** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Jooles, dat is er inderdaad wel érg veel op achteruit gaan in salaris. En dan nog ver weg ook... Nee dat is misschien dan toch niet je droombaan?

Fille, het is daar inderdaad geloof ik iets waar je zowat niet omheen kan, daarom wou ik ook wel wat antwoorden. Hij kon niet iets 'echts' sturen want hij heeft mn adres niet.

Ik kan ook niets met valentijn, maar om t nou onbeantwoord te laten vind ik niet vriendelijk. Ik wil eigenlijk iets flirterigs sturen om een beetje uit de 'gedoe'sfeer te komen en terug in de 'spannend'sfeer.

Ik dacht aan: warning: mogelijkheid dat iemand vannacht hitsig over je gedroomd heeft. warning: mogelijkheid dat dromen de waarheid voorspellen.

Dit omdat het mij opviel dat er in zijn stad óveral warning-bordjes hangen die waarschuwen voor de meest suffe dingen die mogelijk zouden kunnen gebeuren. Ik wees hem er op en dat was hem nog nooit opgevallen. Toen gingen we er op letten en moesten we heel erg lachen om een bordje op een deur: warning, this door may open.

Dus ik dacht misschien iets sturen dat daarnaar refereert...?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Spijker ik zou gewoon iets sturen dat bij je past. Dus waarom niet dat warning?
Spijker, ik vind dat wel geestig eigenlijk! want het is toch iets van jullie tweeën. En ja, idd, waarschijnlijk niet m'n droombaan. Wel wat betreft inhoud (tenminste, voor zover het in de advertentie stond), maar de rest eromheen is niet denderend.

Vorige week tijdens lunch vroeg collega waar ik nou precies was opgegroeid. Hij had het "met iemand" erover gehad en kon er toen niet opkomen. Blijkt die "iemand" zijn ex te zijn...hij praat dus met z'n ex over mij. Nou is het wel zo dat zij half Duits is en uit de buurt komt van waar ik heb gewoond. Maar dan nog vind ik het wel een beetje raar, vooral na mijn verkapte liefdesverklaring afgelopen weekend.

En ondertussen heeft ook die vent uit Zeeland (van dat artikel) geantwoord. Hij "vond het goed dat ik commentaar niet naast me neerlegde" en zei dat je in een mail niet alles zo goed kan overbrengen als in een face-to-face gesprek en dat "redelijk" voor hem al naar tevredenheid was, want hij was niet zo scheutig met schouderklopjes. Verder nog wat chit-chat, eindigend met een vraag, dus ik heb hem later die week nog teruggemaild. Je weet maar nooit.

En daarnaast wil mijn Paiq-date van vorige week graag weer met me afspreken, aankomend weekend. Nou zit ik de komende 2 weekenden finaal volgepland, dus dat gaat m niet worden. Misschien een ander keertje. Al weet ik eigenlijk al dat het toch niks gaat worden.
Klinkt goed jooles met al die dates!

Tja, wat je moet reageren als iemans stuurt gelukkige valantijn? Mijn belg zei dit vanochtend via skype tegen me en ik heb maar gewoon gezegd 'jij ook'.... de andere dingen waren belangrijker om over te praten. En t is veel leuker om te horen dat hij me heel graag ziet...

Wat die salarissen betreft, ik denk dat het in Spanje/Zuid-europa gewoon een stukje later ligt dan hier, dat blijkt wel uit de gemiddelden die Marg heeft opgeduikeld. Maar dat het leven hier misschien wel duurder is en dat de bestedingsruimte wel gelijkwaardiger is?
Jooles, het kan toch juist dat hij het met z'n ex over jou heeft gehad in de trend van 'ik voel iets voor iemand'?

Ik heb bijvoorbeeld ook dit weekend mn ex over Bassist verteld. Omdat mn ex belangrijk voor me is en ik heel veel om hem geef. Ik wil dus dat hij weet dat ik verliefd aan het worden ben, zodat hij ook weet waar hij staat (dat ik verder ga met mn leven dus, dat het echt over is tussen ons) en dat hij het als eerste weet, en niet via via te horen krijgt.

Ik zou de artikelmeneer lekker in z'n sop gaar laten koken eigenlijk.

Misschien de paiq-date even op pauze?
Oh ja, ik heb dat smsje met die 'waarschuwing' maar gestuurd, denk dat hij t zich nog wel herinnert.
Spijker: die warnings zijn helemaal goed. Erg leuk zelfs.

Ik kan weinig romantisch advies geven want wij hebben niet echt romantische dingen gedaan dit weekend. R. heeft vanmiddag weer zo ongeveer de hele middag liggen slapen, wat ik wel snap aangezien ie om 4.00 uur al op was. Maar gezellig is anders. Wat mij betreft wordt 't tijd voor ander werk (voor hem dan). Of misschien scheelt 't als 't weer zoveel beter wordt dat je zin krijgt om naar buiten te gaan. 't Is geen minuut sneeuwvrij geweest vandaag.

(aanvulling: ander werk is op dit moment geen optie i.v.m. nog zeer hevig aanwezige economische crisis hier)

Jooles: zo, dat is 'n flinke achteruitgang in salaris! Goede reden om niet te solliciteren, ze zullen vast niet bereid zijn om 't salaris zoveel te gaan aanpassen als de -voor hen- perfecte kandidaat wil komen.

En dat zijn 'n hoop dates.

Oh, even eten.
Jooles, tsja het kan zijn wat Spijker zegt maar misschien hebben ze het over het weekend gehad? Wat heb je gedaan? Nou ik heb gegegeten bij Jooles. Jooles? Ja Jooles. Etc.

Mevrouwtje, volgens mij is dat het grote misverstand dat in NL (of Noord-Europa) bestaat: dat het leven in Spanje veel goedkoper is. Terwijl de meeste Spanjaarden of mensen die daar wonen vertellen dat dat niet het geval is. Minder loon, zelfde kosten.

Mijn toetsenbord werkt op halve kracht ofzo, enorm irritant.

Spijker, aangezien het zondag is: wordt er vanavond nog gebeld?
Is het leven in Spanje echt net zo duur? Want ik ken zuid-Italie wel vrij goed en het valt me altijd op dat het leven daar een stuk goedkoper is. Zowel huizen kopen als ergens koffie drinken als in een restaurant eten, kleding kopen en de dagelijkse boodschappen.

En Marg vertelde laatst ook dat de schoenen daar allemaal hartstikke betaalbaar zijn, toch? Of zijn het alleen toevallig de schoenen en niet ook de boterhammen die in prijs verschillen met hier?

Fille, stom genoeg weet ik niet of hij vanavond extra moet werken doordat het valentijnsdag is. Normaal is zondagavond z'n vrije avond, maar omdat het daar kennelijk nogal een feest is... Ik weet t dus niet. Hij is nu in ieder geval aan het werk. Ik hoop dat hij na z'n werk belt!

Edit: dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! heb gewoon even de site opgezocht van waar hij werkt, en daar staat niets in over speciaal geopend zijn vanavond. Ik denk dus dat hij wel gaat bellen!
Leuke sms Spijker!

Isiss, dat is wel balen dat je op dit moment al weet dat het onmogelijk lastig is om van baan te verwisselen voor R. Zingen jullie het gewoon uit tot de economie weer aantrekt? Of probeer je in de tussentijd wat van de grond te krijgen zodat het voor hem misschien makkelijker wordt een andere baan te vinden? Al kan ik me voorstellen dat als je zo'n zware baan hebt als R. je er niet echt puf voor hebt om daarnaast nog cv-bouwende-activiteiten te ondernemen of cursussen te doen.

Hoe is het op jouw werk eigenlijk? Zit je nog middenin alle hevigheid, of is het in goeie banen geleid? En viel het mee of tegen?

Van mijn vriend kreeg ik geen cheesy cadeautje trouwens maar wel een leuk, een paar platte schoenen! Of eigenlijk twee paar, maar een paar zijn ballerina's dus dat zijn eigenlijk net slippers.

Ik weet niet of jullie nog weten dat ik zei dat ik platte schoenen wilde omdat ik die niet had, en dat ik van die sneaker-laarzen wilde?

Het is zeg maar zo'n model:

Maar dan zonder de tekening, en in het donkerbruin. Ook hebben de mijne twee riempjes, één bij de enkel en en de andere boven bij de kuit.

Hoe leuk is dat!!!!!!

Het andere paar is rood met een schots ruitje in wit, en de lijntjes zijn zwart met glitterdraad.

Ik vind het echt leuk! Het was alleen écht niet voor Valentijnsdag zei hij want dat vond hij 'zo'n onzin' en 'dat vierde hij niet'

Oh en voor jullie denken dat ik altijd zit te janken over armoe en dan wel dit soort cadeaus krijg; dit is iets wat hij al een hele tijd terug had gekocht, eigenlijk met het idee naar Cuba te sturen maar toen ik liet vallen dat ik platte schoenen nodig had en graag sneakerlaarzen wilde, had hij dat onthouden en gaf ze -geheel toevallig vandaag- aan mij.
Maar volgens mij zij de dagelijkse boodschappen dergelijke niet goedkoper. Maar ik weet het niet, misschien kom ik enkel de klagers uit Spanje tegen. Marg, geef jij het verlossende antwoord?

Ik heb net 'ik vertrek' gekeken op uitzendinggemist over een familie die naar Italië ging om een camping en b&b te beginnen. Grootste plannen die jammerlijk mislukten en uiteindelijk gingen ze scheiden (zij had iemand anders ontmoet) en terug naar NL. Ik vraag me toch altijd af hoe ze de mensen weten te selecteren voor dat programma.

Spijker, hoeveel nachtjes nog tot je hem ziet? Volgens mij is het tijd voor ouderwets aftellen! Jiehoe.
quote:Spijker schreef op 14 februari 2010 @ 19:58:

Is het leven in Spanje echt net zo duur? Want ik ken zuid-Italie wel vrij goed en het valt me altijd op dat het leven daar een stuk goedkoper is. Zowel huizen kopen als ergens koffie drinken als in een restaurant eten, kleding kopen en de dagelijkse boodschappen.

Even duur: huis kopen (min of meer dan, Spanje is gemiddeld 10.000 euro goedkoper - dus dat scheelt geen slok op een borrel toch?).

Duurder: wekelijkse boodschappen, huis huren. (en de huizen zijn ook véél slechter)

Goedkoper: verzekeren (tenminste, als je alleen basisverzekering hebt zoals ik), diensten (kapper, schoonmaakster), horeca.

Kleding vind ik niet heel veel goedkoper dan in Nederland, tenminste, mango, zara ed. zijn wel wat goedkoper maar niet zo heel veel. Maar ik koop mijn kleding in de uitverkoop en op de markt dus daar ben ik niet zo heel goed in thuis moet ik zeggen. Ik verbied mezelf gewoon te gaan snuffelen als het geen uitverkoop is om de verleiding te voorkomen. Ik ben dus altijd heel goedkoop klaar maar ben dat in Nederland net zo goed.

Gas water en licht durf ik niets over te zeggen want dat heb ik in Nederland nooit apart betaald. Water is volgens mij wel goedkoper hier (gesubsidieerd nl.) maar dat verschilt ook weer per regio.

Schoenen zijn wel veel goedkoper dat klopt!

Trouwjurken volgens mij ook trouwens haha!
Oh en benzine is ook goedkoper (maarja dan moet je wel een auto hebben ). Het OV is goedkoper maar werkt zodanig slecht dat je wel een auto moet hebben.

Metro in Madrid werkt bv. wel heel goed maar daar kost een maandabonnement dan ook 40 euro voor alleen de binnenstad.
Ah wat raar. In zuid-Italië liggen de inkomens ook veel lager dan hier maar is het dagelijks leven dus ook echt veel goedkoper.

Nog 12 nachten!!!!!!!!!
En duurder is hier cosmetica. Heel gek want het wordt volgens mij veel meer gebruikt. Ik denk nu dat het komt omdat spaanse vrouwen het toch wel kopen, en Nederlandse vrouwen eerder afhaken bij een hogere prijs.
Ik vind Spanjaarden over het algemeen ook niet echt prijsbewust. Ik heb me bijvoorbeeld gekgebeld voor ik een bankrekening ging openen om duidelijk te krijgen waar ik allemaal voor moest betalen (echt de gekste dingen he, een percentage bij overschrijving, een percentage van aankoop betaald met mijn pinpas, een percentage bij pinnen bij een andere bank dan mijn eigen, enzovoort. En die percentages hadden dan ook een minimum van 1,50 of 2,40). Ik heb nu een bank waarbij ik alleen onderhoud van de rekening betaal en geen commissie voor niets. Maar de meeste Spanjaarden met wie ik er over gesproken had hebben daar niet echt een idee van. (ik had natuurlijk ook rondgevraagd bij mensen, welke bank zij hadden, welke goed beviel enzo).

Met mijn werk gaan we elke dag koffie drinken beneden. Dan ben ik elke dag tussen de 1,20 en 1,90 kwijt. Eigenlijk te gek voor woorden (ik wil dat dus ook niet meer doen). Maar alle bars zitten elke dag weer vol. En dan denk, jaja, het is wel te zien dat het crisis is

Maar je eigen bammetjes meenemen No way José

Ik ga dat wel doen. Mijn werk gaat in maart verhuizen en dan is er ook een keukentje dus dan neem ik waarschijnlijk zelfs tupperware doosjes mee met écht eten voor tussen de middag. Ideaal! Ik ben denk ik de enige haha!

Nouja en zo kan ik nog wel honderd dingen verzinnen waarvan ik direct al denk 'hmm, financieel niet verstandig'. Omdat ik dat automatisch zeg maar uitreken. Omdat als ik twee opties tegenover elkaar zet ik zonder erg al uittel wat het voordeligst is. En dat doen de meeste mensen hier niet merk ik.

Misschien omdat er heel snel heel veel vooruitgang is gekomen en mensen zich niet druk hoefden te maken om de centen....? 30 jaar geleden was het nog een dictatuur met wegen zo slecht dat van Bilbao naar Alicante een levensgroot avontuur was natuurlijk.

Maarja dat zeg ik om het goed te lullen, want ik zie het zelf gewoon als boerenwijsheid. En ik denk ook, als je er zelf al niet eens over nadenkt, verdien je het ook om genaaid te worden waar je bijstaat.
Maar is dat ook niet een beetje van het leven genieten op een manier waarin wij knieperige hollanders dan weer heel slecht zijn?
Ik denk dat Nederland gewoon een andere eet- en drinkcultuur heeft. Buiten de deur eten en koffie drinken is in NL veel minder normaal dan in andere landen. Ja, nu is het normaal maar het is pas van de laatste jaren dat mensen meer willen betalen voor goede koffie of goed eten, terwijl men in andere landen goed eten veel belangrijker vindt. Ik hou enorm van koffie, dus ik wil daar best iets voor betalen (als het geld er is). Terwijl als je het verschil niet proeft of koffie niet belangrijk vindt, je het waarschijnlijk zonde van het geld vindt.
Wat Spijker zegt bedoel ik, maar dat stond er net nog niet.
quote:fille schreef op 14 februari 2010 @ 20:42:

Ik hou enorm van koffie, dus ik wil daar best iets voor betalen Jij bent echt mijn verloren geraakte tweelingzus geloof ik he?
quote:fille schreef op 14 februari 2010 @ 20:42:

Wat Spijker zegt bedoel ik, maar dat stond er net nog niet. dat bedoel ik
Hhmm, tja, wat betreft collega zou t allebei kunnen. Het liefst hoop ik natuurlijk op Spijker's uitleg

Spijker nog 12 nachtjes! Joehoe! Da's niet lang meer, heerlijk! En dus hopelijk vanavond een beldate.

Isiss, hoop echt voor jullie dat het work-wise binnenkort beter voor jullie wordt. Dit is natuurlijk knudde (gek woord eigenlijk) zo.

Marg, wat lief van je vent! En laat m maar in de waan dat het "gewoon zomaar" was en niet voor Valentijn Wel bizar dat de Spanjaarden zo casual zijn wat betreft financiën. Of zou het komen dat wij Nederlanders toch wat meer vrekkig/zuinig zijn?
Ehm, ja, ik bedoelde dus ook hetzelfde als Spijker en Fille...
Mijn zwager is een nog grotere koffiefan dus die wilde graag een dure koffiemachine. Hij vindt dat belangrijk en heeft graag goede koffie, ook thuis. Mijn moeder vindt dat de grootste verspilling van geld. 'Ze hadden veel beter een droger kunnen kopen'. Opschenkkoffie smaakt ook prima.
quote:Spijker schreef op 14 februari 2010 @ 20:43:

[...]

dat bedoel ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven