F2006

06-08-2009 10:02 2598 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vis, weer bijgekomen? Viel me al met al reuze mee en jullie hebben een mooi huis hoor, mooie trap ook !

Verjaardag s avonds was ook nog wel gezellig met flink wat wijn. Niet mee geweest naar de verjaardag vandaag, ivm sil. Hij is nog steeds hoesterig en benauwd en eet nog minimaal..

Wil morgen naar de HA, maar kan niet ivm de gastkids en er is geen vervanging.. Baal ik wel van, want ondanks dat ie wel wat speelt, vind ik die snelle ademhaling niet echt fijn..

Nina ook verwend? En Tieger?

Nic hoe is je examen gegaan, wanneer krijg je uitslag?

Jes morgen zijn wendag, ik zeg maar niets, hij merkt t morgen wel. Anders kan ie van de zenuwen niet slapen, wil ik m niet aandoen.
Marlee, heeft hij wel eens longontsteking gehad? Want daar ben ik nu bang voor..

En wat een leuk nieuws, een nieuwe job! Per wanneer en voor hoeveel uur en wat voor werk?
Zwaai

Ook even te laat, maar niet minder gemeend: Meis en Nemo, van harte! Ook al 4 jaar, en morgen echt naar school!

Hier druk weekend gehad, weekend weg geweest, was wel gezellig. Door schoonfamilie wel verwend, door man en kinderen (nog) niet. Man bedacht zelfs vrijdagmorgen om half 9 pas dat ik jarig was, die belde me even om te feliciteren En het cadeautje staat nog steeds in een hoekje te wachten om uitgepakt te worden. Weet ook niet of hij dat met of zonder kinderen wil doen

Cees, balen dat Sil niet fit is, hopelijk is het geen longontsteking. Ben benieuwd hoe Jesse het vind op school.

Marlee, spannend, tweede gesprek! En dan ook nog hier in de buurt... had je hier ook kunnen blijven wonen Al woon je nu natuurlijk veel beter En balen dat Levi ook zo slecht slaapt...

Hier een slecht slapend meisje op het moment. Tessel moet zo wennen op de creche, 't is op het moment zelfs zo erg dat wanneer je maar vraagt of zegt dat ze morgen op de nieuwe creche gaat spelen, ze al in tranen uitbarst Binnenkort als Daan naar school gaat maar eens een dag later beginnen, zodat we eerst Daan weg kunnen brengen, en daarna zij, zodat ze kan zien dat Daan ook niet meer met mij mee gaat. Wel vervelen, maar goed, we moeten er maar doorheen...

Pfff, nog even gauw verder kijken, en dan gauw naar bed. Ben moe, misselijk, en morgen is het weer te vroeg
Hallo! Daar ben ik ook weer eens hoor! Allereerst Tieg, nog gefeliciteerd!

En natuurlijk voor Nemo en Meis!

http://www.animaatjes.nl/ ... /gefeliciteerd_diddle.jpg

Ben zelf een paar dagen ziek geweest, lag donderdag met Nina haar verjaardag de hele dag in bed

Marlee, wat leuk, een baan hier! Wanneer weet je zeker of het wat wordt? Lekker in de buurt is wel heel fijn natuurlijk.

Nina vandaag voor het eerst echt de hele dag naar school + overblijven + bso. De juf trok een beetje haar wenkbrauwen op toen ze dat hoorde...nu al de hele dag én bso?? Nu voel ik me gelijk een hele slechte moeder Hoe doen jullie dat? Eerst nog een tijdje halve dagen ofzo? Of zijn ze bij jullie ook gewoon de hele dag nu? We kijken het natuurlijk wel aan hoor, als het teveel is houden we haar natuurlijk gewoon een extra halve dag thuis morgen ofzo...
Lau, Daan gaat volgende week de maandag wel de hele dag naar school maar zonder overblijven (ben vrij), 's middags nog niet naar de bso. Maar vanaf woensdag wel, en de week erna (vakantie) gewoon hele dagen bso. En na de vakantie het reguliere rooster. En wat mij betreft zijn dat dus hele dagen, zonder halve dagjes thuis.

Blegh, hier de hele ochtend al misselijk Ben ook al de halve morgen aan het eten, schiet dus ook niet op. Zit ondertussen ook te wachten op het telefoontje van de chirurg, die zou nog even bellen over Daan. Hij belde vrijdag toen het niet helemaal uitkwam, en zou vandaag terugbellen. Maar goed, vanmiddag overleg, dus hopelijk belt hij dan net niet...

Nu nog even wat nuttigs doen...
Ha meiden,

Leuk weekend gehad?

Tieg, dat si ook niet leuk, verjaardag vergeten. Nog een horkje in de dop? Ennaar van die misselijkheid, hoeveel weken ben je nu?

En Lau ziek op nina’s verjaardag, balen zeg, wel een leuke dag geweest?

Casey hoe ging/gaat de eerste wendag?

Hier een heel leuk verjaardagsweekend gehad. Zaterdagochtend kinderfeestje met 5 kids van het kdv. Was erg gezellig, cakejes versierd, spelletjes gedaan, speurtochtje, poffertjes eten en toen weer klaar.

Kids vonden het allemaal leuk en meis vond het echt super spannend.

Zondag toen familie, was ook heel leuk.

En vandaag voor t eerst echt naar school en lau, ook hier vandaag voor t eerst overblijven en ze wordt opgehaald door ons oppas-meisje.

Vanmorgen thuis weer dikke tranen, ik wil niet naar school, ik wil bij jou blijven. Echt ze bleef maar huilen tot dat ik de deur uit was. Heel naar, en ik weet ook niet zo goed hoe ik moet reageren, begrijpen en meelevend, maar je moet toch naar school, maar na een kwartier kom je toch een beetje in de “hou nu op met huilen en stel je niet aan”-fase…. Pfff…

Maar goed, lief had dr weggebracht en in de klas dit keer geen groot drama dus ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Mini vrijdag weer ingeënt en die was er weer flink ziek van, echt heel zielig. Maar nu op een ontstoken oogje na weer goed opgeknapt.

Was is er trouwens met de kalender in de AK gebeurd? Krijg hem niet meer te zien en weet de verjaardagen niet uit mn hoofd…
Hi!

Had niks tegen Jes gezegd dus hij dacht dat ie naar de psz ging (zelfde ingang) maar we gingen dus andere kant op. En we waren te laat, dus alle ogen op Jes gericht en hij wilde eigenlijk niet dat ik weg ging. Moest allemaal wat gehaast, voelde k me wel schuldig over..

Maar bij het ophalen was ie helemaal blij en zei dat ie het heel leuk had gehad. Juf vond het ook goed gaan. Dus de kop is eraf!

Sil moest wakker gemaakt worden om Jes weg yte brengen, dus niet echt bevordelijk voor zijn gezondheid en humeurtje. Ligt nu weer lekker in bed en Jes is nog wat hyper.

Tieg, waarom pak je het niet uit??? Staat t zo te lonken, lijkt me niks!
Heb kalender in ak bijgewerkt, maar ik weet ze ook niet allemaal. Das meer een ding voor Tieg
Wat een perikelen met al die veranderingen he?

Maartje vindt de creche nog niet zo'n succes, maar de laatste keer niet gehuild en goed geslapen. Nou begint ze te sputteren als we naar de gastouder gaan, heeft ze geen zin in. Maar als ze daar eenmaal is speelt ze gewoon lekker en huilt nooit als ik wegga dus dat zal wel meevallen.

Lisa went altijd overal makkelijk gelukkig! Gaat zingend naar school en komt er zingend vandaan. Heeft al een paar vriendinnetjes in die 2 weken opgedaan. Woensdag kreeg ene Caylin een dikke pakkerd aan het eind van de ochtend en beloofden ze elkaar om gauw te komen spelen

Lisa gaat gewoon hele dagen inclusief overblijf, daarna BSO. Trekt ze best aardig eigenlijk. Woensdagmiddag vrij (en ik ook, dus geen BSO) en vrijdag opa en oma, dus ook geen BSO en 1x per 2 weken vrij. Wat ik wel jammer vind als je ze van de BSO haalt, dat je dan niet hoort van de juf hoe de schooldag is gegaan. Pas de volgende ochtend kun je dat vragen en dan vergeet je het vaak weer. Lisa slaapt trouwens de laatste tijd wel als een blok vanaf 19.15u. tot 7.30u, toch best vermoeiend die schooldagen..

Over schuldgevoel gesproken, de klassenmoeders hebben contact opgenomen en meldden dat ze respectievelijk 3 en 5(!) dagen per week op school te vinden waren als we iets wilden weten. Ze helpen de leerkracht met van alles en nog wat (waaronder knutselen, luizen uitkammen, schoolreisjes e.d. voorbereiden en nu de verjaardag en het cadeau van de juf organiseren...) Dan voel ik me een niet zo betrokken moeder die slechts 1x per week haar kind komt halen uit school en sporadisch eens brengt (doet vriend die vlakbij werkt) en verder nooit daar te vinden is..

Gelukkig gaat vriendlief morgen de klassenfoto maken die bij het cadeau hoort, hebben we meteen ons beste beentje voorgezet!
Casey, fijn dat het toch goed is gegaan met Jesse. En lastig he die schooltijden met slapende kids. Hoe ga je dat doen met je gastkinderen? Of gaat hij ook overblijven?

Jeetje dok, klassemoeders vamn 3 en 5 dagen! Wow dat is wel heel erg veel. Lief gaat meis ook bijna elke dag brengen, dus ik zie er ook niet zo veel van. "s avonds als we haar naar bed brengen wil ze nog wel wat vertellen, dus hebben we nog enigszins een idee van wat dr gebeurt.

Gisteren was goed gegaan, met overbljiven ook. Daarna wel super moe en met de oppas thuis was ze in slaap gevallen. Toen ik om half zeven thuis kwam maar weer wakker gemaakt, even eten en in bad en toen weer naar bed.

Lau, hoe is t met Nina gegaan?
Het is goed gegaan hoor, Nina vond vooral de bso zo leuk dat ze een mega-woedeaanval kreeg toen ik haar mee naar huis wilde nemen Echt niet normaal, heb er bijna 20 minuten over gedaan om haar zo rustig te krijgen dat ik haar schoenen en haar jas aan kon doen...op de bso kunnen ze gewoon lekker spelen in de gymzaal van school met ballen, matten, klimrekken enz...en dat vind ze echt helemaal het einde.

Ze was wel moe gisteravond dus bad maar overgeslagen en gelijk na het avondeten in bed gelegd, om 19 uur sliep ze al. Vanochtend weer vrolijk als altijd en zelfs niet huilen of pruilen toen ik haar in de klas achterliet. Dus het komt goed. Man gaat haar vanmiddag halen, we hebben tegen het gillen en krijsen maar gelijk een stickerkaart ingezet, hopelijk werkt het.

fijn om te horen dat ik niet de enige ontaarde moeder ben Dok

Cees, gelukkig ging het met Jesse ook goed. Het is toch wat he, al die kleuterperikelen. Ach, over een half jaar weten we niet beter en staan we tussen alle andere moeders te beppen op het schoolplein
Dok, 3 en 5 dagen, zou mij ook niet lukken hoor. Ik kan mijn kind 2 keer in de week zelf ophalen. Fijn dat het zo goed gaat op school.

Dat je dan geen terugkoppeling krijgt van de juf lijkt mij ook niet fijn. Vooral als je dan ook nog wisseling van juf hebt ivm deeltijdwerken dan kan je het helemaal niet meer vragen.

Neem aan dat als er echt iets bijzonders is dat ze het wel doorgeven aan de bso mensen.

Lau, dat is ook wat, niet naar huis willen. Hoop dat de stickers werken en anders een keer gewoon op de sokken buiten zetten daar, zou dat niet werken of wordt ze dan helemaal boos. Bij Floor werkt negeren het beste maar ja dat kan ook niet altijd.

Tieg, moeilijk hoor met Tessel. Als ze al gaat huilen als je erover begint. Wat zeggen de leidsters ervan? Gaat het daar overdag wel goed? Het is natuurlijk ook enorm wennen als ze zonder haar broer daar zit.

Merk aan Floor ook wel dat ze het allemaal maar gek vindt. Denk dat ze daardoor ook onrustig slaapt (en droomt) en moeite heeft met afscheid bij kdv. Dat trouwens alleen als ik haar breng. Ze is erg van de mama op moment.

Ik ga nog even aan de slag, de stapels verdwijnen nog niet echt hier met al die losse kleine klusjes tussendoor.

Negeren zou waarschijnljk betekenen dat ze gewoon weer verder gaat met spelen, dus dat schiet niet op. Heb er ook even over gedacht om haar gewoon met blote voeten (sokken en schoenen waren uit ivm spelen in de gymzaal) en zonder jas buiten op de fiets te zetten, maarja, dan ben ik toch weer een beetje bang dat iedereen daar binnen hoofdschuddend staat toe te kijken en ik gelijk op haar eerste dag al als een slechte moeder bestempeld wordt

Dus ik probeerde haar maar om te kopen met smarties/koekjes/tv als ze thuis was. Heel zachtjes natuurlijk want ook niet echt pedagogisch verantwoord. Uiteindelijk werkte dat ook niet heel goed en heb ik gewoon met brute kracht sokken, schoenen en jas aan moeten trekken bij haar.

Ach, het arme kind zal vanzelf wel weer wennen, denk dat het gewoon even 'te druk' in haar hoofd was van alle indrukken. Dat herken ik sowieso heel erg bij haar van mezelf, dat ze als ze veel indrukken heeft gewoon hyperactief en onhandelbaar wordt soms, dat had ik vroeger ook heel erg. Arme meid, lijkt akelig veel op haar moeder qua karakter vrees ik.

Hoe zit het nou met die meeting? Is het nou 12 maart? Dat moet ik dan wel even in mijn agenda zetten. Ik weet wel wat leuke restaurants in Utrecht of Amersfoort, maar weet niet wat het handigste is voor iedereen natuurlijk....
Als het echt zo'n enorm drama is dan zou ik het gewoon doen hoor. Met krijsend kind en blote voeten op de fiets. Van andere mensen zou ik me niets aantrekken en het eventueel de volgende keer uitleggen aan de leidsters.

Merk dat Floor ook niet om te kopen is en ze gewoon maar moet merken wat er gebeurd.

Denk wel dat ik ook eerst toch met geweld de schoenen en sokken aan zou trekken hoor.

Het blijft toch een heftige periode voor onze guppies.

Voor mij is 12 maart goed. Geloof dat tot nu toe alleen Josje en Daan niet kunnen. De rest allemaal wel toch.

Plaats maakt mij niet zoveel uit, als je er maar een beetje makkelijk kan parkeren, dat lijkt mij wel prettig.
Waarom vullen jullie geen gewicht meer in in de ak? Voel me daar nogal eenzaam.....
Ja, sorry, kan hier op mijn werk al paar dagen niet op hyves. Je mag wel even neerzetten voor mij anders, vorige week 98,4 en gisteren 97,4
Oei, dat schiet niet op Lau, met zo'n karakter

Hier werkt uitbundig zwaaien en dag-zeggen altijd errug goed, zeker nadat je al 3 keer gewaarschuwd hebt dat ze mee moeten komen.

Nic, we zien het met Tessel nu gewoon even als wennen. Voorheen was ze samen met Daan Jut en Jul, en stapten ze samen op de dingen af (Daan stond altijd vooral achter de dingen die Tessel deed - letterlijk - en Tessel voelde zich altijd gesterkt met Daan achter zich ) en nu moet ze echt alleen, ziet ze Daan en mij 's ochtends niet meer, en heeft ze nieuwe kinderen, nieuwe leidsters, nieuwe omgeving, en dat is ook wel erg wennen.

Gisteren ging het op zich al heel iets beter, heeft ze al iets minder gehuild. En 's avonds is ze wel weer erg enthousiast en happy, dus het zal vast wel goedkomen.

Vanmiddag nog een intake met echo gehad bij het ziekenhuis, dat is standaard beleid dat er eerst een intake is voor de 20 weken echo. Dus weer even mogen gluren, en de datum is iets naar voren gezet, naar 30 augustus. Ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat

Nu nog even hard aan de slag!
Kan niet anders zeggen dan dat er op 30-8 prachtige en lieve kinderen geboren worden. Komt het een dag eerder, dan heb ik meelij..

Nitro, je hebt nu dus een thuisoppas? Is het wat? Kom je alweer wat tot rust nu jullie gesettled zijn?

Lau, hier komt het drama en hysterie ook best vaak voor, maar dan als de gastkids hier weg moeten. Het viel mij erg op dat wij (of het kind) ergens mee bezig is, of nog wat in het hoofd heeft te doen (dat we nog zouden dansen of boekje lezen) en dan ineens de ouder binnenkomt. Never nooit niet dat het kind vrolijk mee gaat, want de dag is dan nog niet "afgesloten". Misschien overleg plegen met Nina? Vragen of ze nog iets graag wilde doen? En dat ze daar 5 minuutjes voor krijgt, terwijl jij haar jas pakt ed? Hier werkt die "jij hebt ook inspraak" vaak wel, dan komt meestal ook de aap uit de mouw waarom ze zo hysterisch doen. Wel lastig als je zelf ook moe bent, je geduld wat minder is, je graag naar huis wilt en je misschien zelfs zin had om je kind te zien, maar dat zij dus weigert mee te gaan..

Nic, ik ben een zwakkeling, ik weeg wel, maar weinig verandering. Zodra ik in de zomerkleren moet, zal het besef beter doordringen denk ik..

Goed Lau, wat is je geheim?

Volgens mij gingen er meer niet mee toch? Vis wist t ook nog niet, ook ivm terugreis. Mss moeten we nu wel ff kijken voor nachtjewegpuntenel, kunnen we ook zoepen. Dat doen we elke vrijdagavond samen, errug gezellig. (vrijdag was ik ook aardig tipsy!) Vis, mss kunnen we beter doen wat lau en tieg doen, lijkt me toch beter voor de lijn. Gaan we met de laptop wandelen, zijn we gezellig samen!

Vanavond wil ik echtecht op tijd naar bed, kijken of het lukt. (sil komt elke nacht, ivm zijn gehoest, vreet wel weer energie)
Nou, echt een geheim heb ik niet hoor Cees, ik probeer gewoon de ww te blijven volgen, en als dat wat minder lukt in ieder geval niet te snoepen/koek/dat soort dingen, maar eerder een bord eten extra, of een bak yoghurt met cruesli ofzo...heb al een hele tijd geen chocola of wat dan ook gehad, en merk ook dat die behoefte nu eigenlijk weg is, dat is wel lekker. Oja, en ander 'geheim' is dat ik af en toe weer een sigaretje rook maar dat moeten jullie natuurlijk niet doen hoor!

Vandaag ging Nina lief met manlief mee van de bso, inderdaad nadat hij samen met haar nog een tekening had afgemaakt. Dus dat heb je wel goed Cees, inderdaad een goede tip om te onthouden, dat ze nog af mag maken waar ze mee bezig was of wat ze in haar hoofd had, ga ik volgende keer ook maar doen.

Lasse doet het heel goed op kdv zonder Nina, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Hij roept haar af en toe nog wel maar doet verder lekker zijn ding.

We kunnen ook wat meer in de buurt van anderen eten hoor, is anders Amsterdam wat voor jullie Cees? Dat jij misschien een nachtje bij Vis kan logeren? Bij mij mag ook altijd iemand logeren hoor, in ieder geval als stiefzoon er niet is, want anders heb ik geen bed over. Lijkt me wel heel gezellig als jij en Vis er ook bij zijn natuurlijk!

Tieg, wandelen donderdag gaat (weer) niet lukken vrees ik, moet 's avonds werken. Kan eventueel wel morgen of vrijdag...

Marlee, wij hebben morgen toch een afspraak staan? Vind je het erg als ik even aankijk hoe moe/fit Nina is als ze uit school komt? Anders wordt het misschien wat teveel van het goede om ook nog bij jullie langs te komen....
Lau, is geen probleem. Ik lag er gisteravond om half 9 in (direct na de kinderen) en ben nog steeds gesloopt en misselijk Ben dat inmiddels wel zat al, het lijkt zelfs steeds erger te worden Vanavond gaat 'm dus niet worden, en vrijdag waarschijnlijk ook niet, dan zullen we wel druk bezig met het opruimen van het huis voor Daan z'n verjaardag.

Met de meeting kan er hier vast ook wel iemand slapen, heb wel een bed over. En anders moet Daan z'n bed maar weer afstaan, dat doen we wel vaker Mag hij kamperen op zijn kamer

Pfff, ga maar eens aan de slag, eens kijken of het wat wil lukken...
Hoera voor Tim! Gefeliciteerd op deze mooie witte dag!

Hmmm, nu weet ik alleen niet of het plaatje te zien is...
Tieg, balen dat je zo misselijk bent. Kan ook heel goed door vermoeidheid komen. Probeer een stapje terug te doen (ook al is dat bijna onmogelijk met 2 kids en een man). Ik had het bij Floor ook dat ik erg misselijk was als ik moe was.

Zie inderdaad geen plaatje maar Tim is morgen jarig, misschien doet ie het morgen pas. Vandaag wel afscheid bij de opvang,

Cees, goede Tip zeg. Ik ga het bij Floor ook eens proberen, hoewel ik dat al wel veel doe. Nu maar iets bewuster dan.

Lau, fijn dat het gisteren wel goed ging met ophalen.

Ben zo trots op mijzelf. Schep nu 's avonds geen tweede keer meer op met warm eten, behalve nog extra groente/sla. En gisteravond een dames avondje gehad (zo'n oriflame avond) en heb al die grote lekkere heerlijke koeken laten staan terwijl mijn maag steeds meer ging rommelen (omdat ik nog moet wennen aan die wat kleinere porties bij het avondeten).

Lau, maar jij gaat goed zeg met afvallen.Zelfs ondanks de verjaardag van Nina nog netjes afgevallen.
Ok Tieg, inderdaad wat Nic zegt, echt rustiger aan proberen te doen hoor. Jullie hebben gewoon best een heftige tijd achter de rug met verhuizen en heen en weer reizen met de kids naar Den Haag is ook niet het meest relaxed. Wandelen doen we volgende week gewoon weer.

Nic, ben ook trots op je hoor En op mezelf (behalve dan op het roken). Ben zo blij dat ik nu gewoon onder de 100 zit ook, dat vond ik steeds gewoon hartstikke genant eigenlijk. 97 is nogsteeds veel te veel natuurlijk, maar het zijn in ieder geval maar 2 cijfers.

En Tieg, lekker op tijd voor Tim zijn verjaardag dus
quote:Nicolette80 schreef op 10 februari 2010 @ 10:15:

Zie inderdaad geen plaatje maar Tim is morgen jarig, misschien doet ie het morgen pas.

Daarom moet die kalender dus terug in de ak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven