1e date

03-02-2010 21:13 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
help!!!!

zaterdagavond heb ik een date met een jongen die ik via lexa heb leren kennen!

hij lijkt me erg leuk....alleen heb nog niet gelijk de kriebels, dat hoeft ook niet toch?

alleen nu heb ik de neiging om het af te zeggen omdat ik zo zenuwachtig word van het idee alleen al!

zo onzeker als wat!!

beetje herkenbaar? ik wil natuurlijk wel gewoon heen, maar hoe kom ik wat van die zenuwen af?
Neeeee niet afzeggen, gewoon ff jezelf in het diepe gooien. Niet denken dat het de man van je leven kan zijn, of denken goh wat valt hij tegen. Gewoon doen alsof je met een oude vriend afspreekt en gezellig wat kletsen. Veel plezier en succes
Spannend!

Niet afzeggen hoor! Je komt er wel over heen en als je zaterdag thuis komt denk je ach was dat het nou?

Wat gaan jullie doen?
help!!!! Klinkt als een noodkreet en als dat zo is, meteen afzeggen..

Neiging om af te zeggen: herkenbaar.. en niet doen!

Alleen maar goed dat je nog geen kriebels hebt: je kent elkaar nog niet of iemand 'leren kennen' via sms, msn of mail is niet hetzelfde als irl.

Neem je voor om als doel een leuke avond te hebben, als wat 'meer' is, is alleen maar meegenomen!
nee dat ga ik ook niet doen hoor, maar de verleiding is wel erg aanwezig!

we gaan ergens eten! en als het dan leuk is, kunnen we altijd nog wat drinken ergens!!

gewoon neutraal heen gaan dus en niks verwachten! dat is wel een goede tip,
Leuk toch zon eerste date. Spannend, dus kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Probeer er een beetje nonchalant tegenover te staan; niet te hoge verwachtingen hebben. Gewoon; een gezellige avond.

Veel plezier!
Tipje....ik zou het andersom doen

Eerst wat drinken en dan wat eten

Want stel....stel hij is helemaal niet leuk, er is geen klik...dan zit je nog drie gangen vast aan die meneer

Is ie wel leuk (wat ik natuurlijk hoop) dan is een etentje zo geregeld...

Veel plezier!!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
help!!!! Klinkt als een noodkreet en als dat zo is, meteen afzeggen..

nou zo erg is het niet, maar ik vroeg me af of jullie tips hadden wat betreft de zenuwen enzo!!!

maar er van uitgaande dat ik een leuke avond krijg is al prima..!

heb nog nooit via internet iemand ontmoet, dus vind dat wel raar!
O ja meestal ging ik juist alleen wat drinken, en als t leuk werd dan evt nog wat eten ergens. Als het echt niets blijkt te zijn, moet je eerst nog uit beleefdheid een 3 gangen diner gaan wegknagen terwijl je geen idee hebt wat je tegen elkaar moet zeggen..
Hahahaha ramiaatje....precies mijn idee dus
@summerdance

whaha ja dat is helemaal waar.

verdorie, en hij regelt het etentje al!!

oeps...! maar het kan wel toch? een etentje?

wel een goeie voor de volgende x!!
Leuk, een date! Stel je er gewoon niet te veel van voor, dan kan het ook niet tegenvallen. En idd, ga eerst wat drinken. Als het echt tegen valt zit je er niet te lang aan vast.
Ik was bij de eerste twee dates van mijn vriend onwijs zenuwachtig, ondanks dat ik hem via via ken in plaats van via internet. Maar dat maakt niet uit. Vooral bij de tweede date kreeg ik een hele grote paniek aanval. Heel veel onzekerheid kwam opzetten als een enorme brok in m'n keel. Ik was bijna omgedraaid en terug naar huis gegaan alleen maar om van dat gevoel af te gaan. Toch heb ik heel diep adem gehaald en heb ik doorgezet. Waar ik ook erg blij om ben.

Het leuk is dat ik er later achterkwam dat mijn vriend zich ook zo voelde en ook op het punt stond om af te zeggen. Wat ook hij gelukkig niet heeft gedaan. Zo zie je maar dat die jongen zich waarschijnlijk ook zo zou voelen.

Probeer diep adem te halen en het los te laten. Plezier beleven is je grootste doel van die avond lijkt me, niet onzeker zijn en jezelf stressen om niets. Is niet goed voor je.

Veel succes en vooral veel plezier! :-)
en misschien gewoon zeggen tegen hem dat je het spannend vindt, kans is groot dat hij hetzelfde antwoordt

(spreek uit ervaring... en meestal had ik achteraf een hele leuke avond!)
anoniem_4010 wijzigde dit bericht op 03-02-2010 21:28
Reden: typfout... ben goed bezig vanavond!
% gewijzigd
quote:lindaja schreef op 03 februari 2010 @ 21:24:

verdorie, en hij regelt het etentje al!!

oeps...! maar het kan wel toch? een etentje?Ik zou het ook niet zo snel doen, maar oplossing als hij je niet leuk lijkt: alleen een hoofdgerecht en koffie, dan weer naar huis. En spreek af met vriendinnen dat zij in de buurt aan het borrelen zijn ofzo, zodat je lekker naar hun toe kunt als het niks is, maar ook als het wel leuk was, zodat je lekker kunt na praten! En vergeet niet veel plezier te hebben! Oja, mooie kleren, alles zacht geschoren en haartjes & make-up mooi geven je ook een zelfverzekerd gevoel, dus vergeet dat zeker niet!
gewoon doen!!

Het kan echt werken, serieus waar! Ik ken mensen die zo aan hun echtgenoot zijn gekomen. En nog leuker; ik ken zo mijn aanstaande man ook!!

Nog wel een paar tips:

-Ga niet naar TE rustige plekken, zorg dat anderen je altijd kunnen zien/horen, totdat je het zelf vertrouwt (met anderen in je buurt is dat toch veiliger, ook al zijn dat dan vreemden; gil moord en brand als hij je iets zou willen aandoen).

- Zorg wel dat vriendinnen weten waar je bent, dat als het een creep is dat je 'gered' kan worden.

- En mocht het een saaie date zijn, sms dan vanaf de wc dat iemand je 10 minuten later terug belt met de mededeling dat je nu naar huis moet met een of andere smoes; je poes is ineens ziek, de wasmachine piept, etc etc. Zo kan je weg als het echt een engerd is.

Veel plezier!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
kan me dat heel goed voorstellen muismatje!!

pff....ik zie het al helemaal voor me, sta ik daar met klotsende oksels. hihi. maar ik ga diep ademhalen! en heb hem al gauw gemaild dat we beter iets kunnen drinken!!!

en kiki, ik ga dat ook maar gewoon zeggen!!

nou ben alweer meer gerustgesteld!!! bedankt hoor!
Hahahahaha......heel goed gedaan, eerst een drankje!

Wel even komen vertellen hoe het was hoor!
- En mocht het een saaie date zijn, sms dan vanaf de wc dat iemand je 10 minuten later terug belt met de mededeling dat je nu naar huis moet met een of andere smoes; je poes is ineens ziek, de wasmachine piept, etc etc. Zo kan je weg als het echt een engerd is

die is leuk!!! dat ga ik zeker onthouden!!!

die andere tips word ook geregeld!

en mooie kleren genoeg in de kast, maar inderdaad ff mooi opmaken! komt helemaal goed!
tuurlijk!!!

bedankt voor alle bemoedigende woorden!

en ik kom zeker mijn ervaring vertellen hier zondag!!!
quote:lindaja schreef op 03 februari 2010 @ 21:36:

tuurlijk!!!

bedankt voor alle bemoedigende woorden!

en ik kom zeker mijn ervaring vertellen hier zondag!!!

LEUK!

Enne...als ie leuk is....kijk hem aan!!!

Ik ben ooit eens op date geweest met een echt hele leuke man

Het enige onhebbelijkheidje was dat hij steeds langs me heen keek

Ik heb echt wel een paar keer achterom gekeken om te zien wie of wat daar zat

Ik vond dat persoonlijk heel hinderlijk....
quote:miss dubbelfriss schreef op 03 februari 2010 @ 21:30:

gewoon doen!!

- En mocht het een saaie date zijn, sms dan vanaf de wc dat iemand je 10 minuten later terug belt met de mededeling dat je nu naar huis moet met een of andere smoes; je poes is ineens ziek, de wasmachine piept, etc etc. Zo kan je weg als het echt een engerd is.

Naast dat dit erg triest is, heeft dit excuus ook een enorm lange baard. Als je het niet leuk vindt, zeg het dan gewoon.

Btw, als je toch geen kriebels voelt, hoef je toch niet zenuwachtig te zijn?
@summerdance, dat is wel een goeie!!

lijkt me ook verschrikkelijk inderdaad als iemand langs je heen kijkt!

handig joh dit forum!

@emaille

je kan ook zonder kriebels zenuwachtig zijn hoor!

misschien is het wel triest, maar wel een grappige en misschien op dat moment een handige tip!!!
niet afzeggen, hoor!

Ik heb ook een leukerd leren kennen via Knuz. Over een kleine maand gaan we ook daten, en dat vind ik nu ook al een heel eng idee. Toch heb ik het gevoel dat het allemaal wel goed zal komen, maar die eerste stap is inderdaad wel behoorlijk eng. Zeker omdat ik hem echt leuk vind.

Ik vind die romantische verhalen geweldig hé, en denk daaraan, wie weet wat voor moois je anders misloopt!
quote:lindaja schreef op 03 februari 2010 @ 21:55:

@emaille

je kan ook zonder kriebels zenuwachtig zijn hoor!

misschien is het wel triest, maar wel een grappige en misschien op dat moment een handige tip!!!Maar ook handig als hij hem doorheeft? Echt, iedereen kent deze smoes joh. Wat is er mis met zeggen dat er bijv geen klik is? Heeft hetzelfde effect als een suffe smoes, maar is wel netter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven