Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
Nee, maar een kind op de wereld zetten waarvan je van te voren weet dat er geen vaderfiguur bij betrokken zal zijn, dat stuit mij tegen de borst.

Niet dat ik het afkeur als anderen dat doen, maar ik geloof niet dat ik dat zelf mijn kind zou willen aandoen.
quote:frizzy schreef op 04 februari 2010 @ 18:55:

Nee, maar een kind op de wereld zetten waarvan je van te voren weet dat er geen vaderfiguur bij betrokken zal zijn, dat stuit mij tegen de borst.

Niet dat ik het afkeur als anderen dat doen, maar ik geloof niet dat ik dat zelf mijn kind zou willen aandoen.

Dan heb je niet een kinderwens maar een relatie met kinderwens

Dat is iets heel anders hoor Frizz.

Maar goed, jij wil je kind dus geen leven zonder vader figuur aan doen,maar wel een kind met een vader die als het moeilijk wordt wegloopt en terug trekt

Vind ik een redenatie waar ik echt met mijn pet niet bijkan

Ook ik trek me dan terug uit deze discussie

Niet omdat ik het vind dat je het anders zou kunnen doen

Maar simpelweg omdat de gedachten gang zo ontzettend ver van mij afstaat dat ik er niet meer op kan reageren.

Frizz, heb het gister al gezegd lieverd, het is jouw leven en je moet doen wat jij vind dat goed is.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nu ga je te kort door de bocht Pom, met 'zo'n vader'.

Het feit dat er strubbelingen zijn tussen ons betekent niet dat hij een slechte vader zou zijn, of dat we nooit een goede relatie zouden kunnen hebben.

Overigens zou ik NOOIT kinderen op de wereld zetten met een man als ik niet zeker ben van de relatie of van het feit dat hij een betrokken en liefdevolle vader zou zijn.

Zelfs toen ik heel gelukkig was met mijn ex heb ik de stap niet gezet zwanger te worden, omdat ik er nog niet van overtuigd was dat we voldoende stabiel waren (wb de relatie).

Jouw opmerking impliceert (in mijn ogen) dat ik niet de juiste keuzes zou maken voor mijn ongeboren kind, en dat lijkt mij niet juist.
quote:Summerdance schreef op 04 februari 2010 @ 19:01:

[...]

Dan heb je niet een kinderwens maar een relatie met kinderwens

Dat is iets heel anders hoor Frizz.

Maar goed, jij wil je kind dus geen leven zonder vader figuur aan doen,maar wel een kind met een vader die als het moeilijk wordt wegloopt en terug trekt

Vind ik een redenatie waar ik echt met mijn pet niet bijkan

Ook ik trek me dan terug uit deze discussie

Niet omdat ik het vind dat je het anders zou kunnen doen

Maar simpelweg omdat de gedachten gang zo ontzettend ver van mij afstaat dat ik er niet meer op kan reageren.Frizz, heb het gister al gezegd lieverd, het is jouw leven en je moet doen wat jij vind dat goed is.....

Zo zit het dus niet Sum, zie mijn post hierboven aan Pom.

Als de relatie met MX niet stabiel wordt begin ik natuurlijk niet aan kinderen.

Verbaast me dat jullie dat van mij zouden denken.

Dan had ik toch al 1000x in mijn leven zwanger kunnen worden?

Ik heb in elke relatie de kans gehad, alle drie de heren hadden kinderen met mij willen krijgen, en ik had natuurlijk ook gewoon kunnen stoppen met de pil en zien waar het schip strandt.

Maar ik vond tot nu toe geen enkele situatie goed genoeg voor het op de wereld zetten van een kind.
Ik lees je Frizz.

Feit blijft dat je zelf zegt dat je aan MX blijft hangen omdat je bang bent dat je anders misschien weer 6 jaar moet wachten op een volgende man en dat dat je kinderwens aanzienlijk verkleind

Dus ik vind de post van Pom en die van mezelf niet zo vreemd eigenlijk.

Maar lieverd, het maakt niet uit

Al blijf je nog 100 jaar bij MX, als krijg je 6 kinderen of geen kinderen...je blijft toch Frizz...

Doe wat je moet doen...

(doen wij namelijk ook)
quote:frizzy schreef op 04 februari 2010 @ 19:01:

Nu ga je te kort door de bocht Pom, met 'zo'n vader'.

Het feit dat er strubbelingen zijn tussen ons betekent niet dat hij een slechte vader zou zijn, of dat we nooit een goede relatie zouden kunnen hebben.

Overigens zou ik NOOIT kinderen op de wereld zetten met een man als ik niet zeker ben van de relatie of van het feit dat hij een betrokken en liefdevolle vader zou zijn.

Zelfs toen ik heel gelukkig was met mijn ex heb ik de stap niet gezet zwanger te worden, omdat ik er nog niet van overtuigd was dat we voldoende stabiel waren (wb de relatie).

Jouw opmerking impliceert (in mijn ogen) dat ik niet de juiste keuzes zou maken voor mijn ongeboren kind, en dat lijkt mij niet juist.

Het lijkt mij niet juist het voorbeeld wat jij aan een eventueel kind wilt geven. Blijven vasthouden aan een man uit angst omdat je niet gelooft dat er beter is.

Het zou mooi zijn als MX een supervader is, maar wat heb jij daaraan als hij geen emotionele relatie met jou kan hebben? Wat heeft jouw kind eraan, als papa wegloopt als het moeilijk wordt?
Als MX geen emotionele relatie met mij kan hebben of wegloopt als het moeilijk wordt dan gaan we samen geen kinderen krijgen he?

Dat lijkt mij wel duidelijk.

Ik ga me niet eeuwig aan MX vastklampen hoor, als we er niet heel binnenkort samen uitkomen en duidelijk voor elkaar kiezen dan is het over.

Als het niet NU iets wordt, dan ga ik verder met mijn leven.
Ik moet me hier toch weer even in mengen en het toch soort van 'opnemen' voor Frizzy.

Ik ben van mening dat een man heel wat bij kan leren in de loop der tijd. Hij hoeft niet meteen bij aanvang van de relatie dé ideale man te zijn en zelfs niet na een jaar o.i.d.

Als ik op die manier had gehandeld, was ik nu zeker niet al 18 jaar gelukkig met Julio. Hij was op het eerste gezicht namelijk echt behoorlijk fout en ook sloot hij mij buiten als hij het moeilijk had. Toen wij net samenwoonden, was hij heel druk met werk en ik deed niks (we woonden in het buitenland en ik studeerde nog - tenminste ik deed alsof). Dan kwam hij moe thuis en gingen we zwijgend de avond door.

Maar dan kwam er elk weekend een vriend van ons en dan ging hij wel hele verhalen ophangen en zijn zorgen delen. Met die vriend dus.

Ik heb echt moeten praten als brugman om hem in te laten zien dat hij met dat soort zaken voortaan bij mij terecht kon (en moest). Dit is natuurlijk allemaal in een ver verleden gebeurd en inmiddels is het allang geen issue meer maar het was tussen ons echt niet in 1 keer allemaal goed.
Wat mij veel meer stoort aan MX is dat hij blijkbaar niet voor 100% voor Frizzy wil gaan.

Als dat namelijk je instelling is, kun je samen heel veel overwinnen...
Oh en Sam, bedankt voor je compliment over de foto's op mijn hyves. Maarreeeh ik vinnut niet eerluk, want nou heb jij mij gezien maar ik jou niet!!!
quote:Charlotte69 schreef op 04 februari 2010 @ 19:31:

Wat mij veel meer stoort aan MX is dat hij blijkbaar niet voor 100% voor Frizzy wil gaan.

Als dat namelijk je instelling is, kun je samen heel veel overwinnen...

Maar dat is ook precies wat ons zo stoort Char

Alleen kennen wij Frizz en het is dus makkelijker om met haar een conversatie op te zetten dan met iemand die niet terug praat.

