Minnaar deel 7

01-02-2010 05:34 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze Vind jij een SV ook zo vervelend?
@ angel, gaat alles goed met je??? Dit is de eerste keer dat ineen post van jou zie zonder emoticons...

@ ninah, bedankt voor je complimentje.

Ik snap dat het een moeilijke combi is.

Met mij is het goed, glimlach is nog steeds niet helemaal weg en we hebben berichtjes over en weer dat we meer van elkaar willen ontdekken. Komt dus vast weer een date!
@ Haddock en Angel

Ik had in het stukje al aangegeven dat ik de situatie met nr1 hier op zich buiten wil laten, echter kan ik wel aangeven dat zowel nr1 als ik zelf hard aan ons zelf aan het werken zijn. Onze relatie was niet opperbest, maar niet te slecht om er defitief een punt achter te zetten. Vanwege herkenbaarheid kan ik niet te veel in details treden. Aangezien de details bij vrij veel mensen bekend zijn. SV weet dit ook. En weet ook dat mochten nr1 en ik weer verder gaan (welke kans groot is) hij ook op de achtergrond zal verdwijnen. Ik ben inderdaad emotioneel zeer met SV verbonden en op zekere hoogte inderdaad afhankelijk. Therapie is zeker overgesproken en zit in de planning. Zowel therapie om mezelf weer goed op poten te krijgen alswel therapie om de communicatie met nr1 op gang te krijgen / houden. (een soort van relatie therapie maar door bepaalde details net even anders ;) ,.. ehhh herkenbaarheid.. :+ )

Nr 1 merkt wel verandering en vind dat positief, zelf is hij ook de goede kant op aan het veranderen.. maar we overhaasten niets.

Ik heb zelf ook door dat ik afstand moet houden van SV, echter onze verbondenheid qua vriendschap, onze hunkering naar aandacht en genegenheid werkt als een onoplosbare lijm..(de gevoelens waar ook Ninah over sprak) Ik ben dan ook van plan uit mezelf geen afspraken meer te initieren en wellicht dat ik mezelf wat vaker offline gooi op de chat. Op het werk zal het moeilijk gaan.. Maar het is al een stap vooruit.
En ik vraag me af wat goed is voor ons allebei. Op blote voeten loop ik langzaam door. We zijn één.
@BDS70, ik ben het helemaal eens met de post van Haddock. Alleen wil ik nog een stapje verder gaan en denk ik niet dat je alleen verliefd op maar ook verslaafd aan die man bent. Vooral dat je hem je mentor en coach noemt vind ik daarbij zeer opvallend. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat je een soort van BDSM- relatie met hem hebt, of sla ik nu de plank volkomen mis? En wat Haddock ook zegt, neem voor jezelf wat meer ruimte. Succes met afkicken!

@ Ninah, het is nog maar kort geleden dus het is echt niet gek dat je je nog niet goed voelt. Probeer wat je voor je sc voelt ook los te zien van je thuissituatie.

@ Angel, bewaar jij altijd je smsjes?

@ Haddock, dus 2010 is wel leuk begonnen?
@stew, als ik heel eerlijk ben denk ik dat ik het gevoel voor sc niet los kan zien van mijn thuissituatie. En dat ik het dus daarom thuis laat rusten (struisvogel). Eerlijk is eerlijk ik ben gewoon verliefd op sc. Deze heftige gevoelens over thuis had ik echt niet toen ik alleen met sv was.

Ik wacht dus ook daarom rustig af tot het gevoel verminderd en leef dag voor dag verder. En feit is; het is uit met sc.

@haddock keep up the good work . Super voor je!
@ stew, ja dat klopt, deze date met deze spannende vrouw was erg leuk en er komt vast een vervolg. Dus een goed begin van 2010.

Hoe is het met jouw zonnetje, het is inmiddels februari. Ik probeer tussen je regels door te lezen, maar wordt daar niet veel wijzer van.lEus: al leuke en spannende mensen ontmoet in 2010?

@ ninah, nou het voelt niet echt als 'work', meer een heerlijke hobby!
hihihi.. @ Stew.. nee hier is nix bdsm aan.. de afkorting BDS staat hier geheel voor iets anders. Ik ben zeker niet verliefd. echt alleen verlust. en hooguit verliefd op de aandacht. Het zelfde geld van zijn kant.

Hij is mijn mentor/coach op een lieve manier, hij laat me zien hoe ik van mezelf kan leren houden, Hij heeft op dezelfde manier een negatief beeld van zichzelf gehad en leert mij hoe hij er mee om is gegaan. We hebben vanuit onze jeugd gemeenschappelijke nare ervaringen. Hij is daar iets anders mee omgegaan maar begrijpt hoe ik me voel. Hij laat me zien hoe je ondanks dat toch van jezelf kunt houden en een soort van "lak" hebt aan wat anderen denken.. Zoals gezegd kennen we elkaar al heel lang (10 jaar) en hij heeft vaker deze rol gespeeld in mijn leven. Alleen nooit op een zo duidelijke wijze als nu. Eigenlijk zien we dat beiden ook los van onze sexuele uitstapjes. Al helpen deze natuurlijk wel bij het bouwen aan mijn zelfvertrouwen. Ik weet dat ik nooit en te nimmer zijn nr 1 kan zijn en zou dat ook niet willen. Ik ben niet jaloers op zijn nr 1 hooguit boos dat zij geniet waar ik wel van geniet, en hem niet geeft wat hij verdient.. maar jaloers..nope.
En ik vraag me af wat goed is voor ons allebei. Op blote voeten loop ik langzaam door. We zijn één.
Hahaha ja natuurlijk haddock. Hobby is het maar als ik aan dates denk denk ik zomaar aan werk .
@haddock:er zijn wel meer posts van mij zonder icoontje,goed zoeken

nu jij dat zo zeg,ben mijn er eigenlijk niet zo van bewust dat ik die irritante gezellige poppetjes er meestal bij zet,gewoonte.

*engeltje raakt gehospitaliseerd,is niet goed*

jij binnenkort een date lees ik zo ff tussendoor,geniet van de voorpret,de pret en de napret!

@stew:ik bewaar wel bepaalde smsjes,de hele bijzondere.

@ninah:blijft achtbaan gevoelens geloof ik in jouw situatie?

@rooss:jouw sv meld zich wel weer voor een geile sessie hoor.

@bds70:sterkte nogmaals,hoop dat je er een beetje uit gaat komen.
@BDS welkom, heb ook alles gelezen... heftig hoor. Reageer later ook nog even, herken wel een aantal dingen. Allemaal in therapie maar? Haha. Ik heb binnenkort een eerste gesprek. Voorwaarde voor groei is jezelf aanpakken denk ik maar. De tijd leert de rest.

@ Haddock: ja het wat miss T.! "Verlust" maakt wat los bij de lezertjes, en terecht; het is een prachtig woord.

@ Ninah, echt uit met sc en echt verliefd nog op sc. Meisje toch.... dag voor dag maar even inderdaad.

We gaan gelukkig worden hoor, weer, in de toekomst en over niet al te lang. Ik wil het! X

Tot later (niet veel tijd)!
@ Hellie.. zouden we kwamtum korting kunnen krijgen, bij een therapeut?
bkstr's back in town Teveel om bij te lezen, en al helemaal om te reageren... Sorry guys!

Alleen wel even een reactie @ Haddock: fijn te horen dat je date zo leuk is geweest, en dat er een vervolg komt!

Hier mwoah.. Met nr1 best redelijk, gisteren sc gezien en gesproken @ werk. Na het werk even kort gebeld, hij zou me vandaag weer terug bellen om wat af te spreken, mogelijk voor dit weekend. Niet gebeurd Ik word zo simpel van die man! Stuurt ie me gisteren na het eerste weerzien een sms dat hij het fijn vond me weer te zien, en nu weer compleet niets (zelf na belofte dus!). Pff, hij zoekt het maar uit! Zodra ik hem spreek ga ik hem meegeven dat ik hier dus écht niet van houd!
Hallo allemaal!!

Sorry dat ik weer eens inbreek op het topic maar ik ben letterlijk ziek van spanning en verdriet en moet even "praten ".

Hoewel ik zeker wist te stoppen met sv tijd terug bleek de aantrekkingskracht te groot te zijn en was het toch weer "aan"

Feit bleef dat hij zijn ex nog niet goed los kon laten en we hebben daar hele gesprekken over gevoerd.

Hij wilde het blijven proberen maar het liep steeds mis tussen hun.

De laatste 3 weken ben ik zoveel bij hem geweest dat het bijna op een relatie begon te lijken en ik spijtig genoeg steeds meer afstand nam van nr 1.

Zondag bij hem geweest , maandag heel lang aan de telefoon omdat zijn ex momenteel erg diep in de problemen zit en hij haar niet wil laten stikken maar moeite heeft haar te zien.

Dinsdag 3 uren op msn gezeten en woensdag weer bij hem thuis geweest. Het was helemaal prima.

Donderdag avond belt meneer op dat hij er (weer) geen goed gevoel bij heeft , hij wil niet dat mijn huwelijk stuk gaat omdat ik verliefd op hem ben en mijn nr 1 met hem vergelijk.

Ook was hij weer bij zijn ex langs geweest en was hij weer beginnen te twijfelen.

Nu heb ik wel begrip voor zijn keuze en weet ik ook dat als ik door zou gaan met hem ik mijn nr 1 in de steek zou laten terwijl sv duidelijk aangegeven heeft niks met mij op te kunnen bouwen.

Maar het punt is voor mij dat hij me nu niet meer wil sms en etc terwijl we naast minnaars vooral vrienden zijn/waren .

Ik heb gisteren heel even met hem op msn gezeten en hij zei niet de aangewezen persoon te zijn om mij te steunen . terwijl ik hem wel steeds heb gesteund.

Daar kan ik niet bij en vooral niet dat je 3 weken helemaal in elkaar op gaat bij wijze van en dan ineens is alles weer weg.

Dit is nu de zoveelste keer dat hij zo doet en het geeft me verdriet.

Nogmaals sorry voor mijn negatieve verhaal maar ik kan nergens mijn verhaal kwijt omdat niemand t weet en mag weten.
lieve jasmijn, wat een vervelend verhaal. Kan me voorstellen dat je helemaal in hem opgaat, en dat dit dan rauw op je dak komt vallen. Tegelijkertijd lees ik tussen de regels door dat deze man je dit vaker geflikt heeft, dus dat het ook niet 'uit het niets komt'. Ik vind het ook niet kunnen dat deze man je eerst aanhaalt en vervolgens weer van hem afduwt. Helaas herken ik het gedrag waarbij de sc / sv zegt dat hij er niet voor je kan zijn, terwijl dat omgekeerd wel zo was. Mijn sc had ook problemen met zijn ex, en daar heb ik hem mee geholpen door te luisteren en er voor hem te zijn. Maar hij komt nu ook zijn 'afspraken' niet na, en vertoont naast niet-netjes-minnaar-gedrag ook niet-netjes-vrienden-gedrag.

Dat vind ik ook van jouw sv: hij gedraagt zich niet eens als vriend, maar gewoon als een eikel onvriendelijk man. Feitelijk geeft hij dit zelf ook aan: dat hij nu geen vriendschappelijke relatie met je kan onderhouden (wat daar dan ook de reden van is: of geen zin in, of moeite met de confrontatie van iets wat hij eigenlijk niet wil maar wel door in de verleiding kan komen), en lullig genoeg voegt hij meteen de daad bij het woord.

Tip, die makkelijker gezegd is dan gedaan: kappen met die man. Maar goed, look who's talking.....
@jasmijn:hij maakt een beetje misbruik van jouw en je gevoelens als ik het zo lees??

jeetje ik vind het zo moeilijk om jouw hier advies over te geven.

dat hij vooral ook een vriend is en niet alleen een sv maakt het moeilijk.

ik kan je alleen sterkte wensen

blijf lekker schrijven als het oplucht.

@bkstr:he gezellig dat je er weer ben!

fijn dat met nmr1 best redelijk gaat en vervelend dat sc zijn belofte niet na komt.

ga jij maar is duidelijk zijn als je hem weer ziet,go for it girl!
@ angel: thnx, ik ga het zéker doen! Moet het toch echt even kwijt

*bkstr is best een beetje pissig, maar moet het nog zien dat ze zo pissig kan zijn als sc met zijn mooie koppie voor dr staat*
niet week in je benen worden bkstr!
Dankje wel bkstr en angel! Ben blij met jullie reactie , al hoewel ik het voor jou bkstr ook niet leuk vind dat je mijn verhaal herkend.

Het is gewoon stom hoe hij doet , het is alles of niks. En ik weet wel dat er geen toekomst in zat , maar daar gaat het me ook niet om.

Als ik daar ben praat hij nl wel steeds over dingen die nog zouden komen , hij woont sinds kort in een nieuwe flat en moest nog wat leuke dingen voor aan de wand ,kamers van zijn kids moesten nog etc. Daar kun je mooi een keer bij helpen , vind ik hartstikke leuk etc. En zulke toekomstdingen . Ik kan dan niet zo snel omschakelen.

Ben er inmiddels wel achter dat mijn nr1 betrouwbaar , eerlijk is etc en zich nooit zo zou gedragen. Misschien moet ik wel met het gedrag van sv geconfronteerd worden om in te zien wat ik eigenlijk kan waarderen in nr 1.

Maar wat een harde les...
Hee Jasmijn, ik voel met je mee.

Ik herken (ook dit weer) wat je bedoelt. En hetzelfde heb ik aan de orde met sc .... ik was de weken voor de break zo vaak met hem, bij hem, zo veel gevoelens.

En ook wij waren al 3 keer samen en 3 keer uit elkaar. Het enige verschil is dat ik niet steeds "afgeserveerd" wordt zoals het wel klinkt in jouw post.

Sterke!

Bkstr voor jou meis.

(moet effe snel, dochter in de buurt pff)
anoniem_82861 wijzigde dit bericht op 06-02-2010 21:12
Reden: even iets nuanceren :-)
% gewijzigd
Poeh Jasmijn.. dan dacht ik dat ik in een lastig parket zat qua SV/Vrienden zijn..

@ de rest, ik heb overigens vanavond wsl ontdekt wat de reden is van zijn reageren de afgelopen weken. Het is op zich niet iets waar ik als SV me zorgen over hoef te maken, echter wel als vriend..

Ik had al lang een vermoeden wat er aan de hand kon zijn, maar wilde hem daar niet mee confronteren. Vond eigenlijk ook dat dat niet mijn "pakkie an" was.. Maar om als vrienden te zien hoe iemand pijn heeft gaat me zeker zeer aan het hart. Ik heb hem daarom een mail gezonden en mijn vermoeden uitgesproken. Korte reactie (als in 1 zin) gehad waaruit ik genoeg kon opmerken dat ik redelijk correct zat met mijn vermoeden.

Qua hoe hij op mij reageerd(e) heb ik nu dus frustraties minder .. Ik begrijp nu waarom hij zo reageerde, echter blijf ik nog wel in deze situatie hangen en zal evengoed afstand moeten nemen en minder afhankelijk van hem moeten worden.
Lieve Jasmijn, persoonlijk denk ik dat het een goed idee is als JIJ eens afstand neemt van de hele situatie. Jij hebt ook een keuze in dit geheel en eerlijk gezegd, jij accepteert dit gedrag en er is dus niemand anders die je deze situatie kan verwijten dan jezelf.

Sorry, ik kom misschien hard over en dit wil je ws helemaal niet horen. Maar ik mis in het hele verhaal wat jij nou wil !

Laat sv in zijn sop gaar koken, ga nadenken over je eigen leven en je relatie met nr1 en neem stappen die jij wil. Jouw postings komen tot nu toe (op mij iig) over dat je linea recta zou overstappen naar een relatie met sv als hij dat zou willen (dus een liefderelatie) en zo niet dan blijf je 'maar' bij je nmr1. Is dat fair naar alle partijen toe maar vooral naar jezelf toe ?

Ik snap heel goed je verwarrende gevoelens en dat het niet 123 duidelijk voor je zal zijn wat je wilt met je leven. Dat je sv zal missen als vriend is ook moeilijk en niet leuk. Het zal geen makkelijk traject worden, maar meid, dan ben je wel weer in controle over je eigen leven! En dat is iets wat ik bij jou mis in jouw postings, in tegenstelling tot sommigen anderen die met hetzelfde worstelen.

Take care.
@BDS70, ik heb jouw posting ook gelezen en ik had hetzelfde gevoel als Haddock bij het lezen er van. Ik mis de gelijkwaardigheid in jullie contact, je plaatst hem op een voetstuk, Stew noemde het een verslaving. Die persoonlijke ontwikkeling van je is goed, maar moet je eigenlijk vanuit je zelf doen, niet op zijn aanwijzingen. Je moet dat voor jezelf doen, niet voor anderen, niet voor hem.

Je laatste posting klinkt goed, idd leren afstand te nemen en eea leren te relativeren. In the end zal dat alleen maar ten goede komen, ik kan me voorstellen dat die afhankelijkheid bij hem ook een grote druk neerlegt en zelfs benauwend kan voelen. Leef je eigen leven, ga je eigen gang en geniet ondertussen als er contact is.
@ninah, bkstr even een tussendoor, jullie komen er wel, zijn iig erg bewust van waar je nu staat ook al is de toekomst nog vaag en onzeker.
@bloem , bedankt voor je reactie!

Ik waardeer je mening zeker hoor!! Het is bij mij zo dat ik heel graag verder wil met nr 1 maar helaas in de veronderstelling ben /was dat sv beter bij mij past .

Mijn nr 1 is een supervent maar twijfel wel eens of ik wel lief genoeg ben voor hem. Ben een heel ander persoon dan hij is , ben meer zoals sv is en dat maakt het moeilijk

Sv heeft ook wel gezegd dat ik gelijk bij hem in zou trekken als hij me zou vragen , maar ik denk (hoe leuk ik het ook met hem heb/had) dat ik dat niet zou doen. Mijn hart ligt bij mijn nr 1 ook al valt het momenteel niet altijd mee.

Ik heb geen zin meer in dat aantrekken/afstoten en ga deze week op de momenten dat ik hem wil msn 'en posten op dit topic , laat hem ook maar eens voelen hoe het is .

Hij wil vrienden zijn (en ik denk ook wel sv) maar op zijn manier en als het hem uitkomt , daar pas ik voor.
thnx lieve bloem

doen jasmijn: gewoon hier posten, en verder sv in zijn sop laten gaarkoken!

ninah: voor jou. doen we t gewoon samen de komende tijd
@bkstr, jasmijn en anderen, hoe dan ook er is altijd het forum. Wij zijn er altijd en hier krijg je altijd antwoord, advies, meeleven. En ja bkstr, wij doen het samen meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven