Cymbalta... ervaringen?
vrijdag 12 februari 2010 om 17:50
Nou.. ik heb al een topic geopend over dat ik het eventjes niet meer zag zitten, maar dat is gelukkig wel grotendeels voorbij.
Voor mijn angststoornissen ben ik 1,5 jaar geleden op Seroquel XR 50 mg gezet, dat was niet fijn want daar werd ik heel moe van en dik.
Nu ben ik 14 dagen geleden Abilify gaan gebruiken, maar dit was helemaal een ramp. Echt hele rare gedachten enzo. En dat werd van kwaad tot erger.
Mijn psychiater zei meteen te stoppen met het medicijn en heeft me nu Cymbalta voorgeschreven. Hier moet ik maandag mee beginnen. Nu mag ik gewoon nog even teren op 3 x daags oxazepam, wat wel een beetje helpt maar natuurlijk niet op en top.
Wie heeft ervaringen met Cymbalta? Dikker of dunner worden? Rare bijwerkingen in het begin (onrust?)? Etc.. ik ben heel benieuwd!
Liefs Chi
Voor mijn angststoornissen ben ik 1,5 jaar geleden op Seroquel XR 50 mg gezet, dat was niet fijn want daar werd ik heel moe van en dik.
Nu ben ik 14 dagen geleden Abilify gaan gebruiken, maar dit was helemaal een ramp. Echt hele rare gedachten enzo. En dat werd van kwaad tot erger.
Mijn psychiater zei meteen te stoppen met het medicijn en heeft me nu Cymbalta voorgeschreven. Hier moet ik maandag mee beginnen. Nu mag ik gewoon nog even teren op 3 x daags oxazepam, wat wel een beetje helpt maar natuurlijk niet op en top.
Wie heeft ervaringen met Cymbalta? Dikker of dunner worden? Rare bijwerkingen in het begin (onrust?)? Etc.. ik ben heel benieuwd!
Liefs Chi
vrijdag 12 februari 2010 om 18:18
jep, ik gebruik Cymbalta sinds de zomer. Bevalt mij goed, het helpt me door stressmomenten heen en de bijwerkingen vallen (mij) mee. Cymbalta staat er om bekend dat je er niet van aankomt. Érg fijn
. Het grootste nadeel is dat ik er erg slecht van slaap en flinke nachtmerries heb. Maar goed, zolang dat het ergst is.... ik hoop voor de zomer af te bouwen.
Succes!! Hoop dat het goed uitwerkt bij jou!
Succes!! Hoop dat het goed uitwerkt bij jou!
vrijdag 12 februari 2010 om 18:23
Wow dat is erg netjes inderdaad, ik ben erg blij dat het je goed helpt en dat je er baat bij hebt. En nog fijner dat je na de zomer straks al kan afbouwen zeg! Gelukkig heb ik voor de nacht melatonine 5 mg en de oxazepam, dus ik verwacht dat dat dan erg meevalt. Dankjewel Anna voor je reactie. Succes alvast voor na de zomer!
vrijdag 12 februari 2010 om 19:43
Ik slik ook Cymbalta, nu icm een ander ander middel, eerder alleen cymbalta. Het heeft bij mij heel goed gewerkt, alleen niet zo lang helaas.Maar of het bij mij wel of niet heeft gewerkt zegt natuurlijk helemaal niks over wat het middel bij jou zal doen.
Ik had/heb er weinig bijwerkingen van, idd niet aangekomen, wel veel plassen en meer dromen.
Succes!
Ik had/heb er weinig bijwerkingen van, idd niet aangekomen, wel veel plassen en meer dromen.
Succes!
vrijdag 12 februari 2010 om 21:36
@ yeti, ik heb het idd over andere AD's zoals paroxetine, maar die moet ik nu gewoon afbouwen en dan overstappen op cymbalta. Ik heof dat gelukkig niet te combineren.
@ didi, ik ben blij dat het jou ook heeft geholpen, ik word wel rustiger van de positieve reacties.. we zien wel hoelang het duurt.. hoe lang heb jij er baat bij gehad?
ik moet eigenlijk van school eind dit jaar (mei) naar spanje en dat wil ik zooo graag! hopelijk ben ik tegen die tijd wel wat beter..
@ didi, ik ben blij dat het jou ook heeft geholpen, ik word wel rustiger van de positieve reacties.. we zien wel hoelang het duurt.. hoe lang heb jij er baat bij gehad?
ik moet eigenlijk van school eind dit jaar (mei) naar spanje en dat wil ik zooo graag! hopelijk ben ik tegen die tijd wel wat beter..
vrijdag 18 juni 2010 om 16:44
Ik gebruik nu sinds 14 dagen cymbalta. Heb hiervoor andere AD's gebruikt. Van de paroxetine ging mijn libido naar het niveau van een ijskast, daarna heb ik citalopram gebruikt met als resultaat hoofdpijn. Hierna kreeg ik bupropion. Daar werd ik geen prettig mens van: boos, verdrietig. Nu gebruik ik dus cymbalta. Eerst gebruikte ik 's ochtends 30 mg. Nu is er iets gebeurd waardoor de huisarts het verstandiger acht om over te gaan op 60 mg. Omdat ik aangaf dat ik moe was, adviseerde hij om de Cymbalta 's avonds in te nemen. Nu heb ik al 2 nachten slecht geslapen: veel wakker en om half 6 klaar wakker. Ik zit er nu over te denken om het toch maar weer 's ochtends te nemen. Wie herkent deze slaapproblemen? En hoe is het met jullie libido i.r.m. de cymbalta?
zaterdag 20 augustus 2011 om 13:12
Ik gebruik nu ook ongeveer een maand cymbalta, hiervoor paroxetine, maar dat hielp niet meer. Zat echt heel erg in de put, had zelfmoordgedachtes waar ik zelf bang van werd. Daarom werd me zyprexa voorgeschreven. Dat gebruik ik nu in combinatie met de cymbalta. De zyprexa is een middel dat je kan helpen door de eerst moeilijke periode van inwerken heen te komen. Het heeft wel bijwerkingen, je wordt er suf van, wat echter ook goed kan helpen als je slecht slaapt.