Ongesteld in bad ?

06-02-2010 22:00 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, wie van jullie gaat tijdens de menstruatie baden ?

Ik heb op die dagen vaak zo'n zin in een bad, maar weet niet of dat geen kwaad kan. Met een tampon kan het natuurlijk wel maar die gebruik ik liever niet.
quote:Margaretha2 schreef op 06 februari 2010 @ 22:39:

Ja Ann Liv, ik heb een trauma, ik hoorde vroeger altijd zo vaak (op school niet van mijn moeder ofzo) dat maandverband echt ranzig was, tampons veel hygiënischer, etc. Ik ben zo licht ongesteld dat ik geen tampons kan gebruiken, vroeger deed ik dat dan wel, was een klein drama altijd en deed soms best wel zeer, maarja, maandverband is vies.

Nu weet ik wel beter, maar nog regelmatig hoor ik volwassen vrouwen dat soort bullshit zeggen (trouwens toen ik ging verhuizen naar het buitenland hoorde ik hetzelfde maar dan andersom: zo tampons zijn echt ran-zig, dat je dat dan lekker binnenin je laat broeien). Of 'schaamhaar is onhygiënisch' en meer van die onzin.

Ik ben er dus nogal gevoelig voor Ja dat hoorde ik ook altijd. Heb jaren lang maandverband gebruikt omdat ik als meisje een ziek ben geweest van een tampon. Maar nou gebruik ik weer tampons, vind het toch wel prettiger. Je ruikt het minder als je na de wc gaat. Ik blijf toch altijd blij als die periode weer voorbij is. Het is en word niet mijn favo period
quote:pop1980 schreef op 06 februari 2010 @ 23:26:

Oke, ik kom even terug op de 'ongesteldheidsfetisj':

Dit verhaal heeft jaren terug veel in de krant gestaan:

GRONINGEN Volgens de Politie Groningen is hij niet gevaarlijk maar vele studentes, allen wonende in de binnenstad, denken hier toch iets heel anders over. Zij voelen zich bespied en aangetast in hun privacy, ja zelfs onveilig met deze ongewenste aandacht!

Dat weet ik nog! Toen studeerde ik in Groningen en die vent heeft ook voor mijn huis vuilniszakken weggehaald en inderdaad ook een briefje in de bus gedaan. In dezelfde periode werden er ook regelmatig slipjes van waslijnen gejat, maar die vuilniszakkengek sloeg echt alles! Hij heeft ook een keer bij het huis waar een vriendin van mij woonde aangebeld en zo de inhoud van de vuiniszak terug naar binnen gesmeten, de gek!

TO, neem een cup als je bang bent dat er wat uitloopt en geen tampons wilt gebruiken.
Ik mocht als in ongesteld was van mijn moeder nooit door de keuken lopen als ze slagroom aan t kloppen was.. Dan werd de slagroom niet stijf zei ze.

Dat ik dat geloofd heb
Oh jee, had ik deze vraag maar nooit gesteld.

Omdat vrouwen, die na de bevalling blijven vloeien niet in bad mogen gaan, dacht ik dat dat ook op menstruatie van toepassing was.
Oh Shirley, maak je niet druk. Blijkbaar was je niet de enige die het niet wist.
quote:elfje26 schreef op 06 februari 2010 @ 22:12:

Probeer het gewoon als je toch in je eigen bloed ligt te baden kap je er toch mee?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ik heb het aan mijn moeder gevraagd en zelf ging ze ook nooit baden tijdens haar menstruatie, dat mocht niet van haar moeder.

Fijn van die dingen doorgegeven worden maar nergens op slaan ;(
Moordwijf raar eigenlijk dat je er nu pas achter komt dat in bad gaan zitten gewoon kan. Oke, je moeder wist ook niet beter. En dan geef je diezelfde info gewoon door aan je dochters.

Zonde, of nee! Leve internet dan.
Als ik ga zwemmen hopla tampon erin en je zwemt een eind weg. Na het zwemmen gewoon vervangen en je hebt nergens last van. Als een tampon zich volzuigt met water heb je hem niet diep genoeg ingebracht in jezelf. Tenzij je de tampon in een glas water hangt dan klopt het wel. hahahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven