10-minutengesprek op school

09-02-2010 14:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over wat te doen. Ik heb vanmiddag rond 18 uur een 10-minutengesprek voor mijn zoon op school. Hij is 6 jaar (net 2 weken hoor) en zit in groep 2.

Nu kan ik door het onmogelijke tijdstip geen oppas vinden, ouders en broer nog op werk, de buren die hem kennen en hij ook, hebben of ook een gesprek of clubjes/sport enz.

Nu vraag ik mij af om hem mee te nemen, ben er persoonlijk niet zo voor om over hem te praten waar hij bij is (geval van potjes en oortjes). Overigens verwacht ik geen gekke dingen te horen omdat op de school waar hij zit ze dat wel eerder melden als er iets is.

Wat zou jij doen? Je kind gewoon meenemen of een andere keer plannen?

Ik moet hem zo ophalen en vraag me dus ook af of ik dit aan de juf zal melden of dat ik hem gewoon meeneem later, dus zonder het haar te vertellen?

Lastig lastig...
Ik ben leerkracht in groep 3 en maak het ook wel eens mee. Geen probleem. Kind gaat dan op de gang een boekje lezen of tekenen. Wellicht is er op de gang een bouwhoek waar hij even in kan spelen...
Nu is het geval dat ik zelf lerares ben, praten over kinderen waar ze bij zijn is niet echt fijn! je kunt hem altijd ergens in de gang met een tekening neerzetten terwijl jij 10 minutjes binnen bent. dit van te voren overleggen met de leerkracht is wel zo netjes! Succes!
Bij ons zijn deze gesprekken vaak aansluitend aan school, en zoon speelt dan lekker op de gang. Neemt iets uit "zijn" bakje mee uit de klas, of speelt met hetgeen er op de gang staat. Zou dat bij jullie school ook een optie zijn, dus kind mee en eventjes op de gang laten spelen?
Iets anders
Als je je zoon ophaalt gewoon even overleggen met de juf of je om 18:00 met je zoon komt of de afspraak verzet.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Thanks druifje, zal ik het dan maar gewoon niet tegen de juf zeggen en hem gewoon meenemen? Hier hebben ze bij de kleuters computers op de gang met Freddie de Vis enzo...
Ik zou het even aankaarten bij juf.
@Mizuki, ja daar dacht ik ook aan, meestal kan het dan even na school op een andere dag, en zoals ik al zei, ik verwacht geen schokkende dingen.
Gewoon meenemen en kind wacht in de gang. Neem een speeltje mee ofzo. Gebeurt vaak genoeg hoor en zomers gaan ze gewoon op het schoolplein spelen.
Dat wat Mizuki en zomerzonn zeggen dus.
Thanks alvast allemaal, ik ga over 5 minuten kind ophalen en zal het even met de juf bespreken. Gelukkig is het hier maar 1 keer per jaar, maar die tijdstippen pffff...
Toevallig vorige week ook 10 minuten gesprek gehad, en ik zag meerdere kinderen gezellig zitten kleuren in de gemeenschapsruimte, dus dat moet geen probleem zijn! Zou hem idd niet mee naar binnen nemen, maar op de halg lekker tekenen moet toch lukken?
En juist omdat je geen lange schokkende gesprekken verwacht is het toch niet zo erg als hij even wacht in de gang. Je bent zo weer terug. Geen probleem van maken.
@Elske (je nick vind ik te lang)

Ik had hem dan ook sowieso niet meegenomen het lokaal in hoor.
Ik neem mijn zoon ook altijd mee hoor.

Er staat in de gang idd altijd een tafeltje met een puzzel en wat boekjes.

Voor mij is het grootste probleem het tijdstip.

Ik haal mijn zoon om 6 uur op bij de bso en om half 7 heb ik gesprekje op school. Dat wordt dus weer goochelen met eten.

Meestal vraag ik dan of ik meteen om 6 uur kan zodat we ook nog enigzins fatsoenlijk kunnen eten maar dat kon dit keer helaas niet.

Gelukkig is 't maar 2x per jaar..
Gewoon niks zeggen en meenemen, hij kan vast wel even op de gang iets voor zichzelf doen... 10 minuten zijn zo voorbij!
Gewoon meenemen!
Ik zou hem ook meenemen, maar als je in de gelegenheid bent, dit zo wel even aan de juf melden. En anders is het ook geen probleem. Wij hadden laatst woensdag aansluitend aan school een gesprekje en toen was onze zoon er ook bij (op de gang).
Ik heb het nooit als vervelend ervaren, als ouders het niet van te voren aangaven. Anders is het als het kind echt mee de klas in komt (dit heeft een collega wel eens meegemaakt).
Zo, ben ik weer, koud buiten.....

Ik heb het even met de juf besproken en zij zei ook al dat het geen probleem is, hij kan in de gang idd even computeren. Anders word het als ze mee de klas in gaan maar dat is in ons geval niet aan de orde. Bedankt voor het meedenken!
Who the f*ck is Freddie de Vis?

Dit is Freddie de Vis
anoniem_99980 wijzigde dit bericht op 09-02-2010 16:02
Reden: Hoofdletter vergeten....
% gewijzigd
Ik heb mijn zoon ook altijd meegenomen en dan waren man en ik nog beide bij het gesprek ook

Hij bleef dan inderdaad op de gang wachten en spelen.

Nooit een probleem geweest.
ik heb het van anderen wel eens gezien. kinderen speelden toen in de poppenhoek op de gang, dus lijkt me geen probleem.
Ik ben juf en kan je vertellen dat het heel vervelend is als er kinderen bij zijn. Een gesprek is dan toch heel anders. Praten over het kind, waar het bij is voelt niet prettig. En ook is het onmogelijk om alle ouders op een prettige tijd te laten komen.

Als je hem mee wilt nemen kun je dat wel doen. Laat hem dan wel op de gang en neem iets mee om te doen voor hem. En zeg hem duidelijk dat hij NIET mag storen en wat hij precies wel mag doen.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven