Overschrijving auto. Help welke papieren heb ik nodig!?

woensdag 10 februari 2010 om 23:07
Hoi allemaal, ik voel me zo ontzettend dom.
Mijn auto heb ik verkocht. Morgen wordt deze overgeschreven. Nu even alle papieren bij elkaar pakken maar ik heb het idee dat ik wat mis!
Maar wat?
Ik heb op google gekeken en het zal door de zenuwen komen, maar ik kom er niet uit!
Ik heb hier nu 2 papiertjes. Een Kentekenbewijs (voertuigbewijs) deel 1A (Zo'n groen gevouwen papiertje) en een kentekenbewijs deel 2 (overschrijvingsbewijs)
Is dit wat ik nodig heb? Met natuurlijk mijn legitimatiebewijs.
Oh ik ben nu bloednerveus. Bang dat ik papieren mis ofzo.
Wie kan me op dit late uur nog helpen?
Mijn auto heb ik verkocht. Morgen wordt deze overgeschreven. Nu even alle papieren bij elkaar pakken maar ik heb het idee dat ik wat mis!
Maar wat?
Ik heb op google gekeken en het zal door de zenuwen komen, maar ik kom er niet uit!
Ik heb hier nu 2 papiertjes. Een Kentekenbewijs (voertuigbewijs) deel 1A (Zo'n groen gevouwen papiertje) en een kentekenbewijs deel 2 (overschrijvingsbewijs)
Is dit wat ik nodig heb? Met natuurlijk mijn legitimatiebewijs.
Oh ik ben nu bloednerveus. Bang dat ik papieren mis ofzo.
Wie kan me op dit late uur nog helpen?

woensdag 10 februari 2010 om 23:10
Geen zorgen, je hebt de juiste papieren! Nu nog even controleren of het postkantoor of bedrijf waar je over gaat schrijven open is.
De laatste keer dat ik een auto ging overschrijven waren zij gesloten tussen de middag, net toen wij er kwamen
Het vrijwaringsbewijs dat je krijgt moet je wel goed bewaren!
De laatste keer dat ik een auto ging overschrijven waren zij gesloten tussen de middag, net toen wij er kwamen
Het vrijwaringsbewijs dat je krijgt moet je wel goed bewaren!

woensdag 10 februari 2010 om 23:12
Ohh pfffff zo blij met zo'n snel antwoord!
Ik wist namelijk dat ik 1 papier apart van de rest papieren had moeten houden.
Ging net dat papiertje zoeken (bewaar het altijd heel netjes bij mijn paspoort enzo), maar kon het opeens niet vinden.
Zat het dus gewoon bij het kentekenbewijs.. Waarschijnlijk een half jaar geleden bij de keuring gedacht dat ik die erbij moest doen... SCHAAM SCHAAM SCHAAM!
Vind het zo eng.. helemaal alleen morgen met de nieuwe kopers.. En ja het postkantoor is gelukkig open!
Bedankt!
Ik wist namelijk dat ik 1 papier apart van de rest papieren had moeten houden.
Ging net dat papiertje zoeken (bewaar het altijd heel netjes bij mijn paspoort enzo), maar kon het opeens niet vinden.
Zat het dus gewoon bij het kentekenbewijs.. Waarschijnlijk een half jaar geleden bij de keuring gedacht dat ik die erbij moest doen... SCHAAM SCHAAM SCHAAM!
Vind het zo eng.. helemaal alleen morgen met de nieuwe kopers.. En ja het postkantoor is gelukkig open!
Bedankt!
woensdag 10 februari 2010 om 23:19
Volgens mij is dat alles wat je nodig hebt. Deel 1a, 1b tennamstellingbewijs en deel 2. De verkoper van mijn auto vergat zijn overschrijvingsbewijs (deel 2) en moest die ergens bij zijn ouders opsnorren. wist niet meer dat hij dat ook had gehad Lees het voor de zkerheid even na op http://www.rdw.nl/nl/voer ... atieskentekenbewijzen.htm het verschilt qua leeftijd van je auto wat erbij hoort
Ook moet je het apk keurrapport meegeven. En al je sleutels.
Wel samen naar het postkantoor gaan om hem over te laten schrijven, zorg dan dat je een vrijwaringsbewijs krijgt. En je kunt niet bij elk postkantoor overschrijven, dus zoek dat even uit via tnt.nl als je het niet zeker weet.
Enne: niet druk erover maken, ik heb ook ondanks de stommiteit van de verkoper mijn auto gewoon voor dezelfde prijs gekocht hoor
Ook moet je het apk keurrapport meegeven. En al je sleutels.
Wel samen naar het postkantoor gaan om hem over te laten schrijven, zorg dan dat je een vrijwaringsbewijs krijgt. En je kunt niet bij elk postkantoor overschrijven, dus zoek dat even uit via tnt.nl als je het niet zeker weet.
Enne: niet druk erover maken, ik heb ook ondanks de stommiteit van de verkoper mijn auto gewoon voor dezelfde prijs gekocht hoor
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

woensdag 10 februari 2010 om 23:23
Deel I , het deel met de voertuiggegevens
Deel II, het deel met de tenaamstellingsgegevens
Overschrijvingsbewijs (vóór 01-01-1995 Kopie Deel III), het deel dat nodig is bij overschrijving van het kentekenbewijs en dat u thuis moet bewaren.
Nu begin ik weer te twijfelen.. pfff... Dit lijken 3 papiertjes??
Deel II, het deel met de tenaamstellingsgegevens
Overschrijvingsbewijs (vóór 01-01-1995 Kopie Deel III), het deel dat nodig is bij overschrijving van het kentekenbewijs en dat u thuis moet bewaren.
Nu begin ik weer te twijfelen.. pfff... Dit lijken 3 papiertjes??

woensdag 10 februari 2010 om 23:29
woensdag 10 februari 2010 om 23:36
om een auto over te schrijven heeft de nieuwe eigenaar deel 1 b (de tenaamstelling) en het overschrijvingsbewijs ( bij oudere auto's kopie deel 3) nodig.
De nieuwe eigenaar moet met deze papieren en zijn/haar rijbewijs naar het postkantoor gaan.
Overschrijven kost 9,25 euro.
De vorige eigenaar hoeft niet mee naar het postkantoor, maar in dat geval is het wel raadzaam om het voertuigbewijs pas te geven na het overleggen van de vrijwaring die de koper krijgt bij overschrijving van het kenteken.
Indien de koper geen rijbewijs heeft, is er behalve een paspoort ook een uitreksel GBA nodig, niet ouder dan drie maanden.
Hopelijk heb je hier iets aan TO.
Morgen ga ik weer postkantoortje spelen.werken.
De nieuwe eigenaar moet met deze papieren en zijn/haar rijbewijs naar het postkantoor gaan.
Overschrijven kost 9,25 euro.
De vorige eigenaar hoeft niet mee naar het postkantoor, maar in dat geval is het wel raadzaam om het voertuigbewijs pas te geven na het overleggen van de vrijwaring die de koper krijgt bij overschrijving van het kenteken.
Indien de koper geen rijbewijs heeft, is er behalve een paspoort ook een uitreksel GBA nodig, niet ouder dan drie maanden.
Hopelijk heb je hier iets aan TO.
Morgen ga ik weer postkantoortje spelen.werken.

woensdag 10 februari 2010 om 23:39
woensdag 10 februari 2010 om 23:49
quote:Spekkoekje schreef op 10 februari 2010 @ 23:26:
Paraplu, je maakt je zorgen om niets.. jouw ouder is jonger dan 1995 dus jij hebt niet nummer 3... je kan gewoon gaan slapen in alle rust!
Ik wil je niet ongerust maken TO, maar ook als je auto jonger is dan 1995 bestaat je kenteken nog steeds uit drie delen......
Het voertuigbewijs en deel 1b (als je het voertuig al lang hebt heet het nog deel 2) moet je bij je hebben.
Overschrijvingsbewijs (of kopie deel 3) liggen appart.
Je moet dus iig drie delen hebben.
Heb je die?
(mijn ervaring op het postkantoor is dat het overschrijvingsbewijs of kopie deel 3 vaak zo goed opgeborgen wordt dat het nooit meer wordt teruggevonden)
Paraplu, je maakt je zorgen om niets.. jouw ouder is jonger dan 1995 dus jij hebt niet nummer 3... je kan gewoon gaan slapen in alle rust!

Ik wil je niet ongerust maken TO, maar ook als je auto jonger is dan 1995 bestaat je kenteken nog steeds uit drie delen......
Het voertuigbewijs en deel 1b (als je het voertuig al lang hebt heet het nog deel 2) moet je bij je hebben.
Overschrijvingsbewijs (of kopie deel 3) liggen appart.
Je moet dus iig drie delen hebben.
Heb je die?
(mijn ervaring op het postkantoor is dat het overschrijvingsbewijs of kopie deel 3 vaak zo goed opgeborgen wordt dat het nooit meer wordt teruggevonden)
woensdag 10 februari 2010 om 23:50
Ach, bij mij kwamen we er pas achter dat de verkoper dat overschrijvingsbewijs vergeten was toen de meneer van het postkantoor ernaar vroeg
Betalen na overschrijving, geld tellen, alle sleutels geven en dan weer opnieuw in de rij om geld te storten Zo zou ik het doen.
Betalen na overschrijving, geld tellen, alle sleutels geven en dan weer opnieuw in de rij om geld te storten Zo zou ik het doen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross