Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:Snoet80 schreef op 04 februari 2010 @ 13:45:

Zazana, spannend! Wie zal het zijn?

JJ, heerlijk zoveel kaartjes! En wat leuk dat die mevrouw een bedankkaartje stuurde nav je official! Het is altijd fijn als je iemand kunt blijmaken! Is héél iets anders dan een lege hurray!

Ik ga binnenkort ook eens postzegels bestellen bij pmk.

Klinkt erg leuk! Moet je dan voor een bepaald bedrag bestellen?

Hier niks bij de post, alleen het nieuwe boek van Jill Manssel, heerlijk!! hihi.

Heey Snoet,

Nee hoor, je hoeft niet voor een bepaald bedrag te bestellen. De verzendkosten zijn altijd gratis. Wel is het zo dat je minimaal 25 postzegels moet kopen. In kleinere hoeveelheden kun je niet bestellen.

Gisteren had ik ook al een bedankkaartje uit Brazilië van dezelfde mevrouw, dus stond wel raar te kijken dat er vandaag alwéér één was van haar.

Heerlijk een boek! Ik heb vakantie bijna en ga ook maar eens lekker lezen!
Ik heb een nieuwe verslaving gezocht, haha, weer niks hier vandaag....

Heb een nieuw pc spelletje gekocht, aangezien ik nog even werkloos ben en speel nu sinds ik hem heb non-stop

Misschien ga ik wel naar die meeting, het is op zich wel lekker dichtbij he? Zo'n megameeting an sich trekt me niet zo...
Ligaa welk spelletje heb je gekocht!! Ik zit hier vandaag ook even werkloos te zijn... En heb gister al gekaartshopt dus dat mag vandaag ook al niet meer. Vanmorgen dus maar braaf een uur gewiifit!

Leuk JJ een bedankkaartje! Begrijp ik het goed dat het het tweede kaartje was van haar?
Harry Potter en de geheime kamer! Was maar 2.50! Is ook al een oud spel, maar wel echt leuk.

Ik ga vanavond bij mn ouders mijn cv en brief printen. Ik zag een vacature bij een leuke stichting, activiteitenbegeleiding voor 'speciale' jongeren, individueel en in groepen. Lijkt me erg leuk en gezellig, misschien kunnen we samen postcrossen haha
Leuk zeg wiifitten, mijn zusje heeft een wii, en ik vond het zo leuk! Misschien koop ik er ook wel 1 in de toekomst...

Maar een pluimpje voor jou dus, dat je dat een uur hebt volgehouden!
Wauw een uur wii-fitten Tine, dat houd ik niet vol. Tenzij ik ga joya-en.

Leuke berichtjes zeg. Ik ga ook maar ff een adres aanvragen..
Ik heb vooral gestept en gejogd! En dan nog wat balans spelletjes en wat spieroefeningen! Vind het altijd wel fijn als ik even tijd over heb pak ik hem tevoorschijn.

Mijn andere spelletjes zijn minder intensief, vooral het mario carten is leuk en verslavend, heb trouwens ook een harry potter spel maar daar begrijp ik nog niet zo veel van haha.

Steph waar zal je kaart dit keer heen gaan!!!!

Ligaa, jij ook succes met je sollicitatie, klinkt als een leuke vacature!!
Whaah Ligaa: dat spel heb ik laatst ook voor 2 euro 50 gekocht... er stond op de verpakking 7 euro 50 en dat vond ik al weinig :P Vroeger deed ik dat spel altijd op onze veel te oude computer, maar heb het nu nog niet aangeraakt helaas. Bijna vakantie dus dan maar even lekker Harry Potteren!

Wat tof dat je een leuke vacature hebt gezien. Succes met solliciteren!

Wii-fitten, dat ken ik niet, maar een wii lijkt me zo leuk... mn vriend en ik hebben een playstation 3 gekocht vorig jaar... dat was veel beter dan een wii volgens mn vriend... nou we hebben een paar keer een spel gespeeld, maar dat ding staat dus gewoon te verstoffen... beetje jammer.. nu heb ik spijt en wil ik een wii haha.
Aangezien ik weer een hurray kreeg twee adressen aangevraagd en ze gaan naar Japan....grrr en naar Denemarken. De laatste is wel leuk.
Waarom vinden jullie Japan en China nooit leuk om een kaartje heen te sturen?
JJ begin een campagne: Ik wil een Wii!!

denk je dat je je vriend kan overhalen?
Nee, ik denk het niet... :P Weer zo'n mega-investering haha.

Japan vind ik niet erg om een kaart heen te sturen, dat gaat altijd heel snel hoor! China vind ik minder leuk, maar dat komt voornamelijk omdat het vaak jonge naïeve Chines girlies zijn, die dit wel willen en dit absoluut niet...
Haha een campagne voor de Wii zeg maar dat het ontzettend leuk is!! En helemaal niet veel ruimte inneemt... En ook nog goed voor de conditie!!
Japan heeft net hetzelfde probleem als China omdat ze niet onze letters gebruiken. Dus soms duurt het lang of komt de kaart niet aan omdat de postbode niet engels kan maar alleen die lettertekens van daar.

Snappie?
Ik heb nu ook een kaart naar China onderweg, ben benieuwd hoelang dat gaat duren!!
Vandaag 2 leuke kaartjes gehad…

1 uit brazilie…mooie kaart maar weinig tekst…

Een leuke kaart uit de vs…met n heel verhaal erop…maakt me dan wel weer blij…

Heb vandaag een heel leuk setje gratis postkaarten gekregen

Weet niet of iedereen van jullie mee leest op het pc forum

Op deze site: http://thepostcardstore.co.uk/postcard.php?page=samples zie je een emailadres en als je daarnaartoe schrijft krijg je 5 voorbeeldkaarten gratis….ze zijn echt de moeite waard ;)
quote:steph schreef op 04 februari 2010 @ 15:23:

Japan heeft net hetzelfde probleem als China omdat ze niet onze letters gebruiken. Dus soms duurt het lang of komt de kaart niet aan omdat de postbode niet engels kan maar alleen die lettertekens van daar.

Snappie?De Japanners zijn juist super Engels georienteerd en ik heb nog nooit een Japans profiel gehad wie zijn adres in het Japans erbij getypt had....Japan gaat altijd supersnel!
Hier vandaag helemaal niets *trekt pruillipje*

Varisha: ik ga zo eens kijken naar die link, klinkt namelijk goed.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Jokejacket schreef op 04 februari 2010 @ 08:36:

Ow lekker dattie nog aangekomen is Ik ben dan wel heel erg benieuwd waar ie allemaal geweest is zo'n kaart (en in welke staat ze hem ontvangen)...

Ik heb onlangs een aantal expired kaarten een extra nieuwe kaart gestuurd, deze nieuwe is dus aangekomen. Dus ik neem aan dat ie in vrij goede staat is aangekomen .

Vandaag had ik een leuk kaartje uit Duitsland in de brievenbus. Nog geen Hurrays, maar dat kan vanavond nog komen.
Hier ook niets vandaag...

Wel als verrassing voor zoonlief een envelopje van Kozzo!

Zijn dank is groot!

Snjokorn, de sokken vielen ontzettend in de smaak, hij heeft ze gelijk aangetrokken en hij heeft er de hele dag op gelopen op kantoor Iedereen moest ze zien, voetbal is hier een hot-item..... veelal AZ tegen Ajax, hihi......
Varisha, dank je voor het adres. Die heb ik op het pc-forum niet gezien.

JJ, dat wist ik helegaar niet joh.
Zo, nog een hurray uit Taiwan en een official uit Portugal! Mijn dag is weer goed

edit: het 3de kaartje gaat naar Nederland, ik weet niet of het iemand van hier is, van Groningen :-)
Hier weer een hurray uit Italie.

En mijn volgende kaartje mag naar Finland... (alweer)
Hey!

Ik had vandaag een 2e kaartje.. De eerste schijnt niet bij mij te zijn aangekomen Wel lief dat ze nog een kaartje wilde sturen! uit Finland

Een nieuw adres: finland, ik stuur een hondenkaart

Succes Tine !!!

Of ik naar Groningen ga... uuhhmmm ik hoop van wel! Dat zal ik tegen die tijd in mijn agenda checken
Jaaa, vandaag weer een kaartje, USA-Waimea Bay!!

Zometeen even mijn kaartenbak doorkijken en het kaartje naar Rusland maar eens schrijven! waar ik alleen nog niet helemaal achter ben (beetje dullig maar krijg het niet uitgezocht) is of er nu postzegel van 77 cent op of 95 cent, gezien een gedeelte wel europa is en een gedeeltje niet (het moet naar Sint Petersburg) op de site van tnt valt Rusland onder Europa, zou ik erop gokken of...

en ik ben benieuwd wie de gelukkige is voor een kaartje zazana :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven