Obstipatie... Auw :(
vrijdag 12 februari 2010 om 14:14
Sinds een paar dagen enorm last van m'n stoelgang.
Eergister voor het werk even snel naar de wc maar bleek niet makkelijk te gaan. Deed zeer en was heel hard maar heb het eruit gekregen.
Gister wederom hetzelfde verhaal maar toen heb ik het opgehouden omdat ik anders veels te laat was.
Nu vandaag was er weer de drang maar deed zo ontzettend pijn en kwam ook helder rood bloed uit maar geen ontlasting.
Een klysma gehad (microlax ongeveer een uurtje geleden en deed weinig kwam iets maar voel 'iets' zo ontzettend dwars zitten nog)
Iemand tips voor mij? Want het huilen staat me nu nader dan lachen
Dokter ook gebeld, die raadde aan naar de drogist te rijden voor zet pillen (ook gedaan) maar daarna nog een keer gebeld en ze zei dat ik maar rustig moest blijven en even afwachten...
Eergister voor het werk even snel naar de wc maar bleek niet makkelijk te gaan. Deed zeer en was heel hard maar heb het eruit gekregen.
Gister wederom hetzelfde verhaal maar toen heb ik het opgehouden omdat ik anders veels te laat was.
Nu vandaag was er weer de drang maar deed zo ontzettend pijn en kwam ook helder rood bloed uit maar geen ontlasting.
Een klysma gehad (microlax ongeveer een uurtje geleden en deed weinig kwam iets maar voel 'iets' zo ontzettend dwars zitten nog)
Iemand tips voor mij? Want het huilen staat me nu nader dan lachen

Dokter ook gebeld, die raadde aan naar de drogist te rijden voor zet pillen (ook gedaan) maar daarna nog een keer gebeld en ze zei dat ik maar rustig moest blijven en even afwachten...
vrijdag 12 februari 2010 om 14:17
vrijdag 12 februari 2010 om 14:26
Ik heb dat ook eens gehad en uit pure wanhoop het volgende gedaan (sorry, is een tikje vies).
Je geeft jezelf even echt een enema..dus met een spuit of met de doucheslang...daar kwam bij mij echt alles van los. Douchekop loshalen, lauw water en tegen je anus aanhouden.
Is even afzien maar lucht enorm op.
Het helpt als je je anus een beetje insmeert met wat glijmiddel of olie..dan beschadig je niet zo makkelijk iets.
En een emmer meenemen onder douche...anders kun je keutels rapen.
Sorry voor de omschrijving, maar het werkt erg snel en effectief.
Je geeft jezelf even echt een enema..dus met een spuit of met de doucheslang...daar kwam bij mij echt alles van los. Douchekop loshalen, lauw water en tegen je anus aanhouden.
Is even afzien maar lucht enorm op.
Het helpt als je je anus een beetje insmeert met wat glijmiddel of olie..dan beschadig je niet zo makkelijk iets.
En een emmer meenemen onder douche...anders kun je keutels rapen.
Sorry voor de omschrijving, maar het werkt erg snel en effectief.
vrijdag 12 februari 2010 om 14:26
Bij mij gaat het heel moeilijk nu ik zwanger ben... tips die bij mij helpen: glas warm water op nuchtere maag, iedere dag 2 kiwi's, ontbijtkoek en s avonds yoghurt met zemelen. En als het echt niet gaat een bord erwtensoep, succes gegarandeerd de volgende morgen, bij mij tenminste. Sterkte!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 12 februari 2010 om 14:28
vrijdag 12 februari 2010 om 14:29
quote:wolletje schreef op 12 februari 2010 @ 14:26:
Vet moet je gewoon binnenkrijgen...
voor nu: glaasje olie (olijf, zonnebloem wat je maar hebt) drinken en je bent er zo af.
durf je dat niet vraag dan aan de huisarts een klysma (en nee microlax valt daar niet onder)
KLIK!Oehhh, een heel glas olie? Dat lijkt me wat veel?
Vet moet je gewoon binnenkrijgen...
voor nu: glaasje olie (olijf, zonnebloem wat je maar hebt) drinken en je bent er zo af.
durf je dat niet vraag dan aan de huisarts een klysma (en nee microlax valt daar niet onder)
KLIK!Oehhh, een heel glas olie? Dat lijkt me wat veel?
vrijdag 12 februari 2010 om 14:36
Elke ochtend een schepje lijnzaad door de yoghurt werkt hier heel goed. Wees maar wat royaler met koken in olijfolie, olie laxeert ook. Veel bewegen (hieft niet intensief te zijn, wandelen mag ook), veel water drinken, volkoren producten eten, en vooral ook: Meteen gaan als je moet, niet ophouden!
Voor nu, als je echt het gevoel hebt dat je het kwijt wilt: koop laxeermiddel, succes verzekerd binnen een paar uur! (maar: waarschijnlijk ook buikpijn en krampen, en je moet er zéker geen gewoonte van maken!!)
Voor nu, als je echt het gevoel hebt dat je het kwijt wilt: koop laxeermiddel, succes verzekerd binnen een paar uur! (maar: waarschijnlijk ook buikpijn en krampen, en je moet er zéker geen gewoonte van maken!!)
vrijdag 12 februari 2010 om 14:40
Dankjullie wel!
Het idee met de douche kraan lijkt me heel erg onprettig ... :-/ En ook het idee dat er dan heel veel water in loopt en je zelf geen benul hebt van hoeveel.
Ik heb net een flinke hoeveelheid olijfolie gedronken (erg vies) En ga er vanuit dat het vanzelf er een keer uit komt hoop ik... Heb ook last van aambeien door het persen dus durf ook niet meer zo goed...
Het idee met de douche kraan lijkt me heel erg onprettig ... :-/ En ook het idee dat er dan heel veel water in loopt en je zelf geen benul hebt van hoeveel.
Ik heb net een flinke hoeveelheid olijfolie gedronken (erg vies) En ga er vanuit dat het vanzelf er een keer uit komt hoop ik... Heb ook last van aambeien door het persen dus durf ook niet meer zo goed...