vriendin zegt afspraak vlak van tevoren af

06-02-2010 19:16 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriendin en ik hebben 2 maanden geleden kaartjes voor een leuk feest gekocht. Vriendin heeft net een ander huis gekocht en zit midden in een verhuizing. 's Ochtends elkaar nog gesproken over het tijdstip van weggaan. Belt vriendin zojuist (een uur voordat we hadden afgesproken) op dat ze te moe is om te gaan en of ik erg vind om niet te gaan. Vriendin heeft zo te merken ook visite. Als vriendin dus op de tijd waarop we hadden afgesproken bij mij had willen zijn, had ze dus al in de auto moeten zitten, i.p.v. nog aan het eten te zijn met visite.

Wat vinden jullie hier nou van?
Hoe groot is de kans dat je iemand anders op kan snorren?
Het gaat mij niet om dat feest, maar om het feit dat ik ernaar uitzag om haar weer te zien en dat zij er zo laconiek over doet en zonder pardon onze afspraak een uur vantevoren afzegt. Bovendien wring ik me ook in allerlei bochten om het te reden om op tijd te zijn.

Zoals gezegd, het is geen einde vriendschap, maar ik vind dit niet leuk.

@kaetje, ja er was echt visite, dat zei ze zelf.
anoniem_47470 wijzigde dit bericht op 06-02-2010 19:42
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Maar je hebt niet gevraagd waarom ze de visite wel over de vloer had maar te moe was om naar het feest te gaan?
Tja het zal wel een combi zijn , moe, visite die er nog zit en eigenlijks is het dan net te gezellig om nog de deur uit te gaan. Maar ja om jou dan zo te laten zitten is natuurlijk niet echt netjes, je hebt kaartjes, jij verheugd je erop en dan ineens heeft zij geen zin meer en belt ze gewoon zo ff af en denkt ze dat jij daar wel begrip voor hebt, maar het is natuurlijk behoorlijk asociaal van haar om dit te doen zeker met visite op de achtergrond komt het een beetje raar over.
Jakkes, daar zou ik ook van balen! Ik heb er zowieso een hekel aan als mensen zo kort tevoren afzeggen (behoudens een goede reden natuurlijk). Alsof ik een mogelijke optie ben om af te spreken, ipv iemand waar je wel je best voor wilt doen. Woont ze in de buurt? In dat geval zou je kunnen overwegen om even langs te gaan, als het gezellig is, pak je dat nog even mee, en je kunt haar in elk geval face-to-face vertellen wat het je doet.
Het is toch raar dat iemand visite binnen laat als ze op het punt staat weg te gaan? Dan is het jammer maar helaas, dan had je maar moeten bellen om te vragen of het uitkwam.

Ze heeft dus gewoon die visite verkozen boven haar avondje uit met vriendin. Zou ik ook niet vrolijk van worden in TO's geval.
Niet leuk, ze had beter eerder kunnen aangeven dat ze op het moment te druk is. Vooral als je van te voren kaartjes koopt dan verheug je je natuurlijk al op zo'n feest. Vind dat ze best visite kan hebben, misschien wel vrienden die haar helpen met verhuizen, dingen in huis doen?
Los van de situatie van TO: In een echte vriendschap vind ik dat er ruimte is om 'zelfs vanwege vermoeidheid' af te zeggen. Leuk is anders, maar dat moet toch kunnen?...
De vraag blijft waarom jij haar niet hebt geholpen bij haar verhuizing. Daarnaast vraag ik me af wat jij hebt geantwoord toen zij vroeg of je het erg vond om niet te gaan...
@Ligeia - Dat vind ik ervan afhangen. Als je gewoon hebt afgesproken om iets te ondernemen, vind ik dat het moet kunnen, maar niet een uur van tevoren. Als je moe bent, weet je dat 3 uur van tevoren ook wel. En zeker als er voor jou een kaartje is gekocht en de ander (in dit geval TO) kan op zulke korte termijn niks anders meer regelen, vind ik het asociaal om niet te gaan.
Ik zou flinkbalen en het uit willen praten. Zomaar afzeggen omdat je te moe bent vind ik geen stijl. Het zou voor mij geen einde vriendschap betekenen, maar ik zou haar zeker laten merken dat ik het een rotstreek vind.
Ik zie geen verschil tussen een hechte vriendschap met een vriendin of mijn relatie, als ik geen zin heb, ook al is dat tien minuten van tevoren, dan wil ik dat kunnen aangeven. Natuurlijk moet ik dan rekening houden met teleurstelling of zelfs boosheid, maar het moet kunnen in een serieuze relatie.

Hoe hecht is je vriendschap, Butterfly69?...
quote:wuiles schreef op 06 februari 2010 @ 19:43:

De vraag blijft waarom jij haar niet hebt geholpen bij haar verhuizing. Daarnaast vraag ik me af wat jij hebt geantwoord toen zij vroeg of je het erg vond om niet te gaan...Wat exact heeft helpen met een verhuizing te maken met een afspraak die ze beiden gemaakt hebben en waar al kaartjes voor gekocht zijn? Afgesproken is afgesproken toch?
Maar als ik het omdraai en ik zou zelf in een verhuizing zitten, en ik heb afgesproken, dan zorg ik ook dat ik een afspraak hoe dan ook nakom. Hoe moe ik ook ben, hup goed eten, kop koffie en gaan!

Haar visite was er de hele dag al om te helpen. Maar onze afspraak stond al wat langer gepland!
Of de vriendschap hecht is of niet heeft er niks mee te maken toch? Je zegt een afspraak niet zo kort van te voren af en zeker niet als je kaartjes hebt gekocht.

En dat ze niet heeft geholpen met verhuizen heeft er al helemaal niks mee te maken.
quote:minny schreef op 06 februari 2010 @ 19:48:

[...]

Wat exact heeft helpen met een verhuizing met een afspraak die ze beiden gemaakt hebben en waar al kaartjes voor gekocht zijn? Afgesproken is afgesproken toch?Vind ik ook. Bovendien verhuizen ben je wel 'n paar weken mee bezig dus niet erg logisch dat er vrienden van ver zouden komen om mee te helpen.
Maar als het jou niet om het feest gaat vind ik het toch wat anders. Kan me voorstellen dat iemand te moe is na een verhuizing, dat er nog mensen zitten die ook de hele dag hebben meegeholpen.

En alleen omdat je haar graag wilde zien hmmm dat kan ook een andere keer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik moet nu de deur uit....en ik wil niet.

Ben brak van gisteren en moe. Wil lekker bankhangen en een beetje zappen.

Maar ik heb met vrienden afgesproken. Dus ga ik.

Want afspraak is afspraak....

Vind ik .

(En uiteindelijk ga ik ook een hele leuke avond krijgen)
Op uitzonderingsgevallen en spoedgevallen na, vind ik dat altijd de eerste afspraak voor gaat boven "zoete invallen" en andere niet geplande zaken. Maar daar schijnen veel mensen anders over te denken merk ik in de praktijk. Het geeft zo het gevoel als dat gebeurt dat je als persoon even niet belangrijk bent. De andere afspraak is veel interessanter
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:Heddar schreef op 06 februari 2010 @ 19:49:

Of de vriendschap hecht is of niet heeft er niks mee te maken toch? Je zegt een afspraak niet zo kort van te voren af en zeker niet als je kaartjes hebt gekocht.

Nee inderdaad, dat vind ik ook niet kunnen. Zet je er ff overheen en ga toch, zul je zien dat je het toch leuk hebt.

En dat ze niet heeft geholpen met verhuizen heeft er al helemaal niks mee te maken.Precies.
quote:minny schreef op 06 februari 2010 @ 19:48:

[...]

Wat exact heeft helpen met een verhuizing met een afspraak die ze beiden gemaakt hebben en waar al kaartjes voor gekocht zijn? Afgesproken is afgesproken toch?Een verhuizing is iets waar veel mensen zich op verkijken. Het kost doorgaans meer tijd en veel meer energie dan van te voren bedacht. Ik stel vast dat TO niet bij die verhuizing is geweest (en daar misschien een heel goede reden voor heeft) en dat haar vriendin dus bijgestaan is door andere vrienden. De invulling dat de vriendin dus nu op de bank hangt en de rest van de avond doorzakt met anderen lijkt mij uit de lucht gegrepen. Voor hetzelfde geldt zijn die mensen vanavond tot 01.00 uur vannacht bezig met het ophangen van de lampen.
quote:arrasje schreef op 06 februari 2010 @ 19:52:

Op uitzonderingsgevallen en spoedgevallen na, vind ik dat altijd de eerste afspraak voor gaat boven "zoete invallen" en andere niet geplande zaken. Maar daar schijnen veel mensen anders over te denken merk ik in de praktijk. Het geeft zo het gevoel als dat gebeurt dat je als persoon even niet belangrijk bent. De andere afspraak is veel interessanterEn dat is een rotgevoel!
quote:wuiles schreef op 06 februari 2010 @ 19:53:

[...]Voor hetzelfde geldt zijn die mensen vanavond tot 01.00 uur vannacht bezig met het ophangen van de lampen.Lijkt me sterk, vriendin is moe toch? En bovendien, al zou dat wel waar zijn, dan klopt de reden die vriendin heeft gegeven niet. Ook niet oke.
quote:wuiles schreef op 06 februari 2010 @ 19:53:

[...]

De invulling dat de vriendin dus nu op de bank hangt en de rest van de avond doorzakt met anderen lijkt mij uit de lucht gegrepen. Voor hetzelfde geldt zijn die mensen vanavond tot 01.00 uur vannacht bezig met het ophangen van de lampen.Zelfs al zouden ze tot 1 uur vannacht bezig zijn, dan nog is het natuurlijk niet netjes om de afspraak af te zeggen. Deze afspraak stond al langer zei TO, daar had de vriendin rekening mee moeten houden.
Hoe weten we eigenlijk dat ze niet heeft geholpen met verhuizen? Heb ik daar overheen gelezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven