Vanavond ziet m'n vriend z'n Ex op een verjaardag!!!

15-01-2010 19:00 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bahhh ik voel me helemaal rot, vanavond heeft m'n vriend een verjaardag en zijn ex is daar ook. Ik dit vreselijk moeilijk, omdat ik weet dat zijn ex er een tijdje terug nog erg veel moeite mee had dat hij wat met mij had en dat dat zo snel was nadat het tussen hun is uitgegaan. Ik voel me nu heel onzeker en ben bang dat hij haar weer leuk zal gaan vinden. Laatst was ze ook bij 'm langs geweest om z'n nieuwe huis te bekijken en af en toe hebben ze ook nog contact via sms of mail. Ik vind dit erg vervelend en dit weet mijn vriend ook. Hij begrijpt 't opzich wel maar hij heeft ook zoiets waarom doe je daar zo moeilijk over want het is uit en ik zal nooit vreemdgaan of wat dan ook! Ik ben wel blij dat hij 't nu eerlijk heeft gezegd dat ie haar vanavond zal zien, want de vorige x kwam ik er toevallig achter....dit vond ik heel erg, maar hij had 't bewust niet gezegd omdat ik me dan toch onnodig zorgen ging maken.....maar dat maakt 't voor mij eigenlijk alleen maar erger als hij bewust dingen achterhoudt, daardoor wordt ik nog onzekerder!! Pffff wat zal ik blij zijn als deze avond voorbij is!!!
Sinds gisteren hebben we eigenlijk best wel weer veel contact en zaterdag gaan we uiteten samen....ben erg benieuwd, maar vind 't ook mega spannend!!!

Heb verder nog nix van maatschappelijk werker gehoord, hoop dat dat snel kan starten! Want heb toch wel bepaalde dingen, wat ik gewoon uit m'n hoofd moet krijgen!
Je hebt nu de beslissing genomen om toch met hem in contact te blijven. Ik vraag me af wat er volgens jou veranderd is. Denk jij er helemaal niet aan wat jij nodig hebt of wil in een relatie? Ik heb het idee dat het je enkel gaat om of hij je nog wil. Begrijpelijk, vanuit die enorme onzekerheid die je hebt....

Maar denk je echt dat deze jongen je hier verder mee kan helpen, op basis van je twee topics, denk ik nee....

Ik zal ook vertellen waarom: jij bent erg onzeker in je relatie, wat zich uit in controlerend gedrag en veel piekeren over de relatie (zijn die andere meiden niet leuker? blijft hij wel bij me etc.)

Zodra dit meer aan het licht komt, zegt hij dit erg vervelend te vinden voor je, maar hij wil daar verder niet mee dealen, en als je niet verandert (en dit haal ik uit je andere topic) dan wil hij niet met je verder.

Jijzelf voelt wel dat hulp (van MW) nodig is om je gedachten wat helderder te krijgen, aan jezelf te werken. Lukt het je voor a.s. zaterdag dat meisje te worden dat hij wil, die niet zeurt, zeikt, huilt en controleert? Of doe je je voor of je dat ideale meisje bent?

aanvulling: wat ook meespeelt in mijn mening is dat jullie nog maar een half jaar verkering achter de rug hebben. Zo snel al een relatiocrisis, dat is toch niet goed meid!
Nee in zo'n korte tijd kan ik niet veranderen, maar ben wel heel hard bezig en wil 't ook echt........maar mij lijkt t niet nodig om elkaar al die tijd niet te zien zolang ik daar mee bezig ben of zie ik dat nou heel verkeerd! Hij wou 't zelf ook....
Helemaal eens met Ligaa!

Door weer contact met elkaar op te nemen, zie jij ook weer de dingen die je niet leuk vindt. Hij die naar een verjaardag gaat, en daar zn ex tegenkomt. Vindt je dat nu ineens wel heel leuk? Of moet je je nu in gaan houden omdat je weet dat hij niet tegen dat gezeik van je kan? Ik denk het laatste. Dan zul je dus op je tenen moeten gaan lopen. Want je bent nog helemaal niet zover dat je die dingen al allemaal aan kunt.

Je wilde eerst aan jezelf werken. Dat heb je nog niet gedaan. Waarom wacht je op een mail/telefoon van die maatschappelijk werkster? Waarom niet zelf het initiatief nemen. Pak de telefoon en bel voor een afspraak. Niet gaan zitten wachten hoor! Zometeen ben je weer helemaal in contact met hem, en dan zou het me niks verbazen als je dan de noodzaak van hulp zoeken niet meer zo ziet.

Zodra jij je maar helemaal aanpast aan hem, is er toch niks aan de hand? Of je daar gelukkig van wordt.....
En wat hij wil doet er nu toch niet echt toe? Je had kunnen zeggen: he, ik wil heel graag met je afspreken, maar wil liever eerst zelf wat sterker in mn schoenen staan. Gun me even de tijd zodat ik met mezelf aan de slag kan gaan. En daarna kunnen we eens kijken of het nog leuk is tussen ons.
Heb niet het hele topic gelezen, maar ik geloof best dat het af en toe wel lastig is om je vriend met zijn ex samen te zien. Het maakt toch uiteindelijk wel verschil hoe de ex er in staat. De ex van mijn vriend doet eigenlijk gewoon net alsof ik niet besta, maar ik zal dat nooit voor de voeten van mijn vriend gooien. Hij kan daar niets aan doen, en doet al zo zijn best om maar niet teveel contact te hebben met haar. (nog wel noodzakelijk ivm hond) Het feit dat zij dan constant onzinnige krabbels op zijn hyves zet en ook nog eens om de haverklap onzinnige smsjes stuurt maakt het er niet beter op. Maar in plaats daarvan over te zeuren, kan je er maar beter om lachen. Per slot van rekening is hij bij mij en heeft hij het niet voor niets uitgemaakt met haar. Het feit dat zij zo doet, daar kan hij ook niets aan doen. Ik ben zelfs al zover dat ik er ook daadwerkelijk om in de lach schiet als hij vertelt wat ze nu weer heeft gesmst of gezegd heeft.

Dus niet druk om maken joh, als je gevoel zegt dat het goed zit, dan zit het ook goed.
Oh.. er is nogal wat veranderd in de situatie sinds pagina 2
Baudolino....ja ik zou er idd om moeten lachen hoe belachelijk ze zich zelf maakt! Vandaag was 't ook weer zoiets....hij had een foto op hyves gezet en ik zou ff gaan kijken wat ik er van vond (ging om een klok die ie had gekocht) ik had er dus een reactie bij gezet en pats boem een reactie van een vriendin van haar daarboven en later ook nog van z'n ex! Ik kookte alweer van binnen.......maar was vanavond even bij een vriendin en die zei ook....lach erom, hun zijn kinderachtig bezig en daar komt hij vanzelf wel achter als ze door blijven gaan! Daar heeft ze ook gelijk in en ik probeer me er ook niet meer druk om te maken, maar dat lukt de ene keer wat beter dan de andere keer....
[quote]Lalie25 schreef op 03 februari 2010 @ 23:25:

ik had er dus een reactie bij gezet en pats boem een reactie van een vriendin van haar daarboven en later ook nog van z'n ex! Ik kookte alweer van binnen......

Je bent dus nog geen meter verder met jezelf, aan dit soort dingen werken.

Waarom zorg je er niet voor dat hoe dan ook jij eerst met dit soort dingen om kunt gaan i.p.v. het steeds weer op te zoeken. Uiteindelijk kom je jezelf in welke relatie dan ook, weer tegen.

En ja, je kunt wachten totdat therapeut of maatschappelijk werker/ster contact opneemt maar je kunt ook zelf initiatief nemen. Misschien hulp zoeken in de particuliere sector, daar kun je meestal sneller terecht.

Maar volgens mij hebben alle adviezen die je hier krijgt geen zin. Je wilt hem gewoon terug, neemt geen afstand en vindt hier ook nog allemaal voor jou goede redenen voor. Dat mag van iedereen en niemand zal je tegenhouden. Je kunt alleen maar beter beseffen dat zolang er bij jou niet iets verandert het hele verhaal in no time weer terugkomt.
Lalie, jij bent nu toch ook een ex? Waarom zou jij wel op zijn hyves mogen krabbelen en de andere ex niet?
Ik zie ook niet helemaal waarom je geen contact zou moeten hebben met je ex.

Wel zie ik dat je rustig op de oude voet verder gaat en dat je niet heel veel haast hebt om iets te doen aan je jaloezie.

Nu zijn er wel meer mensen extreem jaloers, dus je kan er vast 100 mee worden. Maar met deze man wordt het nooit meer iets. Hij vindt je duidelijk leuk maar is ook duidelijk niet van plan om jouw gedrag te accepteren. Terecht in mijn ogen.

Er zijn ook genoeg mannen die net als jij veel strakker in de leer zijn. Zoek gewoon zo'n man.
Helemaal eens met bovenstaande reacties.

Ik zie niet in waarom ex van vriend kinderachtig bezig is als ze een krabbel op hyves zet??? Als jij daar nog zo zwaar aan tilt, ben je dus helemaal niks opgeschoten met jezelf. En als de vriendin waar je zogenaamd goede gesprekken mee hebt, je erop gewezen heeft dat je moet lachen om dit soort acties, dan moet je dus duidelijk niet bij deze vriendin zijn voor hulp.

Dat had ik je een paar postings geleden ook al verteld.

Je moet hulp zoeken bij iemand die helemaal blanco in deze situatie staat. Die je gewoon durft te vertellen wat ze van je gedrag vindt. En niet met je mee gaat huichelen en op gaat ruien.

Zoals ik ook al eerder zei, ben jij nog steeds niet veranderd. En als jullie zo door gaan, zul jij je gedrag helemaal aan moeten passen. Want jouw vriend pikt het niet meer om constant gecontroleerd te worden en heeft je erop gewezen dat je hulp daarvoor moet zoeken. Wil je dan constant op je tenen lopen om de lieve vrede te bewaren? Van binnen koken, en met vriendinnen moeten roddelen over hoe vreselijk het wel allemaal niet is?

Denk dat je beter af bent met serieus hulp te zoeken en met jezelf aan de slag te gaan. Zet het contact nu eens echt stil. Laat hem weten dat je eerst met jezelf aan de slag wil omdat je toch nog steeds moeilijkheden ondervindt rondom je jaloezie. En dat je daar eerst eens wat aan wil doen voordat jullie weer samen verder kunnen.

Zo gaat het in ieder geval niet werken...
Tja ik zal 't allemaal wel weer verkeerd zien....maar ik zet er neer: ziet er super gaaf uit, zal strax mooi in je huisje staan en daarboven komt een reactie: over onzin gesproken....

Is dat dan een normale reactie??
Nee, dat is geen normale reactie, maar he, wat kan jou het schelen?
Ik vind het ook niet helemaal een normale reactie dat je je voorneemt om (tijdelijk) geen contact te hebben omdat je nogal geobsedeerd* bent, maar vervolgens uit eten gaat en berichtjes op zijn Hyves achterlaat. Maar goed, je klinkt eigenlijk niet alsof je je daadwerkelijk wilt laten beïnvloeden hier, dus doe wat je wilt.

* of wat voor persoonlijke problematiek je eigenlijk hebt.
Peas on earth!
Eens met PODE!

(haaaaai Pode )
Ik weet ook dat ik er boven moet staan, maar lijkt wel of 't de laatste tijd alleen maar erger wordt met dat soort reacties en dingen.....baal daar gewoon van, heb hun nix gedaan... :S
Maar jullie zouden geen contact hebben toch? Krabbelen, hyven, mailen, sms'en, msn'en, twitteren, facebooken etc etc is toch ook contact hebben/houden?
Maar zíe je eigenlijk wel dat jij hier zelf iets in doet door hem niet met rust te laten? Ik kan me namelijk -hoe sneu dan ook- bijna voorstellen dat je dit soort reacties oproept, doordat je maar contact blíjft zoeken en er zóveel mee bezig bent.
Peas on earth!
Oh en haaaiii Char!
Peas on earth!
Haaai

Weer eens met PODE. Omdat jij hem niet met rust laat (en dat weet zijn ex misschien ook wel) krijg je dit soort reacties. Je roept het over jezelf af.
Over dat we geen contact meer met elkaar zouden hebben....hebben we 't samen over gehad omdat we elkaar toch elke x weer opzoeken, blijkt dus dat dat van beide kanten niet te werk! Moet ik dan op alles nee zeggen wat hij aan mij vraagt of ik wil kijken naar een foto op hyves of wat dan ook! Ik kan dat niet omdat ik van 'm hou en om hem geef en ik altijd vanaf 't begin in alles interesse heb getoond wat z'n huis betreft! Moet ik daar dan mee kappen, terwijl ik weet dat hij daar elke avond en elk weekend zit te ploeteren en al een half jaar lang zijn uiterste best om het huis af te krijgen! Ik weet dat hij 't ook moeilijk heeft op dit moment, moet ik hem dan laten vallen??? Ik zeg niet dat ik 't allemaal goed doe en ik wil ook hulp en ben daar ook mee bezig om dat rond te krijgen!
Nee hoor, je mag gewoon contact houden hoor. Lekker veel tijd en energie in hem steken. Dan kan je je straks, als hij een nieuwe vriendin heeft, je nog kutter voelen.

Want het is toch uit? Dus hoogstwaarschijnlijk gaat hij straks weer daten, of hij gaat uit en ontmoet een leuk meisje. En dan? Hoe ga je je dan voelen?
quote:Lalie25 schreef op 04 februari 2010 @ 20:51:

Tja ik zal 't allemaal wel weer verkeerd zien....maar ik zet er neer: ziet er super gaaf uit, zal strax mooi in je huisje staan en daarboven komt een reactie: over onzin gesproken....

Is dat dan een normale reactie??En waar maak jij uit op dat deze reactie over jouw reactie ging?
Wat levert het contact jouw op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven