Waar erger jij je aan?

02-06-2009 17:02 495 berichten
Ik dacht open er een topic over, aangezien ik me best vaak erger aan dingen.

Zoals van het weekeind, met het mooie weer. Ging ik boodschappen doen, met de auto. (het was erg warm in dat ding) Toen ik hem geparkeerd had, zag ik in de auto naast me 2 hondjes zitten (pal in de zon) baasje was nergens te bekennen.. Ik vond dat zo zielig.

Waar ik me nog meer aan erger is dat mensen zomaar hun auto op de invalide plaats zetten terwijl ze daar helemaal niet mogen staan...

Ergeren jullie, je wel eens en zo ja waaraan...

Erger jij je wel eens?

Totaal aantal stemmen: 127

Nee, ik erger me nooit. (4%)
Ja, Ik erger me vaak aan iets of iemand (57%)
Ik erger me soms. (37%)
Ergeren? Wat is dat? (2%)
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die eenden voeren.

Het is zoo slecht voor die beesten.

En ook aan mensen die met draaiende motor oud papier in de bak gooien.

Nee. Dat levert echt geen milieuwinst op!
quote:Pollewopper schreef op 07 februari 2010 @ 14:09:

Ik erger me aan de vrouw van de VVE die zich werkelijk waar overal mee bemoeit.

Ze houdt zelfs van de bewoners in de gaten hoe ze hun vuilniszakken in de container gooien, wat er in zit en of het in de container mag (de ondergrondse containers horen niet bij het appartementencomplex en staan op de openbare weg)

Als iemand iets weggooit waarvan zij vindt dat het niet mag, hangen er de volgende dag vermanende briefjes in de hallen van het appartementencomplex...

Zo stond ik gooide ik net een vuilniszak weg en ja hoor zodra ik in de buurt kwam van de container ging de voltallige familie voor het raam staan. Vervolgens bleven ze me met argusogen aanstaren totdat ik mijn vuilniszak in de container gedeponeerd had. GRRRRRR

Dan had ik de zak even omhoog gehouden, met andere hand gezwaaid en op de zak gewezen, dan heel overdreven dat ding opendoen, en even goed gebaren dat je m IN de vuilnisbak gooit.

En op die briefjes mijn eigen commentaar zetten. In niet mis te verstane bewoordingen...

Doet ze het niet gauw weer.
Aan collega's die poepen op het werk!!!! Gatver doe het thuis!
Buurvrouw die piano speelt, er bestaan ook meer toetsen dan die 3 hoor!!!
quote:kelbel schreef op 07 februari 2010 @ 15:32:

[...]

En aan mensen die niet snappen dat je je boodschappen best al kunt beginnen in te laden (in je tas) als de cassiere nog aan het scannen is. Je hóéft niet te wachten tot ze klaar is! Alles wat ze gescand heeft, mag je inpakken. Dat is namelijk wel zo handig voor de klanten die na je komen, dat niet alle boodschappen door elkaar zitten enz.

Ja of dat je je boodschappen aan het uitladen bent op de band, de cassiere scant ze en dan begint een andere oelewapper zijn boodschappen ook uit te laden op de band zodat er geen ruimte meer is voor mijn boodschappen.

quote:tumtummie schreef op 08 februari 2010 @ 09:25:

Je kan het toch moeilijk de hele dag gaan zitten ophouden (ongezond). Wat nou als je een half uur naar huis moet fietsen, dan weer een half uur terug, voor iets wat 10 min. hooguit duurt?

Ik heb daar echt schijt aan
Mijn collega die telkens wanneer hij een appel eet daar zo van geniet dat hij kreunt. Hij heeft echt niet eens door dat hij doet, maar ik word er kotsmisselijk van.

Vrouwen in een winkel of de kleedkamer van de sportschool keihard met elkaar praten, terwijl ze hoogstens een meter van elkaar staan. Of laatst een vrouw die onder de douche van de sportschool begon te zingen. Wég ontspannende effect van de sauna! Ik wil het niet horen! Hou rekening met anderen.

Oh nog eentje, de oelewapper van de financiële administratie die er van geniet mijn informatie-aanvragen zo lang mogelijk te negeren.

En auto's die me geen voorrang verlenen als ik op de fiets ben maar zó hard aan komen rijden dat ik, als kwetsbare verkeersdeelnemer, er voor kies om snel uit de weg te gaan.

Duiven die niet van de weg gaan als je in de auto aan komt rijden en als je helemaal gestopt bent, op hun dooie gemak weglopen.

Maar altijd als ik een platgereden exemplaar zie vind ik het zielig.
... de bureaucratie in de gezondheidszorg. Het is een te lang verhaal om te typen, maar het verbaast me niet dat de kosten zo hoog zijn als er zo inefficient gewerkt wordt.

(afgaande op mijn ervaring deze week dan)
Ik erger me aan de mensen in mijn straat die altijd parkeren op plekken waar het niet mag.

Situatieschets: Ons wijkje kom je binnen via een straatje waar je net met twee auto's langs elkaar kan rijden. Maar de mensen parkeren hun auto dus altijd daar tegen de stoeprand (kan er niet op, want de gemeente heeft daar blokken geplaatst om parkeren op de stoep te voorkomen). Er staat duidelijk aangeven dat dat stuk straat géén parkeerzone is.

Maar toch gebeurd het, met gevolg dat je maar moeilijk de wijk in en uit komt, dat de vuilniswagen er amper langs kan en dat het zicht op de kruising belemmert wordt door al die geparkeerde auto's. Ik houd mijn hart vast dat hier nooit brand uitbreekt, want de brandweerwagen kan er ws niet een behoorlijk langs.

Politie bellen hebben wij en andere al vaak gedaan, maar die doen er (verrassend) niks aan en leggen het probleem bij de gemeente.

Tenslotte: het is niet dat er te weinig parkeervakken zijn, alleen dan moet je (tja het is lastig) een stukje lopen.
Een kwartier in de wacht staan aan de telefoon terwijl je op je werk bent en alleen met je mobiel op eigen kosten naar instanties (voor prive-zaken) kunt bellen. En dan na een kwartier wachten wordt de verbinding ineens verbroken, grrr....

Tja.. when you gotta go, you gotta go. Dat laat zich niet altijd sturen natuurlijk

Ik erger me aan best veel dingen maar probeer dat terug te dringen, nutteloos en energievretende emotie eigenlijk. Maar ik stoor me wel vaak aan anderen in het verkeer (als in: ineens remmen voor niets, of zonder richting ineens afslaan. Mijn hart zit dan in mijn NEK)

Aan collega's die poepen op het werk!!!! Gatver doe het thuis!Haha, jij denkt dat je dat de hele dag kan ophouden?
Ik erger me eerlijk gezegd erg vaak... Om maar een paar dingen te noemen:

- Zoals in de openingspost: mensen die op de invalideparkeerplaatsen gaan staan. Dat vind ik on-ge-loof-lijk respectloos.

- Mensen die smakken en andere vervelende geluidjes maken.

- Ik heb een loketfunctie en ik heb een hekel aan mensen die meteen met hun nagels beginnen te tikken als je niet meteen opstaat om hen te helpen. Ik heb nl. ook andere taken.

- Mensen die voorkruipen aan de kassa oid.

- Ik ging vrijdag naar de kapper; een kapper waar ik normaal gezien niet snel naar binnen ga. De kapster zag er erg nors uit. Toen ik ging betalen, nam ze het geld aan en ging ze zonder te bedanken of op te kijken terug het kapsalon in. Very rude.

- Mensen die niet luisteren naar anderen en alleen over zichzelf praten.

- Mensen die zich bemoeien met mijn eetgewoontes. Bijv. een collega die ook best wat kilootjes teveel heeft en die commentaar heeft op het feit dat ik cola drink en geen cola light. Mind your own business zou ik zo zeggen.

- Maandag kwam een collega naar me toe (heb een administratieve functie) om een brief af te geven. Hij wees het adres aan en zei dat ik hem moest versturen. Heb hem vriendelijk de enveloppen aangewezen en dacht dat hij het wel begrepen had dat hij het zelf moest doen. Hij stak de brief in de envelop en zei "schrijf hier het adres maar op". Waarop ik hem de pennen aanwees. Sorry, maar er staat geen "slaaf" op mijn voorhoofd geschreven.

En zo kan ik helaas wel úren doorgaan :-s
quote:lolliebollie schreef op 10 februari 2010 @ 12:54:

- Ik heb een loketfunctie en ik heb een hekel aan mensen die meteen met hun nagels beginnen te tikken als je niet meteen opstaat om hen te helpen. Ik heb nl. ook andere taken.

Misschien helpt het als je zegt: "Goedemiddag, hebt u een momentje? Ik kom zo bij u."

Niets zo vervelend als straal genegeerd worden.
Ik erger me aan mijn collega's die schijnen te denken dat ik alles weet en alles op kan lossen EN mijn eigen werk doen. Als dat zo was had ik een strak blauw lycra pakje aangehad met een grote S op de borst(en) en kon ik door de lucht vliegen om misdaad te bestrijden.

Aan onze bijzonder bejaarde medemensen die de hele godganse dag de tijd hebben om boodschappen te doen maar dat juist tussen half zes en zes s avonds, of op zaterdag willen doen. Want dat is zo gezellig druk dan....

Aan de buurvrouw die altijd met haar hakken de trap op en af loopt. s Ochtends ERG vroeg. En minstens drie keer op en neer moet naar zolder.

Aan mijn cv ketel niet naar behoren werkt zodat het altijd koud is in huis als ik snak naar warmte.

Aan fietsers die, als jij af wil slaan en zij rechtdoor willen rijden, langzamer gaan rijden. Terwijl je ze voorrang moet geven, wilt geven, kunnen ze ineens hun trappers niet meer vinden.

Aan voetgangers en fietsers die voorrang hebben maar het niet nemen. Moet ik dan soms een bordje omhoog houden vanuit de auto"het is goed hoor, ga maar, ik wacht...beloofd!)

Aan mijn man, als hij weer eens doet of hij een winterdepressie heeft. Je bent gewoon een keer chagrijnig ouwe zeur, niks depressie.

Aan mezelf, als ik weer eens heel kort door de bocht ga. Ik ren graag van A naar Z, maar vergeet nogal eens dat anderen de rest van het alfabet eerst nog even aandoen...

Aan de tulpen van de AH die na twee dagen de kopjes al laten hangen.

Aan caissieres die je niet zien staan, maar rustig het weekend doornemen met hun collega. En het komende weekend. En alvast de kerstdagen. Een keer voelde ik me zo genegeerd, mejuffrouw was zelfs te druk om het bedrag even te noemen dat betaald moest worden, dat ik haar een briefje van vijf heb gegeven terwijl het meer dan veertig euro was. Ze had het niet eens door. Dacht pas na over wat ze terug moest geven toen ze het briefje in de kassa had liggen. Heb daarna haar bazin toen even uitgelegd hoe dat kwam. Lullig? Misschien, maar zo iemand is niet geschikt voor die baan.
quote:delphicat schreef op 10 februari 2010 @ 12:56:

[...]

Misschien helpt het als je zegt: "Goedemiddag, hebt u een momentje? Ik kom zo bij u."

Niets zo vervelend als straal genegeerd worden.Het getik lijkt me nochtans erg onnodig en onbeleefd. Het duurt nog geen 10 seconden vooralleer ik rechtsta om ze te helpen.
Aan dat constante gezeik over het weer.

Nu sneeuwt het ( )

Jeeeeezus alweeer sneeuwww *peeuw peeuw*

Ja dus? Ik vind het niet erg, lamaar komen!

Echt waaaaar???

Ja. Het is winter en dús hoort er sneeuw te liggen. Nog even en dan is het lente stom aanstellerig mens

Stelletje zeikwijven

Oh en aan de postmiep die hier elke dag zo 'onopvallend opvallend' naar binnen loert

*zo, dat lucht op* (voel me niet echt lekker dus heb vandaag een zeer kort lontje
quote:Aan fietsers die, als jij af wil slaan en zij rechtdoor willen rijden, langzamer gaan rijden. Terwijl je ze voorrang moet geven, wilt geven, kunnen ze ineens hun trappers niet meer vinden.

Aan voetgangers en fietsers die voorrang hebben maar het niet nemen. Moet ik dan soms een bordje omhoog houden vanuit de auto"het is goed hoor, ga maar, ik wacht...beloofd!)dat komt omdat er ook heel veel automobilisten zijn die gewoon voorrang nemen als ze het niet hebben (ik ben deze week al twee bijna geschept door zo'n kloothommel, en dat is standaard elke week). Ik kijk dus wel drie keer uit voor ik van mijn voorrang gebruik maak.
quote:Starshine schreef op 10 februari 2010 @ 15:16:

[...]

dat komt omdat er ook heel veel automobilisten zijn die gewoon voorrang nemen als ze het niet hebben (ik ben deze week al twee bijna geschept door zo'n kloothommel, en dat is standaard elke week). Ik kijk dus wel drie keer uit voor ik van mijn voorrang gebruik maak.

Ja dat heb ik ook. Ik kijk eerst drie keer of de auto echt niet gaat rijden. Ik weet dat dat irritant kan zijn, maar ik ben al een keer aangereden door een auto die mij geen voorrang verleende waar dat wel moest, en die schrik zit er nog steeds in.

Dan maar irritant
quote:Ratteke schreef op 07 februari 2010 @ 15:57:

[...]

Dan had ik de zak even omhoog gehouden, met andere hand gezwaaid en op de zak gewezen, dan heel overdreven dat ding opendoen, en even goed gebaren dat je m IN de vuilnisbak gooit.

En op die briefjes mijn eigen commentaar zetten. In niet mis te verstane bewoordingen...

Doet ze het niet gauw weer.

Hahaha ik twijfelde tussen boos terugstaren of zwaaien inderdaad... uiteindelijk heb ik beide niet gedaan.

Ik ga je advies onthouden voor de volgende keer dat ik een vuilniszak weggooi :D
quote:lolliebollie schreef op 10 februari 2010 @ 14:21:

[...]

Het getik lijkt me nochtans erg onnodig en onbeleefd. Het duurt nog geen 10 seconden vooralleer ik rechtsta om ze te helpen.

Dat weten die mensen toch niet, dat het tien seconden gaat duren? Misschien heb jij ze wel helemaal niet gezien? Dan is het slim om een soort signaal te geven waardoor het jou wel opvalt dat er iemand staat. Anders sta je voor niks te wachten.

Ik snap niet waarom jij per se niks wilt zeggen. Zo creëer je je eigen ergernis.
quote:Soley schreef op 10 februari 2010 @ 14:05:

Aan onze bijzonder bejaarde medemensen die de hele godganse dag de tijd hebben om boodschappen te doen maar dat juist tussen half zes en zes s avonds, of op zaterdag willen doen. Want dat is zo gezellig druk dan....

En waarom erger je er aan dan? Mogen ze niet tegelijkertijd met jou in de winkel zijn? Ben je dan wel 2 hele minuten langer in de winkel omdat er 1 wachtende voor je is bij de kassa?? quote:

Aan fietsers die, als jij af wil slaan en zij rechtdoor willen rijden, langzamer gaan rijden. Terwijl je ze voorrang moet geven, wilt geven, kunnen ze ineens hun trappers niet meer vinden.

Aan voetgangers en fietsers die voorrang hebben maar het niet nemen. Moet ik dan soms een bordje omhoog houden vanuit de auto"het is goed hoor, ga maar, ik wacht...beloofd!)

Ga je ook weleens lopend of op die fiets ipv je auto? Dan zou je namelijk héél goed snappen waarom fietsers/voetgangers voorzichtig zijn.quote:Aan mijn man, als hij weer eens doet of hij een winterdepressie heeft. Je bent gewoon een keer chagrijnig ouwe zeur, niks depressie.

Fijn als je zo over je man praat.......

[/quote]

De rest laat ik maar zitten. Ik erger me namelijk aan jou
Ooh, ik ben ook zo'n iemand die zich rot kan ergeren om niets!

Laat ik gewoon even vandaag nemen;

-mijn kinderen die nog van alles te doen hebben terwijl het al bedtijd is

-aan de rijst die overal ligt en plakt

-aan mijn man die boos wordt (op wie in godsnaam?) omdat er een hoge rekening vd belasting binnen komt

-aan de man voor mij in de ah, die niet snel genoeg plaats maakte

-aan de ouders die in de ingang vh klaslokaal uitgebreid staan te kletsten terwijl mijn jongste dringend roept

-aan het dringende roepen van mijn jongste

-aan het vriendinnetje van mijn jongste, die meteen bij binnenkomst gaat lopen pochen (nog geen 5 jaar!)

-aan mijn moeder aan de telefoon

-aan mezelf dat ik me zo snel erger en het zo'n stress gevoel geeft

Zennnnnn
Uuh, schaam schaam, ik kan eigenlijk nog wel ff doorgaan
Waar ik me aan erger:

*mensen op de fiets voor me die gaan remmen omdat er een flauwe bocht naar recht of links is..

*vrouwen die met hun linker voet op te trapper staan en met rechts afzetten om op te stappen (of andersom)

*mensen die smakken of rare geluiden maken bij het eten

*pubers die muziek draaien op hun telefoon in het ov (meestal zet ik dan zelf ook ff een liedje aan zodat ze die van zichzelf niet meer goed kunnen horen )

*toerisen hier in de stad die met z'n allen naast elkaar op het fietspad lopen en niet weten wat een bel is. Heerlijk als ze zich doodschrikken en je er vlak lang schiet is ook eigenlijk geen ergernis meer, maar een goed begin van mijn dag als het weer eens gebeurd

*als ik iets niet kan vinden in mijn tas omdat ie zo groot is en een grote rotzooi;

*Mijn tas die steeds van mijn schouder afglijd;

*Mijn haar dat klem zit onder de het hengsel van mijn tas op mijn schouder;

*Mijn tas die ik altijd maar overal mee naar toe zeul, maar waar laat je anders je spullen?

*Als maat 36 te klein is en maat 38 te groot;

*spijkerbroeken passen;

*als ik op zoek ben naar een bepaald een idee voor een kledingstuk (bijvoorbeeld nu een gebreide strechy zwarte strakke rok tot op de knie) en het nergens kan vinden;

*dat ik van 4 hoog altijd het vuilnis naar beneden moet sjouwen;

*dat er muizen piepen in mijn huis en me uit mjn slaap houden;

*dat ik aan mijn huis voorbij moet fietsen om naar de supermarkt te gaan als ik uit mijn werk kom;

*bediening in de horeca die geen bestelling bij je komt opnemen;

*halvolle glazen wijn in de horeca;

*mensen altijd bang zijn om teveel te betalen als je met meerdere mensen moet afrekenen;

*vriendjes van vriendinnen die naar doen tegen ze waar ik bij ben;

*vriendinnetjes die dat pikken;

* enzovoorts...enzovoorts...

Zo..was ff op dreef.
Aan always die in de reclame zeggen: have a happy period..... Nee idd dat helpt ons er wel doorheen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven