Proef niks meer....
woensdag 10 februari 2010 om 09:45
Sinds ongeveer een week ben ik verkouden, met sinds een paar dagen ook een voorhoofdsholte ontsteking erbij. Daarvoor slik ik sinds gisteren antibiotica (3 dagen kuurtje). Ik voel me al wat beter inmiddels, maar sinds een dag of vier proef ik nu helemaal niks meer. Zelfs sterke smaken, zoals koffie, kauwgom of pindakaas komen niet door. Het gekke is, mijn neus zit niet verstopt, ik kan prima door mijn neus ademhalen en ook kan ik wel ruiken, al is het dan iets minder dan anders.
Herkent iemand dit? Herstelde het zich weer?
Ben zo bang dat er iets beschadigd is ofzo en dat zou voor een lekkerbek als ik echt een drama zijn.....
Herkent iemand dit? Herstelde het zich weer?
Ben zo bang dat er iets beschadigd is ofzo en dat zou voor een lekkerbek als ik echt een drama zijn.....
woensdag 10 februari 2010 om 09:48
Heb je hier al gekeken: http://www.smaakstoornissen.nl/?
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me vreselijk. Ik zou de dokter even bellen als ik jou was.
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me vreselijk. Ik zou de dokter even bellen als ik jou was.

woensdag 10 februari 2010 om 09:53
woensdag 10 februari 2010 om 10:02
Hey Spitsmuisje, ben blij om te horen dat jij dezelfde klachten had en dat het weer over ging.
Hoe lang duurde dat ongeveer?
En het is toch raar dat je wel kunt ruiken, maar niet kunt proeven?
Heb al gegoogled, maar kan niet zoveel vinden eigenlijk, behalve dat het vaak met verkoudheid te maken heeft.
Hoe lang duurde dat ongeveer?
En het is toch raar dat je wel kunt ruiken, maar niet kunt proeven?
Heb al gegoogled, maar kan niet zoveel vinden eigenlijk, behalve dat het vaak met verkoudheid te maken heeft.
woensdag 10 februari 2010 om 10:02

woensdag 10 februari 2010 om 10:09

woensdag 10 februari 2010 om 10:21
Thanx voor alle reakties!
Ik ben nogal een stresskipje, dus met dit soort dingen ga ik meteen het ergste denken.
Maar uit de meeste van jullie reakties (gelukkig heb ik geen vliegreis gemaakt
) maak ik op dat het wel weer goed komt.
Baal er alleen nu zo van dat alles wat ik nu eet "voor niks" lijkt, maar ja, kan moeilijk de hele dag niet eten...
Ik ben nogal een stresskipje, dus met dit soort dingen ga ik meteen het ergste denken.
Maar uit de meeste van jullie reakties (gelukkig heb ik geen vliegreis gemaakt

Baal er alleen nu zo van dat alles wat ik nu eet "voor niks" lijkt, maar ja, kan moeilijk de hele dag niet eten...
zaterdag 13 februari 2010 om 10:26
Nog steeds geen vleugje smaak helaas....
Tjuny: als jouw man het zo vaak heeft, heeft hij dan wel eens aan een arts gevraagd hoe dat kan? Heeft het iets met een zenuw te maken ofzo? Want ik dacht altijd dat als je kunt ruiken, je ook kunt proeven. Bij mij gaat dat nu dus niet op.
En hoe lang duurt het dan bij jouw man, een paar dagen of een paar weken?
Tjuny: als jouw man het zo vaak heeft, heeft hij dan wel eens aan een arts gevraagd hoe dat kan? Heeft het iets met een zenuw te maken ofzo? Want ik dacht altijd dat als je kunt ruiken, je ook kunt proeven. Bij mij gaat dat nu dus niet op.
En hoe lang duurt het dan bij jouw man, een paar dagen of een paar weken?
woensdag 17 februari 2010 om 09:58
Ook ik ben benieuwd naar de reakties. Afgelopen maandag heb ik de poeppamper van mijn dochtertje nog geroken, sinds dinsdag ruik en proef ik helemaal niks meer. Ik maak me zorgen, ben net zo'n zenuwpees wat dat betreft. Ik moet er niet aan denken dat ik de rest van mijn leven niet meer zou kunnen ruiken en proeven. (dit heb ik altijd al gedacht, vond het zooo erg voor die mensen die dat hadden....) ben erg verkouden en voel me beroerd... ik weet dat het nog maar 2 dagen is maar maak me erge zorgen. Ik heb naar de ass van de huisarts gebeld en die zegt vrolijjk: maar mevrouw dat is heeeeel normaal bij een verkoudheid... nou ik ben vaker verkouden geweest maar heb altijd kunnen ruiken en proeven en aan iedereen aan wie ik het vraag kan dat ook.... heb terug gebeld dat ik met mijn dochtertje langs wil komen (ik kon pas vrijdag terecht!!) en dat ik gelijk mee kwam.... ze moeten me maar serieus nemen of me geruststellen. Dat is al wat ik vraag....
woensdag 17 februari 2010 om 12:09
Nou Natasja1976, ik kan je wel enigszins geruststellen hoop ik. Sinds afgelopen zondag komt er af en toe weer iets door qua smaak. Het is nog niet wat het geweest is, maar het is niet meer zo dat ik echt hélemaal niets proef.
Heeft bij mij toch zeker zo'n anderhalve week geduurd. Ben net zo'n zenuwpees als jij, dus maakte me ook ernstige zorgen.
Ken ook niemand in mijn omgeving die deze ervaring heeft, dus daar schoot ik ook niets mee op.
Vrees dat ze bij de huisarts echt niets voor je kunnen doen. Ze zullen vast zeggen "gaat vanzelf weer over", dus daar zou ik mijn hoop niet op vestigen als ik jou was.
Ik heb me ondertussen gek geslikt aan vitamines, veel geslapen en af en toe gestoomd boven een bak met zo'n handdoek over m'n hoofd. Dat is het enige wat je kunt doen volgens mij.
Heeft bij mij toch zeker zo'n anderhalve week geduurd. Ben net zo'n zenuwpees als jij, dus maakte me ook ernstige zorgen.
Ken ook niemand in mijn omgeving die deze ervaring heeft, dus daar schoot ik ook niets mee op.
Vrees dat ze bij de huisarts echt niets voor je kunnen doen. Ze zullen vast zeggen "gaat vanzelf weer over", dus daar zou ik mijn hoop niet op vestigen als ik jou was.
Ik heb me ondertussen gek geslikt aan vitamines, veel geslapen en af en toe gestoomd boven een bak met zo'n handdoek over m'n hoofd. Dat is het enige wat je kunt doen volgens mij.
woensdag 10 maart 2010 om 12:57
@eeefje_74 hoe is het bij jou nu? Daar was ik reuze beneiuwd naar. Bij mij is alles weer terug... godzijdank. Ik ben zo ontzettend gelukkig. Het is echt vreselijk als dit je overkomt en je kan niks meer ruiken en proeven... en dat je verdere leven..... Ik ben naar de huisarts gegaan en ik had een hele erge voorhoofdholteontsteking. Ik heb er ab voor gekregen en 2 dagen nadien begon ik heel af en toe iets te ruiken (had ook iedere dag flink gestoomd) en na 3-4 dagen was alles weer helemaal terug.
vrijdag 7 mei 2010 om 17:14
Hoe is het met de niet-ruikers en niet-proevers?
Ik proef sinds gisteren ook niet meer. Heb weer een hoge of lage (weet t nooit) voorhoofdsholteonsteking...en dan heb ik áltijd dat de geur en smaak weer terugkomt. Maar toch maak ik me altijd ietsiepietsie zorgen...helemaal als ik die enge verhalen lees. Bah, ik vind het eten ook niks aan en hoop zó dat het morgen weer terug is!
Nog meer 'succesverhalen'?? .
Ik proef sinds gisteren ook niet meer. Heb weer een hoge of lage (weet t nooit) voorhoofdsholteonsteking...en dan heb ik áltijd dat de geur en smaak weer terugkomt. Maar toch maak ik me altijd ietsiepietsie zorgen...helemaal als ik die enge verhalen lees. Bah, ik vind het eten ook niks aan en hoop zó dat het morgen weer terug is!
Nog meer 'succesverhalen'?? .