen, een pyama van Feetje, boerderij van Little People, Duplo, kleren, van Little tikes een speelhamer etc. Ben zelf alleen geveld door de griep, zo balen. Dit is sinds de bevalling van Pepijn en Hugo al de tigste keer dat ik ziek ben. Ik heb gewoon geen weerstand, als ik op de creche lees dat er weer buikgriep heerst dan weet ik dat ik alweer de klos ben, inclusief de helft van mijn gezin.

Feetje is gelukkig niet meer zovaak ziek, ze had alleen twee weken geleden een dubbele ooronsteking. Maar Pepijn en Hugo zijn gigantisch vaak ziek. Vooral Hugo heeft het zwaar en dat zien we ook terug in zijn ontwikkeling. MAAAAR Hugo heeft gisteravond besloten toen al het bezoek weg was om te gaan kruipen. NIet schuiven, maar gewoon echt goed kruipen, we wisten niet wat we zagen, zo stoer.

Doei
Goeiemorgen allemaal!

Jane, goed om te horen dat het weer wat beter gaat allemaal. Soms moet je je er gewoon weer even bewust worden van dingen, dat je weer even weet waar het allemaal om gaat. Tenminste dat heb ik wel eens. Knappe Laura zonder luier! Hier gaat Salomé op het potje naast ons zitten als wij naar de wc gaan. Maar ze weigert haar broek uit te doen...ach het gaat om het idee. Onder de douche zit ze ook vaak op het potje.

Peetje, haha Luuk heeft ineens door dat slapen toch wel fijn is? Hij heeft helemaal gelijk! Mooie cijfers had hij bij het CB.

Fleur, gefeliciteerd nog met de mannen. Mooie namen trouwens, leuk. En Hugo heeft het licht gezien qua kruipen, haha. Zijn ze erg te vroeg geboren, of viel het wel mee?

Tinok, hoe is het met je?

Hier weinig te melden, vrijdag hebben we een ontwikkelingsonderzoek om te kijken hoe het zit met Salomé's IQ. Het is een soort vooronderzoek voor de definitieve diagnose, haar IQ bepaalt o.a. naar welke groep ze gaat (medisch kdv of orthopedagogisch dagcentrum) Gelukkig zitten al die groepen hier in een gebouw vlak in de buurt, dus ze hoeft niet te taxiën naar een andere plaats.
Mag ik nog even een aantal data opteren voor de meeting in Maart ?

Wij kunnen elke zaterdag of zondag in maart

Wie volgt?

Qua lokatie is dezelfde als de vorige keer wel weer een goede optie denk ik?
Jane: Balen dat het even niet zo lekker ging joh. Echt vervelend inderdaad wat stress allemaal niet teweeg kan brengen.

Knappe Laura! Eva heeft toevallig gisteren weer een luierloos dagje gehad, ging hartstikke goed. Ben ook blij dat ze het weer wil, vorige keer liet ze direct haar koppie hangen toen ze een ongelukje had gehad. Nu is ze weer helemaal zelfverzekerd dat ze het echt wel kan.

Hoe was feestje?

Peetje: Lekker dat Luuk doorgeslapen heeft, super. Mooi gewicht/lengte inderdaad. Speelgoed genoeg daar inderdaad haha, krijg Eva altijd met moeite mee.

Hier inderdaad ook van die uitspraken die regelrecht van tv komen. Zit ik mezelf soms echt af te vragen hoe komt ze erbij todat ik het ergens voorbij hoor komen.

Feetje: Nog gefeliciteerd met je 2 jongens! En inderdaad stoer zeg die Hugo, knap hoor. Maar wat vervelend zeg dat ze zo vaak ziek zijn, en jij dus ook. Niks an. Beterschap!

Ik woon in * trouwens, en jij?

Emmetje: ik volg wel. Eerste weekend van maart valt voor ons af. Is M namelijk jarig, althans...wij vieren het dat weekend. Verder maakt het ons niet uit, overige weekenden kunnen wij wel.

Vrijdag geschrokken. Eva duikelde zo over de armleuning van de bank recht naar beneden op haar hoofd. Houten vloer, dus maakte een klap! Gelijk gevoeld, geen gat gelukkig. Ze was ook nog heel alert en niet overgegeven oid. Wel hebben we haar 's avonds nadat ze op bed lag nog een aantal keer wakker gemaakt om te kijken of ze goed reageerde (vind zulke harde vallen op hoofd toch beetje eng) Maar zelfs geen bult aan overgehouden, harde kop blijkbaar

Gisteren is mijn moeder thuisgekomen. Ze zag er wel wat tegenop maar gisteren sprak ik haar en ze was helemaal enthousiast. Wel heeft ze vannacht moeite gehad met slapen dus uiteindelijk maar een slaaptablet genomen. Maar dat is ook weer wennen natuurlijk.
Emmetje: fijn dat jullie alles dichtbij hebben, wat er ook uit het onderzoek komt. Knap hoor hoe je ermee omgaat.

Metis: wij wonen in dezelfde plaats als jullie!!! Toevallig...bevalt ons super goed. Jeetje wat schrikken met Eva. Fijn dat je moeder gisteren is thuisgekomen.

Hier zakt de griep gelukkig weer af. Hugo kruipt nu de kamer rond en Pepijn loopt achter zijn loopwagen, jeetje wat gaat de ontwikkeling snel. Beetje te snel hoor!! Hier gaat het middagslaapje van Feetje er een beetje af en bij jullie kindjes? Feetje zit nu te donderjagen in ons bed...... Het is vandaag echt geen weer om naar buiten te gaan, het regent hier en het is donker, BAH. Denk dat we zo maar eens even koekjes gaan bakken.... hmmm. Gooi Sonja B. nog even voor een paar dagen overboord, denk dat ik na het weekend weer ga starten.
Het weer is hier hetzelfde Niks aan hoor.

Qua middagslaapje, Eva slaapt nog wel 's middags maar het kost wel steeds meer moeite haar in bed te krijgen. Dan gaat ze vaak eerst spelen op haar kamer of zichzelf opsluiten in de badkamer *zucht* - hadden we laatst, M had deurklink omhoog gezet omdat ze nu bij de klink kan. Dachten we mooi opgelost te hebben, nou niet dus. Pakt ze haar mandje van haar sokken, zet dat ding op z'n kop voor de deur en kan ze toch bij de klink. Badkamer in en deur achter zich dicht, alleen kan ze er dan niet uit natuurlijk. Pffff -

Ben nu wel benieuwd waar jij woont, ik haal zo mijn woonplaats weer weg dus kan wel een hint geven, ik woon in de wijk P, oh zijn er 2 van natuurlijk, die van 5 letters
Metis: fijn dat je de woonplaats hebt weggehaald, hi hi. Ik woon in de wijk K. dan weet je het vast wel. Feetje zit alweer beneden naast mij te puzzelen en de twee bengels ga ik er ook uithalen. Toch een iets te druk weekend gehad want niemand wil slapen vanmiddag.......niks aan, ha ha.
Hier is het middagslaapje er al een tijdje af, maar nu kruipt Salomé soms smiddags met een dekentje op de bank en als ik geluk heb () dan slaapt ze even. Ben er nu niet zo bang meer voor, eerder sliep ze dan niet voor 22.00 savonds maar sinds we melatonine gebruiken, ligt ze al om 19.00 te snurken. Echt een verademing.

Olivia zit al de hele dag in de gang met haar jas in haar hand, ze moet en zal naar buiten. Nou ik niet....bah. Ben wel blij dat die sneeuw nu snel smelt. *lokt lente-joehoe*

Metis, schrikken zeg dat Eva zo stuiterde. Gelukkig heeft ze niks. Olivia is hier ook zo'n klauteraar, niet goed voor je hart.

Fijn dat je moeder weer thuis is!

ik kom ook de lente even lokken!

jeetje, wat leuk die verse zwangerschappen!

Gefeliciteerd !!

Vanuit hier niet veel te melden..Sanne is weer vrolijk en aan het bij-eten. Bijna 9kg gehaald nu !

(leeftijd ??? 9kg en nu 15,5maand..tsssk)

Jane, ik schrik er altijd weer van als ik merk hoeveel invloed stress (te veel stress) heeft. Bah. Proberen echt rust af te dwingen in je hoofd?

Ik lok mee! Pfff ben t koude weer al wel zat hoor.

Verder weinig te melden. Ben elke dag druk aan het "sporten" op de wii. Persoonlijk trainingsprogramma en een half uur steppen. Dat steppen kan ik gewoon doen tijdens tv kijken, minder geestdodend dan naar je poppetje kijken die aan het steppen is op het wii-scherm.

Verder ben ik helemaal blij. We waren foto's kwijt van Eva samen met mijn oma. Dat zijn de enoge foto's die we daarvan hebben. En nu gelukkig gevonden, pfieuw. Het was ook niet zo gek dat wij ze niet konden vinden, alle harde schijven die we hebben gehad uitgeplozen, maar nu bleek dat die foo's met de camera van mijn vader zijn gemaakt. Heel raar, geen idee waarom. Maar goed, maakt niet uit...we hebben ze tenminste weer.
Hier ook weinig te melden, behalve dat ik wil dat het nu zomer wordt!!! Ben de sneeuw toch wel zo zat.

Marit: wat een licht meiske hebben jullie. Fijn dat ze nu even bijeet. Wij hebben ook een heel licht mannetje, is nog nooit boven de gemiddelde lijn gekomen, maar was ook prematuur. Zijn premature broer was al 3300 gram bij de geboorte en nu met een jaar, slik, 11 kilo.......

Hugo ligt lekker te slapen en Pepijn heeft het ochtend slaapje eraf geknald. Nou ja, met een beetje hulp van ons want we kwamen erachter als we hem 's ochtends niet laten slapen hij eindelijk de nachten doorslaapt, JOEHOEE. Nu een jaar verder hebben we onze nachten weer terug.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Feetje gaat van zaterdag op zondag bij haar opa en oma slapen en dan komen ze 's ochtends weer onze kant op en dan gaan M. en ik lekker met z'n 2-en een dagje op pad. Wij willen even de meubelboulevards afstruinen met z'n 2-en. Schoonouders passen de hele dag op de kids, HEERLIJK!!! Zij vinden het geweldig en wij vinden het lekker om even ongestoord te kunnen lunchen, shoppen etc.

We gaan straks maar eens even lekker naar buiten toe, nou ja lekker.. hi hi.
Hallo allemaal,

Alles goed met iedereen? Is Sanne nog steeds aan het bij-eten? Is ze veel afgevallen toen ze ziek was?

Femke heb ik dit weekend weer eens op de weegschaal gezet en ze is nu 15 kilo!!! En dan te bedenken dat ze met 1 jaar net 7,5 kilo woog.....

Ze krijgt niet veel snoep of koekjes, maar eet wel goed haar boterhammen en avondeten over het algemeen.

's Ochtends krijgt ze melk en 1 à 2 boterhammen

rond 11 uur krijgt ze fruit met soms wat water

rond half één krijgt ze 2 boterhammen (soms 3) met melk

rond half vier krijgt ze één koekje en wat roosvicee

rond zes uur/half zeven krijgt ze warm eten en een toetje.

Vorige week had ik een drukke week: 3 dagen werken en 1 dag een congres, dus van di t/m vrijdag was ik aan het werk/congres. Afgelopen zaterdag was Patrick zo'n beetje de hele dag weg om te helpen klussen bij vrienden en gisteren hadden we een verjaardagsfeestje van de dochter van vrienden. 's Ochtends heb ik nog even gesport (nee, niet in bed Metis ), het weekend vloog voorbij.

Vandaag ben ik nog vrij en deze week hoef ik maar 2 dagen te werken.

O ja, en vanaf afgelopen donderdag hebben we een huishoudelijke hulp. Vanaf volgende week komt ze op woensdagochtend, dan zijn we er allemaal niet, dus kan zij lekker haar gang gaan.

Feetje, hebben jullie een lekker weekend gehad met z'n tweetjes? Nog geslaagd bij de meubelboulevard?

Heeej allemaal,

Leuk, een mutsing! Ik kan het 2e weekend in maart niet maar de rest wel.

Hoe is het met de zwangere dames? Dd, Tinok en Marianne? Alles nog goed? Zijn er ondertussen al weer echo's geweest? vertel, vertel, ik leef hier helemaal mee...

Feetje, leuk dat je zo actief meeschrijft. Pfff heftig zeg, 3 van die koters. Fiene is in de eerste 1,5 jaar veel ziek geweest, eigenlijk had ze continue wel een rochel. Kan me voorstellen dat dat inderdaad de ontwikkeling beïnvloedt. Stoer zeg van Hugo!

Nog geslaagd op de meubelboulevard of gingen jullie alleen lekker kijken? en begrijp ik het nou goed dat jij en Metis in dezelfde stad wonen? Zou wel erg toevallig zijn! Nou ja, Jane en ik wonen ook praktisch bij mekaar om de hoek en kennen mekaar toch ook echt van dit forum! Hoe die dingen weer zo kunnen lopen..

Metis, ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat die foto's weer terecht zijn. Die zijn toch wel extra bijzonder, ook bij ons. Ben je nog druk met sollicteren? Ik zou trouwen je 'werkgat' op je CV vooral positief uitleggen, dat je de tijd hebt genomen voor je dochter de eerste 2 jaar. Dat staat toch ook wel positief vooral in de ogen van een sociale werkgever lijkt me.

Emmetje wat geweldig dat die melatonine zo goed werkt. Ik gebruik het ook voor mezelf en denk wel eens dat dat dan vooral een psychologisch effect heeft, maar dat is dan toch echt niet zo.. Spannend en ook weer confronterend dat Salomé's IQ getest wordt. Gaat de uitslag snel of is het weer veel wachten?

Je vroeg nog naar het effect van die lichtlamp, nou, je weet het natuurlijk nooit zeker wat nou wat heeft gedaan, maar ik heb echt het idee dat hij ervoor heeft gezorgd dat ik deze maanden beter trek. Normaal heb ik vooral in feb. echt een dip, en moet ik me de dagen doorslepen en keek ik altijd halsreikend uit naar de lente. Maar dat heb ik nu eigenlijk helemaal niet zo erg. Al doe ik vrolijk mee met de roep om zon hier hoor, dat maakt het allemaal wel net nog een stukje lichter. Dus ik kan 'm aanraden, misschien koop ik er volgend jaar zelf wel 1 voor thuis. Ik denk wel eens dat ie voor iedereen goed zou zijn!

Jane, wat balen dat de stress weer zo oploopt, maar vergeet niet dat je er heel goed mee bezig bent! En feit is dat je er helaas nog steeds eerst doorheen moet voor er een nieuwe situatie kan ontstaan.. Maar wat geweldig van Laura dat ze zindelijk is, kun je trost op zijn hoor ( en ook op jezelf, is toch ook een beetje jouw prestatie!). hier nog niks hoor, Fiene interesseert het helemaal niet.. Ze zal er wel wederom laat mee zijn, zoals met alles...

Ik ben vorige week heerlijk in een huisje met Fiene en mijn ouders gewest. Echt ontspannend, al die zorg voor Fiene, heb heerlijk 2 dagen in de sauna gelegen, dat doet een mens goed zeg.. Thuis wel weer wennen omdat UJ meteen weer héél druk was met zijn werk. Maar ja, dat is nou eenmaal niet zo veel aan te doen, iedereen heeft wel wat denk ik dan maar.

Fijne week allemaal!
Goeiemorgen allemaal,

Fleur, goed geslaagd van het weekend? En lekker rondgestruind met zn tweetjes?

Peetje, volgens mij is Femke prima op gewicht hoor, en als je ziet wat ze eet, zou ik me er niet druk over maken. Salomé was de vorige keer op het CB 14,5 met haar kleren aan. Maar dat is al zeker 2 maanden geleden. Het zijn kinderen in de groei, dus ze moeten ook flink kunnen eten als ze trek hebben en volgens mij zet je Femke gezonde dingen voor.

UM, lekker zeg, dat je een paar dagen weg bent geweest. Heerlijk. Hadden jullie een sauna in het huisje? Gebruik je de melatonine op recept of gewoon van de drogist. Salomé gebruikt 1mg per dag, ze mag evt 2mg. Maar dat is nu nog niet nodig, misschien van de zomer wel als het zo lang licht blijft.

En de lente komt er volgens mij al een beetje aan, van het weekend rook het al zo lekker buiten. Tis alleen nog koud.

Ontwikkelingsonderzoek van Salomé was wel heftig, we waren in het centrum om 9.30 en om 12.00 waren we pas weer thuis. Salomé heeft goed haar best gedaan, maar de test was niet helemaal gelukt. Ze moest dingen na doen en dingen aanwijzen, en dat weigerde ze pertinent. Maar de arts had wel gezien dat ze alles begreep en zei dat Salomé waarschijnlijk niet echt een achterstand heeft. Ze had al helemaal een groepje in haar hoofd waar Salomé zo tussen zou passen qua problematiek en niveau. Daar zitten wel kinderen die iets ouder zijn, maar daar zou ze zich prima redden. En het is echt een groep ter voorbereiding op school (regulier of cluster4) Dus dat geeft de burger weer moed.

Qua meeting blijven dan nu zeker het weekend van de 21e over en van de 30e als ik het goed heb?

Fijne dag allemaal!
Hee Emmetje, wat een goed nieuws van Salomé zeg. Inderdaad super dat ze uitgaan van een 'gewone' school voorbereiding. En ik zie het ook echt helemaal voor me dat ze het vertikte om mee te te doen aan de testjes, hihi, daar zie ik Fiene ook zo voor aan.. Mooi dat die man goed inzag hoe Salomé in mekaar steekt.

Liefs!
Emmetje: Goed nieuws! Mooi man. Maar lange ochtend geweest dus. Hahaha en dat weigeren...tja zul je altijd zien. Maar man prikte er goed doorheen dus.

UM: Ohhhh heerlijk zo'n weekendje weg. Ik heb pas weer voor okt wat in de planning staan, gaan we met z'n zessen (vriendinnen) een lang weekend weg. Heb er nu al helemaal zin in maar duurt nog wel even.

Peetje: Hoeveel is gemiddeld gewicht nu dan, is toch ook zoiets? Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor, ze heeft gezond eetpatroon zo te zien. Even cb-boekje gepaakt, aan de grafiek te zien zit ze tussen middelste en bovenste lijn in, prima dan toch? Maar goed, aan mij heb je weinig qua kennis wat dit betreft. Eva bungelt nog steeds op 10.5 kg dus ik zit niet zo in de normale gemiddelden.

Feetje: Hoe was het op de meubelboulevard? Hahaha als ik nu in de stad loop kijk ik toch stiekem of ik iemand zie met een tweeling en peuter

Meeting: 21e en 30e kan ik beide, dus geen voorkeur wat die data betreft.

Hier weinig tijd deze week. Eva is deze week elke dag thuis, zoals het er nu utiziet sowieso voorlopig nog wel even. Onze auto is echt niet meer te vertouwen om mee naar werk te gaan. M gaat nu dus met de bus maar rotaansluiting dus hij is lang onderweg. Veel te vermoeiend en te lange dag dan voor Eva. Vindt ze wel jammer want ze zag het al helemaal zitten om met de bus te gaan maar helaas pindakaas, feestje gaat niet door.

Zaterdag naar stad geweest en geslaagd voor nieuwe schoenen voor zowel M als Eva. Ook een ander fotoalbum gekocht want, jaja hou je vast, ein-de-lijk foto's uitgezocht die we ingeplakt willen hebben. Loop gelukkig maar 2.5 jr achter Foto's worden vandaag of morgen bezorgd dus kan ik aan de bak.
UM: heerlijk dat je er eventjes tussenuit bent geweest, doet een mens altijd goed.

Emmetje: wat een goed nieuws!!!!!

Metis: grappig he.! Liep vanmorgen nog even met Feetje in de stad. Was voor het eerst met de bus gegaan omdat ze de bus zo geweldig vindt. Viel me 100% mee, binnen 15 minuten stond ik bij de Hema. Vindt Eva de bus ook zo leuk? Hebben jullie zo'n rotverbinding overal naar toe met de bus?

Peetje: heerlijk een huishoudelijk hulp!!! Scheelt je een hoop tijd.

Helaas zijn we zondag op de meubelboulevard niet geslaagd, maar we hebben wel lekker uitgebreid geluncht. We hebben onze vakantie maar gelijk definitief gemaakt. We vonden het zo moeilijk dit jaar met 3 kleine kids. We wilden eigenlijk met vrienden naar Zuid Frankrijk gaan, maar die vrienden willen in een gehuurde tent en ik ben echt niet van het kamperen. Dus optie 2 was dat wij op die camping een stacaravan of huisje gingen huren. Toen ging ik twijfelen aan de reis, camping, overnachting onderweg. We zijn in Duitsland en Belgie gaan zoeken naar mogelijkheden maar uiteindelijk zijn we uitgekomen op Landal Esonstad in Noord Friesland. Zij hebben een eigen bootverbinding naar Schier en wij houden van de eilanden. We hebben nu een 8 persoons kinderbungalow geboekt, super gaaf. Hebben de kids een kamer apart om te slapen en hebben wij onze rust, hi hi.
Wat heerlijk Fleur, vakantie in eigen land. Landal is prima, hebben wij ook eens gedaan in Duitsland. Wanneer gaan jullie op vakantie?

Toevallig hebben wij vorige week ook geboekt: de westkust van Frankrijk in een stacaravan op een camping van Eurocamp / Petit Paradis. Dat is ons vorig jaar erg goed bevallen (toen in Dordogne). Ik heb er vreselijk zin in, lekker 2 weken weg, aan de kust !!! Met peuter-entertainment + oppasservice .

Ik kan me wel voorstellen dat je met 3 kleine kinderen niet zo'n reis gaat maken, ik vind het voor 2 al genoeg.

Em, wat een goed nieuws over Salomé !! Wow, fijn dat het erop lijkt dat ze toch gewoon naar een gewone school kan later. En dat ze niet wilde meewerken, whaaaa: peuterpuber, hihi. Wanneer kan ze starten in het speciale groepje?

Metis, ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd met het feit dat je moeder weer thuis is. Joepieieie ! Wat fijn zeg. Gaat het goed met haar?

Tinok, hoe gaat het nou? Wanneer is je 1e echo?

Marianne, alles OK met die 2 kleine hummeltjes in je buik? Wanneer de volgende echo?

Peetje, Femke eet best veel hoor. Laura eet minder, volgens mij, maar snoept daarentegen ietsje meer (overdag diksap en tussendoor nog wel eens ontbijtkoek o.i.d.).

UM, heerlijk weekje gehad dus, fijn zeg !

Jammer dat je vent meteen weer zo druk is.

Lief dat je vind dat ik goed bezig ben . Tja, ups en downs hè? Komt goed !

Marit, groeit Sanne weer goed bij?

En gaat het met Ilse ook goed?

Zonnetje:

Diddle, alles goed lieffie?

Vandaag ben ik een dagje thuis (vrij), omdat Joost ziek is. Hij is al daaaagen aan het kwakkelen en gisteren ging ie ineens achteruit. De dr.-assistente vond gistermiddag dat we het nog maar eens 4 dagen moesten aankijken, grrrr. Gisteravond toch naar de ha-post gegaan: ja hoor: oorontsteking + beginnende longontsteking. Hij zit nu dus aan de AB. Hij oogt vandaag al wel beter, gelukkig.

Verder groeit ie goed en doet hij het geweldig. Hij is een beer van een vent (ik schat ca. 9 kg) en hij kruipt al bijna. Hij zit nl. op handjes en knietjes en probeert vooruit te komen .

Laura is officieel zindelijk, joehoeoeoeoeo !!

Al een week nu. Ik heb eerst wekenlang als ik thuis was een paar uur haar luier af gedaan. De 1e paar keren ging het mis, maar algauw ontdekte ik dat ze beter ging inschatten wanneer ze 'moest'. Tot 2 weken geleden heb ik haar luier af gedaan(soms een béétje tegen haar wil ) en dat ging goed van 07.00 uur tot 14.00 uur. Met middagslaapje een luier om (die was zelfs ook droog) en daarna weer tot 19.00 uur. Voìla ! Toen wist ik dat ze het kon.

Vorige week hemdjes en onderbroekjes gekocht, een opstapkrukje bij het toilet en een nieuwe toiletbril (met zo'n klein brilletje erin). Dat vond ze allemaal erg leuk. Vorige week maandag + dinsdag 1 'plasongelukje' en sindsdien helemaal droog. Ook met poepen gaat 't hartstikke goed.

Scheelt een boel (stink)luiers verwisselen .

Verder zit ze nog steeds in een vreselijke puberfase. Misschien heeft dat ook wel te maken met het zindelijk worden. Zo'n verandering heeft ms. meer impact dan ik denk. Ik hoop dat haar niet-luisteren fase snel weer over waait....

Mutsing: hm.... ik zit nu op zolder en heb de agenda niet bij me. Ik zal straks even kijken. Het lijkt me heel leuk om jullie allemaal weer te zien.

Doeg.
De groep die de arts op het oog had is inderdaad schoolvoorbereidend, maar dat wil niet zeggen dat Salome naar het reguliere onderwijs gaat. Het kan wel, maar het kan ook cluster4 onderwijs worden. Dat is speciaal onderwijs voor kinderen met een autistische stoornis. Gelukkig wonen we toevallig naast zo'n school. Dus regulier of speciaal maakt voor ons niet zoveel uit. Als het maar bij Salome past.

Fijn he vakanties boeken! Wij hebben ook 2 weken eurocamp geboekt in normandie. Heb er nu al zin in.

Ga nu gauw weer even puinruimen. Fijne avond.
Oh OK, dat is cluster4 onderwijs. Dat wist ik niet.

Je hebt helemaal gelijk, welke school maakt niet uit, als Salomé het er maar naar haar zin heeft.

Hoe gaat 't trouwens met Olivia?

Grappig dat jullie ook via Eurocamp hebben geboekt !
Emmetje: wat fijn dat jullie cluster4 onderwijs zo dicht in de buurt hebben. En wat je zegt als het maar bij Salome past, dat is het belangrijkste. Lekker dat jullie naar Frankrijk gaan.

Jane: wat een lekker idee dat je de vakantie hebt geboekt he...?!! Leuk via Eurocamp, hebben wij ook nog naar gekeken. Wij vertrekken 31 mei en jullie?

Super dat Laura zindelijk is!! Feetje is sinds 5/12 zindelijk en heeft in het begin af en toe nog een ongelukje gehad en nu heeeeeeel soms nog. 's nachts heeft ze nog wel een luier om en Laura? Meestal is Feetje haar luiers 's ochtends helemaal droog, maar ik durf nog niet zonder. Vind dat de hema super leuk ondergoed heeft voor peuters.

Metis: Ben je al in de nieuwe kinderschoenenwinkel geweest in de stad? Ik nog niet, maar ik hoor er veel positieve verhalen over. Liep er vandaag bijna nog langs, maar heb er toen niet aan gedacht. Nouja, we hebben hier nog even geen schoenen nodig. Alhoewel, Pepijn begint nu redelijk te lopen en hun slofjes worden te klein, maar ik wil nog even wachten tot ze goed kunnen lopen.

Marianne: ben ook benieuwd hoe het met je tweelingzwangerschap is!! Laat je niet gek maken door reacties van andere hoor!! Tweelingen zijn echt leuk en NIET druk.

Peetje: ik denk dat Feetje ook zo'n 15 kilo is hoor!! Mooi gewicht voor een peuter. We moeten begin april weer naar het CB toe, dus ik ben benieuwd. Hier wordt er een stuk minder gegeten. Feetje vindt eten totaal niet interessant. Denk dat ze alles bijelkaar 1,5 boterham eet ('s ochtends 1/2 boterham en 's middags 1 boterham), soepstengel/fruit etc. en een paar hapjes warm eten. Hopelijk gaat ze snel weer wat beter eten.

Hier verder niks bijzonders. Ben vanavond lekker gaan sporten, maar het was erg druk op de sportschool. Kan nu 35 minuten achterelkaar rennen op de loopband. De eerste keer (oktober 2009) viel ik zo ongeveer na 4 minuten flauw. Vooruitgang is gelukkig merkbaar.
Feetje, Laura heeft 's nachts ook nog een luier om, en die is nog kletsnat . Bij het middagslaapje ook een luier, maar die is meestal wel droog, al durf ik die ook nog niet af te laten.

Knap dat Feetje ook al zindelijk is !

Ik heb haar ondergoed trouwens bij de Zeeman gekocht, want die zit hier in onze woonwijk. De HEMA is verder weg en daar kom ik bijna nooit, maar de volgende keer zal ik daar even kijken.

Lekker hè, vakantie. Ik kan nu al niet wachten...

We gaan trouwens het weekend van Koninginnedag ook nog weg: naar de Ardennen, zonder kids, Ook leuk.

Ik heb even naar jullie voorgestelde data gekeken voor de meeting. 21 maart kan ik ws. wel (als mijn moeder haar verjaardag dan niet viert, die is de 19e jarig). De 30e snap ik niet: dit is een dinsdag. Bedoelen jullie niet de 28e? Dan kan ik zeker. Heb dus voorkeur voor de 28e.

Waar gaan we heen??? Even over mailen?

Ga douchen en de kindjes in bad doen.

Krijg straks het buurmeisje om op te passen.
Hoi allemaal,

Het gaat hier de goede kant op zoë doet alles op het potje!!! Maakt haar eigelijk niet uit luier aan of uit.

Afgelopen vrijdag in ziekenhuis geweest. Gyn heeft een vluchtige echo gemaakt terwijl hij wist dat kees de kleintjes nog niet gezien had. om de 2 wken moet ik terug komen voor een echo en controle. met 36 weken, 1e week aug, worden ze zowiezo gehaald. Het is een een eiiege tweeling. super leuk!!

a.s zaterdag al weer 12 weken....

volgende echo 2 maart weer zonder keer aahhhh

groetjes Marianne
Goh Marianne, alweer 12 weken bijna.

Waarom worden ze trouwens met 36 weken gehaald?

Wil je ook weten wat het wordt? Leuk hoor, een eeneiige tweeling.

Ik heb sinds vorige week een huishoudelijke hulp, dus die is nu druk bezig het huis te poetsen en ik zit achter de computer. Fijn hoor.

Vanaf volgende week komt ze op woensdag, dan zijn we er niet en dat is toch handiger. Maar ik wilde er de eerste paar keren bij zijn. Nou ja, vorige week was Patrick thuis en nu ik. Hebben we haar allebei meegemaakt. We hebben haar via de overbuurvrouw.

Femke is ook nog helemaal niet bezig met haar zindelijkheid, Fiene dus ook nog niet?

Emmetje, wat een vermoeiende ochtend zal het geweest zijn voor Salomé. Fijn dat de arts haar een beetje doorhad en dat jullie er wat mee kunnen. En ook fijn dat ze op zich niet echt achterloopt.

Nu ga ik even tegen Femke zeggen dat ze moet gaan slapen, want die blijft aan het kletsen/roepen.

Hoewel...nu is ze stil Hmmm dan toch maar de was opvouwen (ja, ik moet wel iets zelf doen, of ik moet haar inhuren voor een hele dag, haha)
Zo Eva ligt dus even tijd voor mezelf. M heeft avonddienst en ivm erg lastige verbindingen is hij pas rond kwart over 12 thuis, duurt nog even dus. Maar morgen is hij lekker vrij (hmmz moet hij wel zaterdag weer werken)

Ben bijna klaar met het inplakken van de foto's. Eva vindt het geweldig en kan geen genoeg krijgen van het doorbladeren van het album. Is ook erg leuk

Verder zijn we nog steeds druk op zoek naar een andere auto maar valt niet mee. En je moet oppassen dat we nu niet overhaast wat gaan doen omdat we nu zonder zitten. Maar hopelijk vinden we snel iets.

Marianne: Leuk hoor een eeneiige tweeling! En fijn voor Kees dat hij ze nu ook even heeft gezien, wel zo leuk.

Jane: Goed idee locatie even mailen, doen we!

Knappe Laura! Lekker hoor, scheelt een hoop werk En Joost gaat er ook al weer bijna vandoor dus

Met mijn moeder gaat het goed. Ze vindt het erg fijn weer thuis te zien maar het is wel behoorlijk druk: veel visite.

Feetje: Nee ben ik nog niet geweest. Waar zit tie dan? Ga morgen wel even kijken dan gaan we toch naar de stad.

Peetje: Oeh lekker huishoudelijke hulp! Scheelt een hoop werk denk ik. Femke nog lekker geslapen vanmiddag?

Qua zindelijkheid is het hier de ene dag wel op het potje en de andere dag wil ze er niets van weten en moet de luier weer per se om. Maar zal vast wel een keer goed gaan komen.

Fijne avond nog allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven