Ruzie met de buurvrouw.

04-02-2010 22:24 118 berichten
Pfff... ruzie met de buurvrouw. Weer boren om 21.45. Man is er wat van gaan zeggen toen werd ze link want ze werkt heel veel en ze probeert op alle mogelijke manieren rekening te houden met ons, we hebben nooit last van haar maar zij wel van ons want onze kinderen heeft ze last van als ze uit wil slapen, en dit is het enige tijdstip dat ze tijd heeft om te boren, en het is haar goed recht om nu te boren en ze vindt het onnodig te overleggen met ons voor 1 gaatje boren en met ons was ook niet normaal te overleggen want dat had ze al tig keer geprobeerd over de schutting die scheef stond. Ik krijg eerlijk gezegd een sik van het mens. Als sinds we er wonen is ze aan het zeuren over de schutting, nog voor ze zich normaal had voorgesteld begon ze tegen me te zeuren. Ik heb haar nooit iets misdaan zover ik weet, het enige is dat we niet mee willen betalen aan een nieuwe gezamelijke schutting want er staat er 1, die hebben wij overgenomen van de vorige bewoner, en zij vindt die lelijk en hij staat schots en scheef, zegt ze. Tja, ik vind dat het wel meevalt. Nu heeft ze zelf een schutting gezet op haar helft, opgelost zou je denken, maar ze praat al maanden niet meer met ons, zegt geen gedag meer etc. Ik begrijp het mens echt niet, dat je ruzie wilt met je buren over een schutting. Heb geprobeerd met haar te praten, gevraagd of we alsjeblieft normaal met elkaar om kunnen gaan, gevraagd of ze het op zijn minst zou willen melden als ze moet boren zodat wij er op voorbereid omdat de kinderen meestal totaal in paniek wakker worden van boren, maar dat wilde ze niet, ze is boos op ons, met ons is geen normaal gesprek mogelijk.

Wat moet je daar nou mee? Ik heb geen zin in escalatie met de buren maar ik ben pislink eerlijk gezegd. We hebben echt heel vaak last van ze, minimaal 2 avonden in de week, vooral van hun zoon, die breekt het hele huis af met zijn vrienden als ze weg is, draait keiharde muziek, geschreeuw gestamp etc,, maar ik klaag er nooit over, juist omdat ik ook wel weet dat onze kinderen geen stille kinderen zijn en ze inderdaad vroeg wakker worden. Krijg je dit gezeik. Er zit haar nog wel meer dwars blijkbaar maar ik vind het allemaal zo ver gezocht. Ik snap het niet. Vorige keer dat ze ging boren om 22 uur zijn we gaan vragen of ze nog lang moest boren, want dochter wordt altijd in totale paniek wakker en ik wilde weten wat ik kon verwachten, hoe lang ze door zou gaan. Toen heeft ze daarna ook met man gepraat (met mij valt niet te praten blijkbaar) kwam er allemaal frustratie uit, dat we haar nooit op de koffie hadden uitgenodigd enzo, terwijl ze nog wel een kadootje was komen brengen toen zoon was geboren. Ze heeft een selectief geheugen want ik heb haar toen gevraagd of ze eens op de koffie wilde komen, nooit meer wat van gehoord (en ook niet meer actief achteraan gegaan, want na dat gezeur over die schutting heb ik niet echt veel behoefte aan contact met haar) maar het zou wel leuk zijn als we gewoon weer hallo tegen elkaar zeggen en gewoon weer een beetje rekening met elkaar konden houden. Maar dat zit er niet in blijkbaar. Wat moet ik hier nou mee?
Alle reacties Link kopieren
Niks helpt zo goed als een goed gesprek. Nodig haar gewoon 1 x uit, sta open voor haar verhaal, vertel jouw verhaal, koppie koffie erbij en misschien komen jullie dan al een heel eind.
Naar de rijdende rechter gaan,

behandelen vaker onzinnige zaken!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
gewoon een keer uitnodigen op een kopje koffie of een glaasje. Misschien gewoon eens onverwacht, dus niet echt een afspraak maken.

Ieder verhaal heeft 2 kanten en als je buren bent is het goed om het verhaal van alle twee de kanten te kennen.

Het hoeven niet je vrienden te worden, maar een goed contact met je buren is alleen maar fijn.

Oh ja,... en geef niet te veel van jezelf prijs. Houd het oppervlakkig.
nou, het hoeft van haar niet meer, want ze is boos op ons, had al geprobeerd te vragen of we eens een keer konden praten, we hoeven wat mij betreft geen vrienden te worden maar dat we op zijn minst on speaking terms zijn zeg maar, maar dat wil ze niet meer, ze is klaar met ons (want met ons valt niet te praten)..

Ik ook met haar met haar stampende zoon en haar geboor en geklus s avonds en haar gezeik over die schutting, maar goed, ik weet ook wel dat ik daar niet ver mee kom, met boos zijn, dus ik zou wel graag weer gewoon met haar praten, maar dat wil ze dus niet.

En tja, rijdende rechter, ik vrees dat ze gewoon het recht heeft op geluidsoverlast voor 22 uur, wij zijn tenslotte ook niet geheel geluidloos, met 2 jonge kinderen, maar het probleem zit hem in het (niet) willen overleggen, geen rekening met elkaar willen houden.
Forget the past, make up for the future. Het gaat er niet over wat waar is, wie gelijk heeft, wie begon etc, dat levert alleen maar discussie op. Blijkbaar hebben jullie verschillende normen en waarden. Nodig haar uit, maak er een gezellig moment van. Lach er samen om, maar probeer ook te kijken of je allebei meer concessies kunt doen door afspraken te maken voor de toekomst.
niet uitnodigen om te praten over de problemen, maar gewoon om elkaar eens wat beter te leren kennen.
Haar herrie is natuurlijk niet minder erg als de herrie die jullie maken. En net zo legaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik begrijp de tip, en dank daarvoor, maar ze wil geen contact, ze wil niet met ons praten, ze wil niet meer overleggen .. zegt ze , dus dan is dat geen mogelijkheid vrees ik.

Daarnaast is ze blijkbaar heel boos op ons, waarom weet ik niet, maar er samen om lachen dat is al helemaal niet aan de orde.
Dat klopt BGB, maar als je daar niet met elkaar over praat, dan weet je dat niet, ik vermoed heus wel dat ze regelmatig onze kinderen hoort, maar hoe hard dat gaat weet ik niet. Zij denk ook dat ze geluidloos is, en dat is ze niet. Dat accepteer ik. Puberzoon maakt herrie, zij draait dagen achter elkaar dezelfde UB 40 cd, ok, ze klost de godganze dag op haar hakken de trap af, ok, stofzuigt midden in de nacht, ok. Maar iedere keer laat op de avond klussen zonder dat even te melden, daar heb ik echt genoeg van.
Ze staat wat dat betreft niet in haar recht, maar ik kan me wel voorstellen dat ze er de pest in heeft als ze een schutting tegen een andere schutting moet zetten om dat - in haar ogen - lelijke scheve geval niet meer te hoeven zien. Dat zal ze zonde van haar geld en ruimte hebben gevonden.
Als je je buren hoort is het wel naief om te denken dat ze jullie niet hoort.
quote:citronella schreef op 04 februari 2010 @ 22:24:

ze vindt het onnodig te overleggen met ons voor 1 gaatje boren

gevraagd of ze het op zijn minst zou willen melden als ze moet boren zodat wij er op voorbereid omdat de kinderen meestal totaal in paniek wakker worden van boren

Wat moet je daar nou mee?

We hebben echt heel vaak last van ze, minimaal 2 avonden in de week,

tja tis geven en nemen met buren. jij hebt last van haar gaatje boren en lawaai van dr zoon. zij heeft last van jou kinderen die vroeg wakker zijn en wie weet wel meer.

wat je dr mee moet? niks lijkt me..nogmaals geven en nemen.

en 2x per week vind ik niet heeeeel erg veel hoor. hoevaak hoort zij jou kinderen?? (even ter vergelijking he)

Het dikgedrukte deel: wat wil je ermee bereiken als ze komt melden dat ze een gaatje gaat boren? je kinderen wakker maken? pas op, de buuf gaat zo boren?

Oke rond 2200 uur boren is niet een echt logische tijd, maarja dat vind zij van jou "vroege vogels"
tja... enige mogelijkheid is toch om met haar in gesprek te komen.

Ze zal op de een of andere manier wel in haar wiek geschoten zijn en dat zal toch uit de wereld geholpen moeten worden
.
Ben niet helemaal duidelijk geloof ik, zij zegt dat ze niet wil overleggen over een enkel gaatje boren, het waren haar woorden. Maar ze is al de hele avond aan het timmeren, en van kwart voor 10 tot 10 uur aan het boren, dat was vast niet 1 gaatje, of wel 1 heel groot gat. Overigens hebben we hier kei en keiharde betonnen muren, dus een gaatje boren gaat wel met de dril/klopweet ik veel boor die je aan het einde van de straat nog hoor. Zo raar vind ik het niet dat je dat even aan je buren meldt die kleine kinderen hebben.

Net zo als ik best rekening met haar wil houden ALS ik weet dat ze last van ons heeft.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 februari 2010 @ 22:43:

Als je je buren hoort is het wel naief om te denken dat ze jullie niet hoort.

Ik zei al: ik vermoed dat ze ons heus ook wel hoort, maar hoe hard ze ons hoort weet ik niet.

Overigens hoop ik niet dat mijn peuters net zo'n herrie maken als haar zoon met zijn pubervrienden, housemuziek, gestamp en geschreeuw. Dat zou ik lullig voor haar vinden.

En ik heb het idee dat ik al best veel van haar "herrie" neem. Ik klaag daar namelijk nooit over. Het gaat me specifiek om het geklus en geboor.
quote:citronella schreef op 04 februari 2010 @ 22:34:

En tja, rijdende rechter, ik vrees dat ze gewoon het recht heeft op geluidsoverlast voor 22 uur, wij zijn tenslotte ook niet geheel geluidloos, met 2 jonge kinderen, maar het probleem zit hem in het (niet) willen overleggen, geen rekening met elkaar willen houden.

Houd jij dan rekening met haar?

Ik zou ook niet steeds bij de buren aanbellen omdat ik iets te boren heb. Kom op zeg.
Maar als ze dat ene gaatje boren komt melden, wat ik absurd zou vinden, dan worden je kinderen toch ook wakker? En als ze om 22.00 uur stopt doet ze toch niets wat niet mag?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:citronella schreef op 04 februari 2010 @ 22:49:

Zo raar vind ik het niet dat je dat even aan je buren meldt die kleine kinderen hebben. Wanneer had je dat gemeld willen hebben? Om half tien? Een dag van te voren? Voor je kinderen op bed liggen?

Ik neem eigenlijk aan dat je wil dat ze overlegt wanneer het jullie - ook - uitkomt.

Net zo als ik best rekening met haar wil houden ALS ik weet dat ze last van ons heeft.Dat zegt ze nu toch ook? Dat ze wakker wordt als ze uit had willen slapen?
het is niet "een gaatje boren" ze is de hele avond al aan het timmeren, dat boeit me ook niet, die boor gaat door merg en been dat is echt absurd en dat kan ze ook eerder op de avond doen. maar goed, daar heb ik niets over te zeggen wanneer ze boort, ik vind het alleen geen raar idee dat je eht aan je buren meldt dat je gaat klussen ofzo, maar blijkbaar sta ik daar alleen in..
quote:citronella schreef op 04 februari 2010 @ 22:24:

Wat moet je daar nou mee? Ik heb geen zin in escalatie met de buren maar ik ben pislink eerlijk gezegd. We hebben echt heel vaak last van ze, minimaal 2 avonden in de week, vooral van hun zoon, die breekt het hele huis af met zijn vrienden als ze weg is, draait keiharde muziek, geschreeuw gestamp etc,, maar ik klaag er nooit over, juist omdat ik ook wel weet dat onze kinderen geen stille kinderen zijn en ze inderdaad vroeg wakker worden.Maar als jij niets tegen je buurvrouw vertelt wat voor overlast je hebt als zij weg is, hoe moet zij dan weten dat haar zoon en diens vrienden er een luid feest van maken? Kan ze toch ook niet ruiken.
quote:milo schreef op 04 februari 2010 @ 22:53:

[...]

Houd jij dan rekening met haar?

Ik zou ook niet steeds bij de buren aanbellen omdat ik iets te boren heb. Kom op zeg.ja, ik hou rekening met de buren, ik zet mijn stereo niet op tien, als mijn kinderen eklaar afmaken vraag ik ze of ze dat zachter willen doen, ik stamp niet met hakken op de trappen.. maar goed, de normale huisgeluiden die iedereen produceert, daar heb ik het niet eens over
quote:citronella schreef op 04 februari 2010 @ 22:56:

het is niet "een gaatje boren" ze is de hele avond al aan het timmeren, dat boeit me ook niet, die boor gaat door merg en been dat is echt absurd en dat kan ze ook eerder op de avond doen. maar goed, daar heb ik niets over te zeggen wanneer ze boort, ik vind het alleen geen raar idee dat je eht aan je buren meldt dat je gaat klussen ofzo, maar blijkbaar sta ik daar alleen in..Buren melden hier ook niet als ze gaan klussen. En toen ik hier net kwam wonen ging ik het ook niet melden. Zie er geen reden toe om verantwoording af te leggen. Dan bedoel ik niet na 22uur boren.
Jouw kinderen worden vanzelf net zo groot als haar puberkinderen en dan kan zij haar lol op .

Gaatje boren zou ik niet melden als het tien minuten duurt. Mijn kinderen zouden ook panisch wakker worden, maar zoals je al schreef; overdag heeft ze weinig tijd. Ik lees echter dat er al heel wat wrevel onderling is, en dat ze niet met jullie wil praten. Tja, dan houdt het op. Ik hoop dat jij en je man er over kunnen lachen, want humor helpt wel een beetje.

Hoe is ze tegen de andere buurtgenoten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven