Mosselen

06-02-2010 19:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
In welke wijn kan je het beste de mosselen koken?
In bier
Bier of droge witte wijn.
Maar wijn: ik zou een droge witte kiezen, van een gemiddelde prijsklasse (er gaat zo veel smaak verloren door het koken dat een dure wijn echt zonde is). Een chardonnay vind ik altijd wel lekker (en dan met gorgonzola: lekker!).
Inderdaad wat AlettaJacobs zegt: neem geen hele dure... is echt zonde en absoluut niet nodig!
en welke droge witte wijn ? sorry heb er niet zoveel verstand van.
Een niet al te dure chardonnay kan prima, maar een sauvignon blanc ook!
Hihihi ook fijn als je daar nog van overhoudt, zodat je een lekker glas wijn kunt drinken bij de mosselen...
quote:femke5000 schreef op 06 februari 2010 @ 19:21:

en welke droge witte wijn ? sorry heb er niet zoveel verstand van.

Gewoon een wijntje die je open hebt staan volstaat hoor, maar vooral niet een fles van tig euro (das drankmisbruik) BIJ je mosselen kan je een lekkere riesling drinken of en pinot gris.

Eet smakelijk.....................

ps een heel klein scheutje (theelepel) witte wijn door je dipsausje voor bij de mosselen is ook erg lekker
Hmmm ik ga volgend weekend ook maar eens mosselen maken voor mezelf. Vaak genoeg gegeten bij mijn oom en tante, maar nog nooit zelf gedaan. Krijg wel trek als ik dit topic lees...;-)
Shit mn mosselen zijn mislukt,ik heb ze gewassen in de gootsteen zoals aangegeven op het pak. heb ik ze per ongeluk met HEET water gewassen.oops nu zijn ze allemaal al open gegaan in de gootsteen.tip :wassen met KOUD water.

ik heb ze allemaal maar weggegooid.
Koud water en even aantikken, dan gaan ze gewoon weer dicht
Meer informatie over mosselen

Warm water zorgt inderdaad dat de mosselen open gaan staan... Dit gebeurt namelijk ook wanneer je ze gaat koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven