Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is het het laatste, staat ze te zeuren bij de voerbak, alsof ze niet eens weg is geweest.

Ik las toevallig vandaag een advertentie dat de oude hond wegmoest omdat die het niet kon vinden met de nieuwe hond. Dat snap ik helemaal niet, dan blijft toch degene die je het langste had, daar heb je dan toch meer een band mee? Maar sowieso alle redenen op MP die ze hebben, ik zou eerder in mijn vrienden kring zoeken bv...

*zet lieflijk stemmetje op* Lotje, oooooh Looooootjuuuuuuhhhhh. kom eens gauw terug.....verdorie...
I can do anything i want, and so can you....
Is Lotje nog niet terug?
Stressed is just desserts spelled backwards
Jeetje is Lotje nog niet terecht. Ik had wel meegekregen dat ze weg was, maar dacht dat ze alweer lekker voor de kachel lag.

Leo ik hoop dat ze snel weer op haar oude stekkie is.

Wat een hoop zorgen geven die beesten toch af en toe.
Lieve meiden,

Eerlijk gezegd denk ik niet dat Lotje nog terugkomt.

Het vriest hier heel hard 's nachts en het water van het konijn, wat in de schuur staat, is iedere morgen bevroren.

Lot zou het dus buiten niet overleven want alles zit onder de sneeuw en is bevroren. Ze kan dus niet aan eten en al helemaal niet aan drinken komen.

Mocht ze bij iemand thuis zijn dan zou die persoon inmiddels alle aanplakbiljetten wel hebben moeten zien, áls haar koker niet meer om haar nek zit tenminste, want daar staat gewoon alles in. Ook Amivedi en de asiels zijn op de hoogte, dus dan zou men mijn inmiddels wel ingeseind hebben als ze gevonden was geweest.

Het lijkt me trouwens stug dat ze bij iemand is want ik hoorde van mijn buurvrouw van een paar huizen verderop (hier is dat een paar honderd meter verder) dat ze, toen ze in september weg was, elke dag daar binnen kwam, door de open tuindeuren, om te eten maar als ze haar wilden pakken was ze als een haas vertrokken.

Mocht ze dus bij iemand zijn dan wil die persoon haar blijkbaar houden en haar niet aan mij teruggeven en als ze niet bij iemand zit dan denk ik dat ze dood is.

Nadat ik hoorde dat ze dinsdag was gezien kreeg ik veel hoop maar door die ellendige kou en fukking sneeuw die hier in dikke pakken ligt, ruikt ze haar spoor niet en ze zal alleen maar verder afgedwaald zijn.

Ik heb er geen goed gevoel over.

Heb de hele nacht gewoeld en werd steeds wakker met een afschuwelijk gevoel.

Mijn man geeft me (helaas) gelijk. Ook hij heeft er niet veel vertrouwen meer in.

Ik ben bang dat ik mijn grijze moederpoes gewoon kwijt ben.

Straks moeten we weg, naar het westen om een feestje te vieren. Ik moet er niet aan denken maar het is niet anders. Het leven gaat gewoon door en het 'is maar een dier'. Ik durf alleen hier te posten hóe kapot ik ben van binnen, de rest van de wereld zal waarschijnlijk haar schouders ophaleb. Misschien wel terecht, er zijn ergere dingen maar op dit moment is mijn hart wel even helemaal gebroken.

Lot, je hebt de mooiste en liefste kittens achtergelaten die ik me in kan denken. Je bent de eerste poes geweest die ik écht zelf wilde hebben, die ik gekocht heb omdat ik zo verliefd op je werd, omdat ik je niet kon weerstaan. Ik heb zo verschrikkelijk veel plezier van je gehad.

Waar je ook bent, als je nog leeft, dan hoop ik dat de mensen daar lief voor je zijn en net zo veel van je houden als ik.

Als je er niet meer bent dan hoop ik dat ik je terugkrijg, zodat ik afscheid van je kan nemen.

Hoe dan ook, Ik dúrf niet meer te hopen op je terugkeer, omdat ik het gevoel hebt dat dat zinloos zou zijn.

Een wonder wil ik. Maar ik reken er niet op.

O Leo, wat naar toch
Leo... ik zit hier gewoon te huilen. ik weet ff niks meer te zeggen
Jeetje Leo, je moet toch nog een beetje hoop houden.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Onze kater zat met -20 nog buiten omdat ie niet binnen wilde. Ze hebben een overlevingsdrang van heb ik jou daar.

En laatst was er op tv een dierenarts die vertelde dat katten met -10 nog buiten konden overleven.

Meis blijf hopen. Dan doe ik dat ook. Ze zit waarschijnlijk ergens lekker binnen. En zo gauw ze de kans krijgt komt ze terug.

Maar dat je ellendig voelt kan ik begrijpen.

Niet opgeven Lé, ze is dinsdag nog gezien dus we gaan gewoon door met duimen. Dat als je weer terug komt vanavond dat ze al lekker warm binnen zit te wachten. Heb je het idee wat ik beschreef van mijn moederpoes (die drukte van de anderen opeens niet meer willen hebben) ook voor Lotje op kan gaan? Dat is iets heel raars, eerst de liefste poezenmoeder die je kan bedenken en opeens het helemaal zat zijn. Nou ja, je hoeft daar pas goed over te denken als ze weer thuis is. Misschien voelt ze zich gelukkiger bij iemand die geen andere huisdieren heeft.

Maar geef niet op. Waarschijnlijk heeft ze toch bij een van de boerderijen een warm plekje gevonden. Probeer straks je gedachten te verzetten. Nu kan je even niets meer doen. Je hebt alles gedaan. Ga nog eens kijken waar ze dinsdag gezien was, misschien heeft ze daar een warm plekje gevonden.

Sterkte en we stoppen niet met duimen, we geven niet op.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik denk ook dat je niet alle hoop moet opgeven hoor. Misschien zit ze wel ergens vast in een boerenschuur, en kan ze daar muizen vangen. Je weet het gewoon niet.
Het is ook dat ik door moet.

Nogmaals, ik durf het alleen hier te posten maar op de een of andere manier staat de tijd gewoon stil, ik durf nauwelijks te eten of zo en slapen gaat al helemaal niet. Er zit een hand om mijn keel die mijn strot dichtknijpt en elke keer maar weer sneeuwen hier, en nóg meer vorst en ijs. Ik huil bijna niet, ja nu even, nu ik mijn verhaal net postte maar ik heb gewoon pijn in mijn hele lijf.

En geloof me, ik wéét dat er ergere dingen zijn in de wereld en dat ik me zelfs misschien wel moet schamen voor de pijn die ik voel om niet meer dan een poes, maar voor mij zijn mijn dieren mijn huisgenoten en dus belangrijk. Ik kan er niks aan doen.

En voorgevoelens kloppen niet altijd, dat weet ik maar het voelt gewoon slecht.
Tuurlijk mag je die gevoelens wel hebben. En je hoeft dat ook niet te verdedigen. Dit verdriet staat op zichzelf, en hoef je niet te vergelijken met dat er genoeg dingen zijn die erger zijn.

Het gemis en verdriet om je geliefde dier kan net zo erg en net zoveel pijn doen. Het is namelijk niet "maar een dier", het is JOUW maatje.

Dus morgen weer met volle moed een rondje in je dorp doen om haar te zoeken. Bel her en der aan, nee heb je, misschien hebben ze wel wat gezien. Mensen zijn vaak niet zo snel met bellen. Want ja, het kan ook een andere kat geweest zijn.

Geef niet op.
Katten worden ook veel minder snel gezien als vermist dan een hond. Want dat een kat buiten wat rondscharrelt is wel redelijk normaal.

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor, ik ben ook al een paar keer in dikke paniek geweest dat V of D een tijd weg waren. Het is niet zomaar een dier, je geeft erom, je kent ze van kleins af aan.
Jah......

En nee ook, op alles waar ja en nee op moet worden gezegd, ik weet dat jullie gelijk hebben.

Ben gewoon doodmoe en vergá van de pijn ook.

Gisteren heb ik posters opgehangen, met de auto, door de sneeuw, niet gestrooid, spiegelglad, best eng. Ik ben 22 keer de auto in en uitgestapt, ménnnnn, ik kón niet meer gisteravond, kwam de trap bijna niet meer op.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben. Zó erg hoop ik dat.

Bedankt voor het lezen van mijn zwartgalligheden trouwens.
Oh Leo toch! Wat een ellende meis

Zit opmijn werk maar wilde je toch even een knuffel geven.
668, the neighbour of the Beast
Lieverd, ik ga samen met jou hopen dat Lotje vanavond als je moe thuis komt heerlijk op haar plekje ligt met een blik van "huh, is er wat aan de hand?". Zonder zich te realiseren dat jouw hart overuren moet maken van bezorgdheid.
Hele dikke knuf Leo...heb net effe met je meegehuild...
Och Leo toch, ook van mij een hele dikke knuffel. Kan me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt. En dat 'het maar een kat is', vind ik grote onzin. Van je dieren krijg je vaak meer liefde dan van (sommige) mensen.

Blijf hoop houden hoor, ik duim heel hard met je mee!!

Op zulke momenten ben ik ook erg blij dat mijn katten niet buiten komen. Ik vind het wel eens zielig voor ze (hoewel ze er zelf geen last van hebben - er is in huis genoeg te doen om mee te spelen en om je tegenaan te bemoeien) maar ik zou echt gek worden van een kat die niet thuiskomt. Zoals ik al zei: ik begrijp je gevoel volkomen Leo.

Nogmaals een hele dikke
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ow, Leo, wat een afschuwelijk verdriet!

Ook van mij een dikke

Hou alsjeblieft nog een beetje hoop hoor, je weet het echt niet, katten zijn zulke lekkere eigenwijze beesten. En dat is toch precies waarom we er zo gek op zijn?

Nog niet opgeven hoor!!
*ik ga wegens de inlogproblemen even niet van account switchen*

Oh Leo

Potverdorie.... Ik duim en hoop met je mee dat ze er snel weer is!!!

Abel gister ook buiten, toen we weg moesten. Ik heb de schuur maar opengezet, kon hij daar in elk geval in. Gelukkig was ie er wel toen we thuiskwamen. Dit was maar een paar uurtjes, maar ik kreeg het er al benauwd van, kan me dus heel goed voorstellen hoe je je nu voelt

En een voor je pijn
Lieve Leo

Beetje vertrouwen in de poes meid. Je hebt kans dat ze inderdaad is afgedwaald in de sneeuw maar ze gaan echt niet zomaar dood. Katten zijn taai en kunnen lang zonder eten. Zonder problemen eten ze sneeuw om aan water te komen.

Maar de kans is nog groter dat ze gewoon ergens aan het logeren is.

Je briefjes etc hebben hopelijk snel resultaat. Hou moed meid!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hé verd***

Wat een ontzettende klote zooi.

(sorry ik wordt altijd grof als ik het erg vind)

Net even een potje met Lé mee zitten huilen.

Lé het doet ook gewoon pijn als je een dierbare kwijt bent.

En of die dierbaren nou een mens of een dier is maakt voor het gevoel niets uit.

Lot is jou dierbaar. punt.

Toch hoop ik nog steeds dat ze ondanks dat ze de weg kwijt is ze ergens in een schuur schuilt.

En een paar dagen zonder eten moet wel lukken..

Blijven hopen is allles wat je nu nog kunt doen
Lieve Leo, zoals jij altijd je medeforummers die het even niet zien zitten aan je boezem wil drukken, zo wil ik dat nu met jou doen. Ga je nou niet schuldig voelen dat je zoveel verdriet hebt over 'maar' een dier, het is verdomme wel jouw dier, jouw Lotje. Schrijf van je af wat je voelt, wij begrijpen het en we huilen allemaal met je mee. Heel veel sterks (mag ik toch wel zeggen?)
Leo, ik vind het zo rot voor, ik leef echt met je mee. Zoals je het omschreef, en zoals de meeste hier dat hebben, zit de liefde voor je dieren net zo diep, of misschien wel dieper dan voor sommige mensen. Ik hoop zo hard dat Lotje weer terug komt. En ze heeft een dikke vacht toch, en ze drinkt vast uit smeltende plasjes sneeuw (vriend hier is zo lief om elke keer voor Luna een bakje water uit de sloot neer te zetten, en dat drink ze dan ook alleen, vind ze veel lekkerder als kraanwater)

Ik denk wel dat ze nog in leven is, en een warm plekje vind tot ze weer besluit naar huis te komen.......*digiknuffel*

Ik wilde nieuwe fotos van Loki hier zetten maar dat vind ik een beetje dubbel nu, blij zijn en enthousiast doen terwijl er een kat vermist is......ik wacht er wel even mee...
I can do anything i want, and so can you....
Leo toch. Het siert je dat je zoveel om je poes geeft. Dat zou iedereen moeten doen. Dan was er geen dierenleed meer.

En gooi hier je twijfels, zwartgallige gedachten en verdriet maar neer hoor. Op dit topic snapt iedereen hoe je je nu voelt.

Want het doet zeer van binnen als er iets mee is. En die onzekerheid nekt je. Het medelijden met je kat nu omdat het zo slecht is buiten. Maar nogmaals. Ze kunnen heel veel hebben.

Houdt de moed erin.

Ah lieve Leo, ik zat een paar dagen helemaal in mijn eigen depri coconnetje, dus ik lees het nu pas.

Een dier verliezen, of het nu is aan de dood of aan verdwijning, het is vreselijk. Dus verontschuldig je niet door te zeggen dat er ergere dingen zijn: er zijn altijd ergere dingen en daar gaat het niet om.

Waar het om gaat is dat Lotje in je hart zit en dat je nu dus pijn in je hart hebt, verdriet, gemis.

Ik hoop zo voor je dat je haar terugkrijgt; dat je weet wat haar lot uiteindelijk is geweest. Zelfs als ze dood is is het beter om het te wéten.

Lieverd, hou je taai, met je pijn, fysiek en emotioneel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven