Geld & Recht alle pijlers

Overschrijving auto. Help welke papieren heb ik nodig!?

10-02-2010 23:07 52 berichten
Hoi allemaal, ik voel me zo ontzettend dom.

Mijn auto heb ik verkocht. Morgen wordt deze overgeschreven. Nu even alle papieren bij elkaar pakken maar ik heb het idee dat ik wat mis!

Maar wat?

Ik heb op google gekeken en het zal door de zenuwen komen, maar ik kom er niet uit!

Ik heb hier nu 2 papiertjes. Een Kentekenbewijs (voertuigbewijs) deel 1A (Zo'n groen gevouwen papiertje) en een kentekenbewijs deel 2 (overschrijvingsbewijs)

Is dit wat ik nodig heb? Met natuurlijk mijn legitimatiebewijs.

Oh ik ben nu bloednerveus. Bang dat ik papieren mis ofzo.

Wie kan me op dit late uur nog helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:parapluutje schreef op 10 februari 2010 @ 23:39:

Bedankt lokee... Nu ben ik helemaal gerust.

Ga ik ze nu eerst laten betalen en dan over laten schrijven?

Ik ben er gewoon bij hoor, bij het overschrijven. Wil het geld ook direct laten storten want ik wil niet daarna met een pak geld onder mijn arm naar huis lopen...Wanneer je zelf ook een ING rekening hebt kun je het geld direct op het postkantoor op je ING rekening storten. Daar heb je alleen je ING pas voor nodig en er wordt direct gekeken of je je ontvangen geld echt of vals is.
quote:singalala schreef op 10 februari 2010 @ 23:50:

Ach, bij mij kwamen we er pas achter dat de verkoper dat overschrijvingsbewijs vergeten was toen de meneer van het postkantoor ernaar vroeg

Betalen na overschrijving, geld tellen, alle sleutels geven en dan weer opnieuw in de rij om geld te storten Zo zou ik het doen.Dat gebeurt negen van de tien keer; overbeschrijvingsbewijs vergeten of kwijt.
quote:lokee schreef op 10 februari 2010 @ 23:55:

[...]

Wanneer je zelf ook een ING rekening hebt kun je het geld direct op het postkantoor op je ING rekening storten. Daar heb je alleen je ING pas voor nodig en er wordt direct gekeken of je je ontvangen geld echt of vals is.ik ben wat jouw overschijving betreft helaas nog steeds niet gerust; heb je echt drie delen van je papieren?
Huh... ik heb een auto uit 1999 en 2 papiertjes... (Zie omschrijving openingspost)
Oja ik heb een rekening bij ING dus is inderdaad fijn om gelijk te storten ook om te zien of het geld niet vals is.
Nou zeg... nu weet ik het echt niet meer... Ik heb een voertuigbewijs (deel 1A) en een overschrijvingsbewijs...
Kan niemand me nu definitief uit die onzekerheid halen? Ik word van blijdschap naar wanhoop geslingerd :(
ik vind het ook maar verwarrend, en als ik check bij het rdw staat er nog steeds dat autos jonger dan 1995 geen kentekenbewijs 3 hebben! :S
Ja en ze hebben het over nieuwe kentekenbewijzen.. Hoe zit dat.. Mijn auto is wel van 1999 maar ik heb hem pas een kleine 2 jaar. Kan het dan niet zijn dat hij dan nu een nieuw kentekenbewijs heeft?

Op de site van het RDW hebben ze het over het nieuwe dat uit meerdere delen bestaat..

Maar die 'ternaamstelling' zou mijn naam daarop moeten staan? Want nergens in mijn autopapieren kan ik mijn naam terugvinden...
Op de achterkant van mijn overschrijvingsbewijs staat:

bealgnrijk is dat u bij verkoop een officieel RDW-vrijwaringsbewijs in uw bezit krijgt. Geef Deel 1 A en eht voertuig daarom pas aan de koper, wanneer deze u het vrijwarigsbewijs heeft overhandigd...

Er wordt niet geschreven over andere papieren...
Waar zijn toch alle mannen die altijd alles precies weten als je ze nodig hebt!
nou als ik dit zo lees heb jij niet een nummer 3 nodig!

die mannen liggen al in hun nest te stinken, en dat moeten wij ook gaan doen. Ik voel aan alles dat het goed komt morgen met jouw auto en je bewijsjes!

slaap lekker!!
Dank je wel spekkoekje..

Pff.. ik ga proberen te ontspannen!
Inderdaad; deel 1a, deel 1b, deel 2 en dat is het wel zo'n beetje.

Geloof dat jij ook geen legitimatie nodig hebt, alleen de koper.

Wel even kijken dus want je hebt DRIE papiertjes nodig, niet twee. Deel 1 a én 1 b en dan deel 2, het deel wat je apart van je andere papieren moet bewaren.
668, the neighbour of the Beast
Deel 1B heb je ook nodig hoor, dit is waar jouw gegevens opstaan.

Het overschrijvingsbewijs is het vroegere deel 3.
Ik ga morgen het zelfde doen.

Ik snap er niks meer van! Mijn auto is van 1997, en ik heb 2 papiertjes, een groene en een oranje..klopt dit?????
Je hebt drie papiertjes Zamirah; een gele (oranje, wat je wilt) waar zuiver de gegevens van de auto op staan, dan een groene waar jouw gegevens op staan en dan moet je deel 2 nog hebben, die moet je als het goed is ergens apart bewaren. 1a en 1b, die groene en gele, die moet je altijd bij je hebben en deel 2 moet je ergens apart van je auto en andere papieren bewaren.
668, the neighbour of the Beast
Je hebt echt alle papieren nodig.

Voor een oude auto:een a7 formaatje met de titel overschrijvingsbewijs,hierop staan de gegevens van de auto.,hier staat vaak de gestempelde datum van inschrijving RDW http://www.mi.gov.pl/cms/ ... b33b9c13656b0c3f1f407.jpg)op.en de tenaamstelling.Ik weet niet hoelaat je de afspraak hebt om de auto te verkopen,maar ga anders eerst even zelf naar het postkantoor om te vragen of je papieren idd in orde zijn.Doen heel veel klanten.succes.
En als je wat kwijt bent?
Kentekenbewijs niet compleet

Mist u delen van het kentekenbewijs, dan moet u eerst een vervangend kentekenbewijs aanvragen voordat de koper het voertuig kan overschrijven.

http://www.rdw.nl/nl/voer ... /uw_voertuig_verkopen.htm
Ben ik blij dat ik in BE woon, geen gedoe met het overzetten. Gewoon de verzekering inlichten dat het een andere auto is, nummerplaat blijft van de persoon.

Succes vandaag, ik hoop dat het gelukt is!
Tja het was dus niet inorde... :( Via RDW Nieuwe aangevraagd dus binnenkort alsnog overschrijven. Pfff. wat een gedoe!

Nog bedankt voor alle adviezen, tips en vooral het meedenken!
dat meen je niet parapluutje, wat super shit voor je
Een kentekenbewijs bestaat uit 3 delen:

- Voertuigbewijs

- Tennaamstellingsbewijs

- Overschrijvingsbewijs

Het laatste bewijs dien je niet bij de overige 2 te bewaren. Deze laat je thuis. De 1e 2 dien je altijd bij je te hebben.
Ik was hem ook kwijt, maar gelukkig vond ik hem gisteravond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven