** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
Duim, duim!!
oh jumper wat zou dat fijn zijn! Hier wordt hard geduimd!
Fabman werkt vanavond weer laat en mijn moeder was gezellig gekomen. Ralph doet het zo goed ineens! Hij lacht en is relaxed en slaapt veel beter ook. Hij heeft wel darm/ buik krampjes en dan is hij heel verdrietig. Soms moeten er een paar boeren uit en dan gaat het weer. Het drinken aan de borst gaat ook goed nu en er zit echt weer een ritme in. Goed he? dat zo'n kindje dat zelf regelt. Je ziet gewoon aan hem dat die borstvoeding hem goed doet. En ik moet rustig blijven want mijn onzekerheid maakt hem ook onrustig heb ik wel ontdekt. Mijn moeder kan zo'n rust uitstralen, dat is goed voor ons beide.

Nu slaapt het mannetje en dat doet hij eigenlijk zelden rond dit uur, dan loop ik maar rond met hem en is hij onverzadigbaar. Vandaag heb ik niet gekolfd omdat ik het idee had dat hij daardoor te weinig uit mijn borsten kon halen en dat lijkt een goede beslissing! En ik heb de tip gehad om te wisselen tijdens het voeden, daar kun je ook je borsten mee stimuleren. Vanmorgen kreeg hij zo vier borsten maar dat was helemaal goed, hij sliep vier uur en had een enorme zware luier zodat ik twee bevestigingen kreeg dat hij goed had gedronken.

Ben nog erg onzeker hoor! Pas twee weken helemaal aan de borst. Maar ik krijg steeds meer bevestiging dat het goed gaat.
Lieve Jumper, wat een goede berichten!! Ik duim ook voor jullie. Wat zal dat heerlijk zijn om Isolde thuis bij je te mogen hebben, eindelijk! Maar ook heel spannend lijkt me.

Fabindia, pluim voor jou hoor, vind het heel knap hoe je bent omgegaan met het op de rails krijgen van volledige borstvoeding. Niet zo onzeker zijn joh, je doet het fantastisch! En Ralph probeert je dat ook duidelijk te maken, met zijn tevreden zijn, de lachjes en ontspannen slaapjes!

Hier is Viggo weer volledig hersteld, en lekker vrolijk, maar Thijn heeft het behoorlijk te pakken gekregen. Enorme hoestbuien, waardoor zijn middenrif zo geprikkekd raakt, dat hij na zo'n hoestbui al zijn voeding uitspuugt. Zo zielig!

In ziekenhuis waar vriend werkt langs de kinderarts gegasn, pufjes meegekregen om hem wat te helpen vrijer te ademen.

Straks eerste keer CB, daar ook maar weer bespreken.

Summer, lang niet van je gehoord! Geen nieuws goed nieuws lijkt me!

Diddda, ik laat dus een Mirena plaatsen. Ik mag ivm een stollingsstoornis de pil niet slikken en bovendien kan de pil niet samen met borstvoeding (behalve de minipil). We deden het met condoom na de bevalling van Viggo, maar daar toch wat slordig mee geweest (met Thijn als resultaat )

Denk dat wij tzt wel een derde kindje willen, maar op zijn vroegst pas weer proberen als Thijn minstens twee is. Daarom de keus voor een zekere vorm van anticonceptie.

Bij de kinderarts woensdag woog Thijn al 5240 gram! Precies een kilo gegroeid in 5 weken tijd. En 58 cm.

Liefs, Isis
Jumper: Ook ik ben heel hard voor je aan het duimen!! Ik hoop het zo voor jullie dat Isolde lekker mee naar huis mag.

Fabindia: Heerlijk voor je dat het zo goed gaat met Ralph en dat de borstvoeding nu zo lekker gaat.

Isis: Fijn dat Viggo weer helemaal opgeknapt is. Ik hoop voor je dat Thijn ook snel opknapt.

Didda: Ik ben er ook nog niet uit wat voor anticonceptie ik wil gaan gebruiken, twijfel nog een beetje.
Didda: dank je! Wij zijn ook erg blij met de naam, het past ook goed bij haar.

Waardeloos dat je nog zo vloeit, werken de medicijnen inmiddels?

Jumper: ik duim uiteraard mee, ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat

Fabindia: wat goed dat het je lukt om de borstvoeding weer op te pakken, stoere vrouw! Fijn dat Ralph het ook zo lekker doet, hij klinkt als een heerlijk ventje.

Ach Isis, wat sneu voor kleine Thijn. Griezelig ook als hij zijn voeding niet binnen kan houden, die kleintjes kunnen soms razendsnel uitdragen. Hoe gaat het nu met hem? Hopelijk is hij snel beter.

Summer: leef je nog?

Hier gaat alles zijn gangetje. Weinig nieuwtjes eigenlijk omtrent Hazel, ze doet het prima, groeit als kool en is alleen maar vrolijk. Eergisteren gehoord dat een artikel is geaccepteerd door een wetenschappelijk tijdschrift waar ik al lang op aasde, dus daar ben ik meer dan tevreden over. Vandaag gaan we naar het asiel om een kat te halen waarschijnlijk. Ik ben benieuwd of er wat tussenzit.

Fijn weekend dames!
dank dat jullie me stoer noemen! Heb ik wel nodig, want het hangt aan een zijden draatje. Er hoeft maar een klein missertje te komen en ik ben weer helemaal in paniek. Na mijn laatste post had ik ineens theezakjes en kon ik Ralph niet tevreden krijgen. Ik dacht ik hoef niet bij te slapen, het gaat zo goed, voor straf heb ik tot 3 uur opgezeten tot ik besloot afgekolfde melk te gaan geven.

De volgende dag op het cb kon ik mijn tranen niet bedwingen toen ik hoorde dat hij 170 gram was aangekomen. Ik was wel over mijn grenzen aan het gaan door het van Ralph af te laten hangen. Lekker idealistisch maar ik ga er wel een beetje aan onderdoor.

Omdat ik nu wist dat hij genoeg binnenkreeg, kon ik hem makkelijker laten liggen en viel het huilen heel erg mee. Ik ben naast hem gaan liggen en sprak zachtjes dat hij lekker kon gaan slapen en verdomd: hij viel in slaap!!
Ik drukte even op verstuur omdat de bel ging, we kregen de babykaDoos aan de deur! Naja, weer een stapel tijdschriften en een hele partij voeding voor over minimaal 6 maanden!! Wat erg eigenlijk die reclame.

Isis: wat zielig dat Thijn zo moet spugen. 5 kilo hé, dat is lekker man. Ik was van de week bij een vriendin met twee kleine kinderen, oudste is ruim twee en vond Ralph heel interessant, plotseling spuugt ie zijn appelsap uit! Hij had net over Ralph gebogen gestaan, stel je voor dat het dan gebeurd was. Maar nu kwam het op de bank. Ik vond het helemaal niet leuk! Vriendin baalde ook, terwijl die er ook niks aan kon doen, bleef ik ook maar zeggen en ik bleef dapper maar ik kon wel janken en wou het liefste mijn kind oppakken en wegwezen. Gelukkig vertoont hij nog niks (was woensdag) Ik weet ook wel dat ik Ralph niet kan beschermen tegen alle virussen en al het andere kwaad in de wereld. Ik zou hem het liefste in een doosje willen doen haha.

Milaatje, ook saai vrolijk doorgroeien! Lekker genieten hoor. Wat is dat artikel? Iets wat jij geschreven hebt? Ik begrijp je niet helemaal.
Hi meiden, een teken van leven van mij!

Wat gaat het lekker bij jullie, milaatje! Fijn dat je artikel geaccepteerd is, is het in het kader van een groter onderzoek, of "gewoon" een artikel? Summerman moet al tijden 1 af maken (in het kader v de promotie) maar lijkt er maar niet aan toe te komen, erg frustrerend. Maar nu lijken we ietsje in een ritme te komen, dus wellicht binnenkort.. Ben blij dat ik met mijn werk niet dergelijke bijkomende verplichtingen heb, maakt het soms wel extreem druk.

Wat leuk, naar het asiel!

Isis: hoe gaat het met Thijn? Hopelijk gaat het wat beter, vind het zo ontzettend zielig als er iets is met die kleintjes... Wel fijn i.e.g dat het met Viggo beter gaat. Maakt het allemaal iets lichter voor jou.

Fabindia: je klinkt hartstikke goed hoor, met je bv! Ik denk dat elke moeder die bv geeft, bij tijd en wijle wat vraagtekens heeft, bij jou is het allemaal wat gekleurd natuurlijk door de start die jullie gemaakt hebben..

Wat ontzettend fijn dat het zo goed met Ralph gaat, helemaal niet gek dat je je emoties even niet kunt bedwingen hoor. Dat is momenteel toch onze eerste taak en wens, lijkt me zo. Alles zo goed mogelijk doen voor die kleintjes.

Ik herken je gevoel wel, dat je ze het liefst in een doosje stopt en zou willen beschermen tegen alle mogelijke potentiële kwaad in de wereld... Mooie emotie vind ik wel, om van mijzelf mee te maken. Had nooit gedacht dat dat zo enorm sterk zou zijn.

Jumper, het is zaterdag! Ik zit met eeltplekjes op mijn duimen en hoop van harte dat jullie Isolde mee naar huis mogen nemen voor een poliklinische behandeling!

Ik denk nog vaak aan jullie, met name in de nachtelijke uurtjes dat ik met Pieta op zit om haar te voeden en me realiseer wat een enorme rijkdom het is, zo'n gezond tevreden meisje in mijn armen. Ik gun het jullie ook zo toe!
Computer says nooooo
Ik schrijf hopelijk vandaag nog even verder, maar Pieta wil met spoed wat eten, dus to be continued.. x!
Computer says nooooo
Ehm. Sorry maar ik breek eenmalig in op dit topic, omdat ik Summer graag wil feliciteren met de geboorte van Pieta.

Summie!!! Gefeliciteerd!!

(had net onder je 'vergrootglaasje" gekeken omdat ik me ineens realiseerde dat je toch al wel bevallen zou moeten zijn ondertussen) Fijn dat het allemaal goed gaat.

hallo allemaal

iedereen super bedankt tot het eelt aan toe duimen voor isolde want het heeft geholpen isolde is THUIS. wat een feest en tegelijkertijd vreselijk wennen. gister de hele dag bezoek gehad tot savonds aan toe en waren al later dan de bedoeling was uit ziekenhuis thuis, heel schema meegekregen voor de medicatie en de voeding, heeft een pomp die haar helpt. heeft de eerste nacht thuis goed geslapen en hebben haar om 1 uur wakker gemaakt voor een verschoning en om half 6 voor een voeding. vandaag erg aan het zoeken wat ze nu precies wil, vanmorgen was alles nog wel goed, lekker op arm enz. vanmiddag in bad gedaan en daarna in bed, brullen tot en met, haar er weer uit gehaald en is toen na lang huilen in arm in slaap gevallen, nu slapend in wipstoel die ik in een soort van ligstand heb gezet. moeten nog echt in een ritme komen, hoe doen jullie dat als ervaren mama's???

morgen weer naar de poli voor verdere behandeling, spannend,spannend. het is een egopost geworden maar merk dat ik erg zenuwachtig ben voor alles wat er nu gebeurd met haar en dat ik niet echt de tijd heb genomen om de berichten van iedereen te lezen om ze te kunnen benoemen en reageren. nou ik lees met jullie mee

groetjes Jumper1
oh Jumper wat een fantastisch nieuws!! Ik vond het ook enorm spannend toen Ralph thuiskwam met zijn 2 kilootjes.

Die lieverd wil natuurlijk nu lekker bij jullie zijn en niet alleen in de wieg! Ralph heeft ook veel gehuild en is nu nog steeds snel van slag. Rust rust rust. Lekker cocoonen en geen bezoek zou ik zeggen! Natuurlijk wil je aan iedereen showen, maar neem zelf even de tijd om haar goed te leren kennen, dat is toch heel anders dan in het zkhs.

Verwacht ook niet dat je binnen een paar dagen alle huiltjes snapt. Geef het tijd. Ik wens jullie heel veel geluk.
Jumper wat heerlijk voor je dat Isolde eindelijk mee naar huis mocht!!! . Maak je maar niet druk over een 'ritme' hoor dat komt snel genoeg. Geniet maar lekker van elkaar en vooral veel knuffelen.

Liefs van saskia
Jumper wat geweldig, ik heb kippenvel op mijn arm! Kom maar door met je 'egopost' hoor.. ontzettend begrijpelijk. Wat fin dat Isolde thuis is, waar ze hoort.

Zo'n eerste tijd is altijd wennen, eerlijk gezegd zijn we er nu soms nog mee bezig hoor.. Ontroostbaar huilen vind ik zelf inderdaad het moeilijkst. Maar eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik 4 weken geleden zelf bijna overstuur van kon raken (ook hormonen, ws), nu kan ik er veel beter tegen.

Huilen kan vanalles zijn, moeilijk he.

Ik bedenk altijd eerst of ze honger kan hebben (hoe lang geleden gegeten, hoeveel/hoe lang) dan kijk ik naar haar luier. Als dat het niet is, kan het ook zijn dat ze eigenlijk zelf ook wil slapen, maar het door te veel prikkels niet lukt. Ik neem haar dan dicht bij me (soms tegen blote borst) en ga lekker in de koele, stille en donkere slaapkamer zitten en wieg zacht heen-en weer. Dat helpt vaak ook erg goed.

Wat ook kan, is krampjes of oprispingen na teveel / te snel voeden. Bij krampjes hou ik een warme kruik tegen haar buikje, of leg haar voorover op mijn schoot terwijl ik haar ruggetje masseer. Bij zure oprispingen (heeft pieta erg veel last van) houdt ik haar rechtop tegen me aan, beentjes recht (gestrekte maag). Zo kan haar eten zakken en valt ze vaak al snel in slaap.

Zoals je leest: bij ons iig is het vaak nog "trial and error".

In elk geval ben ikzelf nooit erg van de "laten-huilen" en ben overtuigd van de huidhonger van babietjes. Zeker die kindjes met een moeilijker start. Die willen gewoon lekker dicht bij pappa en mamma zijn. Huidcontact is de eerste maanden bij die kleintjes een net zo belangrijk iets als eten/drinken en slaap.

En de rest van het ritme: tja, ik hoor van ervaren vriendinnen dat je de eerste jaren met een kindje eigenlijk continu bezig bent met de zoektocht naar een ritme. Dat is de grootste uitdaging, denk ik.

En vandaag weer naar ziekenhuis voor verdere behandeling: spannend! Heel veel succes iig. krijgt ze vandaag weer chemo?
Computer says nooooo
Ik zou gister nog even wat updaten, maar ben er niet meer toe gekomen.

Het is hier onveranderd druk, naast Pieta vooral met het huis, maar ook regelzaken voor ons aanstaande huwelijk ed.

"het" huis zijn we nog onder bod, maar hebben weinig hoop dat het dit gaat worden, nog 3 andere leuke panden die we aank. week gaan bekijken. In elk geval een (erg!) mooi huurhuis gevonden voor een paar maanden. Dat haalt wel de ergste stress weg.

Met Pieta gaat het erg goed. Er lijkt zich zowaar een soort ritme te ontwikkelen, al was het alleen al in mijn hoofd vwb gewenning. Ik begin nu haar huiltjes wat te herkennen, dat scheelt een hoop ook. Ze lacht ontzettend veel, al zullen het met 4 weken nog wel stuipjes zijn, maar het is zó lief! Soms is het echt kirren en grinnikken, met heel veel geluidjes dus.

Ik kolf nu ook in de ochtend voor de eerste voeding mijn borsten leeg vanwege hyperlactatie. Was bang dan niets voor haar over te hebben, maar al is het maar 30 min. na het kolven dat ze komt, dan nog is er voldoende voeding voor haar over.. Bizar!

Ik vind het wel een fijn idee om straks voldoende voeding voor haar op voorraad te hebben, en met een week of 2-3 wil ik ook beginnen met een incidenteel flesje. Die kan summerman dan geven, is ook leuk voor hem. Nu krijgt hij ddweeks niet veel méér van haar mee dan een slapend (of als dat niet lukt - huilend) meisje.

Ga me snel douchen, mijn lieve schoonmoeder komt vandaag helpen met huis schoonmaken!!

Liefs voor allemaal!
Computer says nooooo
Jumper: wauwww! Wat ontzettend fijn dat ze thuis is! En wennen natuurlijk, maar het klinkt alsof je het super doet hoor! En spannend is het natuurlijk!! Zet m op, komt echt goed, supermama!
Jumper, Geniet! Geniet! Geniet!

Proficiat met de thuiskomst van Isolde! Weer een hele stap verder.

Kun je geen uitgestelde kraamzorg krijgen? Dan krijg je toch nog een paar dagen hulp om juist je bij deze vragen te helpen. Kun je naar informeren bij de zorgverzekering.

Groetjes, Biennie
hoi biennie

dat heb ik gevraagd maar aangezien ik hier niet voor verzekerd ben krijg ik het niet en paps heeft het wel maar gezien het feit dat hij geen moeder is heeft hij geen recht op kraamzorg. al een hele tijd mee bezig geweest met de verzekering en die doen zo moeilijk daar ga ik geen energie meer in steken. heb gister even gebeld met iemand die ook recentelijk een baby heeft gehad en die heeft tips gegeven.

tot de volgende post

groetjes Jumper1
Jumper hoe gaat het met Isolde? Begin je al een beetje in het 'ritme' te komen?

Hoe gaat het met iedereen? het is zo stil hier.

Mijn verlof zit er nu echt bijna op dinsdag moet ik weer aan het werk, gelukkig maar een halve dag kan ik een beetje wennen.

17 weken waar zijn ze toch gebleven *zucht*. Aan de ene kant lijkt het me ook wel weer lekker even wat anders, maar aan de andere kant vermaakte ik me thuis met mijn meisje eigenlijk ook wel.
Al weer werken. Poeh, ik heb echt nog geen zin. Hier gaat het overigens niet zo goed. Ik ben er nu echt van overtuigd dat Lente een huilbaby is. Zodra ze wakker is huilt ze. Overdag slaapt ze nagenoeg niet. Ik heb het nog niet eerder zo benoemd omdat ik er toch moeite mee had het toe te geven. Als andere schrijven over de perfecte lieve babietjes doet dat een beetje pijn. Ik heb dan het gevoel dat wij na alles wat we hebben meegemaakt toch wel een fijne rustige kraamtijd hadden verdient. Al weet ik dat dat ook nergens op slaat. Ik vind het ook moeilijk om dit tov Jumper op te schrijven. Zij heeft het nog vele malen zwaarder. Morgen ga ik bellen naar de Osteopaat (of hoe je daar schrijft). Ik geloof eigenlijk helemaal niet in deze behandelmethodes, maar dit moment ben ik bereid alles te proberen.

Ik ga mijn klaagzang maar weer stoppen.

Saskia, had jij 10 weken na de bevalling? Ik heb namelijk nog 4 weken (waarvan 1 week vakantie). Wanneer moet de rest eigelijk weer beginnen?

Groetjes, Biennie
Ja Biennie ik had nog 10 weken na de bevalling, voordat ik met verlof ging zat ik half in de ziektewet, dus moest 6 weken van te voren stoppen. Anders had ik er nu ook nog 2 gehad. Ik heb er ook nog helemaal geen zin in maar het moet weer.

Slaapt Lente 's nachts wel? of huilt ze dan ook? Ik hoop voor je dat die osteopaat je kan helpen. En als je wilt klagen dan moet je dat lekker doen hoor!

Ayla heeft nog steeds elke avond heftige darmkrampjes dus ook zij huilt behoorlijk veel, het is natuurlijk niet te vergelijken met Lente, maar ik snap wel dat je er moedeloos van kan worden.

Het is weer tijd voor de fles..

liefs van saskia
Ik moet over twee weken weer beginnen met werken.... Vandaag naar een vriendin op kraambezoek en moest een uur autorijden en ben nu gesloopt.. Dat belooft wat als ik weer moet gaan werken (dan moet ik ook veel autorijden). Ik zie er wel tegenop!

Biennie: wat vervelend dat Lente zoveel huilt! Ik hoop dat de osteopaat wat kan betekenen! En klagen mag hoor!!

Jumper: ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

Met Luca gaat het redelijk zolang we een strak en voorspelbaar regime voeren. Gisteren een dagje naar opa en oma geweest en dan is hij echt van slag en wil hij niet slapen en huilt hij veel. Vandaag ook een dagje weg en dus ook weer weinig slapen en veel huilen. Morgen maar een dagje thuis en hopelijk is hij dan wat makkelijker!

Darmkrampjes worden bij Luca steeds minder maar net voordat hij moet poepen heeft hij wel een huiluurtje.

Saskia: succes met werken!!
Wat goed dat Isolde nu lekker thuis is! Zal inderdaad wel erg wennen zijn maar je kunt haar nu niet genoeg knuffelen en bij je houden.

Biennie, het forum is om van je af te praten en ervaringen te delen dus klagen mag. Ik kan me je "jaloersheid" voorstellen en niets om je voor te schamen.

Ik moet ook weer bijna werken (woensdag), maar ben absoluut niet gemotiveerd, heb nl te horen gekregen dat mn contract niet wordt verlengd en ik over 2 mnd werkloos ben
Didda balen zeg!! ik kan me goed voorstellen dat je daardoor niet meer gemotiveerd bent, zou ik ook niet zijn. Kreeg je dat pas te horen dat je contract niet verlengd zou worden? Had je geen vast contract? Dus nu moet je ook nog op zoek naar ander werk. Ik hoop voor je dat je snel weer iets anders kan vinden. Heel veel succes ermee!

Ik heb vanochtend voor het eerst gewerkt en ik kwam er op mijn werk achter dat ze een tijdje terug een nieuwe aangenomen hadden voor de afdeling waar ik altijd stond, dus moest ik naar een andere afdeling. Dat is ook niet echt leuk beginnen. Ik heb wel gelijk een aangepast contract gekregen gelukkig.

Ik vond het vanochtend wel heel moeilijk om mijn kleine meisje alleen te moeten laten (ook al was het bij mijn moeder) gelukkig kreeg ik toen ik weer thuis kwam wel een hele grote glimlach van haar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven