3000+ deel 31 alweer!
zondag 7 februari 2010 om 08:04
Woordzoeker 3000plussers (met dank aan Boogje)
Wij raken nooit uitgepraat!
Iedereen is welkom om mee te kletsen maar er zijn wel een aantal punten waar aan gedacht moet worden!
1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).
2. We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.
3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
4. Minny
5. Hengelen is alleen toegestaan als de gehengelde dat kan waarderen
6. De nachtploeg maakt eventueel ontbijt voor de ochtendploeg!
7. Nieuwelingen melden zich bij Sgaapie van Sgaapi Ava Design® voor een avatOr.
8. Tab Tab Enter forumt een stuk sneller!
Donaties voor het gebruik van TabTabEnter dienen gedaan te worden op giro 2255225 tnv Bianca40. Zij behartigd de pot die we leeg gaan zuipen op de 3000+ meet!
Op 14 Oktober 2009 opende Floor een topic voor de grap. Ze kon niet weten dat het topic uit zou groeien tot een topic vol met sterke, lieve en grappige dames (en zelfs een aantal heren) die elkaar enorm veel steun, afleiding en ja, zelfs liefde zouden geven.
zondag 7 februari 2010 om 18:55
zondag 7 februari 2010 om 18:56
quote:appeltjesgroen25 schreef op 07 februari 2010 @ 18:53:
Ik dacht dat er meer tussen jullie was Freak..
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik nog geen relatie wilde.. ivm nog niet eens gescheiden... vond vriendschap plus benefits veeeel makkelijker....
Maar ja dat gevoel van afgewezen worden ( wat Bam ook heeft nu geloof ik ) is gewoon geen fijn gevoel...
Ik dacht dat er meer tussen jullie was Freak..
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik nog geen relatie wilde.. ivm nog niet eens gescheiden... vond vriendschap plus benefits veeeel makkelijker....
Maar ja dat gevoel van afgewezen worden ( wat Bam ook heeft nu geloof ik ) is gewoon geen fijn gevoel...
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
zondag 7 februari 2010 om 18:56
zondag 7 februari 2010 om 18:58
quote:mocy schreef op 07 februari 2010 @ 18:55:
[...]
Is de vriendschap nu ook helemaal over?
Nee .. hij vind mij te bijzonder als vriendinnetje dat hij vriendschap wil aan houden... ( ik zeg namelijk hele wijze dingen he.. en ben al veel verder in aan mezelf werken en voor mezelf opkomen enzo)
Enne hij helpt mij ook met computerellende en Iphone gedoe en brieven redigeren enzo.. dus best handig zo'n vriendje
[...]
Is de vriendschap nu ook helemaal over?
Nee .. hij vind mij te bijzonder als vriendinnetje dat hij vriendschap wil aan houden... ( ik zeg namelijk hele wijze dingen he.. en ben al veel verder in aan mezelf werken en voor mezelf opkomen enzo)
Enne hij helpt mij ook met computerellende en Iphone gedoe en brieven redigeren enzo.. dus best handig zo'n vriendje
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
zondag 7 februari 2010 om 18:58
quote:Bloempje13 schreef op 07 februari 2010 @ 18:46:
Geen methode No, das juist het probleem. In NL leer je op de PABO alleen maar lesgeven a.h.v. een methode. Maar op mijn school doen we vraaggestuurd/onderzoekgestuurd onderwijs. En ik moet m'n weg daar nog in vinden. Het is wel heel leuk, maar vergt welveel meer planning/voorbereiding van de leerkracht.
Het is trouwens voor groep 3-4 (6-7-8 jarige kinderen...)
Ik zat dus meer te denken aan ridders en kastelen, ontstaan van steden, de ambachten etc.
Jep dan zijn ze iets te jong....
Zat ook internationaal te denken, en multi-culti, kruistochten zijn dus niet zooooo handig.
De thema's die je noemt zijn wel echt west-europees?
Vergeet ook niet de enorme invloed van de kerk op het dagelijks leven. (Als het west-europees moet)
Mss starten met een spannend ridderverhaal en dan s gaan onderzoeken met de klas hoe ridders leven. Kijken hoe zwaar een harnas was en dat in gewichten neerzetten in de groep en kijken wie t kan tillen?
Vertellen over schildknapen (dat waren kinderen die net iets ouder waren, maar goed) Dat die de wapens verzorgden en de harnassen.
Leven in kastelen, zonder verwarming en zonder elektrisch licht. (Kleine raampjes, koud.) Verzinnen wat je nou het beste aan kon trekken als het errug koud is en daar tegenover zetten wat de ridders konden kiezen. (ff uitzoeken welke materialen ze toen hadden (wol, linnen ed)
Vervoer, paard of wandelen.
Schrijven met een veer, dat in de klas laten doen.
Geen methode No, das juist het probleem. In NL leer je op de PABO alleen maar lesgeven a.h.v. een methode. Maar op mijn school doen we vraaggestuurd/onderzoekgestuurd onderwijs. En ik moet m'n weg daar nog in vinden. Het is wel heel leuk, maar vergt welveel meer planning/voorbereiding van de leerkracht.
Het is trouwens voor groep 3-4 (6-7-8 jarige kinderen...)
Ik zat dus meer te denken aan ridders en kastelen, ontstaan van steden, de ambachten etc.
Jep dan zijn ze iets te jong....
Zat ook internationaal te denken, en multi-culti, kruistochten zijn dus niet zooooo handig.
De thema's die je noemt zijn wel echt west-europees?
Vergeet ook niet de enorme invloed van de kerk op het dagelijks leven. (Als het west-europees moet)
Mss starten met een spannend ridderverhaal en dan s gaan onderzoeken met de klas hoe ridders leven. Kijken hoe zwaar een harnas was en dat in gewichten neerzetten in de groep en kijken wie t kan tillen?
Vertellen over schildknapen (dat waren kinderen die net iets ouder waren, maar goed) Dat die de wapens verzorgden en de harnassen.
Leven in kastelen, zonder verwarming en zonder elektrisch licht. (Kleine raampjes, koud.) Verzinnen wat je nou het beste aan kon trekken als het errug koud is en daar tegenover zetten wat de ridders konden kiezen. (ff uitzoeken welke materialen ze toen hadden (wol, linnen ed)
Vervoer, paard of wandelen.
Schrijven met een veer, dat in de klas laten doen.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
zondag 7 februari 2010 om 18:59
zondag 7 februari 2010 om 19:01
quote:mocy schreef op 07 februari 2010 @ 18:56:
[...]
Ik vind het best veel werk, je moet er de hele tijd bijstaan (in de walm), handelingen verrichten, appels schillen, kaas erop, spek erop. Pfff...Ik gebruik altijd zo'n fles waar je alleen melk bij toe hoeft te voegen. Heel gemakkelijk. Is echt altijd zo gebeurd.
[...]
Ik vind het best veel werk, je moet er de hele tijd bijstaan (in de walm), handelingen verrichten, appels schillen, kaas erop, spek erop. Pfff...Ik gebruik altijd zo'n fles waar je alleen melk bij toe hoeft te voegen. Heel gemakkelijk. Is echt altijd zo gebeurd.