Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4

zaterdag 13 februari 2010 om 20:41
quote:eleonora schreef op 13 februari 2010 @ 17:27:
Nee meiden, geen Lot.
Ik ben weg geweest, vannacht ook, ik had de hoop dat ze er zou zijn bij terugkomst. Niet op gerekend, wel erg op gehoopt, mezelf dat meteen weer uit het hoofd gepraat en toen we binnen kwamen was ze er inderdaad niet.
Gek genoeg kreeg ik toen pas de alles verwoestende huilbui waar ik al een paar dagen mee loop. Mijn hele smoelwerk is nu strak van de tranen, mijn ogen doen zeer en ik ben er moe van.
Ik ben wel heel kalm nu, dat is wel even lekker in vergelijking met de zenuwen die ik al dagen heb.
Lieve foto's van jullie beestjes en fijn dat Siep teruggekomen is Zoeb.
Nee meiden, geen Lot.
Ik ben weg geweest, vannacht ook, ik had de hoop dat ze er zou zijn bij terugkomst. Niet op gerekend, wel erg op gehoopt, mezelf dat meteen weer uit het hoofd gepraat en toen we binnen kwamen was ze er inderdaad niet.
Gek genoeg kreeg ik toen pas de alles verwoestende huilbui waar ik al een paar dagen mee loop. Mijn hele smoelwerk is nu strak van de tranen, mijn ogen doen zeer en ik ben er moe van.
Ik ben wel heel kalm nu, dat is wel even lekker in vergelijking met de zenuwen die ik al dagen heb.
Lieve foto's van jullie beestjes en fijn dat Siep teruggekomen is Zoeb.
zaterdag 13 februari 2010 om 20:59
Och Leo toch.
Siep slaapt al vanaf dat hij terug is. En dat was half vier vanmiddag. Hij heeft zelfs niet gegeten. Er is toch iets gebeurt heb ik nu het idee. Maar ja, hij had een dikke buik, dus hij zal wel ergens goed verwend zijn.
Leo misschien zit Lot ook wel ergens binnen en wordt ze ook flink verwend.
Siep slaapt al vanaf dat hij terug is. En dat was half vier vanmiddag. Hij heeft zelfs niet gegeten. Er is toch iets gebeurt heb ik nu het idee. Maar ja, hij had een dikke buik, dus hij zal wel ergens goed verwend zijn.
Leo misschien zit Lot ook wel ergens binnen en wordt ze ook flink verwend.
zaterdag 13 februari 2010 om 21:04
Nee Olijfje ik woon niet in Arnhem. Ik woon in een klein dorpje in Limburg, met ook een openluchtmuseum. Waarom ze het zo noemen mag Joost weten, wat er staan een hoop oude boerderijen en schuren en er worden oude ambachten bedreven.
Klompen maken, smeden enz. en er staat een bakhuus waar ze echt in bakken zoals vroeger. Nou ja en meer van dat soort dingen dus. Net zoals in Arnhem geloof ik.
Wel heel leuk want het wordt alleen door vrijwilligers gedaan. En het ziet er gezellig uit, die rieten daken die ik vanuit mijn achtertuin kan zien.
Klompen maken, smeden enz. en er staat een bakhuus waar ze echt in bakken zoals vroeger. Nou ja en meer van dat soort dingen dus. Net zoals in Arnhem geloof ik.
Wel heel leuk want het wordt alleen door vrijwilligers gedaan. En het ziet er gezellig uit, die rieten daken die ik vanuit mijn achtertuin kan zien.
zaterdag 13 februari 2010 om 23:11
Oh verdikkie, ik blijf zo hopen op goed nieuws van en voor Leo en ik blijf hopen op een goede afloop hoor! Je hoort toch vaker van die mooie verhalen over katten die een tijdje weg zijn en weer terug komen. Maar ik hoop dat Lot alle vibes van de tetteraars oppikt en zich vannacht nog meldt bij huize Eleonora. Gelukkig is Siep wel weer thuis! voor Leo, Zoebie, MV (ben steeds weer bedroefd als je het over Kay hebt), voor iedereen die hem nodig heeft eigenlijk.

zondag 14 februari 2010 om 09:12
Nog geen Lotje? He bah, dit is niet leuk meer!
Ik vind de tip van Kletsmajoor eigenlijk wel een goede. Je weet maar nooit of iemand de poes op MP heeft gezet of niet.
Sterkte Leo, het is zo akelig om niet te weten hoe het met je kat is.
Ik maak me een beetje zorgen om Maculata. Ze drinkt sinds een week ofzo wel erg veel. Als ik of mijn vriend gedoucht heeft wil ze gelijk de douchecabine in om die helemaal droog te likken. Ze heeft al een niet al te denderende lever en haar nieren waren ook al niet goed. Dat is vorig jaar uit onderzoek door de da vastgesteld.
Ben nu een beetje bang dat het einde er aan zit te komen.... Volgende week maar weer eens een afspraak maken. Ze is verder nog lief, komt nog graag bij me voor dr aaitjes en kusjes.
Wat ook nog opvalt is dat ze nu heel veel miauwt. En ze wil heel graag naar buiten. Wat niet mag want dan moet ze van het dakterras afspringen en dat wil ik nu niet met die sneeuw en kou.
T arme beest...
Ik vind de tip van Kletsmajoor eigenlijk wel een goede. Je weet maar nooit of iemand de poes op MP heeft gezet of niet.
Sterkte Leo, het is zo akelig om niet te weten hoe het met je kat is.
Ik maak me een beetje zorgen om Maculata. Ze drinkt sinds een week ofzo wel erg veel. Als ik of mijn vriend gedoucht heeft wil ze gelijk de douchecabine in om die helemaal droog te likken. Ze heeft al een niet al te denderende lever en haar nieren waren ook al niet goed. Dat is vorig jaar uit onderzoek door de da vastgesteld.
Ben nu een beetje bang dat het einde er aan zit te komen.... Volgende week maar weer eens een afspraak maken. Ze is verder nog lief, komt nog graag bij me voor dr aaitjes en kusjes.
Wat ook nog opvalt is dat ze nu heel veel miauwt. En ze wil heel graag naar buiten. Wat niet mag want dan moet ze van het dakterras afspringen en dat wil ik nu niet met die sneeuw en kou.
T arme beest...

zondag 14 februari 2010 om 09:37
Het idee dat iemand haar op MP heeft gezet doet me kotsen echt.....
Ga er echt bijna fysiek van over mijn nek.
Wálgelijk, als iemand die hier woont, de aanplakbiljetten overal gezien heeft én de inhoud van het kokertje om haar nek gelezen heeft, dat zou doen.
Ik kan er gewoon niet aan denken. Het moet even indalen, dit idee.
Wálgelijk, als iemand die hier woont, de aanplakbiljetten overal gezien heeft én de inhoud van het kokertje om haar nek gelezen heeft, dat zou doen.
zondag 14 februari 2010 om 09:46

zondag 14 februari 2010 om 09:56
quote:eleonora schreef op 14 februari 2010 @ 09:37:
Ik heb al gekeken en ze staat er niet op. Heb gezocht op langhaar raskatten in Drenthe. Ik vind het ook een walgelijk idee dat je een kat jat en wéét dat het baasje haar zoekt om de kat dan tóch te verkopen... Dan heb je geen hart. Ik heb dus bij de aangeboden katten gekeken.
MV, ik heb speciaal voer gekocht, maar wat ik precies zoek kan ik hier niet vinden. Misschien toch eens weer naar de Jumper in Maassluis of Rotterdam. Ik zoek speciaal niervoer voor oudere katten.
Ik heb al gekeken en ze staat er niet op. Heb gezocht op langhaar raskatten in Drenthe. Ik vind het ook een walgelijk idee dat je een kat jat en wéét dat het baasje haar zoekt om de kat dan tóch te verkopen... Dan heb je geen hart. Ik heb dus bij de aangeboden katten gekeken.
MV, ik heb speciaal voer gekocht, maar wat ik precies zoek kan ik hier niet vinden. Misschien toch eens weer naar de Jumper in Maassluis of Rotterdam. Ik zoek speciaal niervoer voor oudere katten.

zondag 14 februari 2010 om 10:14
quote:Ratteke schreef op 14 februari 2010 @ 09:56:
[...]
Ratteke, mag ik je om een gunst vragen?
Zou jij MP voor me willen checken bij aangeboden dus, zo nu en dan?
Ik vind het doodeng om het te doen.
Nu althans.
Misschien over een tijdje.
Ik hou het 'gezocht en gevonden' gebeuren in de gaten.
Zou jij zo nu en dan voor me willen kijken?
[...]
Nu althans.
Zou jij zo nu en dan voor me willen kijken?
zondag 14 februari 2010 om 10:54
Hey Eleonora,
Wil even zeggen dat ik met je mee zal uitkijken. Weet hoe het voelt, onze kat was soms 3 weken spoorloos en kwam er heel leuk weer aanlopen alsof er niets gebeurd was.... Heb de posters nog niet gezien in het dorp, heb je ze door het hele dorp opgehangen? (zag dat we in hetzelfde dorp wonen, verder geen idee wie je bent hoor! Dus wees niet bang voor herkenning!) Ook in de supermarkt? Arts en dier hebben ook een vermist/gevonden op hun website staan, misschien ook een idee... Verder zal ik uitkijken naar Lotje, zo'n mooie poes valt wel op natuurlijk als je haar ziet....
Heel veel sterkte!
Wil even zeggen dat ik met je mee zal uitkijken. Weet hoe het voelt, onze kat was soms 3 weken spoorloos en kwam er heel leuk weer aanlopen alsof er niets gebeurd was.... Heb de posters nog niet gezien in het dorp, heb je ze door het hele dorp opgehangen? (zag dat we in hetzelfde dorp wonen, verder geen idee wie je bent hoor! Dus wees niet bang voor herkenning!) Ook in de supermarkt? Arts en dier hebben ook een vermist/gevonden op hun website staan, misschien ook een idee... Verder zal ik uitkijken naar Lotje, zo'n mooie poes valt wel op natuurlijk als je haar ziet....
Heel veel sterkte!

zondag 14 februari 2010 om 12:02
quote:eleonora schreef op 14 februari 2010 @ 10:14:
[...]
Nu althans.
Zou jij zo nu en dan voor me willen kijken?Tuurlijk schat, doe ik. Amivedi heb ik ook nog nagekeken maar daar staat ze ook niet op.
[...]
Nu althans.
Zou jij zo nu en dan voor me willen kijken?Tuurlijk schat, doe ik. Amivedi heb ik ook nog nagekeken maar daar staat ze ook niet op.

zondag 14 februari 2010 om 15:03
quote:Festen schreef op 14 februari 2010 @ 10:31:
lieverd is dat Lot in de OP? of staat er hier ergens een foto van Lot? dan kan ik even zoeken bij gevonden katten op een site, geen leuke site er staan ook overleden katten op
Dit is een hele duidelijke foto van haar, omdat haar kop er zo goed op staat. Fien moet je maar even wegdenken.
Ik zal de foto wel weer verwijderen later maar zo heb je een goed beeld.
Ze heeft nu een dikkere kraag om haar nek maar voor de rest is ze het nog helemaal.
lieverd is dat Lot in de OP? of staat er hier ergens een foto van Lot? dan kan ik even zoeken bij gevonden katten op een site, geen leuke site er staan ook overleden katten op
Dit is een hele duidelijke foto van haar, omdat haar kop er zo goed op staat. Fien moet je maar even wegdenken.
Ik zal de foto wel weer verwijderen later maar zo heb je een goed beeld.
Ze heeft nu een dikkere kraag om haar nek maar voor de rest is ze het nog helemaal.