En echt...ik snap wel waar Frizz vandaan komt

Hier was ook ooit een MX en die heb ik pas echt los kunnen laten na een jaartje therapeutisch babbelen met een psych (waar ik overigens met een compleet ander probleem terecht kwam)

Maar het waarpm MX Frizz niet los laat snap ik wel, waarom Frizz MX niet loslaat dan weer niet

En dat, en dat vertelde ik gister al is omdat ik een donkerbruin vermoedden heb waar dit heengaat en dat wil ik Frizz zo graag besparen.

En ja ik snap ook wel dat dat een onbegonnen zaak is, een ieder moet leren van zijn eigen ervaringen
Ik heb twee MX's gehad!

Charlotte, wacht..straks weet je wie Sam the fuck is.
I am Spaaartaaacus.
quote:Sam1973 schreef op 04 februari 2010 @ 19:42:

Ik heb twee MX's gehad!

Charlotte, wacht..straks weet je wie Sam the fuck is.

Ik ook Sam, ik ook....in een iets andere vorm, maar toch....het waren er zeker twee

(ik vind dit trouwens zo'n geinige smiley, ik kan namelijk precies zo'n hoofd trekken...alleen dan zonder dat haar erbij natuurlijk, want ik ga tegenwoordig zo uberhip gestyled de deur uit)
Tja, ik denk eigenlijk dat MX dacht dat Frizz hem alleen maar leuk vond als SV-tje. Pas sinds een paar weken heeft Frizz aan zichzelf toegegeven dat ze wel degelijk verliefd op hem is en een 'normale' relatie met hem aan wil gaan.

En als ik niks gemist heb, weet MX dat pas sinds een paar dagen.

Iemand die het moeilijk vindt om zich open te stellen voor een ander (zoals MX) schrikt daar dan van maar komt uiteindelijk wel tot een beslissing.

Misschien moet ze hem die kans toch nog wel geven, gezien de gevoelens die ze voor hem heeft.

Maar dat één en ander snel duidelijk moet worden, beseft Frizzy zich ook, lees ik. Dus dan toch maar de stoute schoenen aantrekken en Het Gesprek voeren, toch?

Wat heb je te verliezen?
quote:Summerdance schreef op 04 februari 2010 @ 19:46:

[...]

Ik ook Sam, ik ook....in een iets andere vorm, maar toch....het waren er zeker twee

(ik vind dit trouwens zo'n geinige smiley, ik kan namelijk precies zo'n hoofd trekken...alleen dan zonder dat haar erbij natuurlijk, want ik ga tegenwoordig zo uberhip gestyled de deur uit)DAT zou ik graag willen zien!
I am Spaaartaaacus.
Ik blijf zeggen (begin in herhaling te vallen ) dat ik het eigenlijk vrij logisch vind dat MX niet helemaal voor mij gaat, ik heb hem niet eens duidelijk gemaakt dat ik dat wil.

En ja, soms moet je een kerel flink duidelijk maken wat er van hem verwacht wordt.

Althans, dat HAD ik hem niet duidelijk gemaakt, intussen wel, en nu is de keuze aan hem: voor mij gaan (en dan komen we ongetwijfeld in een situatie zoals Char die beschrijft) of niet.

Gaat hij er niet voor, soit, dan ga ik verder.

Wie kan er nou zeggen dat we hier NIET samen sterker uitkomen?

Misschien is dit het allemaal wel waard.

Ikzelf geloof eigenlijk dat veel relaties in het begin hun strubbelingen hebben gehad, en dat men daar sterker uit kan komen.

Soms vind ik het vervelend (maar ook wel weer logisch, het is de neiging die (forum)vriendinnen hebben denk ik) dat er wordt gedaan alsof MX een gigantische klootzak is die mij dermate slecht behandeld dat het schadelijk is voor mij.

Misschien hebben anderen ook de neiging het wat zwart-wit te zien, omdat ze zich een beeld vormen op grond van verhalen en eigen ervaringen, zonder de persoon in kwestie ooit ontmoet te hebben.
Ha Sam, nu heb ik jou ook gezien! Leuk!

Ik begrijp dat die mooie kat van je er niet meer is?

Heb je nog meer huisdieren?
Charlotte, nog steeds hier?

Hey Sum, Charlotte komt ook 6 maart bij me borrelen, dus nu moet jij ook wel komen.

Bye
Oh wacht, ik zie jou, Sum, zaterdag de 13e toch samen met Madhe?
quote:frizzy schreef op 04 februari 2010 @ 19:58:

En ja, soms moet je een kerel flink duidelijk maken wat er van hem verwacht wordt.Dit is een waarheid als een koe en haal dat 'soms' maar weg en maak er 'altijd' van, dan ben je aardig op de goede weg!
quote:Chardonnay schreef op 04 februari 2010 @ 20:02:

Oh wacht, ik zie jou, Sum, zaterdag de 13e toch samen met Madhe?Wat heb je het toch druk, druk, druk, zeg!
Nee lieve Frizz, ik vind MX geen gigantische klootzak echt niet.

Ik denk oprecht dat deze man issues heeft en dat hij jou daarin mee trekt...

Maar ik zal erover ophouden, ik wil niet steeds dezelfde riedel (ieks eng woord) afsteken en ik denk jij ook niet

Even wat anders dus...

Ik heb gister toch een leuke man aan de telefoon gehad

Een downloadertje dat dan wel maar wat kan die man mooi praten

Ja mooi praten, dat zeg ik

Soms heb je van die mensen dat als ze beginnen je direct aan hun lippen hangt

Mijn vader is er ook zo één

En deze meneer dus ook

Helemaal mijn dingetje

Kunstacademie, maakt muziek, eigen bedrijfje, doet ontzettend gave dingen (van wat in on line heb kunnen zien) en staat zo ontzettend gaaf in het leven

Volwassen maar met het kind in zichzelf zeg maar

Errug leuk!

Gaan ergens de komende weken op date..

want we zijn nieuwsgierig naar elkaar

We mailen al een tijdje en dat zijn dan van die echte nadenk mails....leuk....
Even voor de duidelijkheid: jullie hebben geen MX gehad.

Met die instelling plaatsen jullie mijn relatie met hem in een hokje, een hokje waar jullie eigen ervaringen en gevoelens bij horen, waardoor jullie er niet meer met een open blik naar kijken.

Jullie hebben misschien een lastige relatie gehad, waarin jullie teveel jullie best hebben gedaan, wat ten koste ging van jezelf (ik denk in ieder geval dat jullie dat bedoelen), maar dat wil nog niet zeggen dat het precies dezelfde situatie is.

Het feit dat jullie er niet uit zijn gekomen, of daarna therapie nodig hadden, wil niet zeggen dat dat voor mij ook zal gelden.

En Char, ik ga niet de stoute schoenen aantrekken, ik ga niks doen.

Tot hij actie onderneemt (of niet).

Overigens zeg ik even 'jullie', je mag zelf even bepalen of je je wel of niet aangesproken voelt.

Ik ben namelijk ondertussen aan het werken, heb veel haast, kan hier niet scrollen en ik zit op mijn eten te wachten, dus ik ben nu ietswat ongenuanceerd.

Alvast excuses.
quote:Chardonnay schreef op 04 februari 2010 @ 20:02:

Oh wacht, ik zie jou, Sum, zaterdag de 13e toch samen met Madhe?

Ja muts....dat is bij mij

Zou heel raar staan als jullie cosy op mijn bank zitten en ik er niet ben

Hoor morgen wat ik de zesde doe (is eigenlijk wel heul benieuwd naar Charlotte in het echie)
Hi Charlotte,

Nee inderdaad. Mijn Max is er niet meer.

Nee ook geen huisdieren meer. Ik wil volgende zomer wel zeker twee katten uitzoeken. Ben nu even aan het afkicken van het leven met Max.

Frizzy, nu ben je niet eerlijk. Ik heb nooit gezegd dat ik jouw MX een klootzak vond. Het ging mij er om dat ik jou probeerde wakker te schudden waarom jij zo aan hem vast houdt en jij dat toe laat dat hij zich terug trekt en dan weer naar je terug komt. Ik lees alleen hoe het met jou gaat. En wat jij vertelt dat vind ik zo herkenbaar.
I am Spaaartaaacus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven