De dood

04-02-2010 21:01 169 berichten
Hallo,

Wat gebeurt er na de dood? Houd jou deze vraag soms ook bezig?

Misschieen lijk ik wel raar, maar ik ben me zo bewust van de dood. Uiteindelijk zal het ons allemaal treffen. Er is geen ontkomen aan.

Het is niet zo dat deze bewustwording mijn dagelijks leven belemmerd, toch denk ik er soms over na.

In mijn omgeving heb ik gemerkt, zijn er mensen helemaal niet mee bezig.

Heb jij dat ook? Houd jou de dood soms ook bezig?

Misschieen wel rare vragen, maar ben er wel benieuwd naar....
Alle reacties Link kopieren
quote:zuchtervan schreef op 04 februari 2010 @ 21:19:

Ja maar als je dan gewoon helemaal weg bent, wat is dan de zin van het leven ?

Tja, als we dat eens wisten.

Wat is de zin van het leven van een legionella bacterie? Wie het weet mag het zeggen.

Bovendien, waarom zou iets uberhaupt zin moeten hebben. Misschien is het gewoon zo.
quote:loomii schreef op 04 februari 2010 @ 21:24:

[...]

De zin van het leven boeit me niet zo, ik vind het belangrijker dat ik zin ín het leven heb.WAUW!!!!
De zin van het leven.. ja, biologisch gezien het doorgeven van genen en het sterker worden van een ras. Verder denk ik niet dat het echt een dieper doel heeft. Voor mensen die niet geloven is het leven gewoon 'per ongeluk' ontstaan, een toevallige afstand tussen aarde en zon, en de botsing van wat deeltjes.
Maar dan heb je het wrs niet door, dat je doodgaat. Het gaat dan zo snel. Maar wéten dat je binnen een paar maanden doodgaat, brrr, nee dan doe ik het zelf wel!
Ik ben blij dat ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde en daarom niet bang ben om dood te gaan, want als ik hier zo lees dood=dood (weg), als ik zo even denk word ik zelf ook angstig.
Ik heb er weleens over nagedacht om met mijn angsten naar de huisarts te gaan en erover te praten.

Maar ja, wat gaat de huisarts zeggen? Die kan je echt geen pilletje geven waardoor je eeuwig blijft leven, ook kan hij je niet geruststellen want het is nu eenmaal een feit dat je doodgaat.
Ik sus mezelf lekker met een reincarnatiegedachtetje of zo.

En tegelijk hoop ik dat je echt niets meer voelt als je verbrand of begraven wordt.

O ja, en ik leef. Best wel spannend dat leven van mij, al zal een ander het mss maar knap saai vinden.
Het leven is gewoon heel raar.

Zo geniaal 'bedacht'....De aarde, universum, natuur, de mens in zijn heel bestaan.

Het verleden, heden en de toekomst. Ik denk dat er toch echt 'iets' moet zijn. Een hogere macht.

Zoveel mensen, zoveel verhalen.

Als ik naar mijn eigen leven kijk, is het een bestaan met zoveel complexe gebeurtenissen...zoveel tekenen.

Nu sla ik wel helemaal door, maar dit allemaal kan toch geen toeval zijn. En Weg=Weg kan ik niet geloven.
De dood... Door mijn werk heb ik veel mensen zien doodgaan. Ik ben er absoluut niet bang voor en kan het zien als iets moois als het een verlossing betekend. Denk aan pijn ed.

Ik geloof wel dat we allemaal terug komen in een volgend leven. De dingen die ik heb laten liggen in dit leven komen dan terug en dingen die ik verkeerd aangepakt heb kan ik in een volgend leven goed doen, herstellen.

Als ik heel erg veel pijn heb, dement, niks meer kan door een ongeluk of in coma zou raken zou ik heel graag een spuit willen krijgen om mijn leven te beeïndigen.

Eigenlijk zou ik heel graag zelf het heft in handen willen nemen wanneer ik wil gaan.

Pil van Drion vond ik daarom een prima idee.
Ik wilde dat ik dat ook kon geloven pipeloentje, maar helaas, daarvoor geloof ik te veel in de wetenschap. Dus daar kan ik mij niet mee geruststellen.
Soms sta ik er ook wel eens bij stil dat ik besta, dat ik een wezen ben met gevoel. En er eigenlijk zonder te kiezen gekomen ben. Dat ik net zo goed nooit geboren zou kunnen zijn en dan voelde ik niks en wist ik niks. Dat ik er eigenlijk maar gewoon in gegooid ben. Zo gek! En dat er gewoon uit twee mensen, een levend wezen kan ontstaan met alles er op en eraan, gewoon wonderbaarlijk.

Maar dit gaat natuurlijk niet meer over de dood
.
Ik was bang voor de dood.

Ik ben bij het sterven van mijn moeder geweest, en sinds die dag niet meer bang voor de dood.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Dat is een beetje mens eigen denk ik Milo.
@Rogue1: Voor alle angsten bestaat wel een oplossing of pilletje of behandeling of whatever, maar voor de dood kan niemand je behoeden en niemand kan je geruststellen,want niemand heeft het eerder mee gemaakt. Het is de onwetendheid waar we bang voor zijn denk ik.

Ik vind het ook beangstigend dat mijn lichaam dan hier achter blijft.
De dood komt, voor iedereen, arm of rijk

Je kan er niet tegen vechten, het is onvermijdelijk,daarom ook zo "eng"voor sommigen
quote:diaantje1971 schreef op 04 februari 2010 @ 21:33:

Ik was bang voor de dood.

Ik ben bij het sterven van mijn moeder geweest, en sinds die dag niet meer bang voor de dood.Hopelijk was het een vredige dood...
Ik ben niet echt bang voor de dood maar door met mensen die gelovig zijn te praten wordt ik soms wel een beetje bang.

Ik ben zonder geloof opgegroeid maar heb er altijd wel wat interesse in gehad en nog steeds eigenlijk.

Ik leef maar van God los... maar stel nou dat er wel een God is en ik na mijn dood ter verantwoording wordt geroepen?

Dan ben ik de klos!

Daar denk ik weleens over na maar gelukkig niet te vaak.

Probeer wel een goed mens te zijn voor anderen, maar dat komt gewoon uit mezelf.
.
quote:Nefertiti schreef op 04 februari 2010 @ 21:43:

Ik ben niet echt bang voor de dood maar door met mensen die gelovig zijn te praten wordt ik soms wel een beetje bang.

Ik ben zonder geloof opgegroeid maar heb er altijd wel wat interesse in gehad en nog steeds eigenlijk.

Ik leef maar van God los... maar stel nou dat er wel een God is en ik na mijn dood ter verantwoording wordt geroepen?

Dan ben ik de klos!

Daar denk ik weleens over na maar gelukkig niet te vaak.

Probeer wel een goed mens te zijn voor anderen, maar dat komt gewoon uit mezelf.

Hahah, zo herkenbaar

Ja , dat denk ik ook wel eens, diaantje komt de hemelpoort binnen en word opgewacht door een vriendelijke man met een baard.

Ga zitten diaantje, petrus brengt het dossier, en ik mag alles tot in detail gaan uitleggen, pffjoee
Ik ben overtuigd van een leven na de dood. En ja, dat maakt me bang. Ik denk heel veel na over de dood en over het leven zoals ik nu leef.
...
haha nefertiti, dan zou ik zeggen daar had ik even niet op gerekend, kan je me terug sturen. Dan ga ik even kijken of ik nog wat zaken op kan lossen
queenie, waarom ben je bang voor een leven na de dood?
Lieve medeforummers!

wat ik jullie echt zou willen aanraden is het boek:

Eindeloos bewustzijn van Pim van Lommel.

Het is een wetenschappelijke visie op de bijna dood ervaring.

Geloof me je wordt heel erg gerustgesteld.
Ja, maar de bijna doodervaring is toch allang uitgelegd dat dat een reactie is van je hersens? Dat wit licht/tunnel zien enzo helemaal niet kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven