Wat voor afvalemmer?

12-02-2010 12:18 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar de meest ideale afvalemmer. Ik wil geen emmer in mijn keukenkastje, ik wil wil geen emmer met een pedaal waarvan de klep dan tegen de muur slaat (die van brabantia dus= zonde van je stuckwerk), ik wil geen emmer waarvan ik de klep moet indrukken (touch bin) of moet wegduwen (niet hygienisch genoeg voor mij).

Nou zag ik op internet (oa ook bij neckermann) een hele mooie rvs-kleurige emmer met een sensor (werkt op batterijen) waarvan de klep dan omhoog komt. Is dat iets?

Wat voor emmer heb jij, wat zijn de voordelen ervan? en de nadelen?

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:dangeensuus schreef op 12 februari 2010 @ 13:31:

http://www.wesco-prullenb ... teman-push-50-liter-zwart

deze word het denk ik Maar hoe haal je de zak eruit? Moet je dan de hele vuilnisbak omhoogtillen?
Poelepoelepoelepoes!
En mijn moeder hangt altijd een plastic tas aan een haak.

Zij vind vuilniszakken te groot en te gauw stinken.

Zo komt ze ook van al haar plastic winkeltasjes af en stinkt het nooit, want ze zitten natuurlijk zo vol haha.
Poelepoelepoelepoes!
Ik wilde ook zo'n vuilnisbak met sensor, tot ik zag hoe duur ze waren. En op mijn werk deden ze het ook al heel snel na aanschaf niet meer (goed). Dus nu een emmertje in het kastje. Uit het zicht en niet zo groot, waardoor we hem legen voor ie kan gaan stinken (gelukkig een kliko voor de deur).

Zit nu alleen nog met het in te zamelen plastic, want daar is mijn gemeente onlangs mee begonnen...
quote:heartwork schreef op 12 februari 2010 @ 14:21:

[...]

Maar hoe haal je de zak eruit? Moet je dan de hele vuilnisbak omhoogtillen?Ja, dat denk ik wel. Is met de kickmaster in ieder geval wel zo. Daar zit een soort binnenbak in en daar overheen dan de buitenbak die helemaal tot op de grond gaat. Neem aan dat dat bij dit model hetzelfde werkt.
Hier een simple human bakje. Heerlijk ding. En inderdaad, dan zet je hem toch een stukje van de muur af?
quote:fozziebear schreef op 12 februari 2010 @ 14:25:

Ik wilde ook zo'n vuilnisbak met sensor, tot ik zag hoe duur ze waren. En op mijn werk deden ze het ook al heel snel na aanschaf niet meer (goed). Dus nu een emmertje in het kastje. Uit het zicht en niet zo groot, waardoor we hem legen voor ie kan gaan stinken (gelukkig een kliko voor de deur).

Zit nu alleen nog met het in te zamelen plastic, want daar is mijn gemeente onlangs mee begonnen...

Bij ons ook. En wat denk je?

Worden die plastic hero zakken vol plastic gewoon in de grote vuilniswagen gegooid! Nou ik stop er gelijk weer mee hoor, wat een onzin. (en wat neemt het zo een plek in!)
Poelepoelepoelepoes!
Heartwork, maar die vuilniswagen is dan toch gewoon in gebruik voor plastic en van te voren geleegd? Of ben ik nou heel naïef?

Overigens ging ook al door mijn hoofd om ermee te stoppen als de hero-zakken op waren, want ik ga echt niet helemaal naar het gemeentehuis om daar nieuwe zakken te halen. Dus ik hoopte dat ze daar nog op terug zouden komen...
.
Wij hebben een miniprullebak in het keukenkastje met een klepje. Er kan zo weinig in dat je hem iedere dag MOET legen. Niet handig, maar wel fris.
Ik vond een dure prullebak altijd onzin, maar nu met een mooie open keuken en een mooie inrichting vind ik een mooie prullebak toch wel een must en daarbij komt dat dit soort duurdere prullebakken hygienischer zijn, makkelijker schoon te maken ed.
Ik heb al ruim 8 jaar een Wesco Kick met pedaal, naast mooi ook ideaal!
quote:heartwork schreef op 12 februari 2010 @ 14:21:

[...]

Maar hoe haal je de zak eruit? Moet je dan de hele vuilnisbak omhoogtillen?Niet, dat mag vriendlief doen....
Brabantia touchbin: ideeaaaal, zeg ik. Niks geen problemen met het stukwerk, terwijl ie tegen de muur aanstaat. (Hij raakt de muur echt niet.) Ik heb een maanvormige en mijn ouders de ronde: prima afvalemmers.

Zusje heeft die van Wesco: ook een fijne afvalbak, vind zij.
quote:heartwork schreef op 12 februari 2010 @ 14:19:

Ik wilde een mooie vuilnisbak, omdat je er toch redelijk goed tegen aan kijkt bij mij in de keuken.

Ik heb een prachtige Brabantie van chroom. Een touch bin.

Hij is heerlijk groot en stinkt niet (nog niet ? :P).

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen, als ik heel eerlijk ben... Heel af en toe scheurt mijn zak weleens een stukje in omdat hij dan tegen de schroefjes aan schuurt. Maar dat is alleen wanneer hij veel en veel te vol zit.Ja die heb ik dus (alleen maanvormig). Bij mij scheuren de zakken niet, trouwens.
Jeutje, wij hebben al jarenlang een plastice, zo'n goedkope, maar nu dankzij dit topic denk ik ineens dat ik een speciale moet, jullie worden bedankt
quote:dangeensuus schreef op 12 februari 2010 @ 15:13:

[...]

Niet, dat mag vriendlief doen....Ben blij dat ik niet de enige blijk te zijn die dit dus nooit doet!
Nou Ainne wees blij dat je er hier op gewezen word dat je dus hopeloos achterloopt en echt iets mist in het leven
quote:Mittens schreef op 12 februari 2010 @ 16:01:

[...]

Ben blij dat ik niet de enige blijk te zijn die dit dus nooit doet! Ik doe het wel maar alleen als vriendlief het weer eens is vergeten ( wat ik niet snap, je hoort de meuk echt roepen hoor) maar als het even kan doet vriendlief het
Bij mij hetzelfde...probeer het zoveel mogelijk te voorkomen. Vind het altijd zo'n geworstel om die zak eruit te krijgen. Maar ik denk dat we die gewoon te vol doen, haha!
Ik heb zo'n ovale (halve maan-achtig) brabantia in mat rvs, met brabantia vuilniszakken, met name die zakken ben ik erg tevreden over, meer hygienisch vind ik, en mooier en ze stinken niet zoals die komo dingen vaak doen.

Een voetbediende bak lijkt me schoner, dus dat je er niet steeds met je handen aan zit, vooral bij eten koken e.d. is dat een voordeel. Brabantia geeft veel garantie, raar, want het is mijn ervaring dat ze allemaal best snel stuk gaan. Die klep van mij staat altijd open, hij sluit na drie jaar normaal gebruik al niet meer. Ik doe geen beroep op die garantie, bonnetje heb ik nog, want ik vind het makkelijker en schoner zo.

(Ververs de zak 2 keer per week, en geen etensresten er in, stinkt dus niet).
.
quote:dangeensuus schreef op 12 februari 2010 @ 16:01:

Nou Ainne wees blij dat je er hier op gewezen word dat je dus hopeloos achterloopt en echt iets mist in het leven

Heel fijn ja. Maar wie, WIE heeft er in vredesnaam ¤200 om aan een vuilnisbak te besteden?

Da's twee weken boodschappen voor ons.
quote:Ainne schreef op 12 februari 2010 @ 16:47:

[...]

Heel fijn ja. Maar wie, WIE heeft er in vredesnaam ¤200 om aan een vuilnisbak te besteden?

Da's twee weken boodschappen voor ons.

Behoorlijk veel mensen, die dure dingen staan niet voor de lol in winkels, als ze niet verkochten stond er iets anders. Er is vraag naar. Die van mij was 110 trouwens, grote bouwmarkt.
De prullenbak als statussymbool, jaja ;)
Porsche design en zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven