* 183 * Bar Too Much * 183 *

18-01-2010 22:24 701 berichten
Alle reacties Link kopieren

Welkom!!!
ghehe, straks pakt man fwatuur nog af.

Ik geniet ook van m'n eigen fwatuur, vooral met dit weer.

Vandaag was het heerlijk weer trouwens hier, zonnetje, schone wegen.......leek wel lente, ik hou dr van!
Hier lag er een flinke laag ijs op de weg vanmorgen.

Het leuke van fwatuur, of eigenlijk van de kinderen, is dat ze mijn auto 'de nieuwe' noemen en de andere 'de oude'. De oude is uit 2009, de nieuwe tien jaar ouder
Ow, tis hier gezellig zie ik.

Ik hoef geen open dagen op scholen af te lopen. Er is 1 school geschikt voor oudste. Daar is hij nu aangemeld. Als er meer aanmeldingen dan plaatsen (12 plaatsen voor heel Noord-Holland) zijn, dan wordt er geloot. Wordt ie uitgeloot, dan is er niks.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Haha weten hun veel, Hij is tenslotte het laaste erbij gekomen, dus nieuw.

Lees net dat popstarwinnaar Wesley een eigen soap krijgt.....dat zal een leuke soap worden denk ik zo, lekker leids
En dan Solomio? Een jaar wachten? Wat moet hij dan?
Yette, we lopen wat af de komende weken. Jij ook meerdere mogelijkheden? Vroeger was alles veul makkelijker. Ik ging naar de school in mijn woonplaats punt.

Ow Solomio, dat is niet leuk. Ik doe de open dagen nu voor mijn middelste. Mijn oudste volgt onderwijs bij Portalis, intern in een gesloten jeugdzorg instelling dus ook daar hoef ik het niet. Ooit komt hij daar weer uit en zou dan naar een Renn4 school moeten. Ben daar nog helemaal niet over uit.

Jouw oudste ook een kind met gebruiksaanwijzing? Nergens een alternatief bij uitloting? Er zijn een aantal scholen in Nederland waar ze nog praktijkonderwijs geven voor kinderen met normaal IQ heb ik recentelijk vernomen. Misschien zit ik er wel helemaal naast, ben nog steeds een bemoeial hoor .
quote:Winx68 schreef op 03 februari 2010 @ 22:25:

En dan Solomio? Een jaar wachten? Wat moet hij dan?

Dan gaan we denk ik maar weer es een gesprekje aanknopen met de leerplichtambtenaar.

Shrek, mijn zoon is zeer slim (heeft VWO+ advies, whatever die + mag betekenen) en is zeer autistisch. Kan absoluut niet naar regulier onderwijs en voor autisten is havo het hoogst bereikbare hier in de stad. Als hij voor die havo wordt uitgeloot, zou hij als enige alternatief nog auti-vmbo hebben, maar het is voor iedereen duidelijk (nou ja, bijna iedereen, ik denk dat de leerplichtambtenaar het niet eens is) dat hij niet naar het vmbo moet.
Goeie regeling..........not!
Ben net naar gymnasium in Friesland geweest. Heeft speciale aandacht voor autisten. Mijn stiefzoon is er namelijk een. Is Friesland te doen?
Eigenlijk hoef ik helemaal geen school te kiezen, want mijn tweede heeft een half jaar geleden besloten dat ze niet gaat versnellen omdat ze bij haar vrienden wil blijven. Ze zit dus gewoon in groep 7 en niet in 8. Maar om de een of andere reden gaan kinderen uit groep 7 dit jaar ineens ook al naar open dagen, dus om haar een lol te doen, gingen wij ook maar eens. Ze weet trouwens allang wat ze wil, dus dit was gewoon nieuwsgierigheid.

Was wel anders met de oudste vorig jaar, maar die is uiteindelijk na slechts 14 smeekbedes op verschillende scholen, prima onder de panne.
Fijn dat zoon goed zit op school. Hoe gaat het nu met hem?
Ik ga maar weer eens stoppen. Vriendlief vraagt wat ik op het viva forum doe aangezien ik er verslaafd aan ben geweest . Heb nu maar even besloten inderdaad maar even lekker bij hem te gaan zitten. Verslavingen blijven, ik moet er alleen anders mee om gaan.

Slaap lekker!!!

Mir, VWO+ is een VWO voor de slimmere kinderen. Daar kom je alleen met een echt hoge cito-score en soms een intelligentie en motivatietest van school. Dochter wil naar het tweetalig gym, da's ook zoiets. Ze werken sneller en zelfstandiger dan op een gewone VWO.
Tot kijk Shrek
Truste Shrek
Leuk dat je er weer bent Winx

Hoest?
Dank.

't gaat op en neer lawemaazegguh.
quote:shrek3 schreef op 03 februari 2010 @ 22:36:

Ben net naar gymnasium in Friesland geweest. Heeft speciale aandacht voor autisten. Mijn stiefzoon is er namelijk een. Is Friesland te doen?

Vanuit Haarlem.

Trusten meisjes.
Slaap lekker Solomio!
quote:yette schreef op 03 februari 2010 @ 22:44:

Mir, VWO+ is een VWO voor de slimmere kinderen. Daar kom je alleen met een echt hoge cito-score en soms een intelligentie en motivatietest van school. Dochter wil naar het tweetalig gym, da's ook zoiets. Ze werken sneller en zelfstandiger dan op een gewone VWO.

Ok, dan kunnen we die + wel schrappen.

De middelbare school waar de auti-havo mee samenwerkt heeft tweetalig vwo. Mss iets voor de (verre) toekomst.
Die zelfstandigheid zie ik hier momenteel ook niet zo. Maar als ze het wil en kan, dan moet ze het maar proberen. Ben erg benieuwd naar haar cito-score volgend jaar.
Ik ben sowieso benieuwd hoe ze de cito met dochter gaan doen.

Het rekengedeelte kan ze niet meedoen, hoe ze dan een score gaan bereken......ik weet het niet.

Er schijnt nog wel een andere soort toets te zijn, misschien dat ze die kan doen. We zullen het zien en beleven volgend jaar.
Het is gelukkig voor de meeste scholen helemaal niet belangrijk hoe je kind de cito doet. Dan telt het advies van de basisschool veel zwaarder. En terecht.
Ja dat is ook zo. Ik ben zelf ook helemaal geen voorstander van de citotoets.

Maar er zijn scholen die puur op de score afgaan. De school waar dochter heen wil die doet dat niet. Heeft ook speciale begeleiding voor leerproblemen etc.

Dus ik maak mij er ook niet druk over. Moet nog een jaar wachten
En nu maar eens slapen.

Truste!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven