Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
In de negeer?

Hij had waarschijnlijk niks te zeggen op mijn 'Maar ik kan ontzettend goed pijpen smsje', en sindsdien hebben we geen contact met elkaar opgenomen.

Daarvoor heb ik em heel duidelijk gemaakt hoe ik denk over de zaken.

Ik neem dus aan dat we elkaar op dit moment rust gunnen om na te denken.

Hoe kon ik eerder verwachten dat hij 100% voor mij gaat als IK me niet eens openstel voor 100% liefde?

Omdat IK denk dat niet is weggelegd voor mij?

En wie zegt dat hij wíl dat ik me aanpas?

Ik heb dat toch gewoon gedaan, weet hij veel?

MX is echt geen horkerige klootzak hoor, wél is hij iemand die altijd zijn eigen ding doet.

Hij is niet het type dat ingaat op hints, dat zich laat paaien door een pruillipje, als je iets van hem wil dan moet je dat zeggen.

En ik, ik heb dat nooit gedaan.

Ben gewoon meegehobbeld bij hoe hij 'ons' vormgaf.
Getver Sum, zit ik mijn huilen in te huilen en dan begin JIJ!

Hoe moet ik het dan nog droog houden?

Die 4x 'Als ik nou....' die heb ik inderdaad gehad, maar ik heb toch gezegd dat ik daar nu klaar mee ben?
Dan moet je doen wat je hart je ingeeft Frizz.....

Wij reageren slechts op wat wij lezen van jou over jou en MX
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn hart zegt: niks doen.

Hij gaat beseffen dat ie je mist, dat ie voor je wil gaan OF niet.

En zo niet, dan is dat duidelijk.
quote:frizzy schreef op 03 februari 2010 @ 22:14:

Getver Sum, zit ik mijn huilen in te huilen en dan begin JIJ!

Hoe moet ik het dan nog droog houden?

Die 4x 'Als ik nou....' die heb ik inderdaad gehad, maar ik heb toch gezegd dat ik daar nu klaar mee ben?

Nog 1 dingetje dan

Dat zeg je ook wel heel hard schat, je bent er alleen niet klaar mee

je bent hem nu alweer aan het verdedigen

MX is een man die (vul zelf maar in) en daar wil jij je weer aan gaan aanpassen.

Door hem steeds bij het handje te pakken (Valentijnskaartje sturen)

Maar lieverd, doe wat je moet doen...

Leef je leven zoals jij denkt dat goed is

En hoe het loopt.,.....we staan er voor je
Nee ik ben ook nog niet klaar met hém, maar ik ben wel klaar met het aanpassen.

En hem de keuze verder te gaan met een onaangepaste Frizz, of niet.

Ik vind dat hij er ook recht op heeft om daar een keuze in te maken.

Maar Sum, dankjewel.

Echt!
Misschien klets ik ook wel volledig uit mijn nek hoor, ik zie het ook allemaal niet helemaal helder meer op dit moment.
Dat heeft hij ook Frizz, dat heeft hij ook.

Besef me ook ineens dat ik reageer vanuit mijn eigen gevoel en ervaringen.....

sorry voor mijn misschien ietwat zwart witte manier van denken.

*moet echt eens leren dat niet iedereen hetzelfde denkt als Summer*
Dat maakt (voor mij) niet uit Sum, ik doe natuurlijk wat ik zelf wil, en het is nooit verkeerd om het vanuit verschillende standpunten te bekijken.

En ik ben erg meegaand, jij juist niet, dus dan komen we samen ergens in het midden uit als het goed is toch?
quote:frizzy schreef op 03 februari 2010 @ 22:28:

Dat maakt (voor mij) niet uit Sum, ik doe natuurlijk wat ik zelf wil, en het is nooit verkeerd om het vanuit verschillende standpunten te bekijken.

En ik ben erg meegaand, jij juist niet, dus dan komen we samen ergens in het midden uit als het goed is toch?

(ik kom tzt wel bij jou in de leer dan ok?)

Oja, wordt door Pom onder de douche gezet

Blijkbaar ruikt ze me...

Ik ben ervan tussen

Sweet dreams ladies....enne Frizz...komt goed echt!
Je bent een schatje Sum!

Maar voordat je bij mij in de leer gaat qua aanpassen, moet je eerst slagen voor de cursus jointjes draaien he?

Sleep well!
*was naar een vergadering en komt net binnenhollen*

Gaat het een beetje, Frizz?

Hoewel ik heel goed kan volgen wat Sum schrijft, denk ik toch ook dat je nog steeds niet duidelijk bent geweest tegen MX.

Heb je gezegd dat jij nu een volwaardige relatie met hem wil en anders wil stoppen? (HET zgn. Gesprek?)

Volgens mij heb jij daar vanaf gezien en besloot je gewoon weer blij te zijn met wat hij geeft. Of heb ik wat gemist?
He Charlotte. Was het wel een leuke vergadering?

Ik zie dat je hier lekker meekletst, dat deed ik ook een tijd totdat ik even te chaotisch was om zoveel dingen door elkaar te onthouden. Ik probeer het weer

Als je nog iets van me wilt weten, moet je even zeggen wat.. dan kijk ik wel of ik daar antwoord op geef
Jahoor gaat goed hier!

Hoe was je vergadering Char?

Ik heb hem dit weekend heel duidelijk gemaakt dat hij zich wékenlang gedraagt als iemand die hartstikke gek op me is (volwaardige relatie) en dat hij het dan niet kan maken om ineens de luiken de sluiten en te doen alsof het raar is dat ik daar geen begrip voor heb.

En dat in vrij harde woorden (wat hij dus totáál niet van mij gewend is).

Zijn reactie erop was: 'Doe maar waar je zin in hebt (sloeg op mijn opmerking wat betreft het exclusief zijn), vergeet mij, dat is beter.

Ik heb hem gevraagd of hij dat zéker wist, waarop hij zei dat hij me later zou bellen.

Met andere woorden (denk ik): hij is zich de pleuris geschrokken, maar rent niet weg.

Hij belde echter niet die avond, en de volgende dag heb ik een sms gestuurd met: "Ik heb niks van je gehoord, daar trek ik mijn conclusies uit".

Uren later kreeg ik een smsje met uitleg: Hij had allerlei dingen moeten doen, pas om 7 uur 's ochtends thuis.

Dus ik smste: "En je kon ook niet smsen, en nu kun je niet bellen zeker? Ik begrijp het al MX."

Daarna kwam het befaamde smsje dat ik niks begrijp en alleen kan klagen (allereerste keer dat hij laat zien dat ie geraakt is), waarop ik reageerde met dat dat niet waar is omdat ik ook ontzettend goed kan pijpen.

Daarna heb ik hem nog een sms gestuurd (ja ik weet dat het kinderachtig is, maar MX is echt niet in staat om ruzie te maken, dan werkt smsen toch vrij goed) met daarin dat ik naast dat pijpen ook heel goed ben in nog wat andere dingen, daarbij heb ik ook genoemd dat ik vooral goed ben in ALTIJD rekening houden met hem.

En... dat ik hartstikke gek op hem ben, maar dat hij zelf moet beslissen er wel of niet voor te gaan.

Nou kan het helemaal aan mijn sekstekort liggen, maar volgens mij ben ik duidelijk geweest.
Hé Madhe, ik ben er een beetje ingeraakt door Frizzy die ik op het nachtmensentopic tegenkwam en op het Pilotentopic van Chardonnay.

Maar ik kan het ook niet allemaal bijhouden hoor, ik heb een geheugen als een zeef.

De vergadering was heel nuttig trouwens.

Maar voor vannacht had ik een andersoortige vergadering in gedachten maar daar heb ik mijn echtgenoot voor nodig dus ik ga zo ook eens slapen!

Trusten allemaal! (ben jij ook al naar bed, Frizz?)
Hmm ja kijk, dat heb je er allemaal niet bijverteld.

Lijkt me best duidelijk dus..
Char!

Niet vertellen dat ik weleens vreemdga!

Ik sliep nog niet maar deed een eeuw over posten icm met msnen!

Slaap lekker meis!
Ik wilde jullie niet vervelen met de details.
Tsss, dit zijn echt geen details.. Dat van dat pijpen was een detail want dat wist ik allang, dat jij een beest in bed bent.

Maar even serieus, die MX vindt zichzelf volgens mij errrugggg belangrijk..
Nou ja, om nou woordelijk een ruzie hier neer te plempen vind ik best eehh... gedetailleerd.

Toch?

MX vind zichzelf niet zo heel belangrijk (stiekem hartstikke onzeker namelijk), maar hij zet zichzelf wél op de eerste plaats.

Mede daarom viel ik op hem, ik bewonder dat.

Mocht het in een gesprek opkomen (als ik het over werk of wat dan ook heb) stimuleert hij mij dat ook te doen.

Verder is hij een groot aanhanger van eigen verantwoordelijkheid, niet lopen miepen over een situatie waar je jezelf in hebt gemanouvreerd, consequenties aanvaarden en actie ondernemen.

Vrij hard dus, en ja die houding brengt ook nadelen met zich mee, zeker als je in mijn geval een beetje meegaand gaat zitten zijn en je aanpast aan de ander.

Maar de keren dat ik heel duidelijk aangaf dat ik ergens over wilde praten, dan kon dat.

Maar ja, over zijn eigen gevoelens praten, dat is wél erg lastig voor hem.
Oh en trouwens, wat betreft mijn duidelijkheid naar hem toe:

Normaal als er iets is voorgevallen tussen ons neem IK altijd al snel contact op, of liep ik hem wel tegen het lijf op zijn werk.

Nu heb ik niks gedaan sinds de sms afgelopen maandag, en hoorde hij mij vandaag tegen iemand zeggen (die hem aan de lijn had) dat ik hem niet hoefde te spreken.

Het is/wordt hem zo wel duidelijk dat ik het meen hoor.
Goeie morgen ladies...

Frizz, heb je een beetje kunnen slapen?

Ik ben eigenlijk een beetje geschrokken van mijn felheid jouw kant op.

Ik weet wel dat je gezegd hebt dat je het niet erg vind, maar ikzelf zit er een beetje mee.

Dat was nou juist een puntje waar ik aan wilde gaan werken.

Mensen niet zo snel beoordelen en veroordelen.

Een ieder doet dingen op zijn eigen manier, en soms zijn die dingen gewoon niet mijn manier

Ik vind dat moeilijk om te accpeteren

Raar eigenlijk.

Want als ik het heel sec bekijk denkt het merendeel van de wereld anders dan ikzelf..

Daar zou ik me dan toch niet zo druk over moeten maken.

Goed, stof tot nadenken hier vandaag
Morrrrrning!

Ja ik heb eigenlijk prima geslapen.

Besloten dat ik vandaag ga beginnen met Evy.

Heb mijn outfitje al aan, hoop dat het niet te koud is zo.

Straks even les 1 zoeken en dan kan ik van start!

Sum joh, ik vind het inderdaad helemaal niet erg.

Maar ik denk dat ik het stukje gevoel wat er van jouw kant bij komt kijken niet heb meegekregen, en dat merk je zelf natuurlijk wel.

Ik denk wel dat je het vanuit je beste bedoelingen zegt trouwens, niet omdat je nu eenmaal vindt dat iedereen de dingen op jouw manier moet doen, maar omdat jij denkt dat ik (in dit geval) daar het beste mee geholpen ben.

En, ik bén ook geholpen doordat jullie feedback geven op hoe jullie het zien.

Dat wil niet zeggen dat ik elk advies linea recta opvolg, maar ik denk er wel over na.

En 100% zeker weten dat ik dit conflict met MX in gang heb gezet naar aanleiding van ons Gerelativeer.
Goedenmorgen

Sum ik vond jouwn woorden niet hard overkomen hoor,eerder bezorgd en lief. De bedoeling is goed ja toch.

Frizz ben benieuwd wat je van Evy vind, en of ze erg fier op u is..Dat snap je wel als je de les gelopen hebt .

En verder ben ik nog steeds niet fit, ik zou denk ik wel weer kunnen werken maar ik heb besloten dit keer gewoon echt me weer goed te willen voelen voor ik ga ,anders blijft het misschien zo lang na kwakellen.

Ik begin me alleen wel stierlijk te vervelen zo thuis.

Pom hoe is het met jou ?? jij alweer beter ?

xx
Nope ben nog steeds niet beter. Ik ga wel vandaag even lopen, maar ik denk 2 lesjes achteruit, wil weer even buiten zijn. Voor de rest wat kleertjes wassen, voor een solli morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven