Viva kattenvraagbaak deel 6
zaterdag 15 september 2007 om 17:18
Ik werd vandaag verrast door mijn vriend. We zouden nog geen kitten nemen ivm gedoe met huis enzo. Maar ja, nu zijn we toch wel gesetteld en we hadden het er eigenlijk niet meer over gehad. Hij kwam thuis met een poesje, van 3 maanden! Ik ben helemaal verliefd op haar, ze is zo mooi. Ze is nog wel heel erg schuw en verstopt zich achter de dvdspeler maar vanaf daar mag ik haar wel een beetje aanhalen. Hij heeft haar gekozen omdat ze zo schuw is en dus veel minder kans had om meegenomen te worden. Ze zit ons de hele tijd van om het hoekje te bekijken. Ik ben echt zo blij met haar, ook al was het niet de planning. Moest het gewoon even kwijt haha. We hebben haar trouwens Lima genoemd, past heel goed bij haar.
zaterdag 15 september 2007 om 18:00
zaterdag 15 september 2007 om 18:50
We houden het voor nu wel bij 1 kitten. Het is nu lekker rustig dus ze komt steeds dichterbij en heeft net zelfs even op schoot gezeten bij mijn vriend. Ze heeft nog niet gegeten maar ik ga haar zo even een stukje vlees geven, kijken of ze een beetje wil opwarmen haha. Ze heeft wel een muis met een veertje als staart en ondanks dat ze nog echt moet wennen zit ze er wel mee te spelen onder tafel. T liefst lig ik de hele tijd naast de tafel op mijn buik naar haar te kijken! Iemand nog tips hoe je een schuw poesje het beste kan laten wennen aan je?

zaterdag 15 september 2007 om 18:57
Ambrosia; wat leuk! wel jammer dat jullie ons kitten niet wilden, we hebben nogsteeds geen plekje voor haar...
je moet Lima gewoon lekker haar eigen gang laten gaan. niet dwingen tot bij jullie zitten of andere dingen. iets lekkers te eten neerzetten kan natuurlijk wel bijdragen aan de mate waarop ze je lief vindt
Mousy was in het begin ook schuw, maar was na 2 dagen al niet meer bij ons weg te slaan. binnenkort zit ze waarschijnlijk al lekker bij je.
veel plezier ermee, en geniet er maar van!
nog even een vraag; wij hebben het idee dat Mousy nu toch echt vaak buiten de bak plast, op handdoeken die op de grond liggen, hier in de woonkamer denk ik iets te ruiken, maar ik weet het niet zeker. duidt dit op een probleem, kunnen we er iets aan doen? iemand tips?
je moet Lima gewoon lekker haar eigen gang laten gaan. niet dwingen tot bij jullie zitten of andere dingen. iets lekkers te eten neerzetten kan natuurlijk wel bijdragen aan de mate waarop ze je lief vindt
Mousy was in het begin ook schuw, maar was na 2 dagen al niet meer bij ons weg te slaan. binnenkort zit ze waarschijnlijk al lekker bij je.
veel plezier ermee, en geniet er maar van!
nog even een vraag; wij hebben het idee dat Mousy nu toch echt vaak buiten de bak plast, op handdoeken die op de grond liggen, hier in de woonkamer denk ik iets te ruiken, maar ik weet het niet zeker. duidt dit op een probleem, kunnen we er iets aan doen? iemand tips?

zaterdag 15 september 2007 om 19:47
Ambrosia, wat leuk he zo'n kitten!!! ik kan ook echt uren naar Sem kijken
bij moest hij ook heel erg wennen hoor, eerste dag ook niet gegeten (wel gedronken), maar het went vrij snel, viel me reuze mee allemaal.
Yin, hoe zit het met die kitten, waarvoor jullie een thuis zoeken? als je wat info hebt, zal ik even kijken bij mij in de omgeving of nog iemand een kat wil.
Wat betreft dat buiten de bak plassen. Sem deed dat eerst ook, op de deurmat. Die heb ik nu dus verwijdert (tijdelijk) en de klep van de kattenbak eruit gehaald (tijdelijk) en sindsdien gaat het prima. Ik denk dat hij die klep maar niks vond en daarom de deurmat een redelijk alternatief vond.
Verder gaat het hier heel goed. Meneer speelt weer volop en is de afgelopen weer aangekomen ipv afgevallen. Afgelopen nacht heeft hij de was afgehaald voor me en m'n pc uitgezet! lief he?
bij moest hij ook heel erg wennen hoor, eerste dag ook niet gegeten (wel gedronken), maar het went vrij snel, viel me reuze mee allemaal.
Yin, hoe zit het met die kitten, waarvoor jullie een thuis zoeken? als je wat info hebt, zal ik even kijken bij mij in de omgeving of nog iemand een kat wil.
Wat betreft dat buiten de bak plassen. Sem deed dat eerst ook, op de deurmat. Die heb ik nu dus verwijdert (tijdelijk) en de klep van de kattenbak eruit gehaald (tijdelijk) en sindsdien gaat het prima. Ik denk dat hij die klep maar niks vond en daarom de deurmat een redelijk alternatief vond.
Verder gaat het hier heel goed. Meneer speelt weer volop en is de afgelopen weer aangekomen ipv afgevallen. Afgelopen nacht heeft hij de was afgehaald voor me en m'n pc uitgezet! lief he?
zaterdag 15 september 2007 om 21:29
@Yin, je hebt een mailtje!
Ja ze is nu al een stuk meer ontspannen. Ze spint echt keihard terwijl ze ons huis verkend en af en toe komt ze heel even tegen ons aanliggen, echt maar een minuutje ofzo en dan gaat ze weer achter de bank doorlopen en kijken wat ze nog meer kan doen. Ik dacht dat ik de trap goed had afgesloten maar daar springt ze dus zo overheen. Nu houden we boven alle deuren dicht zodat ze niet op ons bed kan gaan liggen. Ze heeft nog niks op de bak gedaan, maar misschien moet ik me daar niet druk over maken. We hebben haar er al op gezet en ik ga er vanuit dat ze hem wel kan vinden. Ik was haar net kwijt, was ze in mijn tas gaan liggen, t is dat ze zo hard spint anders had het nog wel even geduurd voor ik haar had gevonden
Ja ze is nu al een stuk meer ontspannen. Ze spint echt keihard terwijl ze ons huis verkend en af en toe komt ze heel even tegen ons aanliggen, echt maar een minuutje ofzo en dan gaat ze weer achter de bank doorlopen en kijken wat ze nog meer kan doen. Ik dacht dat ik de trap goed had afgesloten maar daar springt ze dus zo overheen. Nu houden we boven alle deuren dicht zodat ze niet op ons bed kan gaan liggen. Ze heeft nog niks op de bak gedaan, maar misschien moet ik me daar niet druk over maken. We hebben haar er al op gezet en ik ga er vanuit dat ze hem wel kan vinden. Ik was haar net kwijt, was ze in mijn tas gaan liggen, t is dat ze zo hard spint anders had het nog wel even geduurd voor ik haar had gevonden

zaterdag 15 september 2007 om 21:51
@ Ambrosia; je hebt mail terug! fijn dat Lima al spint, heel goed teken. komt helemaal goed met dat kleine hummeltje bij jullie in huis! plaats je binnenkort een foto van haar? ik ben erg benieuwd!
@ LovelyLinny; het gaat om een zwart-wit poesje van bijna 6 weken. de eigenaar wil ze met 6 weken weg hebben, wat uitkomt op aanstaande vrijdag. voor haar 2 zusjes hebben we al een plekje (wij nemen er eentje), maar dit hummeltje is nog alleen. ze is kattenbakzindelijk, eet al brokjes, en we zijn begonnen met de ontwormingskuur.
ze is lief, zoekt aandacht en speelt sociaal met haar zusjes.
we wonen in de buurt van Alphen a/d Rijn, daar is ze dus ook op te halen.
als je iemand weet die interesse heeft, laat me maar weten! voor een foto van haar kun je even op het prikbord kijken bij aangeboden, daar heb ik haar ook neergezet. 't is echt een scheetje, lief koppie, maar ja, ik wil niet in 1 keer 2 kittens, aangezien we al een poes van 2 jaar hebben.
hopelijk vinden we een huisje voor haar.
@ LovelyLinny; het gaat om een zwart-wit poesje van bijna 6 weken. de eigenaar wil ze met 6 weken weg hebben, wat uitkomt op aanstaande vrijdag. voor haar 2 zusjes hebben we al een plekje (wij nemen er eentje), maar dit hummeltje is nog alleen. ze is kattenbakzindelijk, eet al brokjes, en we zijn begonnen met de ontwormingskuur.
ze is lief, zoekt aandacht en speelt sociaal met haar zusjes.
we wonen in de buurt van Alphen a/d Rijn, daar is ze dus ook op te halen.
als je iemand weet die interesse heeft, laat me maar weten! voor een foto van haar kun je even op het prikbord kijken bij aangeboden, daar heb ik haar ook neergezet. 't is echt een scheetje, lief koppie, maar ja, ik wil niet in 1 keer 2 kittens, aangezien we al een poes van 2 jaar hebben.
hopelijk vinden we een huisje voor haar.
zondag 16 september 2007 om 11:44
Er is helemaal niks van schuwheid meer te bekennen. Ze ligt constant bij ons op schoot, in onze nek, op onze buik hahaha. Ze heeft gegeten en gedronken en ligt nu in de vensterbank heel tevreden te spinnen. En dat voor een kat waarvan ze in het asiel zeiden dat waarschijnlijk nooit aanhankelijk zou worden! Ze vond het gewoon verschrikkelijk in het asiel en nu ze een eigen plekje heeft is ze volgens mij helemaal ontspannen en gelukkig.
zondag 16 september 2007 om 11:56
Yin, ik heb mail terug gehad van die mensen die eerst een kitten wilde. Die hebben zich toch bedacht. Helaas. Ik zal verder blijven kijken. Het is wel leuk voor Binky om te spelen met zijn zusje ..... hihihi. Maar ik laat het weten als ik iemand weet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

zondag 16 september 2007 om 12:01
MV, jammer, maar niets aan te doen. mijn vriend zei ook al, dan houden wij haar, maar ik weet het niet helemaal. ik ben ook bang dat Mousy zich dan helemaal buitengesloten voelt. weet niet precies of dat ook zo zal zijn, maar goed.
Ambrosia, geweldig dat Lima al zo aanhankelijk is! heeft ze ook al op de kattenbak gezeten?
ik hou jullie wel op de hoogte van de kittenontwikkelingen
Ambrosia, geweldig dat Lima al zo aanhankelijk is! heeft ze ook al op de kattenbak gezeten?
ik hou jullie wel op de hoogte van de kittenontwikkelingen

zondag 16 september 2007 om 12:17
Meiden, bedankt voor jullie steun i.v.m. het overlijden van Pim.
Het is idd wel erg hier op het forum, zoveel katjes overleden...
Yin, ik moet bekennen dat ik inmiddels al een nieuw maatje heb voor Misty....
Vond het zelf diep in mijn hart nog even te vroeg (per slot van rekening is Pim vorige week pas overleden) maar Misty was toch aan het mauwen en piepen als ik naar mijn werk ging... Zoooo zielig !
Ik ben vrijdag naar het kattenopvang centrum in de buurt geweest (Alkmaar) en daar heeft Villo mij uitgekozen (tja, zo werkt dat met katjes hihi )
Ik wilde graag een vrouwtje voor Misty, maar het is dus een rood katertje geworden, 4 maandjes jong en een schat !
Hij voelde zich direct thuis, knuffelt met me, spint, eet en drinkt goed, gebruikt de bak goed.
Alleen is Misty nog niet zo gecharmeerd van hem.... Maar dat komt wel goed. Als Villo eet gaat Misty sneeky aan hem snuffelen, maar als Villo bij haar komt, gaat ze blazen.
Maar ach, voor haar is het ook niet makkelijk allemaal, zoveel gebeurd in 1 week tijd... Kwestie van wennen.
ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, en dat ze binnen niet al te lange tijd maatjes voor het leven worden.
Villo is natuurlijk geen plaatsvervanging van Pim, maar het is wel heel erg fijn nu hij er is, zowel voor Misty als voor mij.
Ambrosia, wat lekker dat het zo goed gaat ! Fijn gevoel geeft dat he.
Veel geluk met je katje.
Het is idd wel erg hier op het forum, zoveel katjes overleden...
Yin, ik moet bekennen dat ik inmiddels al een nieuw maatje heb voor Misty....
Vond het zelf diep in mijn hart nog even te vroeg (per slot van rekening is Pim vorige week pas overleden) maar Misty was toch aan het mauwen en piepen als ik naar mijn werk ging... Zoooo zielig !
Ik ben vrijdag naar het kattenopvang centrum in de buurt geweest (Alkmaar) en daar heeft Villo mij uitgekozen (tja, zo werkt dat met katjes hihi )
Ik wilde graag een vrouwtje voor Misty, maar het is dus een rood katertje geworden, 4 maandjes jong en een schat !
Hij voelde zich direct thuis, knuffelt met me, spint, eet en drinkt goed, gebruikt de bak goed.
Alleen is Misty nog niet zo gecharmeerd van hem.... Maar dat komt wel goed. Als Villo eet gaat Misty sneeky aan hem snuffelen, maar als Villo bij haar komt, gaat ze blazen.
Maar ach, voor haar is het ook niet makkelijk allemaal, zoveel gebeurd in 1 week tijd... Kwestie van wennen.
ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, en dat ze binnen niet al te lange tijd maatjes voor het leven worden.
Villo is natuurlijk geen plaatsvervanging van Pim, maar het is wel heel erg fijn nu hij er is, zowel voor Misty als voor mij.
Ambrosia, wat lekker dat het zo goed gaat ! Fijn gevoel geeft dat he.
Veel geluk met je katje.

zondag 16 september 2007 om 12:18
Am; wel goed uitkijken dus dat je niet op pootjes of staarten gaat staan als ze zoveel achter je aanloopt! toen wij vorig jaar terugkwamen van vakantie was Mousy ook helemaal blij en was ook niet meer bij ons weg te slaan. dan wil het wel een keer voorkomen dat je een keer achteruitloopt terwijl zij daar staat...
na een week was het gelukkig alweer minder
en simpele speeltjes zijn altijd leuker dan de speciaal gekochte! Mousy is weg van aluminiumfolieballetjes en wattenstaafjes.
na een week was het gelukkig alweer minder
en simpele speeltjes zijn altijd leuker dan de speciaal gekochte! Mousy is weg van aluminiumfolieballetjes en wattenstaafjes.

zondag 16 september 2007 om 14:12
Vind ik ook Yin, er zijn zoveel mensen met jonge katjes, maar die vinden denk ik wel een huisje. En al die poezebeesten in het aziel niet zo snel....
Er zaten zoveeeeeel lieve katjes !
Was al gevallen op een kitten van 7 weken, een poes van 2 jaar, een mooie maine coon van 2 jaar (wit met helblauwe ogen !!!!)
Maar toen ik Villo zag, was er die "klik".... En dat moet je toch hebben he, hij klom direct via mijn spijkerbroek naar boven, en keek me aan van: ik hoor bij jou !!!!
En tja, er zaten veel kittens van zijn leeftijd, ca. 4 maandjes, maar Villo heeft nog eens een soort "handicapje". Weet niet of dat zo blijft, maar hij heeft een middenoor ontsteking gehad, waardoor zijn evenwicht iets verstoord is. Hij heeft er zelf geen last van, maar hij houdt zijn kopje een beetje scheef.
Verder heeft hij in lichte mate niesziekte gehad, en snottert nog een beetje.
Als ie dan valt voor jou, en je kan zo'n katje een goed thuis bieden, dan is het zo bekeken ! (ik redeneer dan van: de andere katjes vinden ook wel een goed tehuis, maar misschien willen sommige mensen dit katje niet, vanwege zijn scheve kopje...)
Lachen over die pootjes, ik stond dus gister ook half op zijn pootje, zag het net op tijd gelukkig.... hij loopt continu om me heen te dartelen haha !
Dus voorzichtigheid geboden de komende tijd !
En qua speeltjes: momenteel vind hij de touwtjes van de luxaflex nog het leukst
Er zaten zoveeeeeel lieve katjes !
Was al gevallen op een kitten van 7 weken, een poes van 2 jaar, een mooie maine coon van 2 jaar (wit met helblauwe ogen !!!!)
Maar toen ik Villo zag, was er die "klik".... En dat moet je toch hebben he, hij klom direct via mijn spijkerbroek naar boven, en keek me aan van: ik hoor bij jou !!!!
En tja, er zaten veel kittens van zijn leeftijd, ca. 4 maandjes, maar Villo heeft nog eens een soort "handicapje". Weet niet of dat zo blijft, maar hij heeft een middenoor ontsteking gehad, waardoor zijn evenwicht iets verstoord is. Hij heeft er zelf geen last van, maar hij houdt zijn kopje een beetje scheef.
Verder heeft hij in lichte mate niesziekte gehad, en snottert nog een beetje.
Als ie dan valt voor jou, en je kan zo'n katje een goed thuis bieden, dan is het zo bekeken ! (ik redeneer dan van: de andere katjes vinden ook wel een goed tehuis, maar misschien willen sommige mensen dit katje niet, vanwege zijn scheve kopje...)
Lachen over die pootjes, ik stond dus gister ook half op zijn pootje, zag het net op tijd gelukkig.... hij loopt continu om me heen te dartelen haha !
Dus voorzichtigheid geboden de komende tijd !
En qua speeltjes: momenteel vind hij de touwtjes van de luxaflex nog het leukst

zondag 16 september 2007 om 19:56
Ok dat werkt dus haha ! Maak je borst maar nat, ik zal nog even een fotootje plaatsen:
Nog 1 van Villo:
eentje van Misty ( 3 jaar oude schildpad)
eentje van m'n eerst katje Snoopy (ook in avatar te zien, bijna 17 geworden, 8 maart 2006 overleden, ook een schildpadje)
Misty samen met Snoopy:
En last but not least..... lieve Pim, overleden op 8 september 2007......
Zo, even kijken of het laden een beetje wil lukken met het plaatsen....
En dan zijn dit wel weer ff fotootjes genoeg, toch ??
Nog 1 van Villo:
eentje van Misty ( 3 jaar oude schildpad)
eentje van m'n eerst katje Snoopy (ook in avatar te zien, bijna 17 geworden, 8 maart 2006 overleden, ook een schildpadje)
Misty samen met Snoopy:
En last but not least..... lieve Pim, overleden op 8 september 2007......
Zo, even kijken of het laden een beetje wil lukken met het plaatsen....
En dan zijn dit wel weer ff fotootjes genoeg, toch ??